اختلال نعوظ نشانه چیست؟ عامل اختلال نعوظ چیست؟


اختلال نعوظ نشانه چیست؟ عامل اختلال نعوظ چیست؟

در زندگی پر استرس و فشار امروزی، برای بسیاری از مردان ناتوانی در رابطه جنسی یا از دست دادن نعوظ در حین رابطه جنسی ممکن است اتفاق بیفتد. اما عامل اختلال نعوظ چیست و نشانه چه مشکلاتی می تواند باشد؟

اختلال نعوظ نشانه چیست؟ عامل اختلال نعوظ چیست؟

اختلال نعوظ | نشانه ها، علل و درمان

اختلال نعوظ یکی از اختلالات رایج در میان مردان است که باعث می‌شود فرد نتواند در حین رابطه جنسی به نعوظ برسد و کارکرد جنسی‌اش به شدت افت پیدا می‌کند. چنین شرایطی بر رضایت زناشویی و روابط عاطفی زوجین تاثیر گذاشته و در موارد شدیدتر ممکن است منجر به مشکلاتی از جمله طلاق و سردی عاطفی شود.

مشکلات جنسی مردان بر اعتماد به نفس و خودباوری آن‌ها تاثیر می‌گذارد و در نتیجه کیفیت دیگر ابعاد زندگی مردان مثل کار، روابط بین فردی، تحصیلی و… افت پیدا می‌کند.

در چنین شرایطی برای درمان ممکن است از روش‌های ناسالم استفاده کنند. قبل از هر اقدامی بهتر است مشکل اصلی ابتدا مشخص شود، سپس برای آن به دنبال راهکاری باشید. برای کسب اطلاعات لازم در این زمینه با ما تا انتهای مطلب همراه شوید.

اختلال نعوظ یکی از انواع اختلالات جنسی است که بر عملکرد جنسی مردان تاثیر دارد. این اختلال، کژکاری جنسی محسوب شده و اغلب قابل درمان می‌باشد. در این اختلال مرد در رسیدن به وضعیت نعوظ یا حفظ آن دچار مشکل است. در نتیجه مرد در حفظ نعوظ ناتوان شده و هنگام رابطه جنسی نمی‌تواند کارکرد مناسبی داشته باشد. بی میلی جنسی در زنان و واژینیسم اختلالاتی مشابه در خانم‌ها است.

نحوه ایجاد نعوظ

نعوظ یک حالت فیزیولوژیک می‌باشد که هنگام برانگیختگی جنسی با هجوم خون به آلت تناسلی ایجاد می‌شود. در واقع هنگام نعوظ شاهد پرخونی آلت تناسلی می‌باشیم. این پرخونی باعث افزایش قوام آلت برای انجام عمل دخول می‌شود و فرد می‌تواند دخول را تا هنگام انزال ادامه دهد. اگر فرد زودتر از زمان انتظار ارضا شود زود انزالی و دیرتر از آن دیر انزالی تشخیص داده می‌شود.

نشانه‌های اختلال نعوظ

مردان مبتلا به اختلال نعوظ هنگام فعالیت جنسی، به وضعیت نعوظ دست پیدا نمی‌کنند و یا علی‌رغم دست پیدا کردن به نعوظ، در حفظ کردن آن تا اتمام فعالیت جنسی به مشکل بر می‌خورند. حالت دیگر از اختلال نعوظ کم شدن سفتی آلت هنگام نعوظ است که رابطه جنسی را با مشکل و دشواری مواجه می‌کند.

در کسانی که به این اختلال دچارهستند، نعوظ فقط در مواقعی که مقاربت مد نظر نیست ایجاد می‌شود. مثلا ممکن است مرد در حین خودارضایی به نعوظ دست پیدا کند و آن را در طی خودارضایی حفظ کند. در اختلال نعوظ تورم اندام تناسلی به هیچ وجه ایجاد نمی‌شود و لیزشدگی اگر در ابتدای امر ایجاد شود میزان آن کم بوده و رابطه جنسی را تسهیل نمی‌کند.

انواع اختلال نعوظ

اختلال نعوظ از نظر اینکه در چه زمانی به وجود آمده باشد می‌تواند انواع مختلفی داشته باشد.

  • دائمی: این اختلال از زمانی که فرد از لحاظ جنسی فعال شده وجود داشته است.
  • اکتسابی: این اختلال بعد از یک دوره عملکرد جنسی نسبتا عادی شروع شده است.

اختلال نعوظ از نظر فراگیر بودن نیز به دو دسته تقسیم می‌شود.

  • فراگیر: تنها محدود به انواع خاصی از تحریک، موقعیت‌، یا ارتباط با همسر نمی‌باشد.
  • موقعیتی: تنها محدود به رابطه با انواع خاص تحریک، موقعیت‌، یا ارتباط با همسر می‌باشد.

علل اختلال نعوظ

اختلال نعوظ ممکن است در نتیجه علل ارگانیک (مثل عروقی، نورولوژیک، هورمونی، آناتومیک، دارویی)، علل فیزیولوژیک یا علل روانشناختی یا ترکیبی از آن‌ها باشد.

ولی در مردان جوان و میانسال معمولا ریشه روانشناختی دارد. در واقع مسائل روانشناختی نقش عمده‌ای در کارکردهای جنسی انسان بازی می‌کنند و معمولا ترکیبی از این عوامل دست به دست هم می‌دهند تا اختلالات جنسی را به وجود آورند.

به همین علت پیدا کردن یک علت واحد معمولا سخت است. عواملی که دخیل در این اختلال هستند شامل موارد زیر می‌باشند.

علل روانشناختی

اضطراب در آمیزش جنسی: اضطراب باعث افت عملکرد می‌شود. نداشتن اعتماد به نفس کافی و ترس از کمبود توانایی در برقراری رابطه، فرد را دچار اضطراب و در نتیجه باعث نعوظ در فرد می‌شود.

خصومت یا احساس‌های منفی: خصومت نسبت به شریک جنسی ممکن است خود را به شکل اختلال نعوظ نشان دهد. فرد چون نمی‌تواند خصومت خود را به شکل دیگری نشان دهد، ناخودآگاه با اختلال نعوظ همسرش را ناکام می‌سازد.

فشار و استرس روزمره: استرس، اضطراب و افسردگی و فشارهای روانی روزمره ممکن است عملکرد جنسی فرد را کاهش دهند و آمادگی وی را برای شروع یک رابطه جنسی کم کنند.

تجربیات دوران کودکی: تجارب کودکی و باورهای سختگیرانه‌ای که فرد از ابتدای زندگی نسبت به روابط جنسی داشته است، بر عملکرد جنسی او تاثیر دارد.

عقده مادونا- پوتانا: مرد نمی‌تواند احساس محبت به یک زن را با میل جنسی نسبت به او وفق دهد و با این احساسات متعارض فقط قادرند با زن‌هایی آمیزش جنسی موفق داشته باشند که آن‌ها را پست‌تر می‌پندارند.

جهت گیری جنسی نامشخص: مشکل در جهت گیری جنسی نسبت به جنس موافق یا مخالف دارند.

علل مربوط به رابطه میان زوجین

روابط خارج زناشویی: درگیری‌های احساسی خارج از رابطه زناشویی ممکن است باعث اختلال نعوظ در ارتباط با همسر شود.

مشکلات بین فردی: ناتوانی برای اعتماد و مشکلات بین فردی به دلیل فوبیا، ترس، اضطراب و خشم از علل مشکلات بین فردی است.

یکنواختی در رابطه: یکنواختی و سرد شدن رابطه جنسی میل جنسی را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این موارد، سیگار و سوء مصرف مواد مخدر، اعتیاد به الکل (الکلیسم)، داروهای ضد افسردگی، داروهای ضد اضطراب، بیماری‌های دستگاه درون‌ریز، اختلال‌های عصبی و بیماری‌های جسمانی و بالا رفتن سن در ترکیب با عوامل قبلی می‌توانند اختلال نعوظ را ایجاد کنند.

اختلال نعوظ
اختلال نعوظ

درمان اختلال نعوظ

در صورتی که اختلال نعوظ بر اثر عوامل روانشناختی گفته شده به وجود آمده باشد، روان درمانی و سکس تراپی می‌تواند گزینه مناسبی برای حل مشکل تلقی شود. طبق تحقیقات مشاوره جنسی و مشاوره زوجین برای بهبود روابط و آموزش تکنیک‌های جنسی جهت افزایش کیفیت رابطه موثر بوده است.

در برخی از موارد فرد به علت مشکلات بیولوژیکی مثل اختلالات تیروئید، آدرنال، هیپوفیز و… نیاز به درمان هورمونی خواهد داشت.

علاوه بر درمان‌های روانشناختی و هورمونی اولین گزینه درمان دارویی برای درمان نعوظ گروهی از داروها به نام PDE است.

این درمان‌ها باید توسط متخصص تشخیص و تجویز شوند.

طب سنتی

متخصصان طب سنتی ممکن است درمان‌های پیشنهادی برای اختلال نعوظ داشته باشند. توجه داشته باشید طب سنتی یک درمان مکمل محسوب می‌شود که در کنار درمان‌های دیگر می‌تواند اثربخش باشد.

  • جینسنگ: از کرم آن برای انزال زودرس استفاده می‌شود.
  • ال_آرژنین: بر افزایش خون‌رسانی اثر می‌کند.
  • دی هیدرواندروسترون : بیشتر میل جنسی در زنان را افزایش می‌دهد و به اختلال نعوظ کمک می‌کند.

سوالات متداول

بعضی مواقع که می‌خواهم نزدیکی کنم با همسرم یا دچار عدم نعوظ می‌شوم و یا اینکه نعوظ کامل می‌شود اما بعد یک یا دو دقیقه آن‌را ازدست می‌دهم. ۲۵ سال هم سن دارم. چکاری باید انجام بدهم؟

شما هم دچار اختلال در بدست آوردن نعوظ هستید و هم دارای مشکل در حفظ نعوظ. با توجه به سن شما، احتمالا یک دلیل مهمی باید داشته باشد. توصیه می‌کنم که به پزشک متخصص مراجعه نمائید.

آیا داشتن نعوظ براي مدت طولانی خطرناک است؟

پاسخ این سؤال به اندازه زيادي بستگی به تعریف شما از طولانی مدت بودن دارد. درصورتی که نعوظ چهار ساعت یا بیشتر، بدون تحریک جنسی طول بکشد، نعوظ دائم نامیده مي‌شود. به طور رایج تحریک سبب مي‌شود که خون در آلت تناسلی جریان پیدا کند که این جریان خون، سبب ایجاد نعوظ مي‌شود.

پس از انزال یا درصورتی که تحریک قطع شود جریان خون قطع شده و نعوظ پس رفت مي‌کند. امکان دارد گاهی خون فرستاده شده به آلت تناسلی براي ایجاد نعوظ به دام بیفتد و باعث ایجاد نعوظ دائم شود که می‌تواند بسیار دردناک باشد و درصورتی که زود درمان نشود باعث ایجاد زخم در داخل آلت تناسلی شده و در بعضی موارد اختلال نعوظ دائم را در پی خواهد داشت.

اختلال نعوظ چیست؟

اختلال در نعوظ آلت یعنی عدم توانایی در نعوظ یا نگه داشتن نعوظ سفت است که منجر به ناتوانی از رابطه جنسی با شریک جنسی بشود.

اختلال نعوظ گاه به گاه نسبتا رایج است و می تواند به دلایل مختلف از جمله خستگی ، استرس، بی علاقگی و بیماری های مختلف جسمی اتفاق بیفتد. اما اگر این اختلال تکرار شود می تواند نشانه بیماری هایی باشد که نیاز به درمان دارند.

اختلال نعوظ نشانه چیست؟

اختلال نعوظ (Erectile Dysfunction) بیماری نیست بلکه علامت یک بیماری در فرد می‌باشد، به عبارتی فردی که سال‌های متمادی مبتلا به دیابت یا بیماری قلبی باشد مبتلا به اختلال نعوظ می‌گردد.

با بهبودی بیماری قلبی یا دیابت بسیاری از این بیماران بدون مصرف دارو بهبود می‌یابند.

48 درصد افراد مبتلا به اختلالات خواب، دچار اختلال نعوظ می‌شوند. در حالیکه افرادی که نعوظ‌ های شبانه در آنها کاهش یافته دارای اختلال خواب هستند، لذا اصلاح سندروم آپنه (اختلال در تنفس شبانه) باعث بهبود اختلال نعوظ می‌شود. نقش اختلال نعوظ و بیماری عروق کرونر بر خلاف آنچه تصور می‌شود، با توجه به سن و جنسیت بیشتر از معمول است.

اختلال نعوظ با افزایش سن و چند فاکتور مساعد کننده آترواسکلروز عروق همراه می‌باشد که شامل: استعمال دخانیات و دیابت می‌باشد. هر فردی که هر کدام از این فاکتورها را داشته باشد 4 برابر بیشتر شانس ابتلا به اختلال نعوظ را خواهد داشت.

اختلال نعوظ نشانه چیست؟

محققین بسیاری عقیده دارند که اختلال نعوظ از نوع واسکلوژنیک (اختلال عروق) نشانه بیماری ایسکمی قلبی بدون علامت می‌باشد. اختلال نعوظ شدید در افرادی که جهت بررسی عروق کرونر کاندید آنژیوگرافی می‌شوند، بیشتر است. در افراد مبتلا به بیماری قلبی با انسداد یک شریان کرونر اختلال نعوظ خفیف ولی در مواقع گرفتاری چند شریان، اختلال نعوظ شدیدتر است.

عامل اختلال نعوظ با ریسک فاکتورهای ایجاد کننده بیماری قلبی نظیر آترواسکلروز (بسته شدن عروق) ارتباط مستقیم دارد. چاقی و در نتیجه هیپرلیپیدمی (افزایش کلسنرول سرم) با ته نشست روی اندوتلیال عروق بدن، از جمله عروق کرونر قلب و عروق آلت باعث تنگی شریان‌ها شده و در نتیجه خون‌رسانی به اورگان‌های قلب یا آلت را کاهش داده باعث اختلال نعوظ می‌گردد.

اکثریت افراد مبتلا به ناتوانی جنسی که در آن آلت سفتی مناسب را برای عمل دخول و عمل جنسی موفقیت‌آمیز ندارند، گمان می‌کنند بیمار هستند در حالی که اختلال در نعوظ آنها ناشی از بیماری دیگری می‌باشد.

عامل اختلال نعوظ میتواند مشکلات مختلفی مثل  فشار خون و بیماری قلبی و پر کاری و کم کاری تیروئید وچاقی و پرولاکتین بالا و کاهش تستوسترون  در ارتباط است.

  • در نعوظ ضعیف از نوع واسکلوپاتی (عروقی)، علت اختلال ،عدم تولید NO (نیتریک اوکساید) می‌باشد و در نتیجه cGMP مختل گردیده و نعوظ پدید نمی‌آید.
  • بعد از مصرف مهارکننده‌های فسفودی استراز نوع 5، نیتریک اوکساید تولید گردیده و در نتیجه cGMP تولید شده باعث آرکشن می‌شود. در دو سوم مردان بعد از مصرف مهار کننده‌های فسفوی استراز نوع 5 (ویاگرا) با دوز اولیه دارو، پاسخ درمانی دیده می‌شود و بقیه نیز پاسخ درمانی را بعد از 6 تا 8 روز به دست خواهند آورد.

دو داروی سیلدنافیل و وردنافیل تقریبا دارای ساختمان شیمیایی مشابهی هستند ولی تادالافیل با دو ترکیب دیگر متفاوت است.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "اختلال نعوظ نشانه چیست؟ عامل اختلال نعوظ چیست؟" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: اختلال نعوظ نشانه چیست؟ عامل اختلال نعوظ چیست؟ در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب اختلال نعوظ نشانه چیست؟ عامل اختلال نعوظ چیست؟ را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال اختلال نعوظ نشانه چیست؟ عامل اختلال نعوظ چیست؟ در فیسبوک
ارسال اختلال نعوظ نشانه چیست؟ عامل اختلال نعوظ چیست؟ در تویتر
ارسال اختلال نعوظ نشانه چیست؟ عامل اختلال نعوظ چیست؟ در واتس آپ
ارسال اختلال نعوظ نشانه چیست؟ عامل اختلال نعوظ چیست؟ در تلگرام
خبرخوان اختلال نعوظ نشانه چیست؟ عامل اختلال نعوظ چیست؟

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0