آموزش روش صحیح وکس ناحیه تناسلی با درد کمتر


آموزش روش صحیح وکس ناحیه تناسلی با درد کمتر

وکس ناحیه تناسلی کاری بسیار ساده است که برای انجام آن باید ابتدا منطقه بیکینی را تمیز کنید، سپس کمی وکس یا موم سرد روی قسمت‌هایی که می‌خواهید بمالید و با دست یا با استفاده از پد‌های مخصوص خلاف جهت رویش مو بکشید و در انتها از لطافت و نرمی پوست خود لذت ببرید.

وکس ناحیه تناسلی با رعایت اصول و روش آرایشگران حرفه ای قابل انجام در خانه خواهد بود، برای آنکه بدانید چطور بدون کثیف کاری موهای زائد بدنتان را اپیلاسیون کنید باید نکات ساده و پایه ای را بدانید.

اصول درست وکس واپیلاسیون ناحیه تناسلی در منزل

همانگونه که می‌دانید، اپیلاسیون در یک سالن زیبایی ممکن است هزینه بردار و کمی سخت باشد؛ اما وکس کردن نیز روشی دیگر برای حذف مو‌های زائد از ناحیه تناسلی است که می‌توانید آن را در خانه نیز انجام دهید. اگر قصد دارید که خود این کار را در خانه انجام دهید، لازم است تا بطور صحیح با مراحل و روش وکس ناحیه تناسلی آشنا باشید. یک جای راحت پیدا کنید، وکس را روی ناحیه بمالید و تمام. کمی دردناک است، قبول داریم، اما مزایای خودش را دارد. بیایید مراحل وکس ناحیه تناسلی در خانه را با جزئیات بیشتری مرور کنیم.

تمیز کردن موهای زائد ناحیه تناسلی با وکس و اپیلاسیون روشی است که خانم ها به دلیل ایجاد وقفه طولانی در رشد مجدد موها از آن استقبال می کنند. قبل از هر چیز باید گفت که این کار اگر به درستی انجام نشود و یا توسط فردی که توانایی آن را ندارد میتواند خطرآفرین باشد پس قبل از هر اقدام باید در مورد این نکته مطمئن شوید.

در این بخش از دنیای مد ودانستنی های جنسی در سایت محشر قصد داریم راهنمایی کامل به خانوم هایی که تمایل دارند و کس و اپیلاسیون ناحیه تناسلی را درخودشان منزل انجام دهند ارائه دهیم .

بهترین روش اپیلاسیون و وکس ناحیه تناسلی در خانه

مراحل وکس ناحیه تناسلی در منزل بدون کثیف کاری

1- اجازه دهید موها به خوبی رشد کنند:

برای آنکه از نتیجه ی اپیلاسیون راضی باشید بایتسی به اندازه موها توجه داشته باشید.موهای ناحیه تناسلی حداقل باید 4 الی 5 میلی متر رشد کرده باشند تا هنگام و کس درد کمتری ایجاد شود.

توصیه هایی برای وکس ناحیه تناسلی با درد کمتر

4- جهت درست موها را برای وکس کردن  انتخاب کنید:

فراموش نکنید که درست مثل آرایشگران حرفه ای وکس را در جهت رویش موهای بدن با کاردک مخصوص بمالید.بعد از این کار پد یا پارچه ای را که برای اپیلاسیون در نظر گرفته اید روی محل قرار دهید.

چند ثانیه با دست به حالت پرسی روی آن ضربه بزنید تا خوب ماده وکس را به خود جذب کند.زمانی که پد به خوبی به وکس چسبیده باشد موهای بیشتری را با خود جدا خواهد کرد.حالاانتهای نوار را بگیرید و آن را در خلاف جهت رویش موها بکشید. پوست تان را با دست دیگر تان محکم نگه دارید تا موها آسان تر کنده شوند.

به همین روال باقی موها را نیز اپیلاسیون کنید.یادتان باشد که لازم نیست که هر دفعه مقدار زیادی وکس را روی محل مورد نظر بمالید؛ اگر مقدار کمتری را روی محل کوچکتری بمالید، نتیجه بهتری خواهید گرفت.

5- مرطوب سازی بعد از وکس را فراموش نکنید:

یکی از بخش های مهم اپیلاسیون موها با وکس که اکثر خانم ها به آن اهمیت نمی دهند مرطوب سازی پوست است.

کمی روغن بچه را روی یک پارچه نرم بریزید و به آرامی روی پوست تان بمالید تا هر گونه وکسی که روی پوست تان باقی مانده است را پاک کنید.

6- لباس آزاد و راحت بپوشید:

بعد از آنکه وکس کردن موهای زائد ناحیه تناسلی و یا بخش های دیگر بدنتان پایان یافت به هیچ وجه لباس تنگ و شلوار جین جذب نپوشید ، این اشتباه باعث ایجاد خراش و التهاب خواهد شد چرا که بعد از برداشته شدن موهای زائد تا ساعتها پوست مستعد ملتهب شدن است.

دقت داشته باشیم که اگر موها خیلی کوتاه و یا بلند باشند این کار به درستی انجام نخواهد شد.

2- پوست را تمیز و لایه برداری کنید:

قبل ازوکس کردن ناحیه تناسلی بسیار مهم است که شما پوست این قسمت از بدن را از لایه های مرده پاکسازی کنید.دقت داشته باشید که لایه برداری حداقل باید 20 الی 24 ساعت قبل از اپیلاسیون انجام شود تا در این مدت پوست در مقابل التهاب و تحریک مقاوم شده باشد.

3- حواستان به گرمای وکس باشد:

وکس را تا درجه حرارت مشخص شده گرم کنید و آن را در همین دما نگه دارید .اگر وکس بیش از حد گرم باشد پوست تان را می سوزاند و همه جا چکه می کند. اگر خیلی سفت یا سرد باشد، به سختی می توانید آن را روی پوست تان بمالید و موها را هم نمی گیرد. برای آنکه از حرارت و گرمای وکس مطمئن شوید مقداری از آن را روی دست خود بزنید تا گرمای آن از طریق پوستتان مشخص شود.

روش صحیح وکس ناحیه تناسلی در خانه

روش صحیح وکس ناحیه تناسلی در خانه
روش صحیح وکس ناحیه تناسلی در خانه

مراحل وکس ناحیه تناسلی

مرحله اول: آماده کردن ناحیه تناسلی

۱. ابتدا اطمینان حاصل کنید که مو‌های ناحیه، حدود ۰.۵ تا ۱.۲ سانتی متر رشد کرده اند. این بسیار نکته‌ی مهمی به حساب می‌آید چرا که هر مویی زیر این اندازه به موم نمی‌چسبد و در نتیجه کنده نمی‌شود؛ و مو‌های بلندتر از این مقدار نیز، کمی دردناکتر، سخت‌تر و با مصرف موم بیشتری جدا می‌شود. اگر موهایتان خیلی کوتاه است، کمی صبر کنید و اگر بلند است، ابتدا یکبار با ژیلت بزنید و چند روز بعد، اپیلاسیون کنید.
۲. اگر لازم می‌دانید، ۲۰ تا ۴۵ دقیقه قبل از اپیلاسیون ناحیه بیکینی، یک ایبوبروفن بخورید. اپیلاسیون می‌تواند دردناک باشد، به خصوص اگر بار اولتان است. قرص مسکن بدون نسخه مثلا بروفن می‌تواند به کاهش درد حین اپیلاسیون و بعد از اپیلاسیون کمک کند.

۳. ناحیه تناسلی را تمیز کنید. به حمام بروید و با یک تمیزکننده ملایم، ناحیه را در حرکاتی دورانی شستشو دهید. خوب است که از آب گرم استفاده کنید تا ریشه مو‌ها کمی سست شوند و اپیلاسیون راحت‌تر انجام شود. سپس خود را کاملا خشک نمایید. اینکار از ابتلا به هرگونه عفونت پیشگیری می‌کند.
۴. یک شورت راحت و نرم به پا کنید. شورت‌ها می‌توانند راهنمای شما باشند تا بدانید در کدام نواحی باید موم بزنید. آن‌ها همچنین از چکه‌های احتمالی و تصادفی روی نقاط حساس پیشگیری می‌کنند. بعد از اپیلاسیون نیز،

مرحله دوم: گرم کردن وکس

۱. از داروخانه‌ها، یا فروشگاه‌های آرایشی بهداشتی، موم سرد یا وکس خریداری کنید. موم سرد گیاهی برای مو‌های ناحیه تناسلی که بسیار ضخیم و پر هستند، بهترین گزینه است. همراه با آن پد‌های پارچه‌ای نیز خریداری کنید.
۲. موم را درون یک مایکروویو یا یک گرم کننده موم قرار دهید تا قبل از استفاده نرم و گرم شود. همچنین می‌توانید بسته بندی موم را درون آب و روی شعله مستقیم قرار دهید. دقت کنید که هرمحصول دستورالعمل خاص خودش را برای گرم کردن دارد. درصورتی که قصد دارید همیشه، در خانه اپیلاسیون کنید، یک گرم کننده وکس بخرید. این دستگاه مادامی که مشغول اپیلاسیون هستید، وکس را در دمای مناسب نگاه می‌دارد. موم را طبق دستورالعمل مختص خودش گرم کنید. موم باید در اثر حرارت، شبیه به عسل نرم شود.
۳. کمی از موم گرم شده را روی قسمت داخلی ساعد خود بریزید تا دمای آن را بررسی کنید. موم را با یک چوب بستنی یا اپلیکاتور، روی ساعد بمالید و صبر کنید. موم باید به میزانی گرم باشد که احساس ناراحتی نکنید. اگر می‌بینید دمای آن بسیار بالاست، کمی صبر کنید.

۴. یک محیط راحت برای وکس ناحیه تناسلی پیدا کنید. سعی کنید در اتاقی مشترک این کار را انجام ندهید. به جایی بروید که کاملا راحت باشید. مطمئین شوید که کسی در طول اپیلاسیون بیکینی، مزاحمتی برایتان ایجاد نمی‌کند. می‌توانید روی تخت خواب، یا روی زمین دراز بکشید. همچنین یک آینه مقابلتان قرار دهید تا به کاری که می‌کنید مسلط باشید.

مرحله سوم: وکس کردن ناحیه تناسلی

۱. پوست ناحیه‌ای که می‌خواهید وکس کنید را به آرامی بکشید. از آنجا که قرار است قسمت به قسمت کار کنید، بهتر است که برنامه‌ریزی داشته باشید. مثلا می‌توانید از داخل ران شروع کنید و به سمت پشت حرکت کنید یا برعکس. به هر صورت، با یک دست وکس را روی بدن بمالید و با دست دیگر، پوست خود را بکشید تا وکس راحت‌تر روی پوست قرار بگیرد.
نشستن در مقابل آینه در اینجا بسیار کمک می‌کند. درون آینه شما می‌توانید به راحتی تمام قسمت‌ها را ببینید و بدانید که کدام قسمت‌ها نیاز به اپیلاسیون دارند.
۲. وکس را در لایه‌های نازک روی پوست و در جهت رویش مو‌ها بمالید. این کار اپیلاسیون را بسیار راحت‌تر می‌کند. اگر از مومک استفاده می‌کنید، باید سریع پد را روی موم بگذارید و خوب به پوست بچسبانید. اما اگر از وکس‌های سخت استفاده می‌کنید، باید سی ثانیه صبر کنید تا روی پوست خشک شود و خود وکس را با دست بردارید.
۳. پد چسبیده یا وکس سفت شده را در خلاف جهت رویش مو بکشید. سعی کنید این کار را در یک حرکت سریع و یکباره انجام دهید تا درد کمتری احساس کنید. هربار که ناحیه بیکینی خود را اپیلاسیون می‌کنید، این درد کمتر می‌شود؛ بنابراین امیدوار باشید و تلاش کنید.
۴. اگر دوست داشتید، با استفاده از یک موچین، مو‌هایی که به جای مانده اند را بکنید. موچین خود را با یک پنبه آغشته به الکل استریل کنید و مو‌های ریزی که وکس نتوانسته بکند، را از بین ببرید. زمانی که از موچین استفاده می‌کنید، باید مو را در جهت رشد خودش بکشید تا بهترین نتیجه عایدتان شود.
۵. بعد از وکس ناحیه تناسلی، محدوده را کاملا با آب گرم و یا یک تمیزکننده بعد از اپیلاسیون تمیز کنید تا باقی مانده وکس یا موم از روی پوست جدا شود. اگر تمیزکننده خاصی ندارید، می‌توانید از روغن بچه استفاده کنید.

مراقبت از پوست بعد از اپیلاسیون

۱. برای نرم کردن ناحیه تازه اپیلاسیون شده، از ژل آلوئه ورا استفاده کنید. بعد از اینکه کاملا ناحیه تناسلی را تمیز کردید، مقداری ژل آلوئه ورا خنک را روی ناحیه بمالید تا از التهاب پوست و خارش جلوگیری شود. اینکار همچینین پوستتان را نرم می‌کند. ممکن است بعد از وکس ناحیه تناسلی، پوست کمی قرمز یا حتی کبود شود، که جای نگرانی نیست. به مرور که در این کار حرفه‌ای‌تر شوید، این عوارض از بین می‌روند.
۲. با استفاده از کرم کورتیزون، قرمزی و التهاب پوستتان را درمان کنید. اگر خط بیکینی شما خیلی ملتهب شده، مقدار کمی کرم بدون نسخه کورتیزون می‌تواند کمک کننده باشد.
۳. از نور خورشید مستقیم تا ۲۴ ساعت آینده اجتناب کنید. اگر می‌خواهید به استخر یا ساحل بروید، بهتر است برنامه را یک روز به عقب بیاندازید. کلر و آب نمک ممکن است برای پوست تازه اپیلاسیون شده ناراحتی ایجاد کند.

۴. در نهایت، سعی کنید یک برنامه ریزی دقیق برای وکس ناحیه تناسلی تهیه کنید و آن را دنبال نمایید. ۳ تا ۴ هفته فاصله بین هر بار وکس کردن مناسب است. همچنین در زمان قاعدگی نباید این کار را انجام دهید.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "آموزش روش صحیح وکس ناحیه تناسلی با درد کمتر" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: آموزش روش صحیح وکس ناحیه تناسلی با درد کمتر در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب آموزش روش صحیح وکس ناحیه تناسلی با درد کمتر را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال آموزش روش صحیح وکس ناحیه تناسلی با درد کمتر در فیسبوک
ارسال آموزش روش صحیح وکس ناحیه تناسلی با درد کمتر در تویتر
ارسال آموزش روش صحیح وکس ناحیه تناسلی با درد کمتر در واتس آپ
ارسال آموزش روش صحیح وکس ناحیه تناسلی با درد کمتر در تلگرام
خبرخوان آموزش روش صحیح وکس ناحیه تناسلی با درد کمتر

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0