11 مسکن گیاهی در طب سنتی


11 مسکن گیاهی در طب سنتی

با استفاده از طب سنتی برخی از درمان ها را نمیتوان پیگیری کرد، ولی برای تسکین درد مسکن های گیاهی شناخته شده خوبی در طب سنتی وجود دارد ولی متاسفانه این روزهامصرف قرص‌های مسکن برای کاهش دردهای مزمن افزایش قابل توجهی پیدا کرده و این داروها گاهی اعتیادآور هستند و معمولاً مصرف زیادآن‌ها عوارض جانبی متفاوتی برای فرد به‌دنبال خواهد داشت.

بنابراین استفاده از مسکن های گیاهی که از قدیم در طب سنتی کشف شده اند را بشناسید و از این مسکن های گیاهی بر پایه طب سنتی برای تسکین درد استفاده کنید.

مسکن گیاهی در طب سنتی

یکی از دغدغه‌های مهم بسیاری از بیماران و نیز دوستداران طب سنتی، دانستن مسکن های گیاهی و گیاهان جایگزین مسکن‌های شیمیایی برای کاهش دردها و آلام جسمی و روحی است.

امروزه مصرف قرص‌های مسکن شیمیایی به‌دلیل سرعت عملی که در کاهش درد دارند، توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کرده است؛ فارغ از آسیب‌ها و عوارضی که ممکن است در صورت مصرف بی‌دلیل و عدم توجه به اینکه کدام مسکن برای کدام درد قدرت تسکین‌دهندگی بیشتری دارد، روز به روز به تعداد مصرفی این قرص‌ها توسط افراد افزوده می‌شود.

بسیاری از مسکن‌های گیاهی‌، گیاهانی هستند که همیشه در دسترس بوده و به‌راحتی قابل استفاده و مصرف هستند اما بسیاری از مردم‌، از خواص شگفت‌انگیزشان بی‌اطلاع هستند؛ بدون شک اگر مردم از فواید این گیاهان و ادویه‌جات مطلع باشند، هیچ‌وقت به‌سراغ مسکن‌های شیمیایی نمی‌روند.

طبیب و حکیم بزرگ ایران‌زمین، ابوبکر محمدبن زکریای رازی (رضی الله عنه) می‌فرماید “طبیب حاذق کسی است که بیمار را با آنچه که در دسترسش دارد درمان کند”. خوشبختانه بسیاری از مسکن‌های گیاهی به‌عنوان ادویه غذایی در دسترس همگان است که با اطلاع از نحوه مصرف آنها می‌توان عامل و عوامل ایجادکننده درد را بدون هیچ‌گونه عوارض جانبی از بین برد.

مسکن گیاهی در طب سنتی
مسکن گیاهی در طب سنتی

از جمله این داروها که لازم است همگان به‌عنوان اقلام دارویی در جعبه داروخانه منزل خود داشته باشند، می‌توان به مواردی از جمله‌:

مسکن های گیاهی در طب سنتی

فلفل قرمز، فلفل سیاه، گل میخک، سیر، زنجبیل، برگ گیاه خرگوشک، روغن بادام تلخ، عطر مشک کاملاً طبیعی، زردچوبه، فلفل سیاه و سفید، ریشه گیاه بید، بذرالبنج یا تاتوره، عرق نعناع، بومادران، بابونه، هندوانه ابوجهل، کندر، عنبر نساء و روغن سیاهدانه را نام برد.

 

ــ هوفاریقون در درمان افسردگی‌های خفیف خصوصاً در افراد مسن توأم با اختلالات اضطرابی، مؤثر بوده و از پیشرفت آن جلوگیری می‌کند.

نعناع

ــ نعناع می‌تواند در شل شدن عضلات صاف دستگاه گوارش، کاهش گاز داخل روده‌ها، افزایش صفرا “کاهش ترشح اسید معده” و نهایتاً اثر ضداسپاسم در اختلالات عضلانی ــ عصبی نقش مؤثری ایفا کند.

ریشه زردچوبه

ــ دمنوش ریشه زردچوبه دارای خاصیت ضدالتهابی بسیار خوب و قوی است و می‌تواند جایگزین آسپیرین، دیکلوفناک و حتی ایبوپروفن باشد.

گیاه زنجبیل

ــ دمنوش ریزوم گیاه زنجبیل یا دمنوش گل بومادران در درمان دردهایی همچون دردهای گوارشی، دردهای قاعدگی بانوان بهتر از مفنامیک اسید به‌عنوان مسکن گیاهی ظاهر می‌شود.

سیر

ــ برای تسکین درد گوش، حبه سیری را گرم کرده و در مجرای گوش قرار دهید که در درمان مجرب است و برای درمان وزوز گوش با قطره‌چکان، ۳ قطره روغن بادام تلخ در هر گوش چکانده شود.

فلفل قرمز

ــ برای تسکین درد دندانها، فلفل قرمز را خشک و پودر کرده مقدار نصف قاشق چای‌خوری پودر را در یک لیوان آب جوش حل کنید، سپس یک قاشق غذاخوری از این محلول را با آب جوش رقیق کرده بنوشید که بهترین مسکن گیاهی دندان درد است و در درمان مجرب است.

روغن کنجد

ــ برای تسکین سردردهای سینوزیتی، روغن کنجد را به پیشانی و ملاج ماساژ دهید و دود برگ گیاه خرگوشک یا دود کندر یا دود عنبرنساء را روزانه یک بار به‌مدت ۳ هفته استنشاق کنید.

روغن زیتون

ــ برای تسکین دردهای استخوانی و نیز دردهای مفصلی، مقداری از زاج سفید را پودر کرده سپس همراه با روغن زیتون کهنه مخلوط کنید و مواضع درد را ماساژ دهید.

روغن سیاهدانه

ــ برای تسکین دردهای عضلانی به‌جای مصرف ایبوپروفن یا دیکلوفناک و پیروکسیکام‌، مقداری مشک آهوی ختن را با کمی گلاب و روغن سیاهدانه مخلوط کرده و مواضع درد را ماساژ دهید که در درمان مجرب است.

بذر گیاه بذرالبنج

ــ برای تسکین دردهای استخوانی و عضلانی در بیمارانی که قصد ترک اعتیاد دارند، بهترین مسکن گیاهی ضددرد جایگزین متادون، دمنوش بذر گیاه بذرالبنج یا تاتوره یا دمنوش گلبرگهای شقایق نعمانی است.

ریشه گیاه بید

ــ بهترین مسکن گیاهی ضددردهای قلبی که می‌توان به‌جای آسپیرین در بیماران قلبی استفاده کرد، ریشه گیاه بید است؛ ریشه این گیاه به‌مراتب بهتر از آسپیرین عمل می‌کند و اصلاً قابل مقایسه با آسپرین نیست؛ این بیماران لازم است صبح ناشتا هر روز یک تا ۳ حبه سیر میل کنند.

 

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "11 مسکن گیاهی در طب سنتی" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: 11 مسکن گیاهی در طب سنتی در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب 11 مسکن گیاهی در طب سنتی را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال 11 مسکن گیاهی در طب سنتی در فیسبوک
ارسال 11 مسکن گیاهی در طب سنتی در تویتر
ارسال 11 مسکن گیاهی در طب سنتی در واتس آپ
ارسال 11 مسکن گیاهی در طب سنتی در تلگرام
خبرخوان 11 مسکن گیاهی در طب سنتی

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


0