رشد جنین در هفتۀ بیست و ششم


رشد جنین در هفتۀ بیست و ششم

در هفتۀ ۲۶ بارداری، کودک در حالت جمع‌شده، تقریباً به اندازۀ یک خوشه ذرت است و از سر تا پاشنۀ پا در حدود ۳۶ سانتی‌متر طول و حدود ۷۶۰ گرم وزن دارد. هر پای او اکنون می‌تواند حدود ۵ سانتی‌متر طول داشته باشد. وزنش باز هم بیشتر خواهد شد و مغز او نیز رشد بسیار بیشتری خواهد کرد. کودک ممکن است بالاخره قادر به باز کردن پلک‌ها باشد که مدتی طولانی به هم چسبیده بودند. چشم‌ها احتمالاً در این مرحله آبی رنگ است و ممکن است تا مدتی پس از تولد؛ شاید حتی ماه‌ها پس از تولد، طول بکشد که رنگ واقعی چشم‌ها مشخص شود.

در این زمان هماهنگی دست‌ها همچنان بیشتر می‌شود و کودک ممکن است از مکیدن انگشت شست خود لذت ببرد، کاری که نه تنها او را آرام می‌کند، بلکه عضلات گونه‌ها و فک را تقویت می‌کند. ریه‌ها از طریق استنشاق و بازدم مایع آمنیوتیک که یک پیش‌درآمد مهم برای تنفس در هواست، در حال تمرین حرکات تنفسی هستند. اگر کودکتان پسر باشد، بیضه‌ها از شکم به سمت پایین حرکت خواهد کرد. این فرایند معمولاً دو تا سه روز طول می‌کشد. او هنوز اسپرمی نخواهد داشت؛ اسپرم‌ها تا زمانی که کودک به سن بلوغ برسد، شکل نمی‌گیرد. با توسعۀ کامل شنوایی، ممکن است در صورت شنیده شدن یک صدای بلند، پرش یا تکان ناگهانی او را احساس کنید. هفته‌های۲۴ تا ۲۸ معمولاً فعال‌ترین هفته‌های کودک در رحم مادر است، بنابراین انتظار ضربات بیشتر، چرخش و فشار را داشته باشید.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "رشد جنین در هفتۀ بیست و ششم" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: رشد جنین در هفتۀ بیست و ششم در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب رشد جنین در هفتۀ بیست و ششم را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال رشد جنین در هفتۀ بیست و ششم در فیسبوک
ارسال رشد جنین در هفتۀ بیست و ششم در تویتر
ارسال رشد جنین در هفتۀ بیست و ششم در واتس آپ
ارسال رشد جنین در هفتۀ بیست و ششم در تلگرام
خبرخوان رشد جنین در هفتۀ بیست و ششم

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0