رابطه زنجبیل با لاغری


رابطه زنجبیل با لاغری

براساس آیورودا (نوعی علم باستانی در هندوستان که در آن از گیاهان طبی، ماساژ و یوگا برای سلامتی و درمان بیماران استفاده می‌شود) مصرف ریشه‌ی زنجبیل می‌تواند به کنترل وزن کمک کند و تحقیقات نیز این ویژگی زنجبیل را تأیید کرده‌اند.

در مطالعه‌ای که نتیجه‌ی آن در سال ۲۰۱۴ در مجله‌ی دانش غذا و کشاورزی به چاپ رسید،‌ دسته‌ای از موش‌ها که اضافه‌وزن داشتند، مورد آزمایش قرار گرفتند. به این موش‌ها به‌مدت ۳۰ روز مکمل جینجرول (ترکیبی که در زنجبیل یافت می‌شود) داده شد و آنها توانستند پس از این مدت وزن‌شان را کاهش بدهند. سطح قند خون و لپتین در این موش‌ها نسبتا کاهش یافته بود. لپتین ترکیبی است که در احساس سیری پس از صرف وعده‌‌ی غذایی مؤثر است و می‌تواند در لاغری نقش مثبتی داشته باشد.

محققان نتیجه گرفتند زنجبیل می‌تواند مانع چاقی ناشی از رژیم‌های غذایی سرشار از چربی شود و می‌توان از زنجبیل به‌عنوان مکملی برای درمان چاقی استفاده کرد.

براساس مطالعات دیگری که در سال ۲۰۱۴ در مجله‌ی پزشکی و دارویی اروپا منتشر شد، تأثیر زنجبیل بر لاغری با داروی لاغری ارلیستات برابر بود. همچنین زنجبیل از طریق بالا بردن کلسترول مفید خون (HDL) در کاهش سطح کلسترول خون تأثیر قابل توجهی دارد. با قدرتی که زنجبیل بر احساس سیری و هضم مناسب غذا دارد، نقشش در کاهش وزن تعجب‌آور نیست.

زنجبیل چگونه با چربی دور شکم مقابله می‌کند؟

 

زنجبیل علاوه بر نقشش در کاهش وزن، به آب کردن شکم و پهلو نیز کمک می‌کند. اگر می‌خواهید شکم شش تکه داشته باشید، زنجبیل می‌تواند به شما کمک کند و بر عوامل ایجاد چربی دور شکم تأثیر بگذارد. این عوامل می‌تواند شامل پرخوری، تغییرات هورمونی و کمبود انرژی برای انجام تمرینات ورزشی باشد.

زنجبیل باعث احساس سیری در شما می‌شود و به لطف این ویژگی زنجبیل، کمتر برای پرخوری وسوسه می‌شوید. زنجبیل به‌عنوان یک ماده‌ی طبیعی کاهش اشتها، در کاهش وزن به شما کمک می‌کند. زنجبیل تقریبا فاقد کالری است و می‌تواند به‌طور تازه یا به همراه غذا و نوشیدنی‌ها مصرف شود.

تغییرات هورمونی و استرس مزمن می‌تواند باعث افزایش سطح هورمون کورتیزول در خون شود. نتیجه‌‌ی این امر خروج دستگاه ایمنی و سوخت‌وساز بدن از حالت تعادل است. افزایش سطح کورتیزول خون می‌تواند به افزایش وزن منتهی شود و آب کردن چربی شکم و پهلو را دشوارتر کند. براساس مقاله‌ای که در بولتن بیولوژیکی و دارویی در سال ۲۰۰۴ به چاپ رسید، زنجبیل می‌تواند تولید کورتیزول را سرکوب کند.

مصرف زنجبیل می‌تواند به بازگشت تعادل به بدن‌تان کمک کند و باعث شود راحت‌تر وزن‌تان را کاهش بدهید. طعم تیز و منحصربه‌فرد زنجبیل می‌تواند به‌طور طبیعی انرژی‌تان را از لحاظ جسمی و روانی افزایش بدهد.

اگر می‌خواهید از اثرات شگفت‌انگیز زنجبیل برای کاهش وزن بهره‌مند شوید، می‌توانید زنجبیل را به روش‌های زیر مصرف کنید.

  • پیش از غذا خوردن یک تکه‌ی نازک زنجبیل بجوید. این کار به تنظیم سوخت‌وساز، تحریک هضم غذا، کاهش سطح کورتیزول و افزایش انرژی کمک می‌کند.
  • تکه‌‌ی کوچکی زنجبیل را رنده و با کمی آب لیمو ترش و نمک ترکیب کنید. قبل از وعده‌های غذایی کمی از این ترکیب را مصرف کنید. این کار باعث کنترل اشتهای شما می‌شود و به هضم غذا کمک می‌کند. علاوه‌بر آن از خواص لیمو ترش هم بهره‌مند می‌شوید.
  • زنجبیل یکی از ادویه‌های مناسب برای لاغری است. هر زمانی که خواستید مصرف زنجبیل‌تان را افزایش بدهید، می‌توانید از آن به‌عنوان یک طعم‌دهنده در غذاهایتان استفاده کنید. پختن زنجبیل به‌مدت کوتاه و در حدود ۶ دقیقه می‌تواند فواید آن را برای سلامتی افزایش بدهد. خوشبختانه زنجبیل طعم دلپذیری دارد و نیازی نیست طعم آن را در غذایتان پنهان کنید.
  • زنجبیل تازه را برش بدهید و در انواع غذاها، سوپ‌‌ها و سُس‌ها بریزید. این کار طعم تند و خوبی به غذایتان می‌دهد و در کنار آن به حفظ سلامتی‌تان هم کمک می‌کند. بهترین زمان برای افزودن زنجبیل به غذا، مراحل انتهایی پخت است. اگر زنجبیل خیلی زود به غذا اضافه شود، در اثر فرایند پخت مقداری از جینجرول خود را از دست می‌دهد. پختن زنجبیل به‌مدت چند دقیقه باعث می‌شود آنتی‌اکسیدان‌های موجود در زنجبیل آزاد شوند.
  • یک راه خوب دیگر برای افزایش مصرف زنجبیل در زندگی روزمره‌، درست کردن چای لیموترش و زنجبیل است. نوشیدن دو یا سه وعده از این چای در روز می‌تواند زنجبیل دریافتی‌تان را افزایش بدهد. درضمن درست کردن این نوشیدنی آسان است و طعم خوبی نیز دارد. لیموترش نیز می‌تواند به کاهش وزن کمک کند. برای تهیه‌ی چای لیموترش و زنجبیل می‌توانید ۵ سانتی‌متر ریشه‌ی زنجبیل را با یک لیتر آب، ۳۰ میلی‌لیتر لیمو ترش و ۵ میلی‌لیتر عسل مخلوط کنید. برای درست کردن این نوشیدنی، زنجبیل را با آب جوش به‌مدت ۵ دقیقه مخلوط کنید و درپوشی روی آن قرار بدهید. پس از خنک شدن ترکیب حاصل، عسل و لیمو را اضافه کنید و از خواص عسل و لیمو نیز بهره ببرید. همچنین می‌توانید به جای آب جوش از چای سبز برای تهیه‌ی این نوشیدنی استفاده کنید.

چگونه روند کاهش وزن را سرعت ببخشیم؟

در قدم اول مصرف چربی‌های ناسالم، غذاهای فرآوری‌شده، فست‌فودها، شکر و قند را متوقف کنید. همچنین با مصرف مواد غذایی زیر می‌توانید با سرعت بیشتری وزن‌تان را کاهش بدهید. برخی مواد غذایی می‌توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند. روغن نارگیل،‌ زیره، سرکه‌ سیب، لیمو ترش و آب آن، چای سبز، عسل و دارچین و برخی از ادویه‌ها در روند کاهش وزن مؤثرند.

کارهای زیر نیز می‌توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند.

  • تحرک داشته باشید. با ۴ یا ۵ وعده تمرین ورزشی ملایم در هفته می‌توانید سوخت‌و‌ساز بدن‌تان را افزایش بدهید. اگر برای انجام تمرینات ورزشی زمان کافی در اختیار ندارید، ۲۰ تا ۴۰ دقیقه پیاده‌ روی در روز نیز می‌تواند تأثیرات چشمگیری در سلامتی و تناسب اندام‌تان داشته باشد.
  • تمرینات تناوبی (اینتروال) انجام بدهید. در این شیوه‌ی تمرینات ورزشی، تمرینات پُرفشار و کم‌فشار به تناوب انجام می‌شوند. براساس تحقیقات این شیوه از تمرینات ورزشی سرعت سوزاندن چربی‌ها را می‌تواند تا ۳۶ درصد افزایش بدهد.

زنجبیل علاوه‌بر کاهش وزن، به درمان التهاب، کاهش حالت تهوع، بهبود گوارش و نابودی سلول‌های سرطانی کمک می‌کند. همچنین با درست کردن چای زنجبیل می‌توانید بدن خود را سم‌زدایی و با بسیاری از امراض مبارزه کنید.

پودر زنجبیل را می‌توان ماه‌ها نگهداری کرد. بهترین شرایط برای نگهداری پودر زنجبیل قرار دادن آن در ظرف شیشه‌ای سر بسته و در مکانی تاریک و خنک است. ریشه‌ی زنجبیل تازه را می‌توان تا سه هفته در یخچال نگهداری کرد. همچنین می‌توان ریشه‌ی زنجبیل را به‌مدت ۶ ماه در فریزر نگهداری و در مواقع موردنیاز مصرف کرد.

بیشتر افراد می‌توانند از فواید زنجبیل بهره‌مند شوند، اما زنجبیل گزینه‌ی مناسبی برای همه‌ی افراد نیست. ممکن است زنجبیل با برخی داروها تداخل داشته باشد و تأثیراتی منفی بر سلامت افراد بگذارد.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "رابطه زنجبیل با لاغری" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: رابطه زنجبیل با لاغری در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب رابطه زنجبیل با لاغری را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال رابطه زنجبیل با لاغری در فیسبوک
ارسال رابطه زنجبیل با لاغری در تویتر
ارسال رابطه زنجبیل با لاغری در واتس آپ
ارسال رابطه زنجبیل با لاغری در تلگرام
خبرخوان رابطه زنجبیل با لاغری

فال حافظ

0