روش 13 مرحله ای عالی برای شستن لباس عروس در منزل و نگهداری از آن


روش 13 مرحله ای عالی برای شستن لباس عروس در منزل و نگهداری از آن

نحوه شستن لباس عروس در منزل تأثیر بسزایی در حفظ زیبایی آن دارد. برای حفظ جذابیت لباس عروس باید مراحل شستن لباس عروس ، خشک کردن و نگهداری آن را به بهترین نحو انجام دهید.

در این مطلب می خوانید ... پنهان

شستن لباس عروس در خانه

عروسی یکی از خاص‌ترین خاطرات هر انسان و لباس عروس برای عروس خانم ها، یکی از مهمترین لباس‌هایی است که در طول زندگی خود می‌پوشند.

با توجه به اینکه رنگ لباس عروس سفید است و در مراسم عروسی انواع اتفاق هی ممکن و غیر ممکن می‌افتر تا لباس‌ها کثیف شوند، شستشوی لباس عروس در خانه یا با استفاده از خشکشویی، اولین اقدامی است که باید پس از مراسم عروسی انجام شود.

هرچند امروزه بسیاری از افراد اقدام به اجاره لباس عروس می‌کنند؛

اما عده زیادی از بانوان نیز ترجیح می‌دهند لباس عروس خود را خریداری کنند.

لباس عروس را چه بخریم و یا اجاره کنیم، بایسد آن را بعد از مراسم سالم و تمییز نگه داریم

بعد از مراسم عروسی، اولین فکری که به ذهن عروس خانم می‌رسد این است که چطور شستشوی لباس عروس در خانه انجام شود تا در هزینه‌های او صرفه جویی شود و به جیب آقای داماد ضرری وارد نشود.

در ادامه به نکاتی اشاره می‌کنیم تا با استفاده از آن بتوانید لباس عروس خود را در منزل بشویید.

روش نگهداری و شستشوی لباس عروس در خانه

مراسم عروسی شما یکی از بزرگ‌ترین روزهای زندگی‌تان است و هر عروسی علاقه دارد تا در چنین روزی در لباس خود بدرخشد. چرک شدن لباس عروس در حین مراسم، یک اتفاق اجتناب‌پذیر است و شک نکنید که لباس شما در معرض انواع لکه‌ها قرار خواهد گرفت.

از لکه‌ی گِل و خاک گرفته تا غذا و نوشیدنی و مواد آرایشی. ممکن است پیدا کردن یک خشکشویی حرفه‌ای و مطمئن برای شستن لباس عروس، کمی شما را به دردسر بیندازد و یا بعد از این که لباس محبوبتان را به خشکشویی سپردید، مجبور شوید تا در روزهای اول زندگی مشترک هزینه‌ی زیادی را تنها صرف همین کار کنید.

از طرفی اگر اطلاعات کافی درباره روش نگهداری و شستن لباس عروس داشته باشید، احتمالا ترجیح می‌دهید که شستشو را در خانه و با خیال راحت‌تری انجام بدهید. نوع الیاف و تزیینات لباس عروس شما نقش تعیین‌کننده‌ای در روش شستشوی آن خواهد داشت.

در این مقاله بهترین روش‌های لکه‌زدایی و شستن لباس عروس را که می‌توانید در خانه به کار بگیرید، در اختیار شما قرار می‌دهیم.

آیا از شستن لباس عروس در منزل مطمئن نیستید و نگرانید که آسیب ببیند؟ با یک روش 14 مرحله ای می‌توان این لباس زیبا و سرشار از خاطره را بدون نگرانی شست و نگهداری کرد. در این مطلب اطلاعاتی درباره جنس لباس عروس و نحوه شستن و خشک کردن آن در منزل ارائه شده است. با ما همراه باشید و درباره شستن لباس عروس در خانه دانش بیشتری کسب کنید.

روش صحیح شستن لباس عروس

لکه‌زدایی از لباس عروس

لک‌هایی که روی لباس عروس شکل می‌گیرند، در اغلب موارد بلافاصله پس از ایجاد شدن‌شان، قابلیت لکه‌زدایی دارند. اما طبیعتا دوست ندارید که در کل مدت زمان مراسم عروسی، توجه خود را درگیر کثیف بودن لباس کنید.

بنابراین لازم نیست که بیش از حد نگران لک شدن لباستان باشید، اما توجه کنید که هر زمان اقدام به شستن لباس عروس کردید، از همان ابتدا فکر اینکه لباس را در ماشین لباسشویی بیندازید از سر بیرون کنید و پیش از هرگونه شستشو، با استفاده از مواد پاک‌کننده مناسب اقدام به لکه‌گیری از روی سطح لباس کنید.

توجه داشته باشید که در آغاز فرآیند لکه‌گیری حتما ماده لکه‌بر مورد نظر خود را بر روی قسمت کوچکی از لباس که در معرض دید نیست امتحان کنید تا احتمال آسیب دیدن لباس را پیش از به کارگیری آن ماده در سطح گسترده، بررسی کرده باشید.

برای لکه‌زدایی از لباس عروس به چه ابزاری نیاز دارم؟

  • وان یا لگن بزرگ
  • یک مسواک قدیمی و نرم
  • ماده لکه‌بر
  • شوینده مایع و ملایم

در هنگام لکه‌زدایی نکات زیر را نیز در نظر بگیرید:

اگر لباس عروس شما لایه لایه است، حین فرآیند لکه‌بری توجه کنید که باید لایه مورد نظر را از بقیه قسمت‌های لباس جدا کنید تا لکه‌ها به سایر بخش‌ها نفوذ نکنند. مثلا می‌توانید از یک پارچه سفید و تمیز کمک بگیرید و آن را پشت لکه قرار دهید و بدین ترتیب دو قسمت لک‌شده و تمیز لباس را حین پاک کردن لکه از هم جدا کنید.
برای حفاظت از الیاف لباس عروس لازم است که به هیچ‌وجه پاک‌کننده را روی سطح لباس مالش نداده و آن را نسابید و تنها به آرامی بر روی قسمت لک‌شده ضربه بزنید.

انتخاب لکه‌بر مناسب نقش مهمی در شستن لباس عروس دارد. بنابراین ابتدا عامل ایجاد لکه را شناسایی کنید و متناسب با آن از یک ماده پاک‌کننده مناسب استفاده کنید.

به قسمت‌هایی از لباس که در معرض لکه‌های عرق هستند توجه بیشتری کنید. برای این کار لازم است تا لباس را پشت و رو کرده و قسمت‌هایی را که ممکن است ردی از لک عرق بر روی آن‌ها به جامانده باشد بررسی کنید.

همچنین برای از بین بردن این نوع لکه‌ها کافی است که آب و شوینده ملایم را در یک بطری مخلوط کرده و روی محل مورد نظر اسپری کنید و سپس یک مسواک نرم را به آرامی بر روی آن قسمت بکشید.

برای خشک شدن بخش‌هایی از لباس عروس که در حین لکه‌بری خیس شده‌اند، بهتر است به‌جای استفاده از خشک‌کن از سشوار استفاده‌کنید. چرا که خود خشک‌کن‌ها معمولا باعث ایجاد لکه روی لباس می‌شوند.

شستن لباس عروس در منزل در ۱۳ مرحله‌

افرادی که می‌خواهند خاطرات جشن عروسی را برای همیشه به ذهن بسپارند، سعی می‌کنند لباس عروس خود را همیشه تمیز نگه دارند. اگر لباس عروستان از جنس پلی‌استر باشد، شستن آن نسبتا راحت‌تر از زمانی است که لباس، پارچه‌ای از جنس ابریشم و… که از نوع پارچه‌های حساس هستند داشته باشد.

در ادامه مراحلی که برای شستن لباس عروس در منزل باید به آن‌ها توجه داشته باشید ارائه شده است.

۱. پیدا کردن نقاط کثیف

اولین مرحله از شستن لباس عروس در منزل، پیدا کردن نقاطی است که لک شده‌اند. برای پیدا کردن لکه‌های روی لباس باید به طور دقیق و کامل آن را مورد ارزیابی قرار دهید. لکه‌های لباس عروس بیشتر روی دامن لباس نقش می‌بندند؛ زیرا دامن اغلب لباس عروس‌ها بلند است و هنگام حرکت عروس خانم در تالار و… روی زمین کشیده می‌شود؛ بنابراین علاوه بر بررسی بالاتنه لباس، باید دامن لباس مخصوصا نواحی که روی زمین کشیده می‌شود را بررسی کنید.

توجه داشته باشید که باید لایه‌های مختلف لباس عروس از جمله آستر دامن لباس را نیز بررسی کنید. با بررسی دقیق تمام قسمت‌های لباس عروس می‌توانید کلیه لکه‌هایی که روی آن وجود دارد را پیدا کرده و تمیز کنید.

۲. تست کردن پاک کننده

برای پاک کردن لکه‌ها و شستن لباس عروس در منزل باید ابتدا یک ماده شوینده مناسب را آماده کنید. شوینده‌ای را انتخاب کنید که به الیاف لباس آسیب وارد نمی‌کند. برای این که از این بابت مطمئن شوید، باید آن را روی قسمتی از لباس که لک شده تست کنید. سپس می‌توانید با اطمینان خاطر از شوینده برای پاک کردن کل لباس عروس استفاده نمایید.

۳. جدا کردن لایه‌های لباس با دستمال حوله‌ای

یک دستمال حوله‌ای تمیز آماده کنید تا بتوانید لایه‌های مختلف لباس را با کمک آن از هم جدا کنید. این دستمال حوله‌ای را باید زیر لایه‌ای که لک شده قرار دهید و سپس ماده شوینده را برای تمیز کردن لکه‌ها استفاده کنید. با کمک این دستمال حوله‌ای می‌توانید مانع انتقال لکه به لایه‌های دیگر لباس عروس شوید.

۴. پاک کردن لکه با پاک کننده

اگر می‌خواهید لباس عروس همان حالت اولیه‌اش را حفظ کند و بافت پارچه آن صدمه نبیند، به هیچ عنوان ماده شوینده را مستقیما روی آن نمالید. برای تمیز کردن لکه‌ها از روی لباس، یک تکه پارچه حوله‌ای نرم را به پاک کننده آغشته کنید و آن را به آرامی روی لکه بزنید. با لمس کردن چند باره لباس توسط دستمال حوله‌ای می‌توانید لکه‌های مختلف را به آرامی از روی آن پاک کنید.

۵. خشک کردن جای لکه ها

پس از پاک کردن لباس عروس باید از سشوار برای خشک کردن قسمتی که خیس است استفاده کنید. اگر لباس را در معرض هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود و از سشوار استفاده نکنید، این احتمال وجود دارد که حلقه‌هایی در اثر خشک شدن رطوبت روی لباس ایجاد شود.

۶. پاک کردن لکه از روی سینه لباس عروس

برخی از نواحی لباس را باید با روشی متفاوت تمیز کنید. اگر قسمت سینه لباس عروس کثیف شده، برای تمیز کردن آن باید مقداری آب و مواد شوینده را ترکیب کنید. سپس این ماده را روی قسمت لک شده اسپری کرده و با استفاده از مسواک و به آرامی لکه را برطرف نمایید.
این کار را می‌توانید برای لکه‌های لایه رویی لباس عروس که حساس است نیز استفاده کنید و لکه‌ها را به آرامی از بین ببرید تا لباس عروس آسیب نبیند.

۷. تمیز کردن لکه‌ها از لایه‌های مختلف لباس

اگر لباس عروس شما دارای لایه‌های مختلفی است، باید تمام این لایه‌ها را بررسی کرده و تک تک لکه‌ها را تمیز کنید. با بررسی لایه‌های مختلف می‌توانید تمام قسمت‌های لباس عروس را از لکه‌ها و آلودگی‌ها پاک‌سازی کنید و شستن لباس عروس در منزل را به بهترین نحو انجام دهید.

۸. استفاده از پاک کننده قوی

اگر نتوانستید با روش های ذکر شده لکه‌های روی لباس عروس را برطرف کنید، باید برای شستن لباس عروس در منزل از یک پاک کننده قوی‌تر استفاده نمایید. برای این کار مقداری ماده پاک کننده را با آب ترکیب کنید و قسمتی از لباس که لک شده را در آن قرار دهید. توجه داشته باشید که نوع شوینده‌ای که استفاده می‌کنید نباید صدمه‌ای به الیاف لباس وارد کند. حتما این پاک کننده را هم قبل از استفاده تست کنید.

۹. شستن لباس عروس در وان

پس از تمیز کردن لباس و از بین بردن لکه‌های آن، باید وان حمام را با آب ولرم پر کنید و لباس عروس را به طور کامل درون آب قرار دهید. با انجام این کار شوینده‌هایی که برای از بین بردن لکه‌های لباس استفاده شده است را می‌توانید از درون الیاف لباس خارج کنید. توجه داشته باشید که این عمل را باید چند بار انجام دهید تا شوینده‌های استفاده شده به طور کامل از لباس خارج شود.

۱۰. خشک کردن

پس از شستن لباس عروس در منزل، باید برای خشک کردن آن را از یک رخت آویز استفاده کنید. همچنین می‌توانید یک حوله را روی دوش قرار دهید و لباس عروس را به نحوی که وزن آن به صورت مساوی روی هر دو بخش توزیع شده باشد روی حوله بگذارید.

هشدار: به هیچ عنوان لباس عروس را روی بند برای خشک شدن قرار ندهید؛ زیرا به دلیل خیس بودن، وزن آن سنگین است و آهاری که لباس دارد از بین می‌رود!

۱۱. آویختن لباس عروس پس از خشک شدن

بعد از این که نم لباس عروس گرفته شد، باید آن را چند ساعت از چوب رختی آویزان کنید. با این روش لباس عروس کمتر چروک می‌شود و شکل ظاهری مناسب‌تری پس از خشک شدن خواهد داشت.

۱۲. اتو کردن

برای این که لباس صاف و مرتب باشد، پس از شستن لباس عروس در منزل باید آن را خشک کرده و اتو کنید. با توجه به این که لباس عروس را ابتدا لکه گیری کرده و شسته‌اید، نگرانی از بابت این که اتو زدن لباس سبب تثبیت لکه‌ها و… روی آن شوند نخواهید داشت.

برای این که لباس عروس تمیز بماند، به شما پیشنهاد می‌کنیم زیر میز اتو یک تکه پارچه تمیز پهن کنید. همچنین برای این که اتو صدمه‌ای به لباس وارد نکند، بهتر است یکپارچه نخی روی لباس قرار دهید و سپس اتو را روی لباس عروس قرار دهید تا لکه‌های زرد در اثر حرارت اتو روی لباس ایجاد نشود یا این که حرارت زیاد اتو سبب سوختن لباس نشود.

۱۳. نگهداری لباس عروس در منزل

به همان اندازه که شستن لباس عروس در منزل مهم است، پس از تمیز کردن لباس، برای نگهداری آن نیز باید شرایط ویژه‌ای را در نظر داشته باشید. برای حفظ لباس عروس باید آن را به دور از نور خورشید و گرد و خاک نگه دارید. بهترین شرایط برای نگهداری از لباس عروس این است که آن را تا کرده و درون یک باکس بگذارید، سپس درب باکس را ببندید و آن را زیر تخت قرار دهید.

شستشوی کامل لباس عروس

اگر در خانه اقدام به شستن لباس عروس خود می‌کنید، از یک شوینده ملایم و در عین حال کارآمد استفاده کنید. به هیچ وجه لباس عروس را با ماشین لباسشویی نشویید مگر اینکه لباس شما برچسب مراقبتی داشته باشد که تایید کند استفاده از ماشین لباسشویی آسیبی به لباس شما نمی‌رساند. اگر کل لباس عروس شما نیاز به شستشو داشته باشد، به احتمال زیاد حمام منزل خود را برای شستن دستی لباس عروس انتخاب خواهید کرد. پس مراحل زیر را به ترتیب دنبال کنید.

  • حمام را تمیز و ضدعفونی کنید:

برای برای اینکه در حین شستشو لباس شما بیش از پیش آلوده نشود لازم است که محیط حمام کاملا تمیز باشد. اگر از وان حمام استفاده می‌کنید، آن را کاملا ضدعفونی کرده و سپس از آب خنک پر کنید. در غیر این صورت باید از یک لگن بزرگ برای شستن لباس عروس خود استفاده کنید.

  • مواد پاک‌کننده، لکه‌بر و شوینده‌های ملایم را وارد عمل کنید:

برای بهبود در عملکرد شوینده‌ها بهتر است که آن‌ها را همزمان در آب مخلوط کنید. اگر پیش از این در مرحله لکه‌زدایی، با لکه‌های سرسختی مواجه شدید، مقداری از لکه‌بر مورد نظر خود را در این مرحله به سایر شوینده‌ها بیفزایید.

  • لباس را در حمام بگذارید و اجازه دهید تا خیس بخورد:

برای خیس ‌خوردن لباس به هیچ ‌وجه از آب با درجه حرارت بالا استفاده نکنید، زیرا باعث آسیب دیدن الیاف یا تزیینات لباس خواهد شد. همچنین دمای آب باید متناسب با راهنمای درج ‌شده روی شوینده‌ها باشد تا مواد پاک ‌کننده عملکرد مناسب و کارآمدی داشته ‌باشند. پس از گذشت دقایقی می‌توانید لباس را به طور کامل آبکشی نمایید، اما از چنگ‌زدن و چلاندن آن بپرهیزید.

  • از یک مسواک قدیمی یا فرچه نرم برای از بین بردن بقایای آلودگی کمک بگیرید:

گاهی اوقات پس از شستشوی کامل لباس، کماکان اثراتی از لکه‌های سرسخت به چشم می‌خورد. در این موارد می‌توانید دوباره از یک مسواک یا فرچه نرم برای تمیزکردن لباس کمک بگیرید. اما بیش از حد آن را روی لباس نکشید زیرا ممکن است پارچه لباس آسیب ببیند و حتی سوراخ شود.

نکات مهم در مورد شستن لباس عروس

اگر شما جزو افرادی هستید که شستشوی خانگی را ترجیح می‌دهید و جنس لباس شما بیش از حد ظریف و آسیب‌پذیر نیست، می‌توانید در منزل اقدام به شستن لباس عروس کنید.

این که لباس عروس شما از چه الیافی تهیه شده است اهمیت زیادی در انتخاب نوع شستشو دارد. مثلا الیاف ابریشمی یا پارچه‌های تافته نیاز به دقت بسیار بیشتری برای شستشو دارند.

اگر دلبستگی عمیقی به لباس خود دارید اما ترجیح می‌دهید که در منزل و زیر نظر خودتان اقدام به شستن لباس عروس کنید، ما چند نکته مهم را در این باره با شما به اشتراک می‌گذاریم:

الیاف پارچه

الیاف ظریفی مانند ابریشم به پاک‌کننده‌های خاصی نیاز دارند. این الیاف نه تنها با شوینده‌های معمولی تمیز نمی‌شوند بلکه احتمال ایجاد آسیب دائمی بر روی آن‌ها وجود دارد. به‌طور کلی در هنگام انتخاب مواد شوینده، به تناسب ماده با جنس پارچه توجه زیادی داشته ‌باشید. پارچه‌ ارگانزا که به حریر معروف است و به غیر از ابریشم حاوی پلی‌استر و نایلون نیز است، نباید به شدت چلانده یا سابیده شوند زیرا به آسانی از شکل می‌افتد. توجه داشته ‌باشید که در هنگام اتوکشی نیز، می‌بایست حرارت اتو را روی پایین‌ترین درجه ممکن تنظیم کنید.

برس‌ها

اگر در هر مرحله از شستشو نیاز دارید تا از برس یا فرچه نرم استفاده کنید حتما برس‌های مویی و بسیار نرم را انتخاب کنید و در هنگام استفاده از این ابزار، محکم و شتاب‌زده عمل نکنید. استفاده از برس‌های زبر باعث نخ‌کش شدن و آسیب رسیدن به الیاف پارچه خواهد شد.

سفید کننده‌ها

سفیدکننده‌ها جزو قوی‌ترین مواد پاک‌کننده‌ موجود هستند، اما استفاده از آن‌ها برای لباس عروس مناسب نیست. گرچه این مواد می‌توانند لکه‌ها را به آسانی و در کم‌ترین زمان ممکن از روی لباس پاک کنند، اما ممکن است به‌‌طور غیرقابل جرانی به لباس عروس شما آسیب برسانند.

آیا می‌توانم از ماشین لباسشویی برای شستن لباس عروس استفاده کنم؟

وقتی صحبت از ماشین ‌لباسشویی برای شستن لباس عروس به میان می‌آید، اغلب توصیه می‌شود که از این روش شستشو پرهیز کنید. اما به دو شرط می‌توانید برای شستن لباس عروس خود روی ماشین لباسشویی نیز حساب کنید. اول این‌که جنس لباس عروس از پنبه یا پلی‌استر باشد و یا با توجه به اتیکت لباس از شستشو با ماشین لباسشویی منع نشده‌ باشید. شرط دوم آن است که لباس عروس کاملا ساده و بدون تزیینات باشد.

چرا که ممکن است حین شستشو اشیای تزیینی به سبد شستشو گیر کنند و خراب شوند و به بافت لباس نیز آسیب برسانند. استفاده از کیسه شستشو برای شستن لباس عروس احتمال آسیب را به حداقل می‌رساند. لباس عروس شما احتمالا گران‌بهاترین لباسی است که تاکنون ‌داشته‌اید.

بنابراین پیش از شستشو تمام جوانب را به دقت در نظر بگیرید. قبل از شستشوی کامل لباس عروس آن را لکه‌زدایی کنید تا در نهایت بهترین نتیجه ممکن را بگیرید.

در تمام مراحل کار، به خصوص در هنگام به کارگیری روش‌های لکه‌زدایی و استفاده از شوینده‌ها، هر جا که لازم است تا از دستورالعمل خاصی پیروی کنید، آن دستورالعمل را به ترتیب و با رعایت تمام جزییات اجرا کنید تا مراحل شستن لباس عروس شما در کم‌‌خطرترین و اثرگذارترین حالت ممکن پیش برود.

خشک کردن لباس عروس پس از شستشو

پس از شستن لباس عروس باید آن را خشک کنید اما نه از طریق آویزان کردن. آویزان‌کردن لباس مرطوب به دلیل وزنی که دارد آن را از شکل می‌اندازد. پس از آویزان ‌شدن لباس خیس، برگرداندن آن به حالت و فرم اولیه بسیار دشوار و گاه غیرممکن است. همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم، استفاده از خشک‌کن نیز ممکن است باعث لک شدن مجدد لباس عروس شود. بنابراین پس از شستشو، از روش‌های زیر برای خشک کردن لباس عروس استفاده کنید.

  • اگر لباس را کامل نشسته‌اید و تنها لکه‌گیری کرده‌اید، قسمت‌هایی که حین فرآیند پاک‌سازی لکه‌ها مرطوب شده‌اند را با رعایت فاصله مناسب سشوار بکشید. سشوار باید در پایین ترین دمای خود قرار بگیرد.
  • قفسه‌های خشک‌کن لباس و آویز‌های تاشویی که لایه مسطح دارند بهترین انتخاب شما برای خشک‌ کردن لباس عروس هستند. لباس عروس را طوری بر روی آن‌ها قرار دهید که وزن لباس به طور متناسبی پخش شود.
  • از دیگر روش‌های مطمئن خشک‌کردن لباس عروس این است که روی یک سطح تمیز چند حوله بزرگ پهن کنید و اجازه دهید تا لباس با قرارگرفتن بر روی حوله‌ها پس از یک یا دور روز خشک شود.
  • لباس عروس را به‌طور مستقیم درمعرض نور آفتاب قرار ندهید.

بهترین روش نگهداری لباس عروس در منزل

در پایان مهم‌ترین نکاتی را که در این مقاله برای شستشوی لباس عروس به آن‌ها اشاره کردیم جمع‌بندی می‌کنیم و همچنین چند نکته جدید و کاربردی را درباره بهترین روش‌های نگهداری لباس عروس در منزل، در اختیار شما قرار می‌دهیم. برای نگهداری لباس عروس خود در منزل، چند نکته مهم را فراموش نکنید:

  • همیشه هنگام دست ‌کشیدن بر روی لباس عروس از دستکش نخی تمیز استفاده کنید.
  • پیش از اینکه شوینده‌ای را برای شستشوی کل لباس به کار ببندید، ابتدا آن شوینده را بر روی قسمتی از لباس که از دید پنهان می‌ماند امتحان کنید.
  • مسواک نرم بهترین ابزاری است که می‌توانید حین لکه‌بری از آن استفاده کنید.
  • مواد شوینده قوی مثل سفید کننده‌ها به هیچ‌وجه مناسب شستن لباس عروس نیستند و باعث آسیب‌های جبران ناپذیر بر روی بافت لباس عروس خواهند شد.
  • وقتی لباس عروس شما کاملا تمیز و خشک شد، قسمت‌هایی از لباس را که احتمال می‌دهید دچار چین‌خوردگی دائمی شوند لا به لای دستمال کاغذی بدون رنگ و یا دستمال پارچه‌ای بپیچید. همچنین قسمت نیم‌تنه لباس عروس و آستین‌های آن را از دستمال کاغذی پر کنید تا فرم ظاهری آن‌ها حفظ شود.
  • زیر تخت یکی از بهترین قسمت‌های منزل برای نگهداری از لباس عروس است. چرا که کنترل دما و رطوبت در این قسمت از خانه ساده‌تر است. توجه داشته باشید که بسته‌بندی لباس عروس شما نباید حاوی ترکیبات اسیدی باشد. همچنین یک بسته کوچک سیلیکاژل تهیه کنید و به‌ منظور کنترل رطوبت آن را داخل جایی بیندازید که لباس عروس را نگهداری می‌کنید.
  • یکی دیگر از روش‌های نگهداری لباس عروس در منزل، تا کردن آن‌ و قراردادن‌ آن در یک کیسه پلاستیکی غیر اسیدی است. توجه داشته ‌باشید که محیط کمد باید خشک و خنک باشد.
  • اگر می‌خواهید لباس خود را در کمد نگهداری کنید و به جای جمع کردن آن مایل به آویزان کردن‌اش هستید، حتما از آویزهای لباس با کیفیت و مناسب لباس عروس استفاده کنید تا فرم لباس حفظ شوند. به هیچ‌وجه به سراغ آویزهای چوبی یا فلزی نروید. یکی از مزیت‌های نگهداری از لباس عروس بدین شیوه این است که همواره گردش هوا میان لباس متعادل خواهد بود و لباس شما هرگز دچار چین ‌خوردگی دائمی نخواهد شد.
  • لباس عروس خود را در زیر زمین، گاراژ، انبار یا در مجاورت شیروانی نگهداری نکنید، چرا که دما و رطوبت بیش از حد به بافت لباس آسیب خواهد رساند.
  • هر دو سه سال یک بار لباس عروس خود را چک کنید تا مطمئن شوید که جایی از لباس دچار چین‌خوردگی دائمی نشده باشد.
شستن لباس عروس در منزل
شستن لباس عروس در منزل

یکی از کارهایی که عروس خانم‌ها پس از عروسی به آن توجه نشان می‌دهند، چگونگی شستن لباس عروس در منزل و نگهداری از آن است. برای این که لباس عروسی که انتخاب کرده‌اید همیشه سالم و تمیز بماند، باید با نحوه تمیز کردن لکه‌ها، شستن لباس عروس، خشک کردن و نگهداری از آن آشنا باشید. با رعایت اصول شستشو و نگهداری از آن در منزل، همیشه لباس عروسی سالم و تمیز خواهید داشت و می‌توانید آن را بارها برای عکسبرداری در سالگرد ازدواج و… استفاده کنید.

شما چه راهکاری برای شستن لباس عروس و تمیز نگه‌داشتن آن دارید؟

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "روش 13 مرحله ای عالی برای شستن لباس عروس در منزل و نگهداری از آن" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: روش 13 مرحله ای عالی برای شستن لباس عروس در منزل و نگهداری از آن در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب روش 13 مرحله ای عالی برای شستن لباس عروس در منزل و نگهداری از آن را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال روش 13 مرحله ای عالی برای شستن لباس عروس در منزل و نگهداری از آن در فیسبوک
ارسال روش 13 مرحله ای عالی برای شستن لباس عروس در منزل و نگهداری از آن در تویتر
ارسال روش 13 مرحله ای عالی برای شستن لباس عروس در منزل و نگهداری از آن در واتس آپ
ارسال روش 13 مرحله ای عالی برای شستن لباس عروس در منزل و نگهداری از آن در تلگرام
خبرخوان روش 13 مرحله ای عالی برای شستن لباس عروس در منزل و نگهداری از آن

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ
0