جراحی زیبایی بینی


جراحی زیبایی بینی

محدوده سنی و نحوه انجام جراحی زیبایی بینی

رینوپلاستی یکی از جراحی‌های پر طرفدار در سراسر دنیاست که در آن ساختار بینی را تغییر داده و آن را به فرمی دلخواه در می‌آورند.

داشتن بینی مناسب و هماهنگ با دیگر اجزای صورت می‌تواند تغییرات اساسی در ساختار چهره ایجاد کند؛ به‌همین دلیل بیشتر افراد جراحی زیبایی بینی را انجام می‌دهند.

نحوه انجام جراحی زیبایی بینی

جراحی زیبایی بینی به دو روش باز یا بسته انجام می‌شود که در هر کدام از آن‌ها جراح در ساختار بینی تغییرات مورد نظر را ایجاد می‌کند.

نحوه انجام جراح زیبایی بینی به روش به این صورت است که جراح از روی پوست جلو بینی برشی ایجاد کرده تا پوست از سطح استخوان و غضروف بینی جدا شود تا جراح بتواند به ساختار بینی دست پیدا کند.

در حالی که در جراحی بینی به روش بسته جراح از زیر پوست بینی برش ایجاد کرده و پوست جدا شده را به وسیله ابزاری مخصوص بالا نگه می‌دارد تا بتواند در استخوان و غضروف بینی، تغییرات ایجاد کند.

جراحی بینی به روش باز یا بسته هرکدام مزایایی دارند.

در جراحی بینی به روش باز دید جراح نسبت به کل استخوان بینی بهتر است و همین‌طور راحت‌تر می‌تواند پروتزهای استخوانی بینی را کار بگذارد؛ از طرفی در جراحی زیبایی بینی به روش بسته، برش‌ها از زیر پوست ایجاد شده و همین‌طور التهاب و ورم بینی پس از اتمام جراحی زیبایی کم‌تر است.

محدودیت سنی جراحی زیبایی بینی

برای انجام رینوپلاستی سن مخشصی وجود دارد؛ چرا که بافت بینی در زمان رشد و تا قبل از 18 سالی می‌تواند تغییر کند. سن جراحی زیبایی بینی در دختران از پانزده سالگی و برای پسران از هجیده سالگی می‌باشد.

چه کسانی به جراحی زیبایی بینی نیاز دارند

افراد ممکن است به دلایل مختلفی بینی نافرم داشته باشند که از جمله آن‌ها می‌توان به شکستگی، آسیب‌دیدگی، کجی بینی و قوز یا بزرگی بینی به‌طور مادرزادی اشاره کرد.

از طرفی تمامی افراد می‌توانند جراحی زیبایی بینی را انجام دهند.

دفعات انجام جراحی زیبایی بینی

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که می‌توانند جراحی زیبایی بینی را یکبار انجام دهند؛ در حالی که جراحی زیبایی بینی با توجه به نتیجه و ساختار بینی پس از انجام جراحی زیبایی می‌تواند دوباره انجام شود.

زمانی که بیمار از جراحی زیبایی بینی خود رضایت نداشته و یا نکات مورد نیاز را رعایت نکند؛ با تشخیص پزشک متخصص گوش و حلق و بینی یا جراحی زیبایی بینی می‌تواند دوباره جراح را انجام دهد.

نتیجه جراحی زیبایی بینی
نتیجه جراحی زیبایی بینی
نتیجه جراحی زیبایی بینی

هر چند مدل و فرم بینی با توجه به سلیقه بیمار و مشاوره پزشک متخصص قبل از انجام جراحی زیبایی بینی انتخاب می‌شود؛ اما به‌طور کلی دقیقا نمی‌توان نتیجه جراحی زیبایی بینی را از قبل مشخص کرد؛ بنابراین یکی از نگرانی‌های متقاضیان جراحی زیبایی بینی، نوع و فرم بینی آن‌ها پس از جراحی است.

از طرفی عواملی اعم از میزان بد فرمی بینی، سابقه و تجربه جراع و کیفیت پوست در نتیجه جراحی زیبایی بینی نیز تاثیر دارد.

نکات پس از جراحی زیبایی بینی

رعایت نکاتی پس از جراحی بینی در نتیجه آن تاثیر زیادی دارد.

برای جلوگیری از خونریزی و عفونت بینی و همین‌طور بهبود نتیجه بینی بهتر است نکاتی را رعایت کنید که عبارتند از:

  • پس جراحی زیبایی بینی به مدت یک هفته الی ده روز از انجام فعالیت و ورزش‌های شدید خودداری کنید؛ چرا که در این زمان بافت بینی هنوز به‌صورت کامل جوش نخورده و می‌تواند دچار تغییر یا خونریزی شود.
  • به مدت یک هفته پس از انجام جراحی بینی، به‌دلیل احتمال بروز عفونت باید از قرص و داروهای آنتی بیوتیک استفاده کنید تا احتمال عفونت یا خونریزی کاش یابد.
  • از خوردن غذاهایی که نیاز به جویدن زیاد دارند تا زمانی که بینی هنوز به ساختار جدید خود عادت نکرده؛ خودداری کنید؛ چرا که این فشار به استخوان فک می‌تواند در بینی تاثیر بگذارد.
  • پس از جراحی بینی برای بهبود تنفس بهتر است روزانه طی چند نوبت، بینی خود را با محلول سرم نمکی، شستشو دهید.

یکی از مشکلاتی که افراد پس از جراحی بینی با آن مواجه هستند؛ نحوه خوابیدن است.

به مدت چند هفته پس از جراحی زیبایی بینی باید به پشت خوابید؛ طوری‌که نیم‌‌تنه بالاتر از پاها قرار بگیرد.

این مطلب را ببینید:

عمل جراحی زیبایی بینی، همه چیز درباره جراحی بینی

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "جراحی زیبایی بینی" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: جراحی زیبایی بینی در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب جراحی زیبایی بینی را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال جراحی زیبایی بینی در فیسبوک
ارسال جراحی زیبایی بینی در تویتر
ارسال جراحی زیبایی بینی در واتس آپ
ارسال جراحی زیبایی بینی در تلگرام
خبرخوان جراحی زیبایی بینی

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ
0