درمان اختلال نعوظ (درمان ناتوانی جنسی مردان)


درمان اختلال نعوظ (درمان ناتوانی جنسی مردان)

اولین و مهم‌ترین نکته‌‌ای که فرد مبتلا به ناتوانی جنسی که به علت عدم یا ناکافی بودن نعوظ و سفتی آلت قادر به انجام عمل جنسی موفقیت‌‌آمیز نمی‌باشد این است که او آگاه باشد که بیمار نیست، ناتوانی جنسی بیماری نیست و علامت بیماری زمینه‌ای او مثل دیابت یا بیماری قلبی می‌باشد.

اختلال نعوظ، ناتوانی جنسی مردان

ناتوانی جنسی در مردان حتما باید از 3 ماه قبل و به تدریج در مرد شروع شده باشد. بنابراین مردی که از ناتوانی جنسی شکایت دارد و هفته‌های اخیر دچار آن شده است، زودگذر بوده و اکثرا بدون تجویز دارو بهبود می‌یابند.

شایع‌ترین علت ناتوانی جنسی

شایع‌ترین علت ناتوانی جنسی دیابت نوع 2 می‌باشد. بیماری دیابت نوع 2 اغلب بدون علامت هشدار دهنده، پیش می‌رود. ممکن است فرد 5 سال بعد از ابتلا به دیابت متوجه بیماری خود شود.

اختلال نعوظ یا ناتوانی جنسی اولیه

ناتوانی جنسی اولیه به مردانی گفته می‌شود که هرگز در زندگی‌شان نعوظ یا آمیزش جنسی نداشته‌اند.

اختلال نعوظ ثانوی

ناتوانی جنسی ثانوی بسیار رایج است. به مردانی گفته می‌شود که قبلا رابطه جنسی نرمال داشته، سپس ناتوان شده‌اند، حال آنکه تا چه حد ناتوان شده‌اند، مشخص نیست.

ناتوانی جنسی زودگذر

ناتوانی زودگذر و در بعضی مواقع به صورت مزمن و یا به تدریج در زمینه بیماری‌های اورگانیک که نامبرده شد، در فرد اتفاق افتد. ضعف در قوای جنسی زودگذر بیشتر در دوران جوانی زمانی که مرد در اولین آمیزش جنسی خود با وجود تمام ذوق و شوقی که دارد، نمی‌تواند خوب عمل کند، اتفاق می‌افتد.

ناتوانی در نعوظ همچنین برای مردانی که بنا به دلایل کاری یا مشکلات عاطفی تحت استرس شدیدی هستند هم اتفاق می‌افتد و به محض این که استرس رفع می‌شود، دوباره می‌توانند آمیزش جنسی موفقی داشته باشند.

نکته مهم این است که ناتوانی جنسی زودگذر را نباید جدی بگیرید هر چه اهمیت کمتری به آن بدهید شانس بیشتری برای داشتن یک رابطه جنسی نرمال خواهید داشت.

اختلال نعوظ

گاهی اختلال نعوظ بی‌اهمیت و خیلی مختصر چنان ترسی در مردان ایجاد می‌کند که در روابطشان بسیار مضطربانه عمل کرده و مشکل را دو چندان می‌کنند. زنان باید حساسیت ویژه‌ای نسبت به این موضوع داشته و از همسرشان انتظار زیادی نداشته باشند.

درمان ناتوانی جنسی مردان
درمان ناتوانی جنسی مردان

درمان ناتوانی جنسی

صبر و درک همسران در درمان ناتوانی جنسی بسیار موثر است. از طرف دیگر مرد باید در این مورد با همسرش گفتگو و مشورت کند، طوری که زن را حامی و پشتیبان خود بداند. اگر مردی برای حل این مشکل به تنهایی تلاش کند، معمولا به نتیجه‌ای نمی‌رسد.

ناتوانی جنسی دائمی

گرچه ناتوانی زودگذر نگران کننده نیست، ناتوانی جنسی دائمی نیز با کمک‌های حرفه‌ای قابل درمان نیست. ناتوانی جنسی گاهی ممکن است در دراز مدت یا در بعضی موارد ناگهانی ایجاد می‌شود.

در هر دو مورد زوجین نباید در قبال کمک‌های درمانی بی‌توجه باشند، چرا که اگر این مشکل درمان نشود، می‌تواند باعث سستی پایه‌های زندگی زناشویی و حتی از هم پاشیدگی آن و نهایت منجر به تضعیف روحیه و عزت نفس مرد شود.

بهترین راه جلوگیری و کنترل مشکلات جنسی

آگاهی و دانش از روابط جنسی، بهترین راه جلوگیری و کنترل مشکلات جنسی می‌باشد. توسط پزشک معالج، درمان اختلال نعوظ یا ناتوانی جنسی، پس از بررسی فرد به صورت گرفتن شرح حال دقیق و امتحان بالینی بیمار باید صورت گیرد تا ضمن تشخیص علت ناتوانی جنسی درمان مناسب را تجویز کند.

گام های دارویی بهبود نعوظ

داروهایی نظیر سایمترین و تیازید و بعضی داروهای فشارخون که موجب اختلال جنسی می‌شوند باید استفاده آن قطع شود.

  • فشار خون کنترل شود
  • چاقی مهار شود.
  • کلسترول غیر طبیعی خون کنترل شود
  • اختلال کار تیروئید درمان شود.
  • استعمال دخانیات مجدود و حذف گردد.
  • اختلالات هورمون‌های جنسی مثل کاهش تستوسترون، SH، LH و افزایش پرولاکتین درمان شود.
  • کاهش ترشح LH که از غده هیپوفیز ترشح می‌شود که باعث تحریک سلول‌های بیضه (سلول‌های لیدیگ) که مسئول ترشح تستوسترون می‌باشد، اصلاح گردد.

چه بیماری هایی موجب از دست رفتن قوای جنسی می شوند؟

بعضی بیماری‌ها نظیر سیروز کبدی، آنمی سیکل سل، تالاسمی، آمینوئیدوز، بیماری انسدادی مزمن ریه (COPD) و عفونت‌های مزمن، آرتریت روماتوئید باعث کاهش هورمون جنسی و در نتیجه ناتوانی جنسی و اختلالات نعوپظ در مردان می‌شود.

چنانچه کاهش توستسترون به علت نارسایی بیضه باشد، تسوسترون خوراکی یا تزریقی به بیمار تجویز می شود.

درمان نعوظ

درمان نعوظ چیست؟ اگر ED دارید ، ممکن است فکر کنید که درمان تستوسترون به شما کمک می کند. تستوسترون یک هورمون جنسی مردانه است. بعد از سن 50 سالگی، سطح تستوسترون در مردان به آرامی پایین می رود و شیوع ED بیشتر می شود. فقط در صورتیکه علائم و نشانه‌های دیگری از تستوسترون پایین داشته باشید، باید دو بار در مورد درمان فکر کنید.

داروی درمان ناتوانی جنسی

مرحله اول درمان ناتوانی جنسی استفاده از داروهای خوراکی می‌باشد.

3 داروی خوراکی که به طور رایج در ایران و سایر کشورها تجویز می‌شود، شامل: سیلدنافیل سیترات (ویاگرا)، تادالافیل سیترات (CIALIS) و وردنافیل می‌باشند.

عوارض داروهای درمان ناتوانی جنسی

تقریبا عوارض هر سه دارو یکسان می‌باشد. عوارض شامل:

  • سردرد
  • احتقان بینی
  • اختلال گوارشی
  • اختلال دید (دید آبی رنگ)
  • درد زانو.

درد عارضه مربوط داروی تادالافیل می‌باشد که گاهی بسیار شدید و غیر قابل تحمل می‌باشد. یک ساعت قبل از عمل جنسی یکی از داروها باید میل شود. 30 تا 60 دقیقه بعد نعوظ و ارکشن به وجود می‌آید

این داروها 50 تا 60 درصد پاسخ دارویی دیده شده. 12 درصد بیماران ممکن است به علت عدم تاثیر دارو در درازمدت (معمولا 2 سال) درمان با دارو را قطع می‌کنند.

مطالعات کلینیکی نشان داده که 2/1 درصد از بیماران پس از 3 سال دارو را قطع می‌کنند و 1 تا 3 درصد به علت عوارض جانبی بوده. نوع درمان اختلال نعوظ را با توجه به عوارض جانبی، پاسخ دارو و بررسی خود بیمار باید انتخاب کرد.

در موارد ذیل استفاده از داروهای نامبرده مجار نمی‌باشد

بیمارانی که سکته قلبی یا مغزی (Stroke) در 6 ماه گذشته داشته‌اند یا از آریتمی و از بی‌نظمی پرخطر رنج می‌برند.

  • درد آنژین صدری هنگام عمل جنسی
  • نارسایی احتقانی قلب (class 2)
  • در افراد مبتلا به فشارخون در حال استراحت
  • فشار خون بالا
  • در بعضی بیماران ممکن است داروهای خوراکی موثر قرار نگیرد، پس از یک دوره زمانی اثر دارو قطع شود.

درمان ناتوانی جنسی با آمپول

گام بعدی درمان مشکلات نعوظ، استفاده از آمپول‌های پروستاگلندین، پاپاورین و رژنتین می‌باشد. در امریکا این سه آمپول در یک آمپول واحد به نام Trimix وجود دارد ولی در ایران گاهی هر کدام از این آمپول ها در داروخانه‌های تک نسخه‌ای وجود دارد.

درمان خانگی ناتوانی جنسی

اگر مبتلا به اختلال نعوظ هستید، پیش از آنکه به دنبال داروهای شیمیایی برای درمان بروید ابتدا مسیرهای زیر را امتحان کنید.

تمرینات کگل مردان
تمرینات کگل مردان

تمرینات کگل مردان

برای مشاهده 2 روش تمرین در خانه تمرینات کگل مردان، اینجا کلیک کنید

 

درمان های خوراکی ناتوانی جنسی

بسیاری از ما می پرسند که برای بهبود نعوظ و جلوگیری از شل شدن آلت چه بخوریم. حقیقت این است که رژیم غذایی طولانی مدت، اثر مهمی در توانایی نعوظ فرد دارد. چربی خون بالا موجب ناتوانی در سفت کردن آلت و نگه داشتن آن می شود، پس درمان چربی خون می تواند نقش مهمی در بر طرف کردن این بیماری داشته باشد.

مواد غذایی دیگری که به بهبود نعوظ مردان کمک می کنند:

  • گیاه جنسینگ
  • انبه
  • گوشت کوسه
  • فلفل فرمز تند

برای درمان نعوظ به چه پزشکی مراجعه کنیم ؟

برای درمان عدم نعوظ،درمان سستی نعوظ و مشکلات ازین قبیل، اورولوژیست بهترین گزینه می باشد.

اورولوژیست یا همان متخصص کلیه و مجاری ادراری و ناباروری و ناتوانی جنسی مردان زیرا اگر مشکل از میزان تستوسترون فرد باشد این مشکل با دارو و یا تزریق توسط اورولوژیست قابل حل می باشد.

متخصص درمان نعوظ

درمان ناتوانی جنسی مخصوصاً برای مقابله با اختلال نعوظ که ناشی از استرس و ارتباط جنسی ضعیف است، مفید است.

در کنار آموزه های که در این سایت به شما ارایه شده است، دکتر به عنوان یک متخصص درمان نعوظ، ابتدا ریشه اصلی این اختلال را بررسی کرده و با تجویز مناسب به درمان آن می پردازد.

 

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "درمان اختلال نعوظ (درمان ناتوانی جنسی مردان)" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: درمان اختلال نعوظ (درمان ناتوانی جنسی مردان) در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب درمان اختلال نعوظ (درمان ناتوانی جنسی مردان) را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال درمان اختلال نعوظ (درمان ناتوانی جنسی مردان) در فیسبوک
ارسال درمان اختلال نعوظ (درمان ناتوانی جنسی مردان) در تویتر
ارسال درمان اختلال نعوظ (درمان ناتوانی جنسی مردان) در واتس آپ
ارسال درمان اختلال نعوظ (درمان ناتوانی جنسی مردان) در تلگرام
خبرخوان درمان اختلال نعوظ (درمان ناتوانی جنسی مردان)

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

Comments are closed.


0