رشد سریع مو: 17 راه ساده و موثر برای افزایش رشد مو


رشد سریع مو: 17 راه ساده و موثر برای افزایش رشد مو

مو نقش مهمی در زیبایی و جذابیت شما دارد، به همین دلیل است که بیشتر خانم‌ها دوست دارند موهای بلند، درخشان و زیبایی داشته باشند. اگر از کم مویی و رشد بد موهایتان ناراضی هستید، پیشنهاد می‌کنیم از روش‌های جادویی و طبیعی که در ادامه برای رشد سریع مو بیان کرده‌ایم، بهره گیرید و نتیجه آن را ببینید.

اصولا رشد سریع مو هر فرد به ژنتیک، جنسیت، سن و سطح هورمون‌های او بستگی دارد. با این وجود تحقیقات ثابت کرده‌اند که عوامل محیطی مانند حفظ یک رژیم غذایی سالم، ماساژ پوست سر، استفاده از محصولات گیاهی تقویت‌کننده و ضد ریزش مو و استفاده از روغن‌های اساسی نیز می‌توانند به بهبود ظاهر و رشد سریع مو کمک کنند زیرا باعث افزایش خون‌رسانی پوست سر و انتقال بیشتر اکسیژن و مواد مغذی به ریشه‌های مو در پایین فولیکول‌ها می‌شوند.

در این مقاله، نکاتی جهت رشد سریع‌تر مو و پرپشت‌تر و قوی‌تر شدن آن بیان شده است. با ما همراه باشید.

مراحل رشد مو

در ابتدا لازم است بدانیم مو چطور رشد می‌کند. رشد مو ۳ مرحله اصلی دارد: «آناژن، کاتاژن، تلوژن».

مرحله آناژن، مرحله رشد است و معمولاً بین ۲ تا ۶ سال طول می‌کشد. به دنبال مرحله آناژن مرحله کاتاژن رخ می‌دهد که مرحله انتقال و بازسازی فولیکول یا پیاز مو است. تلوژن، مرحله بعد است که در آن رشد مو متوقف می‌شود. در هر سال، موی انسان به طور متوسط، تقریباً ۱۵سانتی متر رشد می‌کند.

اکنون که با مراحل مختلف رشد مو آشنا شدید، به شما خواهیم گفت چگونه رشد موهایتان را افزایش دهید.

رشد سریع مو راهکار دارد!

اگر احساس می‌کنید که رشد طبیعی مو شما کم است، باید بدانید که نرخ رشد سریع مو هر فرد با بالا رفتن سن، کاهش پیدا می‌کند. استرس، تغییرات هورمونی (سلامتی بارداری!)، سن، ویژگی‌های موروثی می‌تواند سلامت موی ما را تحت تاثیر قرار دهد. در این مقاله چندین راه آسان و همه راه‌کارهای رشد طبیعی مو از طریق تغذیه سالم و راه‌کارهای رشد طبیعی مو با رعایت نکات مراقبتی، برای تقویت و افزایش رشد طبیعی موهای خود را به شما آموزش می‌دهیم.

موی افراد در مدت یک ماه، بین ۶ میلی‌متر تا ۱٫۳ سانتی‌متر رشد می‌کند. گرچه، عوامل ژنتیکی در تفاوت میزان رشد موها نقش دارند، اما این تفاوت‌ها کمتر از آن است که به نظر می‌رسد.

۱۷ توصیه ساده جهت افزایش رشد مو

برخی از توصیه‌هایی که در ادامه می‌آید ممکن است در ابتدا ساده به نظر برسند، اما رعایت تک تک آن‌ها شما را به هدف‌تان نزدیک‌تر خواهد کرد.

راه ساده و موثر برای افزایش رشد مو
17 راه ساده و موثر برای افزایش رشد مو
  1. راه ساده و موثر برای افزایش رشد مو شماره ۱) داشتن برنامه غذایی سالم و متعادل برای افزایش رشد مو در ماه
  2. راه ساده و موثر برای افزایش رشد مو شماره ۲) ماساژ پوست سر برای رشد سریع مو
  3. راه ساده و موثر برای افزایش رشد مو شماره ۳) رشد مو سریع با کوتاه کردن نوک موها به صورت مرتب
  4. راه ساده و موثر برای افزایش رشد مو شماره ۴) برای رشد مو در یک هفته موهای خود را زیاد نشویید
  5. راه ساده و موثر برای افزایش رشد مو شماره ۵) برای رشد مو در یک ماه موهای خود را زیاد برس نزنید
  6. راه ساده و موثر برای افزایش رشد مو شماره ۶) برای رشد مو بعد از کاشت استرس خود را کاهش دهید
  7. راه ساده و موثر برای افزایش رشد مو شماره ۷) برای رشد مو روبالشی خود را عوض کنید
  8. راه ساده و موثر برای افزایش رشد مو شماره ۸) ویتامین a برای رشد مو و سایر مکمل‌ها
  9. راه ساده و موثر برای افزایش رشد مو شماره ۹) برای کمک به رشد مو از درمان‌های طبیعی مو استفاده کنید
  10. راه ساده و موثر برای افزایش رشد مو شماره ۱۰) برای رشد مو به روش خانگی از موهایتان با این 6 روش محافظت کنید
  11. راه ساده و موثر برای افزایش رشد مو شماره ۱۱) افزایش رشد مو با استفاده از نرم کننده یا ماسک مو داخل حمام
  12. راه ساده و موثر برای افزایش رشد مو شماره ۱۲) رشد مو با قرص سیستین b6 و نوشیدن آب کافی
  13. راه ساده و موثر برای افزایش رشد مو شماره ۱۳) به منظور رشد بهتر موها، موهای خیس خود را درون حوله نپیچید
  14. راه ساده و موثر برای افزایش رشد مو شماره ۱۴) روش جدید رشد مو، موی خود را ضد عفونی کنید
  15. راه ساده و موثر برای افزایش رشد مو شماره ۱۵) برای رشد مو بیشتر موهای خود را با روغن گرم ماساژ دهید
  16. راه ساده و موثر برای افزایش رشد مو شماره ۱۶) برای افزایش رشد مو، موی خود را با سرکه بشویید
  17. راه ساده و موثر برای افزایش رشد مو شماره ۱۷) برای افزایش رشد مو صبور باشید و این اقدامات را انجام بدید

راهنمایی‌های دیگر برای رشد مو

علاوه بر موارد فوق، روش‌های اثبات‌شده‌ی دیگری نیز برای رشد مو وجود دارند. در ادامه به چند مورد اشاره می‌کنیم:

از شست‌وشو و شانه‌کردن بیش‌ازحد بپرهیزید. همچنین، استفاده از درمان‌های شیمیایی، رنگ مو و دستگاه‌های خشک‌کننده و شکل‌دهنده مانند اتوی مو و سشوار را محدود کنید. همه‌ی اینها می‌توانند کوتیکول مو را ضعیف کنند و به تارهای مو آسیب برسانند.
حتما از پزشکتان بخواهید آزمایشی برای سنجش کمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی برایتان بنویسد. کمبود زینک، کمبود آهن و بیوتین باعث ریزش مو می‌شوند.
ماینوکسیدیل (دارویی برای فشار خون بالا) را به‌صورت موضعی و برای طاسی ارثی پشت سر به کار ببرید. این دارو به‌شکل مایع یا کف موجود است و برای ریزش موی جلوی سر مفید نیست.
از پزشکتان بخواهید داروهایی برای ریزش مو تجویز کند، داروهایی مانند فیناستراید (finasteride) یا پروپسیا (Propecia) برای آقایان و اسپیرونولاکتون (spironolactone) برای خانم‌ها.
از متخصص پوستتان درباره درمان‌های تخصصی برای ریزش مو بپرسید؛ روش‌هایی مانند درمان با لیزر، کاشت مو و تزریق کورتیکواستروئید (corticosteroid).
موضوع ریزش مویتان را با پزشکتان در میان بگذارید. اگر ریزش مویتان از حد معمولی بیشتر است، شاید دلیل آن اختلالاتی مانند کم کاری تیروئید باشد.

توصیه‌های کاربردی دیگر برای مراقبت بیشتر از موها

توصیه‌های مراقبت از مو

در صورت امکان از انجام کارهای زیر پرهیز کنید:

رنگ کردن زیاد مو

موی رنگ شده بسیار آسیب‌پذیر است. اگر به دنبال راهی برای رشد سریع مو هستید باید از رنگ کردن زیاد موهای خود بپرهیزید.

بیشتر رنگ‌های مو، شامل آمونیاک هستند. آمونیاک یک عامل صنعتی سفیدکننده و از بین برنده رنگ است. این ماده می‌تواند باعث آسیب زدن به موهای شما شود و آن‌ها را خشک کند.

استفاده بیش از حد از رنگ‌های مو، به دلیل آسیب زدن به فولیکول مو، ممکن است علت ریزش مو باشد. به جای استفاده از مواد شیمیایی، می‌توانید از رنگ موی طبیعی مانند حنا استفاده کنید. البته حنا ممکن است برخی موها را خشک کند، به این مسئله دقت کنید.

حنا علاوه بر رنگ کردن مو، در افزایش استحکام آن هم نقش دارد. شما می‌توانید از پودر دارچین و یا قهوه نیز برای رنگ کردن طبیعی موهایتان استفاده کنید.

حالت دادن به مو

حالت دادن مداوم به موهای شما آسیب می‌زند

در روش‌های حالت‌دهی به موها (صاف کردن و یا فرکردن مو)، مواد شیمیایی مضری به کار می‌رود که منجر به ریزش موها می‌شود.

صاف کردن مداوم موها، باعث موخوره می‌شود و اگر این اتفاق بیفتد، باید همیشه آن‌ها را کوتاه کنید تا موهایتان بهتر رشد کند. سعی کنید موی طبیعی خود را دوست داشته باشید و از حالت دادن به آن پرهیز کنید. اگر موهای خشک یا وز دارید، به جای صاف کردن‌شان، آن‌ها را تغذیه و آب‌رسانی کنید تا به طور طبیعی خوش‌حالت‌تر شوند.

برس زدن موی خیس

برس زدن موی خیس، یکی از رایج‌ترین اشتباهاتی است که بعضی از افراد انجام می‌دهند. هیچ وقت این کار را انجام ندهید. اجازه دهید موهایتان کمی خشک شوند و سپس آن‌ها را با شانه چوبی دندانه درشت، شانه بزنید. به خصوص اگر موهای فر دارید.

استفاده از آب داغ

برای شستن موهایتان از آب داغ استفاده نکنید

در هنگام شست‌وشوی موهایتان هرگز از آب داغ استفاده نکنید؛ زیرا این کار موجب خشک و شکننده شدن موهایتان می‌شود. برای شستن موهایتان از آب ولرم استفاده کنید؛ سپس در انت‌ها برای چندین ثانیه آن‌ها را با آب سرد آبکشی نمایید. آب سرد باعث صاف شدن کوتیکول مو شده و به شما موهایی نرم و قابل کنترل هدیه می‌دهد.

استفاده از مدل‌ها و اکسسوری‌های نامناسب برای بستن مو
بستن مو در مدل‌هایی مانند دم اسبی محکم فشار زیادی به آن وارد می‌کند و باعث می‌شود مو از ریشه کشیده شود. این کار باعث سست شدن ریشه مو می‌شود، در نتیجه موها مستعد شکنندگی و ریزش می‌شوند.

بستن مو با کش‌های نامناسب نیز باعث ضعیف شدن مو و آسیب دائمی به آن می‌شود. کش‌های مو هم می‌توانند باعث کشیده شدن مو از ریشه شوند و هم ایجاد موخوره کنند. علاوه بر این وقتی مو ضعیف شود، پوست سر نیز آسیب خواهد دید و آسیب پوست سر نیز منجر به آسیب بیشتر به موها می‌شود و این چرخه معیوب ادامه می‌یابد.

کلام پایانی راه ساده و موثر برای افزایش رشد مو

همه افراد به دنبال این هستند که موهای بلند، زیبا و درخشانی داشته باشند. همان‌طور که گفته شد، عوامل بسیاری در افزایش رشد موها نقش دارند. از بین نکات گفته شده، هر موردی که رعایت کنید شما را به هدف‌تان که داشتن موهای سالم و بلند است، نزدیک‌تر می‌کند. پس صبور باشید و با پشتکار این موارد را رعایت کنید تا نتیجه شگفت‌انگیز آن را ببینید.

تجربه شما در مورد راه ساده و موثر برای افزایش رشد مو

شما چه توصیه‌ای برای افزایش رشد مو دارید؟ فکر می‌کنید کدام یک از راه حل‌های ذکر شده در این مقاله به رشد سریع مو بیشتر کمک می‌کند؟ کارهایی که در این مقاله ذکر شد را امتحان کنید و ببینید کدام یک برای شما مفیدتر است. اگر شما هم تجربه‌ای در این زمینه داشته‌اید، می‌توانید با ما در میان بگذارید. همچنین در صورت تمایل سؤالات، انتقادات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مرجع و منبع: ترجمه شده از سایت: https://www.wikihow.com/Make-Your-Hair-Grow-Faster

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "رشد سریع مو: 17 راه ساده و موثر برای افزایش رشد مو" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: رشد سریع مو: 17 راه ساده و موثر برای افزایش رشد مو در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب رشد سریع مو: 17 راه ساده و موثر برای افزایش رشد مو را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال رشد سریع مو: 17 راه ساده و موثر برای افزایش رشد مو در فیسبوک
ارسال رشد سریع مو: 17 راه ساده و موثر برای افزایش رشد مو در تویتر
ارسال رشد سریع مو: 17 راه ساده و موثر برای افزایش رشد مو در واتس آپ
ارسال رشد سریع مو: 17 راه ساده و موثر برای افزایش رشد مو در تلگرام
خبرخوان رشد سریع مو: 17 راه ساده و موثر برای افزایش رشد مو

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

Comments are closed.


0