راه کارهای استفاده بیشتر از شارژ باتری


راه کارهای استفاده بیشتر از شارژ باتری

با توجه به اين‌كه گوشي‌هاي هوشمند به شكل فزاينده‌اي در حال بدل شدن به عنصري حياتي در زندگي روزمره ما هستند، اهميت استفاده بهينه از آنها بيش از هر زمان ديگري نمود پيدا كرده است. وقوع توفان‌هاي سهمگين، زلزله يا يك سفر طبيعت‌گردي چند روزه به شما يادآوري خواهد كرد كه چقدر به ابزار ديجيتالي خود وابسته هستيد و چقدر اين ابزار بدون باتري دلسردكننده خواهد شد.

 اين روزها صاحبان گوشي‌هاي هوشمند مي‌دانند مدت شارژ باتري بسياري از آنها در حالت كاركرد نرمال به سختي يك روز كامل را جواب مي‌دهد بنابراين آموختن ترفندهايي كه بتواند شارژ تلفن همراه شما را مخصوصا در شرايط اضطراري طولاني‌تر كند، علمي است كه شايد بتواند زندگي‌تان را نجات دهد.

در اينجا راهنمايي‌هاي براي افزايش طول مدت شارژ باتري ارائه شده تا در صورت بروز قطعي برق، بتوانيد همچنان ارتباط خود را با دنياي بيرون حفظ كنيد.
خاموش كردن ارتباطات بي‌سيم اضافي
گوشي‌هاي هوشمند امروزي امكان اتصال‌هاي بي‌سيم بسيار مختلفي مانند بلوتوث و واي‌فاي دارند كه در طول روزهاي عادي بسيار هم كاربردي هستند، اما همين اتصالات بسرعت باعث تخليه باتري مي‌شوند.
همچنين چنانچه گوشي شما داراي گزينه 4G (نسل چهارم شبكه) است، خاموش كردن اين گزينه اقدامي هوشمندانه به نظر مي‌رسد چراكه اتصال 4G به درو كردن شارژ باتري مشهور است.
در شرايط كه صرفه‌جويي در مصرف باتري مهم مي‌شود، از كار انداختن سرويس جي‌پي‌اس هم اقدامي هوشمندانه است.
محدود كردن استفاده از گوشي
براي علاقه‌مندان و معتادان به گجت‌ها، گوشي‌ هوشمند مانند يك دارو است كه بايد دائم در دسترس باشد. بايد بدانيد هرگاه براي كوچك‌ترين موضوعي با اشاره به يكي از كليدها يا لمس صفحه، باعث روشن شدن صفحه نمايش مي‌شويد به نوبه خود باعث كوتاه شدن شارژ باتري شده‌ايد.
پس عاقلانه است تا حد ممكن استفاده جانبي از گوشي را در شرايط اضطراري كم كنيد و بگذاريد گوشي هوشمندتان مثل زمان‌هاي قديم فقط يك تلفن باشد. چه اشكالي دارد؟
استفاده اشتراكي
اگر با گروهي از افراد در يكجا مستقر هستيد بهتر است تماس همه گوشي‌ها را روي يكي از آنها منتقل كرده و گوشي‌هاي ديگر را خاموش كنيد و فقط از يك گوشي به شكل اشتراكي استفاده كنيد.
به اين ترتيب اگر يك گوشي خاموش شد فرد ديگري كه گوشي او داراي شارژ كامل است، دستگاه خود را روشن مي‌كند البته بايد قبل از خاموش كردن موبايل بعضي شماره‌هاي مهم و ضروري موجود در فهرست تماس‌هايتان را يادداشت و سپس گوشي را خاموش كنيد.
اما اگر شما به هر علتي مايل نيستيد گوشي‌تان را خاموش كنيد، آن را در حالت هواپيما (Airplane mode) ‌قرار دهيد تا تمام ارتباطات راديويي شما قطع شود. تنها زماني از اين حالت خارج شويد كه نياز به برقراري تماس يا ارسال پيامك داريد.
باتري پشتيبان
آيا شما باتري اضافه هم داريد؟ اگر جواب شما مثبت است از شارژ بودن آن اطمينان حاصل كنيد. علاوه بر اين مي‌توانيد از يك لپ‌تاپ كاملا شارژ شده به‌عنوان باتري پشتيبان استفاده كنيد چراكه از طريق اتصال USB مي‌توانيد گوشي‌تان را شارژ كنيد.
نه گفتن به برخي پيام‌ها
در بيشتر گوشي‌هاي هوشمند همواره پيام‌ها چه از نوع كوتاه‌ يا پست الكترونيكي در انتظار تائيد يا خوانده شدن است بنابراين هر از چند گاهي پيامي مبني بر رد يا تائيد موضوعي ظاهر مي‌شود. شما مي‌توانيد با خاموش كردن اعلام هشدار پيام تا حد زيادي به شارژ باتري كمك كنيد.
بستن برنامه‌هاي كاربردي غيرضروري
بسياري از برنامه‌هاي كاربردي در پس‌زمينه گوشي‌هاي هوشمند در حال اجرا بوده يا با ارسال پيام براي آگاه‌سازي كاربر مشغول بلعيدن شارژ باتري شماست.
اين برنامه‌ها را ببنديد تا مطمئن شويد بدون اطلاع شما با شبكه‌هاي اينترنتي در تماس نيستند و باتري شما در حال تخليه شدن نيست.
همچنين تمام ويجت‌هاي اندرويد را ببنديد، چرا‌كه معمولا اين برنامه‌هاي كوچك به طور منظم خود را به روزرساني مي‌كنند.
كاهش شدت نور صفحه نمايش
صفحه نمايش گوشي‌ها معمولا توان زيادي مصرف مي‌كند. مخصوصا اگر اندازه صفحه نمايش بزرگ بوده يا درخشندگي و وضوح بالايي داشته باشد. بيشتر گوشي‌ها داراي يك گزينه روشنايي اتوماتيك هستند.
البته شما مي‌توانيد روشنايي صفحه را به صورت دستي تنظيم كنيد، تلفن را قفل كرده و تا آنجا كه ممكن است صفحه نمايش را كم نور يا خاموش كنيد.
ارسال پيامك به جاي مكالمه
شايد با توجه به ماهيت پيامك‌هاي متني، مكالمه زمان كمتري از شما بگيرد، اما مكالمه در مقايسه با پيامك توان باتري را بشدت تخليه مي‌كند، اما پيامك، اطلاعات را با صرفه‌جويي بسيار بهتري ارسال مي‌كند و دائما در جريان نيست.
محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "راه کارهای استفاده بیشتر از شارژ باتری" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: راه کارهای استفاده بیشتر از شارژ باتری در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب راه کارهای استفاده بیشتر از شارژ باتری را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال راه کارهای استفاده بیشتر از شارژ باتری در فیسبوک
ارسال راه کارهای استفاده بیشتر از شارژ باتری در تویتر
ارسال راه کارهای استفاده بیشتر از شارژ باتری در واتس آپ
ارسال راه کارهای استفاده بیشتر از شارژ باتری در تلگرام
خبرخوان راه کارهای استفاده بیشتر از شارژ باتری

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0