۵+۱ نکته مهم در انتخاب و خرید کفش ورزشی


۵+۱ نکته مهم در انتخاب و خرید کفش ورزشی

اگر دونده و ورزشکار باشید؛ می‌دانید انتخاب یک کفش ورزشی مناسب همیشه یک دغدغه جدی است. تنوع در بازار زیاد است و انواع مارک‌ها و برندهای کفش ورزشی را خواهید دید؛ بدون اینکه مشخص باشد کدام کفش ورزشی برای پای شما مناسب است.

خرید کفش ورزشی

آن دوران گذشت که یک کتانی بخرید و برای هر فعالیت ورزشی به پا کنید یا یک کفش ورزشی خرید و برای دویدن، بدنسازی، کوهنوردی، پیاده‌روی طولانی و دوچرخه‌سواری استفاده کنید. امروزه، برای هر نوع پا و ورزشی که می‌خواهید انجام دهید؛ باید یک کفش ورزشی مناسب خریداری کنید.

کفش انعطاف‌پذیر یا با ثبات

۵+۱ نکته مهم در انتخاب و خرید کفش ورزشی
۵+۱ نکته مهم در انتخاب و خرید کفش ورزشی

براساس ارتفاع و قابلیت ارتجاع قوس کف پای باید کفش ورزشی نرم و راحت یا سفت و محکمی انتخاب کنید.

دونده‌هایی که قوس کف پای بیشتری دارند، ضربه‌هایی که بر اثر راه رفتن به کف پا وارد می‌شود را به‌خوبی جذب نمی‌کنند؛ به‌همین‌دلیل بهتر است کفش از راحتی و انعطاف‌پذیری بیشتری برخوردار باشد. دونده‌هایی با قوس کف پای کوتاه و کم دارند برای جلوگیری از آسیب‌دیدگی و مصدومیت در حین راه رفتن و دویدن، نیازمند کفش‌هایی هستند که کف آنها ثبات و استحکام بیشتری داشته باشد.

کفش با پاشنه کم یا پاشنه بلند

منظور از ارتفاع پاشنه، تفاوت بین ارتفاع پاشنه و ارتفاع قسمت انگشتان پا در کفش است. برخی از کفش‌های ورزشی اصلا پاشنه ندارند و برخی دیگر از کفش‌ها تا ۱۰ میلی‌متر و بیشتر پاشنه دارند.

۵+۱ نکته مهم در انتخاب و خرید کفش ورزشی
۵+۱ نکته مهم در انتخاب و خرید کفش ورزشی

اگر روی انگشتان جلوی پای می‌دوید یا از آن‌ها در ورزش استفاده می‌کنید؛ باید کفش بدون پاشنه بخرید. اگر روی پاشنه پا می‌دوید یا باید روی آن بلند شوید؛ باید سراغ کفش‌های پاشنه‌دار بروید.

کفش ارزان‌قیمت یا گران‌قیمت

۵+۱ نکته مهم در انتخاب و خرید کفش ورزشی
۵+۱ نکته مهم در انتخاب و خرید کفش ورزشی

مهم‌ترین نکته در انتخاب یک کفش ورزشی، سلامت پای شما است نه قیمت. لزوما کفش‌های وزرشی گران‌قیمت به معنای داشتن کیفیت بالاتر نیست.

ممکن است کفشی مناسب پیدا کنید ولی گران‌تر از بودجه شما باشد. پرداخت کمی هزینه بیشتر بهتر از این است که آسیب کوچکی به پای شما وارد شود و بعد چندین برابر هزینه کنید.

کفش‌هایی که از مواد با کیفیت تهیه شده باشند و فرآیند طراحی و ارگونومی طولانی‌تری سپری کرده باشند؛ قیمت بیشتری دارند. اگر به چنین کفشی برخورد کنید؛ ارزش هزینه کردن دارد وگرنه کفش‌‌های ورزشی تقلبی با برندهای معروف دنیا هیچ ارزش خریدی ندارند.

به اندازه بودن کفش

۵+۱ نکته مهم در انتخاب و خرید کفش ورزشی
۵+۱ نکته مهم در انتخاب و خرید کفش ورزشی

فارغ از اینکه می‌خواهید کفشی برای دویدن یا دوچرخه‌سواری بخرید؛ باید کفش ورزشی کاملا مناسب و اندازه پای شما باشد. پس، کفش انتخاب کنید که خیلی کوچک، خیلی بزرگ، خیلی پهن یا خیلی باریک نباشد.

کفش ورزشی مناسب نه‌تنها باید برای انگشتان پا فضا داشته باشد، بلکه تمام کف پای شما نیز باید به‌راحتی درون کفش قرار بگیرد. کفش نباید پای شما را فشار دهد و تمام عرض پا باید با کف کفش تماس داشته باشد.

پاشنه کفش باید در جای خود ثابت باشد و بندها به راحتی بسته شوند به‌طوری‌که پاها در کفش ثابت شوند.

خرید بدون مد

در هنگام خرید کفش ورزشی درگیر مد و ظاهر و زیبایی کفش ورزشی نشوید. ابتدا کفشی که انتخاب کردید را اندازه کنید و بعد جنس، کیفیت ساخت، هواکش‌ها و قابلیت تنفس، انعطاف‌پذیری، پاشنه و سایر ویژگی‌های آن را بررسی کنید.

برخی کفش‌های ورزشی ظاهری زیبا و مدگونه دارند یا براساس ظاهر کفش‌های یک برند یا ورزشکار معروف ساخته شده‌اند ولی برای پای شما مناسب نبوده یا باعث آسیب‌دیدگی پا می‌شود. رنگ و ظاهر در درجه دوم انتخاب یک کفش ورزشی باشد.

در ساعت‌های پایانی روز کفش بخرید؛ جوراب به پا داشته باشید

۵+۱ نکته مهم در انتخاب و خرید کفش ورزشی
۵+۱ نکته مهم در انتخاب و خرید کفش ورزشی

بهتر است زمانی برای خرید کفش ورزشی بروید که پای شما در بزرگ‌ترین حالت تورمی خود باشد. ساعت‌های پایانی روز بهترین زمان خرید کفش ورزشی است چون پا در طول روز متورم شده یا پس از دویدن کمی بزرگ‌تر نشان می‌دهد.

افزون بر این، حتما هنگام امتحان کردن یک کفش ورزشی، جوراب به پا داشته باشید. همان جوراب‌هایی را هم بپوشید که غالبا در هنگام دویدن یا ورزش کردن به پا دارید.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "۵+۱ نکته مهم در انتخاب و خرید کفش ورزشی" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: ۵+۱ نکته مهم در انتخاب و خرید کفش ورزشی در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب ۵+۱ نکته مهم در انتخاب و خرید کفش ورزشی را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال ۵+۱ نکته مهم در انتخاب و خرید کفش ورزشی در فیسبوک
ارسال ۵+۱ نکته مهم در انتخاب و خرید کفش ورزشی در تویتر
ارسال ۵+۱ نکته مهم در انتخاب و خرید کفش ورزشی در واتس آپ
ارسال ۵+۱ نکته مهم در انتخاب و خرید کفش ورزشی در تلگرام
خبرخوان ۵+۱ نکته مهم در انتخاب و خرید کفش ورزشی

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

One thought on “۵+۱ نکته مهم در انتخاب و خرید کفش ورزشی

Comments are closed.


0