۵+۱ نکته مهم درباره خرید کفش که احتمالا نمی‌دانید!


۵+۱ نکته مهم درباره خرید کفش که احتمالا نمی‌دانید!

همه ما برحسب تجربه و در طول سالیان درازی که از کودکی تا کنون برای خرید کفش رفتیم؛ نکات مهمی برای انتخاب یک کفش مناسب یاد گرفتیم.

اینکه به اولین کفشی که از نظر ظاهری خوشمان آمد؛ سریعا دل نبندیم و آن را نخریم. در بازار دنبال کفشی راحت و نرم باشیم تا کفشی که فقط زیبا است. جنس کفش مهم‌تر از رنگ و طرح آن است و اینکه باید حتما کفشی به اندازه پای خودمان بخریم.

خانم‌ها یاد گرفتند برای زمستان و تابستان خود چه مدل کفشی انتخاب کنند و آقایان می‌دانند کفشی که برای میهمانی می‌پوشند باید با کفش محل کارشان متفاوت باشد.

در این مقاله نمی‌خواهیم درباره طرح و رنگ و مدل کفش‌ها صحبت کنیم؛ بلکه به نکاتی اشاره می‌کنیم که شاید تا کنون هرگز نشنیدید یا درباره انتخاب یک کفش نمی‌دانستید.

۱- به سایز کفش‌ها زیاد توجه نکنید

هر کفشی براساس اینکه در چه کشوری ساخته شده است؛ از یک استاندارد اندازه پا پیروی می‌کند. پس، نباید انتظار داشته باشید کفشی که در ایران ساخته شده با کفشی که در اروپا یا امریکا ساخته شده هم‌اندازه باشد.

۵+۱ نکته مهم درباره خرید کفش که احتمالا نمی‌دانید!
۵+۱ نکته مهم درباره خرید کفش که احتمالا نمی‌دانید!

حتی کفش‌های ساخت کارخانه‌های انگلیسی با کفش‌های اروپایی هم‌اندازه نیستند. کفش‌های چینی اندازه پای متفاوتی با کفش‌های ترکیه‌ای دارند.

بنابراین، بیشتر از اینکه روی اندازه پا و سایز کفش تمرکز کنید؛ کفش را به پا کرده و چند قدم راه بروید و مطمئن شوید اندازه پای شما است و در آن راحت هستید.

۲- بعدازظهرها کفش بخرید

جالب است که بدانید اندازه پای شما در طول روز تغییر می‌کند. بله؛ پای شما در طول یک شبانه‌روز مرتب کوچک و بزرگ می‌شود. پاهای ما در ابتدای صبح کمی کوچک‌تر از اندازه معمول خود هستند و ظهرها کمی بزرگ‌تر می‌شوند. عموما در بعدازظهرها اندازه پای انسان به سایز طبیعی خود نزدیک و عادی است.

بنابراین، توصیه می‌شود بعدازظهرها برای خرید کفش بروید تا اندازه پای شما در حالت طبیعی بوده و بتوانید یک کفش کاملا راحت و مناسب پا انتخاب کنید.

۳- جوراب بپوشید

اگر می‌خواهید کفشی بخرید که باید دایما با جوراب بپوشید یا فردی هستید که عادت دارید کفش را با جوراب می‌پوشید؛ پس حتما در هنگام خرید کفش هم جوراب به پا داشته باشید.

۵+۱ نکته مهم درباره خرید کفش که احتمالا نمی‌دانید!
۵+۱ نکته مهم درباره خرید کفش که احتمالا نمی‌دانید!

جوراب به تنهایی باعث تغییر اندازه پا می‌شود. گاهی اوقات پوشیدن یک جوراب باعث می‌شود کفش برای پای شما تنگ شود و در هنگام خرید باید سایز کفش بالاتری انتخاب کنید. گاهی اوقات هم پوشیدن جوراب باعث می‌شود احساس گشادی کفش کنید.

طبیعی است که برای خرید کفش‌هایی مانند صندل یا مدل‌های مجلسی نیازی به پوشیدن جوراب ندارید.

۴- برای پای بزرگ‌تر کفش بخرید

بسیاری از مردم نمی‌دانند که اندازه دو کف پای آن‌ها با هم برابر نیست و ممکن است یکی از دیگری بزرگ‌تر باشد. این عدم تناسب اندازه پاها کاملا طبیعی است و نباید از این بابت نگرانی داشته باشید.

۵+۱ نکته مهم درباره خرید کفش که احتمالا نمی‌دانید!
۵+۱ نکته مهم درباره خرید کفش که احتمالا نمی‌دانید!

اما در هنگام خرید کفش باید مبنای شما اندازه پای بزرگ‌تر باشد. اگر یک لنگ کفش برای یک پا کمی بزرگ‌تر باشد؛ عیبی نخواهد داشت ولی کوچک‌تر بودن اندازه کفش مشکلات بیشتری به همراه دارد.

۵- یک شصت پا فاصله

بسیاری از مردم تصور می‌کنند کفشی مناسب پا است که از جلو و عقب پوست پا به بدنه کفش چسبیده باشد. در واقع، باید گفت چنین کفشی برای پا تنگ است. بهترین کفش، کفشی است که به اندازه یک انگشت شست بین پشت پا و لبه انتهایی کفش فاصله داشته باشد.

۵+۱ نکته مهم درباره خرید کفش که احتمالا نمی‌دانید!
۵+۱ نکته مهم درباره خرید کفش که احتمالا نمی‌دانید!

از جلو هم نباید انگشت‌های پا جمع، مچاله و خم شده باشند. باید انگشت‌های پا راحت بوده و بتوانند کمی بازی کنند. پزشکان توصیه نمی‌کنند کفش‌های نوک باریک بخرید و بپوشید چون باعث فشار زیادی به انگشت‌های جلویی پا می‌شوند.

متناسب بخرید

انسان در دوره‌های مختلفی از زندگی؛ نیاز به کفش‌های متفاوتی دارد. مثلا خانم‌ها پیش از ازدواج ممکن است یک اندازه کفش یا یک سری مدل‌ها را بپوشند و راحت باشند ولی پس از ازدواج و تغییر شکل هیکل و بدن یا اضافه وزن نیاز به پوشیدن کفش‌های دیگری دارند.

همین‌طور، خانم‌های باردار باید کفش‌های راحت و متناسب وضعیت بارداری خود انتخاب کنند. افرادی که دارای بیماری‌های خاصی مانند آرتروز، کمردرد، گردن‌درد و مشابه این‌ها هستند؛ به کفش‌های طبی و کفش‌هایی بدون پاشنه نیاز پیدا می‌کنند.

۵+۱ نکته مهم درباره خرید کفش که احتمالا نمی‌دانید!
۵+۱ نکته مهم درباره خرید کفش که احتمالا نمی‌دانید!

نکته گفتنی دیگر، تغییر اندازه کف پا در دوران‌های مختلف است. شما همیشه یک سایز پا نخواهید داشت و نباشد چشم بسته تصور کنید ۲۰ سال در یک اندازه پا هستید.

کفش‌های چرمی بهترین انتخاب برای مکان‌های رسمی، میهمانی‌ها، محل کار و مصارف روزمره هستند. کفش‌های چرمی به خاطر جنس و نوع ساخت و دوخت مناسب‌ترین کفش تشخیص داده می‌شوند ولی باز هم انتخاب کفش سلیقه‌ای است و هر فردی به پوشیدن یک کفش عادت می‌کند.

اگر تصمیم داشتید کفش ورزشی بخرید؛ به این نکات مهم توجه کنید. همین‌طور بهتر است از خرید و پوشیدن این ۷ نوع لباس هم بپرهیزید چون به بدن شما آسیب می‌زنند.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "۵+۱ نکته مهم درباره خرید کفش که احتمالا نمی‌دانید!" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: ۵+۱ نکته مهم درباره خرید کفش که احتمالا نمی‌دانید! در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب ۵+۱ نکته مهم درباره خرید کفش که احتمالا نمی‌دانید! را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال ۵+۱ نکته مهم درباره خرید کفش که احتمالا نمی‌دانید! در فیسبوک
ارسال ۵+۱ نکته مهم درباره خرید کفش که احتمالا نمی‌دانید! در تویتر
ارسال ۵+۱ نکته مهم درباره خرید کفش که احتمالا نمی‌دانید! در واتس آپ
ارسال ۵+۱ نکته مهم درباره خرید کفش که احتمالا نمی‌دانید! در تلگرام
خبرخوان ۵+۱ نکته مهم درباره خرید کفش که احتمالا نمی‌دانید!

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ
0