تمیز کردن کفش سفید با 10 روش تضمین شده و آسان


تمیز کردن کفش سفید با 10 روش تضمین شده و آسان

در این مطلب میخوانید: تمیز کردن کفش سفید مثل روز اول – تمیز کردن کفش سفید با 10روش تضمین شده و آسان

چگونه کفش سفید را تمیز کنیم؟

چطور جلوی زرد شدن لژ سفید کفش را بگیریم؟

اگر نگران این هستید که با اولین لکه، کتانی سفید شما زیبایی‌اش را از دست بدهد و دلتان برای کفش‌های تیره‌ی همیشگی تنگ شود، کافی است ۸ ترفند پیشنهادی مجله‌ی مد WHO WHAT WEAR را برای تمیز کردن کفش سفید را که در زیر برای شما ترجمه و آماده کرده ایم را بخوانید.

دختران خوش‌تیپ و پسرانی که به مد اهمیت می‌دهند از قدرت پنهان کفش‌های سفید باخبرند. آن‌ها خوب می‌دانند که یک جفت کتانی پارچه‌ای سفید می‌تواند برای هر استایل و موقعیتی یک معجزه باشد! اما چرا آن‌ها را انتخاب نمی‌کنیم؟ چون روش تمیز کردن کفش سفید را بلد نیستیم. اما با خواندن این مطلب از این به بعد با خیال راحت سراغ کفش و کتانی سفید خواهید رفت.

چگونه کفش‌های سفید را تمیز کنیم؟

کفش‌های سفید یکی از اقلام اصلی هر کمد لباسی هستند. این کفش‌های چند منظوره تقریبا با هر نوع لباسی ترکیب می‌شوند و ‏انتخابی ایده‌آل برای استفاده روزمره به‌شمار می‌روند. اما تنها چند روز استفاده در آب و هوای نامناسب، یا عدم تمیز کردن کفش ‏سفید به طور روزانه، می‌تواند به سرعت کفش‌های روشن شما را کثیف و فرسوده کند. متاسفانه تمیز کردن کفش سفید، به راحتی ‏پرت کردن لباس‌های دیگر در ماشین لباس‌شویی و خشک‌کن نیست، زیرا چنین کاری می‌تواند به کفش‌های کتانی شما آسیب ‏برساند. هوم پلاس در این مقاله، ‏بهترین روش ها برای تمیز کردن کفش سفید و جلوگیری از کثیف شدن این کفش‌های زیبا را در ‏اختیار شما قرار می‌دهد‎.

چطور کفش‌های سفید را تمیز کنیم؟

برای‌اینکه کمتر درگیر چندوچون تمیز کردن و شستن شوید، قبل از هر چیز بهتر است مراقب باشید کفش‌هایتان کثیف نشوند! سعی کنید قبل از پوشیدن کفش‌های سفید برای اولین بار، مقداری محلول ضدلک و ضدآب را روی آن‌ها اسپری کنید. مهم نیست که قصد دارید کجا بروید یا وضعیت هوا چگونه است؛ تا چند هفته بعد از اولین استفاده، برای تمیزماندن کفش‌هایتان از اسپری ضدلک استفاده کنید.

نکته کلیدی دیگری که باید رعایت کنید این است که نگذارید لکه‌ها کهنه شوند. شاید این کار کمی خسته‌کننده باشد اما تمیز کردن سریع لکه‌ها کمکی بزرگ به تمیزماندن کفش سفید خواهد کرد. بهتر است، به‌محض کثیف‌شدن کفش‌ها، با یک دستمال مناسب آن‌ها را پاک کنید.

اگر لکه‌ها را سریع تمیز نکنید، به عمق پارچه کفش نفوذ می‌کنند و برای تمیز کردن آن‌ها در آینده، باید وقت و انرژی بیشتری صرف کنید.

مواد لازم برای تمیز کردن کفش سفید

یکی از لوازم ضروری برای تمیز کردن کفش‌ سفید، یک مسواک قدیمی است که می‌تواند به شما کمک کند تا لکه‌های سرسخت را ‏از بین ببرید. از مسواک برای تمیز کردن کفش‌ خود و بازگرداندن درخشش به آن استفاده کنید. کافی است چند قطره مایع ‏ظرفشویی را در مقداری آب گرم حل کرده و با استفاده از مسواک، به تمیز کردن کفش خود بپردازید.

پس از چند دقیقه متوجه ‏تفاوت چشمگیر وضعیت کفش‌های خود خواهید شد. اما اگر این روش برای تمیز کردن کفش سفید شما جواب نداد، نگران نباشد.

‏بسیاری از مواد خانگی، که در گوشه و کنار هر آشپزخانه‌ای یافت می‌شوند، مانند جوش‌شیرین، سفید کننده، پودر بچه و یا حتی ‏خمیر دندان می‌توانند به شما کمک کند تا کفش‌های لکه دار خود را دوباره سفید کنید‎.

کفش‌های سفید، به‌ویژه کتانی‌های سفید، یکی از اجزای جذاب بسیاری از سبک‌های پوشش هستند. اما تمیز نگهداشتن و مهم‌تر از آن، چگونگی تمیز کردن کفش‌ سفید یکی از دغدغه‌های طرف‌داران این کفش‌هاست. برای تمیز کردن کفش‌ سفید راهکارهای متنوعی (از مایع سفید‌کننده گرفته تا خمیردندان و جوش شیرین) وجود دارد.

اگر کفش‌های سفید شما مثل روز اول تمیز نیستند و شما در فکر خریدن کفش‌های نو هستید، بهتر است قبل از هزینه‌کردن و خریدن کفش‌های جدید، نگاهی به راهکارهای این مقاله برای تمیز کردن کفش سفید بیندازید.

با صرف کمی وقت و حوصله، کفش‌های شما در تمیزی و سفیدی دست‌کمی از کفش‌های نو نخواهند داشت.

مواد لازم برای پاک کردن و شستن کتانی سفید

به‌کمک مسواکی کهنه، آب گرم و صابون، لکه‌های سطح کفش را به‌آرامی بشویید. در اکثر موارد، این روش تا حد قابل‌قبولی به تمیزتر شدن کفش‌های سفید کمک می‌کند. اما اگر لکه‌های روی کفش بدقلق و مقاوم هستند، نگران نباشید چون هنوز گزینه‌های زیادی، مثل خمیردندان، سفیدکننده و جوش‌شیرین برای رهایی از شر لکه‌ها وجود دارد.

هرگز کفش‌ها و کتانی‌های سفید خود را داخل ماشین لباس‌شویی نیندازید. استفاده از ماشین لباس‌شویی ممکن است لکه‌ها را در مقابل شست‌وشو مقاوم‌تر کند. علاوه‌براین، استفاده از ماشین لباس‌شویی گاهی باعث آسیب‌های دائمی به کفش مثل پارگی، نخ‌کش‌شدن یا خرابی چرم یا پارچه کفش می‌شود.

در صورت شستن کفش‌ها با ماشین لباس‌شویی، ممکن است کفش‌هایتان هرگز مثل قبل نشوند. پس بهتر است در این مورد دور ماشین لباس‌شویی را خط بکشید.

تمیز کردن کفش سفید با 10 روش تضمین شده و آسان

تمیز کردن کفش سفید
تمیز کردن کفش سفید

۱. برای لکه‌های روغنی از شامپوهای ملایم استفاده کنید

در حال رد شدن از خیابان پایتان را روی یک لکه روغن می‌گذارید یا یک تکه سیب‌زمینی سرخ کرده روی کفش‌های سفید جدیدتان می‌افتد؟ این اتفاق ممکن است برای هرکسی پیش بیاید!

به محض این که به خانه رسیدید از یک شامپوی ملایم، آب ولرم و مسواک یا یک دستمال کهنه استفاده کنید و به آرامی لکه را از بین ببرید.

۲. مطمئن شوید مایع سفید کننده کاملا رقیق است

سوال اینجاست: برای تمیز کردن کفش سفید می‌توان از مایع سفیدکننده استفاده کرد؟ بله، اگر واقعا لازم است می‌توانید این کار را بکنید. اما باید مطمئن شوید که شوینده‌ی شما کاملا در آب رقیق شده است.

استفاده از مایع سفیدکننده برای تمیز کردن کفش سفید

باید بدانید که استفاده از مایع سفیدکننده بهترین راهکار برای تمیز کردن کفش سفید نیست. در صورت استفاده از سفیدکننده برای تمیز کردن کفش سفید باید آن را رقیق کنید. میزان سفیدکننده‌ای که باید برای تمیز کردن کفش سفید استفاده کنید بسته به جنس کفش متفاوت است. اکثر راهنماهای نگهداری از کفش توصیه می‌کنند که نسبت سفیدکننده به آب باید یک به پنج باشد. در صورت زیاده‌روی در استفاده از سفیدکننده، احتمال زردشدن کفش بیشتر می‌شود.

سفیدکننده‌های خانگی (سدیم هیدروکسید) خورنده و سمی محسوب نمی‌شوند، اما ممکن است تماس با آن‌ها موجب آسیب به چشم، ریه‌ها، دهان و پوست شود. پس حتما هنگام استفاده از سفیدکننده‌ها نکات ایمنی را رعایت کنید. از سفیدکننده در فضای باز و دارای تهویه مناسب استفاده کنید. احتیاط کنید که سفیدکننده با چشم‌ها و پوست تماس نداشته باشد.

برای تمیز کردن کتانی‌های سفید با سفیدکننده، به آب، ظرف مناسب، مایع سفیدکننده، مسواک و پنجره یا وسیله تهویه مناسب نیاز دارید. در فضای باز مقدار کمی سفیدکننده را با حداقل پنج‌برابر آب مخلوط کنید. مسواک خود را به محلول رقیق‌شده آغشته کنید و، به‌کمک مسواک، روی کفش را با ملایمت تمیز کنید. بعد از اتمام کار، کفش‌ها را با آب گرم آب‌کشی کنید و اجازه دهید کفش‌ها به‌مدت چند ساعت در هوای آزاد بمانند و خشک شوند.

در اکثر راهنماهای شست‌وسشوی کفش سفید توصیه می‌شود از فرمول زیر استفاده کنید.

یک پیمانه سفیدکننده + پنج پیمانه آب

استفاده از میزان غلیظ‌تر سفیدکننده به معنای قرار دادن کفش‌های سفید در برابر ریسک لکه‌های ناجور زرد رنگ است.

مسواک را داخل مایع سفیدکننده‌ی رقیق شده فرو ببرید و خیلی ملایم روی سطح کفش بکشید. بعد کفش را با آب ولرم آبکشی کنید.

۳. از پارچه و سرکه، برای تمیز کردن لکه‌ها استفاده کنید

برای لکه‌های کوچک و جزئی ناشی از گرد و خاک و کثیفی روی کفش سفید می‌توانید از معجزه‌ی سرکه استفاده کنید. فقط فراموش نکنید که باز هم به یک محلول رقیق شده نیاز دارید. یک دستمال پارچه‌ای را به سرکه آغشته کنید و به آرامی کتانی‌های پارچه‌ای سفید را با آن بشویید و لکه‌های کوچک سطحی را از بین ببرید.

۴. با مسواک جلوی زرد شدن لژ سفید کفش را بگیرید

یک جفت کتانی کانورس یا همان آل استار حتی اگر سفید هم نباشد، لبه‌های لاستیکی سفید آن بعد از یک هفته پوشیدن، شما را می‌تواند به تفکر درباره‌ی تمیز کردن کفش وادارد! کفش‌هایی که لبه‌های لاستیکی سفید دارند، تا وقتی چشمگیر و زیبا هستند که این لبه‌ها مثل روز اول بدرخشند و تمیز باشند. علاوه برا این، باقی ماندن کثیفی و لکه روی لبه‌های لاستیکی سفید به مرور به زرد شدن لژ سفید کفش خواهد انجامید.

چطور این لکه‌ها را تمیز کنیم و جلوی زرد شدن لژ سفید کفش را بگیریم؟ برای تمیز کردن لبه‌های لاستیکی و از بین بردن لکه‌های غیرقابل دسترس روی کفش، از مسواک آغشته به محلول آب ولرم و صابون ملایم استفاده کنید.

۵. حتی بندها را هم داخل ماشین لباسشویی نیندازید

این یک فکر وسوسه کننده است! «کفش‌ها را داخل ماشین لباسشویی بینداز! بندهای سفید را قاطی لباس‌ها با ماشین بشوی!»

از این فکرها دوری کنید! نه تنها توصیه نمی‌کنیم کتانی‌های سفیدتان را با ماشین لباسشویی بشویید بلکه در مورد بندها هم روی شستن با دست تاکید می‌کنیم.

برای تمیز کردن بند کفش از همان ترکیب آب ولرم و صابون ملایم استفاده کنید. بندها را داخل محلول بگذارید و با دست بشویید. بعد آن‌ها را زیر نور آفتاب بگذارید تا خشک شود.

۶. بعد از تمیز کردن کفش سفید آن را با دستمال کاغذی پر کنید

هرقدر کفش‌ها زودتر خشک شوند، احتمال بدرنگ شدن و خراب شدن آن‌ها کمتر می‌شود. برای این که پروسه‌ی خشک شدن کفش‌ها بعد از شست‌وشو سریع شود، داخل کفش‌ها را از دستمال کاغذی حوله‌ای پر کنید. دستمال کاغذی حوله‌ای رطوبت را به خود جذب می‌کند و باعث می‌شود کفش خیلی زود خشک شود.

۷. روی خط و خش‌های کفش، لاک سفید بزنید

کتانی‎هایی مثل آدیداس استن اسمیت با جنس چرم و رنگ سفید ممکن است در استفاده‌ی طولانی مدت بعد از چند سال دچار خط و خش شوند. این اتفاق برای کتانی کانورس هم ممکن است بیفتد.

این کتانی‌ها احتمالا راحت‌ترین، کاربردی‌ترین و شاید بهترین کتانی‌های داخل جاکفشی شما باشند، پس به سادگی از آن‌ها نگذرید! می‌توانید خیلی تمیز و بادقت خط و خش‌های روی کفش را با یک لاک سفید بپوشانید.

اگر این کار را با ظرافت انجام دهید، کفشتان به خوبی روز اول خواهد شد.

۸. کفش‌های سفید را دور از نور خورشید نگه دارید

کفش‌های سفیدتان را بیرون و زیر نور خورشید جای نگذارید. کتانی‌های سفید پارچه‌ای شما به اندازه‌ی کافی در معرض اشعه‌های UV نور خورشید هستند؛ اشعه‌هایی که می‌توانند باعث تغییر رنگ ناخواسته در کفش شوند.

وقتی کفش را از پایتان درآوردید آن را در یک جاکفشی تاریک و در جای خنک قرار دهید. مطمئن باشید که کتانی‌های سفید شما ارزش این مواظبت و نگهداری را دارند!

۹. نحوه شستن کتانی سفید با جوش‌شیرین

جوش‌شیرین یکی از موادی است که بسیاری از کارهای خانه را ساده‌تر می‌کند. جوش‌شیرین آچارفرانسه تمیزکاری است و استفاده از آن یکی از ترفندهای خودکفایی در شست‌وشوی کفش‌های سفید در خانه به حساب می‌آید. برای محکم‌کاری به کمی سرکه سفید هم نیاز دارید.

برای تمیز کردن کفش‌های سفید، یک قاشق سوپ‌خوری آب گرم، یک قاشق سوپ‌خوری سرکه سفید و یک قاشق سوپ‌خوری جوش‌شیرین را باهم ترکیب کنید تا مخلوطی خمیرمانند به دست آید. با کمک مسواکی کهنه، این مخلوط را روی سطح کفش بمالید. برای گرفتن نتیجه بهتر، مسواک را با حرکات دایره‌وار روی کفش بکشید.

بعد از اینکه تمام سطح کفش به مخلوط آغشته شد، کفش را به‌مدت چند ساعت در معرض نور خورشید قرار دهید. پس از خشک‌شدن کفش‌ها، آن‌ها را بتکانید و یا با کمک مسواکی تمیز، ترکیب جوش‌شیرین و سرکه را ازروی کفش‌ها پاک کنید. به احتمال زیاد، بعد از این کار کفش‌هایتان تمیزتر خواهند شد.

۱۰. نحوه تمیز کردن کتانی سفید با خمیردندان

اشتباه نخواندید! خمیردندان فقط مخصوص سفید کردن دندان نیست و می‌توانید از آن به‌عنوان یک راهکار مؤثر برای تمیزکردن کفش‌های سفید استفاده کنید. برای تمیز کردن کفش‌های سفید، از خمیردندان بدون رنگ استفاده کنید، زیرا خمیردندان‌های رنگی لکه‌ای جدید بر لکه‌های کفش اضافه خواهند کرد.

نکته مثبت استفاده از خمیردندان این است که شما می‌دانید این راهکار، برخلاف استفاده از سفیدکننده، تهاجمی نیست و احتمال آسیب به کفش‌های شما در این روش حدودا صفر است. درهرصورت، کفش‌هایتان از دهان و دندان‌هایتان مقاوم‌ترند.

برای شست‌وشوی کفش و کتانی‌های سفید با خمیردندان، از خمیردندان غیرژلی سفید و مسواک استفاده کنید. با حرکات دایره‌وار خمیردندان را روی لکه‌های کفش بمالید. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه، به‌کمک یک حوله مرطوب، سطح کفش را پاک کنید و در صورت نیاز این کار را چند بار دیگر تکرار کنید.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "تمیز کردن کفش سفید با 10 روش تضمین شده و آسان" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: تمیز کردن کفش سفید با 10 روش تضمین شده و آسان در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب تمیز کردن کفش سفید با 10 روش تضمین شده و آسان را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال تمیز کردن کفش سفید با 10 روش تضمین شده و آسان در فیسبوک
ارسال تمیز کردن کفش سفید با 10 روش تضمین شده و آسان در تویتر
ارسال تمیز کردن کفش سفید با 10 روش تضمین شده و آسان در واتس آپ
ارسال تمیز کردن کفش سفید با 10 روش تضمین شده و آسان در تلگرام
خبرخوان تمیز کردن کفش سفید با 10 روش تضمین شده و آسان

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

Comments are closed.


0