برای رشد مو به روش خانگی از موهایتان با این 6 روش محافظت کنید


برای رشد مو به روش خانگی از موهایتان با این 6 روش محافظت کنید

از موهایتان محافظت کنید

برای رشد مو به روش خانگی از موهایتان با این 6 روش که در پایین ذکر شده است، محافظت کنید

زمانی که بیرون از منزل هستید، مخصوصاً زمانی که آب و هوا نامناسب است و گرد وغبار وجود دارد، موی خود را بپوشانید، چرا که رطوبت موهایتان در معرض گرد و غبار و گرما و وزش باد کاهش می‌یابد. لازم که گفتن هم نیست که موی خشک یعنی موی شکننده و آسیب‌پذیر.

موی بلند. موی کوتاه. موی خشک یا چرب، مجعد یا صاف. آیا به این فکر کرده‌اید که از موهای‌تان به درستی مراقبت می‌کنید یا نه؟ آیا از محصولات مناسب برای نوع خاصی موهای‌تان استفاده می‌کنید؟ آیا ممکن است شامپویی که مصرف می‌کنید به موهای‌تان آسیب بزند؟ آیا باید موهای‌تان را بیشتر برس بکشید یا کمتر؟ با بیش از ۱۰۰۰۰۰ فولیکول مویی که روی سر شما وجود دارد، بهتر است چند نکته درباره مراقبت از مو یاد بگیرید تا موهای‌تان سالم و براق باشد.

توصیه‌هایی برای موی خشک

موی خشک ظاهری شکننده دارد و زبر است. موی خشک علت‌های مختلفی می‌تواند داشته باشد، از عوامل ژنتیکی گرفته (اگر پدر ومادرتان موی خشک دارند، شما هم احتمالا موهای خشکی دارید) تا شیوه‌ی مراقبت از مو.

غدد چربی غیرفعال می‌تواند یکی از علل خشکی مو باشد. اگر موهای خشک شما از پوست خشک نشات می‌گیرد، سعی کنید موها را کمتر بشویید (هر دو سه روز یکبار). و همچنین به نوع شامپو و نرم کننده‌ای که مصرف می‌کنید، دقت کنید تا مطمئن شوید که چربی‌های لازم را به پوست سر می‌رساند. به دنبال محصولاتی بگردید که برچسب «آبرسان» و «مرطوب‌کننده» دارند.

حواس‌تان به گرما و مواد شمیایی باشد، مخصوصا اگر موهای‌تان خشک است.

با اینکه استفاده از اتوهای مو بسیار شایع است، اما این ابزارها می‌توانند آسیب زیادی به پوست شما وارد کنند. وقتی گرمای زیادی به پوست شما وارد کنند، می‌توانند به پوست آسیب برسانند. کم کردن میزان استفاده از این ابزارهای آرایشی مو (یا حداقل استفاده از آن با دمای پایین‌تر) می‌تواند به داشتن موی سالم‌تر کمک کند.

اگر مطمئن نیستید که چرا این وسایل به موهای‌تان آسیب می‌زنند، تصور کنید از این‌ها برای پوست‌تان استفاده می‌کنید. آیا کسی حاضر است، هوایی داغ را با قدرت ۱۸۷۵ وات هر روز صبح روی پوست خود تحمل کند؟ احتمالا نه!

مواد شیمیایی قوی که در رنگ‌موها، فیکس‌کننده‌ها و ریلکسرها وجود دارد، چربی لازم برای مو را از بین می‌برند. بعضی از رنگ موها حاوی مواد شیمیایی کمتری در مقایسه با دیگر محصولات هستند. حواستان به سفید کننده‌ها و پراکسیدهای مو باشد چون موجب موخوره و شکنندگی مو می‌شوند.

و در نهایت اینکه مراقب خورشید تابستان باشید. نور خورشید و کلرین هر دو می‌توانند موجب خشکی مو شوند. ساده‌ترین راه پیشگیری هم استفاده از کلاه یا دوری از نور زیاد آفتاب است (که برای پوست‌تان هم مفید است).

می‌توانید وقتی به استخر می‌روید با پوشیدن کلاه شنا هم از موهای‌تان محافظت کنید. یک راه دیگر هم این است که قبل از رفتن به ساحل یا استخر از نرم کننده استفاده کنید. اگر در استخر حاوی کلر شنا می‌کنید، بعد از ورزش، حتما موهای‌تان را با آب تمیز بشویید. اگر مرتب شنا می‌کنید حتما از شامپوهای از بین برنده‌ی کلر استفاده کنید.

توصیه‌هایی برای موی چرب

آیا موهای‌تان چرب است؟ اگر هر روز صبح موهای‌تان را می‌شویید احتمالا عصر نشده دوباره به نظر می‌رسد نیاز به شست‌و شو دارید. در نظر داشته باشید که موی چرب از پوست چرب می‌آید. پوست سر و مو را به اندازه‌ی کافی بشویید، حتی اگر لازم است دو بار. می‌توانید شامپو را پیش از شستن، بگذارید پنج دقیقه روی مو بماند و فقط از نرم کننده برای نوک موها استفاده کنید. هرگز نرم‌کننده را به پوست سر نزنید و از برس کشیدن مرتب هم خودداری کنید چرا که برس چربی را از پوست سر به موها منتقل می‌کند.

از آرایشگرتان بخواهید که محصولاتی برای موی چرب به شما پیشنهاد کند. از محصولاتی که براق‌کننده هستند دوری کنید. چرا که چربی موی‌تان را بیشتر می‌کند.

اکستنشن‌های مو

اگر به دنبال مدل موی بلند در مدت کوتاهی هستید، می‌توانید از اکستنشن‌های مو استفاده کنید. اما با این مد با احتیاط رفتار کنید و حتما نظر یک متخصص را بپرسید. طبیعی‌ترین اکستنشن‌ها به موی شما بافته می‌شوند و بسیار به پوست سر نزدیک هستند. با ماده‌ای رنگ می‌شوند و بعد با گرما دادن محکم می‌شوند.

وزن اکستنش‌ها موجب کشیده شدن موها می‌شود و گاهی هم به موی نازک ختم می‌شود. اکستنش‌ها گاهی گران قیمت هم هستند. بهتر است از جایگزین‌های مطمئن‌تر و ارزان‌تر مثل اکستنشن‌های کلیپسی استفاده کنید که در فروشگاه‌های لوازم آرایشی قابل تهیه هستند.

با موخوره چه باید کرد؟

اگر با دقت به نوک موهای‌تان نگاه کنید، شاید موخوره در میان آن ببینید. یعنی یک تار مو که در قسمت پایینی به دو قسمت تقسیم شده است. موخوره می‌تواند در اثر سشوار کشیدن زیاد، اتوی مو یا برس کشیدن زیاد ایجاد شود. وقتی نوک موها درگیر موخوره می‌شود، تنها راه رفتن به آرایشگاه و کوتاه کردن آن است. اما با کمتر برس کشیدن، گرما دادن کمتر به مو و استفاده‌ی همیشگی از نرم کننده و قرار گرفتن مو در معرض هوای بیش از اندازه گرم یا سرد می‌توانید از موخوره جلوگیری کنید.

کوتاه کردن دائم مو هم می‌تواند از موخوره جلوگیری کند و به رشد بهتر مو کمک کند.

کمک کنید! موهایم گره خورده

بعضی افراد ممکن است مدل موی پرگره دوست داشته باشند اما بیشتر ما از حجم انبوه موی گره‌خورده وحشت داریم. یکی از راه‌های مقابله با گره خوردن استفاده‌ی کمتر از مواد شمیایی (رنگ مو، ریلکسر و حالت‌دهنده‌ها) است که به موهای‌تان می‌زنید و البته استفاده از نرم‌کننده در حمام. حواستان باشد که پیش از شستن مو، گره‌ها را باز کنید.

از برس کشیدن گره‌ها پرهیز کنید. از یک شانه‌ی بزرگ و انگشتان‌تان برای باز کردن گره‌ها کمک بگیرید، گاهی هم از محصولات بازکننده‌ی گره که در داروخانه‌ها وجود دارند. گره مو را از پایین باز کنید و مو را به هیچ عنوان نکشید. وقتی گره‌های پایین مو باز شدند، آرام آرام شانه بکشید.

مهم‌تر از هم اینکه آرامش داشته باشید. اگر عجله کنید، گره مو بدتر می‌شود و موجب ریزش مو خواهد شد.

شش توصیه کلی برای مراقبت از مو

برای رشد مو به روش خانگی از موهایتان با این 6 روش محافظت کنید

  1. موهای‌تان را همانطور که هست دوست داشته باشید و بپذیرید. چه موی نازک دارید چه موی زخیم یا مجعد فرقی ندارد، هر چقدر برخلاف طبیعت‌تان قدم بردارید، بیشتر به مو آسیب می‌زنید.
  2. موهای‌تان را به صورت مداوم چک کنید. هم پسرها و هم دخترها باید مرتب موهای‌شان را کوتاه کنند. حتی اگر می‌خواهید موهای‌تان را بلند کنید، هر دو ماه یکبار پایین مو را کوتاه کنید. در دوران بلوغ ممکن است مو تغییرات بسیار زیادی بکند. یک آرایشگر حرفه‌ای می‌تواند با پیشنهاد محصولات مناسب به شما کمک کند.
  3. این نکته را به خاطر داشته باشد که کارخانه‌ها پول شما را می‌خواهند نه موهای سالم شما را. هر آنچه در مجله‌ها یا پشت بطری نرم‌کننده می‌خوانید، باور نکنید. مخصوصا اگر به شما می‌گویند حتما باید همه‌ی محصولات یک خط تولید را تهیه کنید. فقط از محصولاتی استفاده کنید که ضروری هستند. این می‌تواند صرفا یک شامپو و نرم کننده روزانه و یک نرم‌کننده‌ی قوی باشد برای استفاده‌ی هفتگی اگر موهای خشک یا گره‌خورده‌ای دارید.
  4. حواس‌تان به برس کشیدن باشد. با اینکه به نظر می‌رسد برس کشیدن مو را براق‌تر می‌کند، اما می‌تواند به شکستن مو و موخوره هم منجر شود. البته اگر از برس استفاده نکنید، موهایی نامرتب خواهید داشت اما حواس‌تان باشد به موقع برس بکشید و بیش از اندازه برس نکشید.
  5. رنگ کردن مو را به دست آرایشگر حرفه‌ای بسپارید. با اینکه رنگ کردن یا هایلایت کردن مو در خانه کار ساده و ارزانی است اما نتیجه آن ممکن است همیشه به نفع شما نباشد. قبل از تغییر دادن رنگ مو حتما نظر یک آرایشگر حرفه‌ای را جویا شوید. هزاران رنگ بلوند، قرمز، قهوه‌ای یا حتی سیاه وجود دارد. از آرایشگر بخواهید بهترین آن‌ها را که مناسب رنگ پوست‌تان باشد برای‌تان انتخاب کند. و البته رنگ طبیعی موی شما فقط پذیرای بعضی از رنگ موهاست، و رنگ موهای خاص‌تر می‌تواند در بعضی افراد واکنش‌های آلرژیک ایجاد کند.
  6. از موی بافته شده مراقبت کنید. مدل‌های مختلف بافت مو بسیار زیبا هستند. اما هرگز مدل موی بافتی که موجب کشیده‌شدن یا پیچیده شدن بیش از اندازه مو می‌شود را انتخاب نکنید. این کار می‌تواند فشار بیش از اندازه به ریشه و پوست سر وارد کند. برای موی بافته شده، از روغن‌های طبیعی استفاده کنید، نه مواد شیمیایی.

 

افزایش رشد مو
افزایش رشد مو

این مطلب زیر مجموعه ای است از مطلب: رشد سریع مو: 17 راه ساده و موثر برای افزایش رشد مو، لطفا برای اطلاعات بیشتر در رابطه با 17 راه ساده و موثر برای افزایش رشد مو اینجا کلیک کنید

 

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "برای رشد مو به روش خانگی از موهایتان با این 6 روش محافظت کنید" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: برای رشد مو به روش خانگی از موهایتان با این 6 روش محافظت کنید در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب برای رشد مو به روش خانگی از موهایتان با این 6 روش محافظت کنید را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال برای رشد مو به روش خانگی از موهایتان با این 6 روش محافظت کنید در فیسبوک
ارسال برای رشد مو به روش خانگی از موهایتان با این 6 روش محافظت کنید در تویتر
ارسال برای رشد مو به روش خانگی از موهایتان با این 6 روش محافظت کنید در واتس آپ
ارسال برای رشد مو به روش خانگی از موهایتان با این 6 روش محافظت کنید در تلگرام
خبرخوان برای رشد مو به روش خانگی از موهایتان با این 6 روش محافظت کنید

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

Comments are closed.

0