طریقه مصرف روغن زیتون در آشپزی


طریقه مصرف روغن زیتون در آشپزی

روغن زیتون یکی از ارکان غذایی مهم کشورهای حوزه مدیترانه است. آن‌ها سه ماده غذایی مهم در رژیم غذاییشان دارند که شامل زیتون و گندم و انگور است.

طریقه مصرف روغن زیتون در آشپزی

روغن ارگانیک و بکر به عنوان سس سالاد و نیز با غذاهایی که به صورت سرد سرو می‌شوند خورده می‌شود. وقتی روغن بکر بیش از ۲۱۰ درجه سانتی گراد گرم شود، ذرات تصفیه نشده درون آن می‌سوزند و بد مزه می‌شود. بنابراین روغن‌های تصفیه شده که دمای سوختن بالاتری دارند برای سرخ کردن مناسب هستند که دما در آن‌ها حدود ۲۳۰ درجه سانتی گراد است.

انتخاب روغن زیتونی که با روش پرس سرد گرفته شده انتخاب سختی است چون عطر و طعم آن‌ها تفاوت زیادی باهم دارند و هر کدام برای یک کاربرد خاص مناسب هستند.

روغن تازه عطر و طعم زیادی دارد و هر قدر زمان بگذرد عطر و طعم آن کمتر می‌شود. روغنی که بیش از یک سال از عمر آن می‌گذرد نسبت به روغن‌های تازه، برای پخت و پز مناسب‌تر است. طعم و مزه روغن نیز تحت تاثیر شرایط مختلف زمان روغن گیری است مثلا زیتونی که رسیده است حس شیرین‌تری ایجاد می‌کند اما زیتونی که نارس است طعمی تلخ دارد.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "طریقه مصرف روغن زیتون در آشپزی" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: طریقه مصرف روغن زیتون در آشپزی در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب طریقه مصرف روغن زیتون در آشپزی را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال طریقه مصرف روغن زیتون در آشپزی در فیسبوک
ارسال طریقه مصرف روغن زیتون در آشپزی در تویتر
ارسال طریقه مصرف روغن زیتون در آشپزی در واتس آپ
ارسال طریقه مصرف روغن زیتون در آشپزی در تلگرام
خبرخوان طریقه مصرف روغن زیتون در آشپزی

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0