رشد جنین در هفتۀ هفدهم


رشد جنین در هفتۀ هفدهم

در هفتۀ ۱۷ بارداری، کودک در حالت جمع‌شده تقریباً به اندازۀ یک گلابی است که از سر تا انتهای نشیمنگاه در حدود ۱۴ سانتی‌متر طول دارد و به سرعت در حال افزایش وزن است. کودک یک سوم از وزن خود را فقط در حدود یک هفته به دست آورده است و در حال حاضر حدود ۱۵۰ گرم وزن دارد. اندازۀ بدن با اندازۀ سر متناسب خواهد شد. ممکن است وزن کودک شما افزایش پیدا کند، اما در حال حاضر چربی زیادی وجود نخواهد داشت. پوست کودک در این زمان چروکیده است، زیرا چربی کافی برای پر کردن پوست را ندارد. با این حال، کودک از این هفته شروع به ذخیرۀ چربی می‌کند که به او برای تولید انرژی و گرم نگه داشتن بعد از تولد کمک خواهد کرد.

در این هفته با این وجود که هنوز پلک‌ها بسته و به هم چسبیده است، کودک می‌تواند چشمان خود را حرکت دهد. تشکیل جوانه‌های چشایی در دهان او ادامه خواهد یافت. اگرچه پوست هنوز بسیار نازک و شفاف است، غدد تعریق اکنون ممکن است در پوست تشکیل شود. رشد طول و ضخامت بند ناف ادامه یافته و حتی ممکن است برخی از نوزادان به آن چنگ بزنند و آن را در دستشان بگیرند؛ نگران نباشید، جنین هرگز بند ناف را به شکلی فشار نمی‌دهد که رساندن اکسیژن و مواد غذایی به او متوقف شود.

کودک شما ممکن است روزانه یک لیتر از مایع آمنیوتیک را ببلعد که این کار در کنار سایر عوامل، به رشد کیسه‌های هوایی در ریه‌های او کمک می‌کند. غضروف نرم همچنان در حال تبدیل به استخوان است، اما استخوان هنوز انعطاف‌پذیری خود را حفظ خواهد کرد تا به کودک برای خروج از کانال زایمان کمک کند. نوزاد به طور مداوم به ورزش کردن شامل لگد زدن، مشت زدن و گردش به اطراف رحم مادر ادامه می‌دهد که باعث می‌شود مفاصل او به شکل کامل حرکت کنند. قلب به سرعت می‌تپد و ضربان آن به اندازه‌ای است که بتوان توسط گوشی پزشکی آن را شنید.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "رشد جنین در هفتۀ هفدهم" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: رشد جنین در هفتۀ هفدهم در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب رشد جنین در هفتۀ هفدهم را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال رشد جنین در هفتۀ هفدهم در فیسبوک
ارسال رشد جنین در هفتۀ هفدهم در تویتر
ارسال رشد جنین در هفتۀ هفدهم در واتس آپ
ارسال رشد جنین در هفتۀ هفدهم در تلگرام
خبرخوان رشد جنین در هفتۀ هفدهم

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0