کد دایورت پیامک و تلفن همراه اول و ایرانسل + نحوه لغو انتقال تماس (راهنمای تصویری انتقال مکالمه)


کد دایورت پیامک و تلفن همراه اول و ایرانسل + نحوه لغو انتقال تماس (راهنمای تصویری انتقال مکالمه)

دایورت چیست؟

در این مطلب می خوانید ... پنهان

پیش از انتقال تماس یا پیامک باید بدانید که دایورت چیست و چگونه در دستگاه‌های مختلف اجرا می‌شود؟!

به انتقال تماس و پیام‌های ورودی از یک خط تلفن ثابت یا موبایل به خط ثابت یا موبایل دیگر، دایورت (Divert) یا انتقال مکالمه می‌گویند. تمام پیام‌های دریافتی روی شبکه مخابراتی تلفن ثابت و موبایل (صوتی و متنی)، قابل انتقال به خط دیگری به عنوان مقصد دوم است. البته در صورتی که گیرنده پیام در مقصد اولیه پیام قادر به دریافت آن نباشد، دایورت انجام می‌شود. در ادامه روش‌های مختلف دایورت را بررسی می‌کنیم:

دایورت خطوط تلفن ثابت

یکی از موارد مهم برای اینکه بدانید دایورت چیست و چگونه انجام می‌شود، دایورت خطوط تلفن ثابت است.

دایورت تلفن ثابت

تماس‌های ورودی به هر خط تلفن ثابت، به سرعت و به دفعات می‌تواند به هر خط تلفن ثابت یا همراه در داخل یا خارج کشور انتقال پیدا کند. این سرویس به صورت پیش‌فرض روی تمام خطوط تلفن ثابت مراکز مخابراتی دیجیتال کشور، فعال است و مشترک می‌تواند در صورت‌عدم تمایل، از مخابرات منطقه تقاضای غیرفعال کردن داشته باشد.

روشهای انتقال تماس تلفن ثابت • کد دایورت کردن تماس

هزینه انتقال مکالمه، معادل برقراری تماس از خط مبدا به خط مقصد در زمان انتقال مکالمه است. مثلاً اگر خط مقصد، در استان دیگری باشد و انتقال تماس در زمان تعرفه روز مکالمات بین شهری انجام شود، هزینه‌ای که مشترک خط مبدا (دایورت کننده) می‌پردازد، عیناً همانیست که در همان ساعت، تماسی مشابه را برقرار کرده باشد.

نحوه انتقال مکالمه خطوط تلفن ثابت

برای انتقال مکالمه خطوط تلفن ثابت، باید یکی از کدهای دستوری زیر را در حالت tone شماره‌گیری کنید:

*۲۱* [شماره مقصد]# یا *۵۷* [شماره مقصد]#

شماره مقصد می‌تواند شمارۀ خط ثابت یا همراه در داخل یا خارج از کشور باشد. اگر بعد از شماره‌گیری کدهای دستوری فوق، صدای بوق مشغولی شنیدید، یعنی عملیات موفقیت‌آمیز نبوده است. برای جلوگیری از خطا در هنگام ورود کد دستوری، باید به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی در منطقه خودتان مراجعه کنید.

در صورتی که عملیات انتقال مکالمه به درستی انجام شده باشد، صدای بوق آزاد خط شما نسبت به حالت عادی با اندکی تغییر شنیده می‌شود.

چطور تلفن ثابت را به موبایل دایورت کنیم؟

کد دایورت و انتقال همه تماس‌ها
گوشی را بردارید و به این ترتیب شماره بگیرید (ستاره ۲۱ ستاره شماره موردنظر (همراه یا ثابت) مربع) (# شماره مورد نظر*۲۱*)
بعد از این کار بوق آزاد به نوعی بوق خاص تغییر میکند و این یعنی قابلیت انتقال تماس فعال شده است.
نکته: به جای شماره ۲۱، از شماره ۵۷ نیز میتوانید استفاده کنید و تفاوتی بین آن‌ها نیست.

انتقال تماس نلفن ثابت در صورت پاسخ ندادن

گاهی اوقات نمیخواهید همیشه تماسهای شما منتقل شود و فقز زمانی که در خانه یا دفتر نیستید این کار اتفاق بیفتد. برای این منظور شماره دیگری برای دایورت وجود دارد. با استفاده از شماره ۶۵ تلفن شما ابتدا چهار بار زنگ میخورد و اگر گوشی را برنداشتید، تماس به شماره موردنظرتان دایورت میشود.

برای انتقال تماس بعد از ۴ زنگ تلفن به این ترتیب عمل کنید:

گوشی را بردارید و به این ترتیب کد دایورت را شماره بگیرید (ستاره ۶۵ ستاره شماره موردنظر (همراه یا ثابت) مربع) (# شماره مورد نظر*۶۵*)
بعد از این کار بوق آزاد به نوعی بوق خاص تغییر میکند و این یعنی قابلیت انتقال تماس فعال شده است.

فعال کردن انتقال مکالمه در صورت اشغال بودن تلفن ثابت

گوشی را بردارید و به این ترتیب شماره بگیرید (ستاره ۴۳ مربع) (#۴۳*)
بعد از این کار بوق آزاد به نوعی بوق خاص تغییر میکند و این یعنی قابلیت انتقال تماس فعال شده است.

لغو انتقال مکالمه تلفن ثابت

برای لغو انتقال مکالمه هم کد دستوری #۲۱#را باید در خط مبدا شماره‌گیری کنید. اگر لغو انتقال مکالمه موفقیت‌آمیز باشد، صدای بوق آزاد به حالت اولیه و نرمال برمی‌گردد.

نکته مهم
اگر انتقال تماس را فعال کنید در صورت اینکه کسی با شماره ثابت تماس بگیرد و انتقال انجام شود، علاوه بر اینکه تماس گیرنده هزینه تماس به تلفن ثابت شما را خواهد داد، یک بار هزینه تماس از تلفن ثابت شما به شماره همراهتان یا تلفن ثابت دوم ثبت خواهد شد.

کد دایورت همراه اول و ایرانسل + نحوه لغو دایورت (راهنمای تصویری)

افراد بسیاری هستند که روزانه تماس‌های تلفنی زیادی دارند که می‌خواهند از شر آن خلاص شوند و یا بالعکس دسته دیگری از افراد هستند که به‌خاطر شغل یا موقعیت حساسی که دارند نیاز دارند تا تلفن‌شان ۲۴ساعته در دسترس باشد، خوشبختانه روش‌های متعددی وجود دارد که این افراد می‌توانند با استفاده از آن به راحتی خط خود بر روی خط دیگر دایورت کنند، تماس‌ها و پیام‌های ورودی خود را انتقال دهند. در ادامه این مطلب انواع روش انتقال و دایورت یک شماره به شماره دیگر را به شما آموزش می‌دهیم تا با بهره گرفتن از آن دیگر هیچ تماسی را از دست ندهید یا از شر تماس‌های مزاحم خود خلاص شوید.

عبارت دایورت از کلمه انگلیسی Divert بر گرفته شده که به معنی منحرف شدن یا منحرف کردن است، در حالی که در حوزه تکنولوژی و دنیای موبایل‌ها این عبارت به معنی انتقال تماس از یک شماره به شماره دیگر است.

برای انتقال تماس از یک خط به خط دیگر روش‌های متنوعی وجود دارد که ما به کد دایورت ایرانسل و کد دایورت همراه اول می‌پردازیم.

کد دایورت یک شماره خاص در همراه اول و ایرانسل چیست؟

شرکت‌های مخابراتی مختلف نظیر همراه اول، ایرانسل، رایتل و غیره کدهای مخصوصی را ارائه کرده‌اند که افراد می‌توانند با شماره‌گیری آن تماس‌های خود را از یک شماره به شماره دیگر منتقل کنند. #شماره مورد نظر*۲۱* کد دایورت همراه اول، کد دایورت ایرانسل، کد دایورت رایتل و سایر اپراتورها است که کاربران می‌توانند با استفاده از آن تماس‌های خود را از یک خط به خط دیگری منتقل کنند.

دایورت خط همراه اول

همراه اول یکی از اپراتورهای اصلی و محبوب کشور با تعداد کاربران بسیار بالا است. همین امر نیز در نهایت باعث شده که روزانه به قابلیت‌ها و امکاناتی که همراه اول در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، افزوده شود. امکان فعال‌سازی امکان انتقال تماس همراه اول نیز یکی از این قابلیت‌های بسیار کاربردی است.

با استفاده از دایورت همراه اول می‌توانید تمامی تماس‌هایی که روی تلفن همراه خود دریافت می‌کنید را به شماره دیگری از خود اپراتور همراه اول یا اپراتورهای دیگر و حتی تلفن ثابت انتقال دهید و با یک شماره دیگر پاسخگو تماس گیرنده‌های خود باشد.

آموزش کد دستوری انتقال تماس همراه اول

با استفاده از کد دستوری بالا تمامی تماس‌های شما به خطی که مشخص کردید منتقل می‌شود در حالی که کدهای دیگری نیز وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان تماس‌های خود را از یک خط به خط دیگری منتقل کنید، با این تفاوت هرکدام از آن‌ها عملکرد خاصی را ارائه می‌دهند.

این قابلیت زمانی که به گوشی تلفن همراه اصلی خود دسترسی نداشته و نیاز دارید پاسخگو تماس‌های دریافتی آن باشید، بیش از هر زمان دیگری اهمیت خود را نشان می‌دهد. در ادامه روش فعال‌سازی امکان انتقال تماس همراه اول و همچنین تنظیمات انتقال تماس در اندروید که لازم است دنبال کنید را به صورت گام به گام به شما آموزش خواهیم داد. 🙂

فعال کردن سرویس انتقال مکالمه برای سیم کارت همراه اول

برای فعالسازی سرویس انتقال مکالمه می‌توانید کد دستوری *۱۰*۲۴۲۲# را شماره گیری نمایید.

پس از فعالسازی سرویس انتقال مکالمه مطابق روش فوق، جهت تعیین شماره مقصد می‌توانید کد دستوری *۲۱*شماره مقصد# را شماره گیری نموده و یا از طریق تنظیمات گوشی، تنظیمات تماس گزینه انتقال تماس را انتخاب و شماره مورد نظر را وارد نمایید.

طریقه انتقال تماس همراه اول

به طور کلی فعال‌سازی قابلیت دایورت تماس همراه اول به دو روش قابل انجام است:

  • فعال‌سازی با شماره گیری: از طریق کد دستوری #۲۴۳*۱۰*
  • فعال‌سازی با پبامک: از طریق ارسال کد ۲۴۳ به سرشماره ۰۰۹۸

فعال‌سازی از طریق کد دستوری #۲۴۳*۱۰*

به منظور فعال‌سازی قابلیت انتقال تماس همراه اول به شماره‌ای دیگر به کمک کد دستوری باید مسیر زیر را دنبال کنید:
در اولین گام از فرآیند انتقال تماس همراه اول باید وارد صفحه شماره گیر گوشی تلفن همراه خود شده و کد دستوری #۲۴۳*۱۰* را شماره گیری نمایید.

فعال‌سازی از طریق ارسال کد ۲۴۳ به سرشماره ۰۰۹۸۱۰ با پیامک

حالت دومی که می‌توانید با استفاده از آن قابلیت انتقال تماس همراه اول را فعال نمایید، ارسال عدد ۲۴۳ به سرشماره ۰۰۹۸۱۰ می‌باشد. بعد از ارسال پیام فوق در صورتی که مشکلی مشاهده نشود، پیامکی برای شما ارسال شده و موفقیت‌آمیز بودن فرآیند فعال‌سازی قابلیت دایورت تماس را اطلاع‌رسانی می‌کند.

کد لغو دایورت همراه اول

اگر به هر دلیلی تصمیم دارید تا سرویس انتقال مکالمه خود را غیرفعال کنید، می‌توانید به یکی از روش‌های زیر دنبال نمایید:

  • استفاده از کد دستوری #۲۴۳*۱۰*
  • ارسال عدد ۲۴۳ لاتین به سرشماره ۰۰۹۸۱۰
  • استفاده از کد دستوری #۰۰۲##
  • اقدام از طریق تنظیمات تماس گوشی تلفن همراه

دایورت شماره موبایل به شماره دیگر

انتقال مکالمه خطوط موبایل به دو روش استفاده از کدهای دستوری و تنظیمات گوشی همراه، انجام می‌شود. با این تفاوت که شما می‌توانید یک از حالت‌های بدون پیش شرط، مشغولی خط، در دسترس نبودن، و یا پاسخگو نبودن را انتخاب کنید.

در روش استفاده از کدهای دستوری و برای انتقال مکالمه بدون پیش‌شرط، دقیقاً مشابه با خط تلفن ثابت، کافیست کد زیر را در هنگام آنتن‌دهی گوشی شماره‌گیری کنید:

*۲۱* [شماره مقصد]#

در این حالت، کلیه تماس‌های ورودی (بدون هیچ پیش‌شرطی) به شماره مقصد، منتقل می‌شود. غیر فعال‌کردن دایورت هم مشابه خط ثابت با شماره گیری #۲۱# انجام می‌شود.

علاوه بر این‌ها روش دیگری نیز وجود دارد که با استفاده از می‌توانید خط خود را بر روی یک خط دیگر دایورت کنید. در این روش دیگر نیازی به شماره‌گیری کد دستوری نیست و شما می‌توانید با ایجاد تغییراتی در تنظیمات گوشی هوشمند خود، تماس‌ها را از یک خط به خط دیگر منتقل کنید.

این عملیات، از طریق تنظیمات گوشی از مسیر زیر اجرا می‌شود:

امروزه اکثر گوشی‌های هوشمند به قابلیت Call Forwarding تجهیز شده‌اند که با استفاده از آن می‌توان تماس‌ها را به یک خط دیگری منتقل کرد. برای بهره گرفتن از این قابلیت کافی است تا مراحل زیر را طی کنید.

1. منو تنظیمات را باز کنید.
2. در قسمت Search Settings عبارت Call Forwarding را جستجو کنید.
3. با گذشت چند ثانیه بخش انتقال تماس‌ها منتقل خواهید شد که در آن چهار گزینه Always Forward، Forward When Busy، Forward When Unanswered و Unreachable در اختیار شما قرار می‌گیرد.
4. بسته به نیاز، یک گزینه را انتخاب کنید.
5. شماره تماس مورد نظر را تعریف کنید و گزینه Turn on را بزنید.

با گذراندن مراحل بالا، تماس‌های ورودی شما به خط دیگری که آن را مشخص کردید منتقل می‌شود. همچنین برای غیرفعال کردن دایورت در تنظیمات گوشی کافی است میسر بالا را مجدداً طی کنید و گزینه Turn Off را لمس کنید.

گوشی‌های اندرویدی

دقت کنید قبل از انجام تنظیمات دایورت، سرویس انتقال مکالمه را به صورت رایگان با استفاده از روش های فوق فعال کنید.

برای این کار مسیر Settings> My Device> Call Additional settings> Call forwarding> Voice call Always forward را دنبال کنید، در این صورت با انتخاب گزینه Turn On چند گزینه پیش رویتان قرار می‌گیرد که می‌توانید یکی از آن‌ها را به روش زیر انتخاب کنید:

دایورت به شماره موبایل دیگر

  • Alaways forward برای دایورت‌ بدون پیش شرط
  • Forward when busy برای دایورت در صورت مشغول بودن خط
  • Forward when unanswered در صورت عدم پاسخگو بودن
  • Forward when unreachable برای دایورت شرایطی که در پوشش شبکه نیستید یا به اصطلاح آنتن ندارید

برای غیر فعال‌کردن دایورت، کافیست تا مسیر فوق را عیناً دنبال کنید و گزینه TURN OFF را انتخاب کنید.

 گوشی‌های iOS

در گوشی‌های آیفون اول از همه مسیر Settings> Phone Call Forwarding> Forward To را در گوشی‌تان دنبال کنید. اما متاسفانه سیستم عامل iOS قابلیت دایورت مشروط (مشابه با سیستم عامل اندروید) را پیش‌بینی نکرده است.
انتقال پیامک
اگر مایل باشید تا تماس‌های ورودی به گوشی آیفون خودتان را در حالت‌های بدون جواب، عدم آنتن دهی و یا عدم پاسخ‌دهی دایورت کنید، باید به روش زیر کدهای دستوری را در گوشی‌تان وارد کنید:
انتقال پیامک در آیفون

  • *67*[شماره خط مقصد]#: فعال‌کردن دایورت در صورت مشغولی خط
  • *61*[شماره خط مقصد]#: فعال‌کردن دایورت در صورت عدم پاسخگو بودن
  • *62*[شماره خط مقصد]#: فعال‌کردن دایورت در صورت عدم آنتن‌دهی

کد انتقال تماس در هنگام مشغول بودن خط

#شماره مورد نظر*۶۱* یکی دیگر از کدهایی است که توسط اپراتورهای مخابراتی ارائه شده است، با استفاده از این کد می‌توانید تماس‌های خود در هنگام مشغول بودن خط به خط دیگری منتقل کنید. در واقع اگر در چنین شرایطی کسی در تلاش برای برقراری تماس با شما باشد و شما مشغول حرف‌زدن با شخص دیگری باشید، شماره دایورت شده زنگ خواهد خورد.

کد انتقال تماس در هنگام خاموش بودن خط

همچنین کد دستوری #شماره مورد نظر*۶۷* نیز در دسترس قرار گرفته است تا افراد بتوانند تنها به هنگامی که گوشی همراهشان خاموش است تماس‌های دریافتی خود را به یک خط دیگر منتقل کنند. کد دایورت ایرانسل در صورت خاموش بودن می‌تواند برای شما مفید واقع شود.

کد لغو دایورت موبایل چیست؟

با شماره‌گیری کدهای دستوری مشخص شده می‌توانید به راحتی خط خود را بر روی یک خط دیگر دایورت کنید، اما سؤالی که معمولاً بعد از خواندن بخش بالا برای کاربران پیش می‌آید این است که کد لغو دایورت موبایل چیست؟ پاسخ این سؤال بسیار ساده است. شما می‌تواند با شماره‌گیری کد دستوری #۲۱# خط خود را از حالت دایورت خارج کنید و مطابق گذشته تماس‌های خود را دریافت کنید. توجه داشته باشید که کد لغو دایورت همراه اول، کد لغو دایورت ایرانسل و سایر اپراتورها با یکدیگر تفاوتی ندارند و کد دستوری #۲۱# بر روی همه آن‌ها قابل اجرا است.

آموزش دایورت پیامک

قسمت مهم دیگری در بحث دایورت چیست دربارۀ انتقال پیامک در گوشی‌های اندروید و آیفون صحبت می‌کند. اگر از گوشی آیفون استفاده می‌کنید، خبر خوب برای شما این است که سیستم عامل iOS امکان فوروارد (و نه دایورت) پیامک‌های دریافتی را بصورت محدود فراهم کرده است. به این معنی که اگر شما به جز آیفون، دستگاه‌های آی‌پد، آی‌مک و یا مک‌بوک هم داشته باشید، می‌توانید پیامک‌های دریافتی خودتان را به این دستگاه‌ها فوروارد کنید.

برای این کار مسیر Settings> Messages> Text Message Forwarding را در تنظیمات دنبال کنید. حالا دستگاه‌هایی را که مقصد پیامک‌های فوروارد شده هستند، به روش زیر فعال یا غیرفعال کنید.

متاسفانه هنوز در گوشی‌ها و شبکه تلفن، قابلیت دایورت‌کردن پیامک‌ها در دسترس نیست، اما اپلیکیشن‌های زیادی برای دایورت‌کردن پیامک‌ها وجود دارد که می‌توانید با جست‌وجوی مختصری در فروشگاه‌های آنلاین (مانند گوگل پلی، بازار، …) به صورت رایگان یا پولی آن‌ها را دانلود کنید. یکی از معروف‌ترین اپلیکیشن‌ها دایورت پیامک، SMS Forwarder است که نسخه‌ای از پیامک‌های دریافتی روی یک سیم‌کارت را به شماره‌های انتخابی، فوروارد می کند. البتهاین برنامه قابلیت سورپرایزی فوروارد کردن پیامک به ایمیل هم دارد.

از چه روشی می‌توان شماره‌ای که خطم را بر روی آن دایورت کردم بدست بیارم؟

جهت اطلاع از شماره‌ای که تماس‌های خود را بر روی آن دایورت کرده‌اید می‌توانید کد دستوری *#۲۱# را شماره گیری نمایید.

اگر با خطی تماس بگیرم که بر روی شماره دیگر دایورت شده است، هزینه تماس من چگونه محاسبه می‌شود؟

هزینه تماس شما، معادل با هزینه تماس معمولی (هردقیقه تماس برای خطوط دائمی ۵۹۹ ریال و خطوط اعتباری ۸۹۹ ریال) بوده و هزینه‌ای مازاد برای شما لحاظ نمی‌شود؛ هزینه انتقال تماس برای خط انتقال دهنده محاسبه می‌شود.

با فعالسازی سرویس انتقال مکالمه پیام‌ها هم منتقل می‌شود؟

خیر، با فعالسازی سرویس انتقال مکالمه، پیام‌ها منتقل نمی‌شوند؛ فقط تماس‌های شما به شماره‌ای که تعیین نموده‌اید منتقل می‌شوند.

سرویس انتقال مکالمه به چه سرویسی وابسته می‌باشد؟

سرویس‌های تماس بان و پیغامگیر صوتی به سرویس انتقال مکالمه وابسته هستند چنانچه سرویس‌های مذکور بر روی خط فعال باشند غیرفعالسازی سرویس انتقال مکالمه انجام نخواهد شد و پیغام «سرویس موردنظر به سرویس دیگری وابسته است و امکان غیرفعالسازی وجود ندارد» اعلام می‌گردد.

با تعویض گوشی تنظیمات مربوط به دایورتی از بین می‌رود؟

خیر، با تعویض گوشی تنظیمات مربوط به دایورتی بر روی گوشی جدید منتقل شده و نیاز به فعالسازی مجدد نمی‌باشد.

اگر خطم را بر روی یک شماره داخل ایران دایورت کنم و به خارج از کشور ببرم هزینه چگونه محاسبه می شود؟

در صورتی که گوشی خود را در ایران دایورت نمایید و سپس گوشی را خاموش نموده و با گوشی به خارج از کشور سفر نمایید به دلیل اینکه آنتن خط در کشور مقصد آپدیت نشده است هزینه دایورت همانند داخل کشور (هردقیقه تماس برای خطوط دائمی 599 ریال و خطوط اعتباری 899 ریال) محاسبه می گردد.
اما اگر در حالت رومینگ گوشی را روشن نمایید و شخصی با شما تماس بگیرد و دایورت انجام شود هزینه تماس دریافتی + تماس با ایران برای شما منظور خواهد شد.

جمع‌بندی

تا اینجا دیگر می‌دانید که مسیر دایورت چیست و در گوشی‌های اندرویدی و آیفون چگونه انجام می‌شود.

تا اینجای کار تمام آنچه را که برای دایورت کردن یک شماره به شماره دیگر نیاز داشتید را بیان کردیم اما دیدن پرسش کاربران در بستر وب سبب شد تا بخواهیم نکات دیگری را مطرح کنیم که دانستن آن خالی از لطف نیست. مهم‌ترین سؤالی که توسط کاربران مطرح شده این بود که آیا دایورت کردن هزینه دارد؟ جواب این سؤال یک کلمه است، بله! به طور کلی هزینه دایورت موبایل به موبایل به‌اندازه هزینه یک مکالمه است. همچنین لازم است بدانید که پیامک‌ها با دایورت کردن شماره بر روی شماره دیگر منتقل نمی‌شود و در حال حاضر هیچ اپراتوری این خدمت را به مشترکانش ارائه نمی‌دهد.

در رابطه با اطلاع از مبلغ دقیق و به روز هزینه های دایورت همراه اول لینک زیر را بررسی کنید:

https://mci.ir/faq/-/inner-page/category/%D8%A7%D9%86%D8%AA%D9%82%D8%A7%D9%84-%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%84%D9%85%D9%87/1209

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "کد دایورت پیامک و تلفن همراه اول و ایرانسل + نحوه لغو انتقال تماس (راهنمای تصویری انتقال مکالمه)" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: کد دایورت پیامک و تلفن همراه اول و ایرانسل + نحوه لغو انتقال تماس (راهنمای تصویری انتقال مکالمه) در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب کد دایورت پیامک و تلفن همراه اول و ایرانسل + نحوه لغو انتقال تماس (راهنمای تصویری انتقال مکالمه) را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال کد دایورت پیامک و تلفن همراه اول و ایرانسل + نحوه لغو انتقال تماس (راهنمای تصویری انتقال مکالمه) در فیسبوک
ارسال کد دایورت پیامک و تلفن همراه اول و ایرانسل + نحوه لغو انتقال تماس (راهنمای تصویری انتقال مکالمه) در تویتر
ارسال کد دایورت پیامک و تلفن همراه اول و ایرانسل + نحوه لغو انتقال تماس (راهنمای تصویری انتقال مکالمه) در واتس آپ
ارسال کد دایورت پیامک و تلفن همراه اول و ایرانسل + نحوه لغو انتقال تماس (راهنمای تصویری انتقال مکالمه) در تلگرام
خبرخوان کد دایورت پیامک و تلفن همراه اول و ایرانسل + نحوه لغو انتقال تماس (راهنمای تصویری انتقال مکالمه)

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0