فواید تخم مرغ و مضرات تخم مرغ


فواید تخم مرغ و مضرات تخم مرغ

تخم مرغ منبع خوبي از پروتئين، ويتامين ها و املاح ضروري است و مي تواند به عنوان يك ماده غذايي مهم در برنامه غذايي افراد وجود داشته باشد. نيازهاي تغذيه اي افراد برحسب جنس و سنشان متفاوت است.

در این مطلب می خوانید ... پنهان

تخم مرغ

تخم‌مرغ سلول نطفهٔ مادهٔ (تخمک) مرغ و معمولاً به‌شکل بیضی است که از نظر زیست‌شناختی برای تولید مثل گذارده می‌شود و برای انسان‌ها منبع غذایی محسوب می‌گردد. روند ایجاد یک تخم مرغ ۲۵ ساعت به طول می‌انجامد و به همین دلیل یک مرغ می‌تواند تنها ۱ تخم در روز بگذارد.

جرم تخم‌مرغ به‌طور میانگین و بدون احتساب پوستهٔ آن، ۵۸ گرم است. پوست تخم مرغ حدود نیم میلی‌متر ضخامت دارد و ۹۰ درصد آن از کلسیم کربنات تشکیل شده‌است.

رنگ پوست تخم مرغ

رنگ پوست تخم مرغ به نژاد مرغ مربوط می‌شود و معمولاً سفید یا قهوه‌ای است. مرغ آراکانا تخم‌هایی به رنگ سبز/آبی می‌گذارد.

 ارزش انرژي زايي تخم مرغ :

يك عدد تخم مرغ متوسط 76 كيلوكالري انرژي دارد و مصرف روزانه يك عدد تخم مرغ، 3 درصد نياز انرژي يك مرد بالغ و 4 درصد نياز انرژي يك زن بالغ را تأمين مي كند.

پروتئين :

تخم مرغ منبع بسيارغني پروتئين است. ارزش بيولوژيكي پروتئين تخم مرغ بسيار بالاست و نسبت به ساير منابع پروتئيني مثل لبنيات، گوشت ها و حبوبات غني تر است. پروتئين تخم مرغ داراي تمامي اسيدآمينه هاي ضروري براي سلامتي بدن مي باشد.بنابراين مصرف تخم مرغ با ساير موادغذايي كه از نظر پروتئيني فقير هستند مانند نان ، برنج و غلات، باعث تكميل ارزش پروتئيني غذا مي شود.

12.5 درصد وزن تخم مرغ را پروتئين تشكيل مي دهد و هم در زرده و هم در سفيده وجود دارد. ولي بيشتر در سفيده تخم مرغ و به نام آلبومين وجود دارد.

در نمودارهاي ارزيابي كيفيت پروتئين موجود در موادغذايي، هميشه تخم مرغ در بالاترين حد يعني 100 قرار دارد و بعنوان استاندارد مرجع براي سنجش پروتئين ساير غذاها استفاده مي شود.

خم‌مرغ منبع خوبی از پروتئین، ویتامین و املاح ضروری برای بدن انسان است؛ تخم‌مرغ، همهٔ اسیدهای آمینهٔ مورد نیاز بدن را داراست و حدود ۵٫۱۲ درصد جِرم تخم‌مرغ را پروتئین تشکیل می‌دهد.

یک عدد تخم‌مرغ، ۳ درصد نیاز روزانهٔ انرژی یک مرد بالغ و ۴ درصد نیاز روزانهٔ انرژی یک زن بالغ را تأمین می‌کند.

تخم مرغ، بیشتر ویتامین‌های موردنیاز بدن به جز ویتامین C را دارد. تخم مرغ به مقدار خیلی کم کربوهیدرات دارد و نیز فاقد فیبر غذایی است.

چربی‌ها: ۱۰٬۸ درصد تخم مرغ را چربی تشکیل می‌دهد که در زرده آن وجود دارد و کمتر از ۰٬۰۵ درصد آن در سفیده موجود است. بر اساس تحقیقات ۱۱ درصد اسید چرب تخم مرغ از نوع اسیدهای چرب غیراشباع پلی (با چند باند دوگانه)، ۴۴ درصد از نوع اسیدهای چرب غیراشباع مونو (با یک باند دوگانه) و ۲۹ درصد از نوع اسیدهای چرب اشباع است. کلسترول و لسیتین، مواد چرب موجود در زرده تخم مرغ می‌باشند و برای ساختمان و عملکرد سلول‌های بدن ضروری‌اند. کلسترول قابلیت انعطاف و نفوذپذیری غشای سلول‌های بدن را حفظ می‌کند. همچنین به عنوان یکی از اجزاء تشکیل دهنده مواد چربی است که باعث نرمی پوست می‌شوند.

از محبوب‌ترین غذاهای تهیه شده با تخم مرغ می‌توان به نیمرو اشاره کرد.

ويتامين ها:

تخم مرغ، بيشتر ويتامين هاي موردنياز بدن به جز ويتامين C را دارد. تخم مرغ منبع خوبي از ويتامين هاي گروه B و ويتامين A مي باشد. همچنين ويتامين D و ويتامين E را به مقدار كافي و لازم تأمين مي كند.

املاح موجود در تخم مرغ :

تخم مرغ دارای تمامي املاح براي تأمين سلامتي فرد است. تخم مرغ منبع بسيار خوب ید و فسفر مي باشد كه يد براي ساخت هورمون تيروئيدي و فسفر براي رشد بهتر و سلامتي استخوان هاي بدن لازم است.

املاح مهم ديگري كه در تخم مرغ وجود دارند شامل: روي، سلنيم، آهن و كلسيم مي باشند.
روي باعث بهبود زخم، بلوغ و رشد بهتر مي شود و عفونت را نيز از بين مي برد.

سلنيم نيز يكي از آنتي اكسيدان هاي مهم مي باشد و راديكال هاي آزاد ناشي از سوخت ناقص چربي ها را در بدن از بين مي برد و مي تواند بر عليه عوامل ايجادكننده سرطان نقش داشته باشد.

كلسيم نيز براي عملكرد بهتر سيستم عصبي، رشد بهتر افراد استخوان ها و استحكام ها آنها لازم است.

آهن يكي از اجزاء اصلي و حياتي گلبول هاي قرمز خون است ولي قابليت استفاده اين نوع آهن براي بدن هنوز مشخص نيست.

كربوهيدرات و فيبرغذايي:

تخم مرغ به مقدار خيلي كم كربوهيدرات دارد و نيز فاقد فيبرغذايي است.

 چربي در تخم مرغ :

0.8 درصد تخم مرغ را چربي تشكيل مي دهد كه در زرده آن وجود دارد و كمتر از 0.05 درصد آن در سفيده موجود است.

بر اساس تحقيقات 11 درصد اسيدهاي چرب تخم مرغ از نوع اسيدهاي چرب غيراشباع پلي( با چند باند دوگانه)، 44 درصد از نوع اسيدهاي چرب غيراشباع مونو( با يك باند دوگانه) و 29 درصد از نوع اسيدهاي چرب اشباع است.

كلسترول :

كلسترول و لسيتين، مواد چرب موجود در زرده تخم مرغ مي باشند و براي ساختمان و عملكرد سلول هاي بدن ضروري اند.

كلسترول قابليت انعطاف و نفوذپذيري غشاي سلول هاي بدن را حفظ مي كند. همچنين بعنوان يكي از اجزاء تشكيل دهنده مواد چربي است كه باعث نرمي پوست مي شوند.
كلسترول براي توليد هورمون هاي جنسي، كورتيزول( هورمون غدد فوق كليوي)، ويتامين D و نمكهاي صفراوي در بدن لازم است.

براساس اطلاعات حاصله از آخرين تحقيقات به عمل آمده مشخص شده است که کلسترول دريافتي از راه غذا و کلسترول موجود در خون با هم يکي نيستند به عبارت ديگر کلسترول موجود در غذاي مصرفي به طور خودکار به کلسترول خون افزوده نمي شود قسمت اعظم کلسترول خون در داخل بدن سنتز مي شود. به موازات افزايش ميزان کلسترول دريافتي از غذا، ميزان سنتز کلسترول در بدن کاهش مي يابد که اين روند به تثبيت وضعيت کلسترول پلاسما کمک مي کند لازم به ذکراست که چربيهاي اشباع شده موجود در غذا بيشترين تاثير را بر روي سطح کلسترول خون مي گذارند و دراين بين کلسترول غذا نقشي ندارد طبيعي است وقتي که چربيهاي اشباع نشده جايگزين چربيهاي اشباع شده شوند، کلسترول خون پايين مي آيد.

نکته قابل توجه آن است که قسمت اعظم چربيهاي موجود در زرده تخم مرغ ،از نوع غيراشباع هستند و هيچ ارتباطي با افزايش کلسترول ندارند بنابراين از کلسترول تخم مرغ نهراسيد و روزانه يک عدد تخم مرغ مصرف کنيد.

لسيتين نيز در انتقال چربي خون و در متابوليسم كلسترول نقش دارد .

تخم مرغ
تخم مرغ

چه کسانی بیشتر باید تخم مرغ مصرف کنند؟

با توجه به مطلب بالا و مطالعات گوناگوني كه در اين زمينه انجام شده است، مي توان به ارزش غذايي تخم مرغ به عنوان منبع غني پروتئين ونيز ساير املاح و ويتامين ها پي برد.
به خصوص در دو گروه از افراد كه نياز به پروتئين بيشتري در برنامه غذايي روزانه اشان دارند، مصرف تخم مرغ بيشتر لازم است :

  1. در ورزشكاران كه نياز به افزايش عضلات دارند .
  2. در كودكان و نوجوانان كه در سن رشد هستند.

مصرف تخم مرغ برای نوزادان زیر یک سال

براي كودكان از 9 ماهگي تا 1 سالگي : يك زرده كامل تخم مرغ يك روز در ميان و از 2 سالگي به بعد براساس ميل كودك 6-5 تخم مرغ در هفته مجاز است.

تخم مرغ برای افراد بالغ

افراد بالغ نيز مجاز به مصرف 4-3 عدد تخم مرغ در هفته هستند.

حتي در افرادي كه كلسترول خونشان بالاست نبايستي مصرف تخم مرغ را قطع كرد و اين افراد مي توانند 3-2 عدد در هفته دريافت كنند. زيرا با كاهش دريافت كلسترول از طريق غذا ، سنتز داخلي كلسترول در بدن افزايش يافته و حتي ممكن است بيشتر از قبل شود.

نكته قابل توجه اين است كه بيشتر چربي هاي موجود در تخم مرغ از نوع غير اشباع هستند و هيچ ارتباطي با افزايش كلسترول خون ندارند .

خواص تخم مرغ برای پوست

خواص تخم مرغ برای پوست
خواص تخم مرغ برای پوست

تخم مرغ علاوه بر خواص غذایی که دارد، خواص زیادی برای پوست هم دارد. سفیده تخم مرغ یک بوتاکس طبیعی است و از آن می‌توان برای جوانسازی پوست صورت و بدن استفاده کرد. از تخم مرغ می‌توان ماسکهای طبیعی بسیاری برای از بین بردن چین و چروک صورت و همچنین سفت کردن پوست درست کرد.

مضرات تخم مرغ

مداومت و مصرف زیاد تخم مرغ باعث تولید سنگ و تیرگی پوست می‌شود.
مصرف زرده تخم مرغ خام برای معده مضر است.
زیاد پختن و سفت شدن تخم مرغ باعث سختی هضم آن می‌شود وحتی می‌تواند درد شکم ایجاد کند.

نکاتی که درباره تخم مرغ باید بدانید

تخم مرغ ، یکی از پر مصرف ترین مواد غذایی است که خواص بیشماری برای سلامتی همه افراد دارد به همین دلیل بسیاری از ما به تنهایی آن را در یک وعده غذایی مصرف می کنیم و یا به عنوان مواد اولیه غذاهای مختلف در برنامه غذایی به کار می بریم.

تخم مرغ مثل هر ماده غذایی دیگر نیازمند دقت و توجه در خرید و نگهداری است تا منجر به بروز مشکلات سلامتی نشود. در این بخش از سایت محشر دات کام، شما را با آنچه درباره پخت ، نگهداری و فریز کردن و… انواع تخم مرغ نمی دانید، آشنا خواهیم کرد.

طریقه نگهداری تخم مرغ

تخم مرغ را در یخچال نگهداری کنید تا از فساد آن جلوگیری شود پس در فصول گرم سال از مغازه هایی خرید کنید که تخم مرغ را در یخچال نگهداری می کنند.
تخم مرغ را درون بسته بندی در پوش دار یا ظروف دربسته بگذارید.
پوسته تخم مرغ خام نباید شکسته شود زیرا میکروب و آلودگی از طریق منافذ موجود روی پوسته به آن راه می یابد.
اگر پوسته تخم مرغ به خون یا مدفوع مرغ آغشته بود آن را بشویید و سریع مصرف کنید.
تخم مرغ را در مجاورت غذاهایی با بو و طعم تند مانند سیر، پیاز، پنیر و گوشت نگذارید زیرا بوی مواد مختلف موجود در یخچال را از راه منافذ پوست به خود جذب می کند.
اگر تخم مرغی شکست یا ترک برداشت، محتویات آن را در یک ظرف تمیز دردار ریخته و در یخچال قرار دهید و در اسرع وقت استفاده کنید.
تخم مرغ را در بدنه اصلی یخچال که دمای ثابت و خنک است ، نگه دارید.
تخم مرغ خام باید در ظروف هوادهی قرار داده شده و بلافاصله در یخچال نگهداری شوند.

بهترین روش نگهداری تخم مرغ

همیشه تخم مرغ را در کارتن خودش نگه دارید :

خیلی از مردم دوست دارند وقتی به خانه می رسند، کارتن تخم مرغ را بیرون بیندازند و آنها را در کاسه و ظرفی دیگر در یخچال نگهداری کنند.این ممکن است زیبا به نظر برسد، اما توصیه می کنیم که همیشه تخم مرغ ها را در کارتن اولیه خودشان نگهداری کنید. چرا؟ در درجه اول، کارتن از تخم مرغ محافظت می کند و از جذب بوهای قوی و طعم های مختلف دیگر در یخچال شما از طریق هزاران منافذ ریز در پوسته تخم مرغ جلوگیری می کند.

دوم، بهترین زمان مصرفشان همیشه برای شما قابل رویت است، بنابراین این گونه می توانید تازگی آنها را تضمین کنید. در نهایت، تخم مرغ باید همیشه با قسمت انتهایی بزرگش، به همان روشی که در کارتن بسته بندی می شوند، ذخیره شود. این کار به زرده کمک می کند تا در مرکز قرار بگیرد.

مدت زمان نگهداری انواع تخم مرغ

مدت زمان نگهداری انواع تخم مرغ

تخم مرغ تازه، با بهترین حالت تا زمان تاریخ انقضا سالم می ماند

    • زرده یا سفیده تخم مرغ ، ظرف 2 تا 4 روز
    • تخم مرغ آبپز شده، در عرض یک هفته
  • غذاهای با تخم مرغ، ظرف 3 تا 4 روز
  • تخم مرغ یخ زده (مخلوط شده)، ظرف چهار ماه

نحوه فریز کردن تخم مرغ:

آیا می دانستید که می توانید تخم مرغ را منجمد کنید؟ انواع تخم مرغ های خام و آماده را می توانید به راحتی طبق دستورالعمل های زیر منجمد کنید :

تخم مرغ کامل:

تخم مرغ را خوب مخلوط کنید، در ظروف فریزر بریزید و به خوبی هم بزنید. برچسبی را روی ظرف بزنید و تعداد تخم مرغ ها را تاریخ نویسی کنید.

سفیده ها:

تخم مرغ ها را بشکنید و زرده و سفیده را جدا کنید و اطمینان حاصل کنید که زرده با سفیده مخلوط نشود. آن ها را در ظروف فریزری بریزید، محکم ببندید، برچسبی را روی ظرف بزنید و تعداد تخم مرغ ها و تاریخ را بنویسید و منجمد کنید. برای آب شدن سریع تر و اندازه گیری آسان تر، ابتدا هر سفیده را در یک مکعب ظرف یخ منجمد کنید و سپس به ظرف فریزر منتقل کنید.

زرده ها:

زرده تخم مرغ به نگهداری ویژه ای نیاز دارد. خاصیت ژلاتینی زرده باعث ضخیم شدن و یا ژلی شدنش در هنگام یخ زدن می شود.اگر زرده منجمد شود به حدی ژلاتینی می شود که استفاده از آن غیر ممکن است اما با دستورالعمل زیر می توان زرده تخم مرغ فریز کرد و از آن استفاده کرد.

برای کند کردن ژلاتینی شدن زرده , یک سوم قاشق چایخوری (0.5 میل) نمک یا 1 و نیم قاشق چایخوری (7 میلی لیتر) شکر یا شربت ذرت را در هر یک چهارم فنجان (50 میلی لیتر) زرده تخم مرغ (4 زرده) بریزید. برچسبی را روی ظرف بزنید و تعداد تخم مرغ ها و تاریخ و اینکه آیا نمک اضافه کرده اید (برای پخت غذای اصلی) یا شیرین کننده (برای پخت یا دسرهای مختلف) را هم بنویسید.

تخم مرغ آب پز شده:

زرده تخم مرغ آب پز را می توان منجمد کرد، تا بعدها برای گارنیش از آن استفاده کرد.

به دقت زرده را در یک لایه در یک ماهی تابه بریزید و به اندازه کافی آب اضافه کنید، تا حداقل 1 سانت بالاتر از زرده ها باشد، در آن را بگذارید و به سرعت بجوشانید.
از روی شعله بردارید و در آب گرم قرار دهید تا حدود 15 دقیقه بماند.
آن ها را با یک الک بردارید، خوب آبش را بگیرید و برای فریز کردن، آنها را منجمد کنید.

پخت و پز با تخم مرغ منجمد شده:

برای استفاده از تخم مرغ منجمد برای پخت و پز یا آشپزی، آن ها را یک شب در یخچال و یا در زیر آب سرد قرار دهید. وقتی تخم مرغ ها ذوب شدند ، از آنها استفاده کنید.

ذخیره تخم مرغ پخته شده در یخچال :

برای جلوگیری از خشک شدن زرده ها، آن ها را با کمی آب سرد بپوشانید و قبل از استفاده، آب را تخلیه کنید. هنگام ذخیره تخم مرغ آبپز شده کامل، ممکن است بوی “گسی” در یخچال شما بوجود آید.این بو توسط سولفید هیدروژن ایجاد می شود و زمانی که تخم مرغ پخته می شود، شکل می گیرد.این کاملا بی ضرر بوده و معمولاً در عرض چند ساعت از بین می رود.

جایگزین های توصیه شده برای تخم مرغ خام

  • 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر)، سفیده تخم مرغ ذوب شده را برای 1 عدد سفیده بزرگ تازه.
  • 1 قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) زرده تخم مرغ ذوب شده برای 1 عدد زرده بزرگ تازه.
  • 3 قاشق غذاخوری (45 میلی لیتر) تخم مرغ کامل ذوب شده برای 1 عدد تخم مرغ بزرگ تازه.

چند دستورالعمل ساده برای آماده سازی و سرو تخم مرغ

تخم مرغ و مواد غذایی آماده شده با استفاده از تخم مرغ را بلافاصله بعد از پخت، یا در یخچال نگهداری کنید و یا ظرف سه تا چهار روز آنها را مصرف کنید.

  • ظرف دو ساعت از پخت تمام غذاهای تخم مرغی، آنها را سرو کنید.
  • غذاهای تخم مرغی سرد و نوشیدنی هایش باید یخ زده نگهداری شوند.
  • اگر یک دستورالعمل برای تخم مرغ در دمای اتاق دارید، ابتدا برای چند دقیقه آن ها را در آب گرم قرار دهید.
  • برای جلوگیری از سفتی ، همیشه از گرما و شعله متوسط استفاده کنید و زمان های پخت وپز کنترل شده ای را برای تخم مرغ ها در نظر بگیرید.
  • تخم مرغ های شکسته و یا تخم مرغ هایی که بیش از دو ساعت از یخچال خارج شده اند را مصرف نکنید.
  • از ظرف شیشه ای و یا فلزی به جای کاسه پلاستیکی استفاده کنید.
  • غشای روغنی که روی یک کاسه پلاستیکی قرار دارد، می تواند از کف دار و فومی شدن تخم مرغ جلوگیری کند.
  • زمانی که زرده و سفیده تخم مرغ سرد هستند، از هم جدا می شوند.
  • بهترین زمان برای فومی کردن سفیده تخم مرغ در دمای اتاق 20 تا 30 دقیقه قبل از هم زدن است.

نکات مهم در مصرف تخمه مرغ

پخت تخم مرغ آبپز سریع و آسان:

  • ابتدا یک قاشق سوپ خوری سرکه را به آب جوش اضافه کنید.
  • سپس، دمای جوش آب را کاهش دهید. سپس از یک کاسه برای پایین آوردن دمای تخم مرغ در آب استفاده کنید، آن را فقط برای یک لحظه نگه دارید.
  • این کار باعث می شود که تخم مرغ قبل از رسیدن به نقطه جوش، بپزد.
  • برای راحت تر کندن پوست تخم مرغ آبپز شده موقع کندن تخم مرغ را در آب سرد قرار بدهید ، این کار سبب می شود که پوست تخم مرغ به سفیده نچسبد و خوب جدا شود.

نکات مهم اما ساده در مصرف تخم مرغ

کدبانوها به این نکات اشاره شده در محشر حتما نیاز دارند :

  • زمانی که برای درست کردن غذا چند تخم مرغ نیاز دارید، آنها را در یک کاسه جدا بشکنید تا اطمینان یابید که همه آنها سالم هستند و سپس آنها را به بقیه مواد اضافه کنید.
  • برای پختن تخم مرغی که پوسته آن ترک دارد، به محل ترک لیمو ترش بمالید و آن را در آب گرمی که جوش نیامده قرار دهید.
  • برای پختن تخم مرغی که پوسته آن ترک دارد، تخم مرغ را درون فویل آلومینیونی قرار دهید و بعد آبپز کنید.
  • برای پختن تخم مرغی که پوسته آن ترک دارد، درآب کمی سرکه بریزید زیرا سرکه باعث می شود که سفیده از لای ترک بیرون نزند.
  • برای تغییر رنگ ندادن تخم مرغ پخته بعد از پخت آنها را درون ظرف آب سرد قرار دهید.

ایمنی پخت غذا:

هنگام آماده کردن تخم مرغ، این چهار گام ساده را دنبال کنید تا مطمئن شوید که غذای سالمی را آماده می کنید:

تمیز کاری

دست ها و سطوح را مرتب بشورید. شستشوی دست ممکن است تقریباً نیمی از موارد بیماری های ناشی از غذا را از بین ببرد.

سرد کردن – منجمد کردن / فریز کردن مناسب غذاها

دمای سرد می تواند از رشد بیشتر انواع باکتری های مضر جلوگیری کند.

جدا کردن

عدم استفاده از ظرف های چند تایی

گوشت های خام / طیور / غذاهای دریایی و آب ها را در طول ذخیره سازی و آماده سازی جدا کنید.

پختن

گوشت ، طیور و تخم مرغ ها را به دماهای مناسب برسانید.

نحوه استفاده از تخم مرغ شکسته

چگونه می توان گفت که تخم مرغ تازه است یا خیر؟

ساده ترین راه برای تعیین اینکه آیا تخم مرغ شما تازه است یا خیر، تاریخی است که رویش نوشته شده، پس بهتر است همیشه تخم مرغ خود را در شانه اولیه اش نگه دارید.

  • تخم مرغ درجه یک، یک سفیده سفت و یک سلول هوای کوچک در انتهای پهن و زرده اصلی اش دارد.
  • یک تخم مرغ تازه در آب غرق خواهد شد ، در حالی که یک تخم قدیمی تر شناور خواهد شد.
  • با افزایش سن تخم مرغ، اندازه سلول هوا در داخلش افزایش می یابد و باعث می شود که شناور شود.
  • در یک تخم مرغ تازه، زرده بالا است و سفیده ضخیم است و زرده آن را کاملا احاطه می کند.
  • تخم مرغ قدیمی تر یک زرده صاف دارد که به راحتی می شکند و نازک است و سفیده اش هم آبکی می باشد.
  • سفیده ابری مانند نشانه تازگی است، این حالت نتیجه محتوای بالای کربن آن است.

تشخیص تخم مرغ آب پز و تخم مرغ خام

برای تشخیص بین تخم مرغ آب پز و تخم مرغ خام، آن را بچرخانید. یک تخم مرغ آب پز شده بیشتر از یک تخم مرغ خام می چرخد.مرکز مایع در یک تخم مرغ خام، مانع از آن می شود که به اندازه کافی حرکت کند یا بچرخد.

روش درست شکستن تخم مرغ ها

به جای آن که تخم مرغ ها را با گوشه یک ظرف یا ماهی تابه بشکنید، این کار را امتحان کنید:

تخم مرغ را در برابر سطح صاف، مانند یک تخته تمیز یا تخته برش بشکنید.این کار باعث عدم تکه شدن ذرات صدفی تخم مرغ و مخلوط شدن با آنها می شود.هر بار از این مراحل برای شکستن تخم مرغ استفاده کنید!

چند کاربرد جالب تخم مرغ

  • پس از استفاده از تخم مرغ پوسته آن را دور نریزید. شما می توانید در پوسته آن کمی پارافین بریزید و آن را تبدیل به جا شمعی کنید.
  • درون پوسته تخم مرغ را با کمی خاک پر کنید و دانه گیاه را در آن بکارید ، پس از جوانه زدن دانه ، آن را به گلدان های کوچک انتقال دهید.
  • می توانید از سفیده تخم مرغ به عنوان چسب استفاده کنید فقط کافی است زمان نیاز فوری به چسب سفیده تخم مرغ را خوب به هم بزنید و به عنوان چسب استفاده نمایید.
  • برای محافظت از پوست خود سفیده تخم مرغ را با کمی آب لیمو ترش مخلوط کنید و به عنوان ماسک استفاده کنید.
محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "فواید تخم مرغ و مضرات تخم مرغ" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: فواید تخم مرغ و مضرات تخم مرغ در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب فواید تخم مرغ و مضرات تخم مرغ را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال فواید تخم مرغ و مضرات تخم مرغ در فیسبوک
ارسال فواید تخم مرغ و مضرات تخم مرغ در تویتر
ارسال فواید تخم مرغ و مضرات تخم مرغ در واتس آپ
ارسال فواید تخم مرغ و مضرات تخم مرغ در تلگرام
خبرخوان فواید تخم مرغ و مضرات تخم مرغ

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0