برای رشد مو در یک ماه موهای خود را زیاد برس نزنید


برای رشد مو در یک ماه موهای خود را زیاد برس نزنید

برس زدن روزانه مو نباید بیش از ۵ تا ۱۰ دقیقه طول بکشد. بیشتر خانم‌ها معتقدند راز داشتن موهای بلند و سالم، برس زدن است. عده‌ای دیگر به دلیل اینکه معتقدند برس زدن مو، منجر به ریزش مو می‌شود، موهای خود را مگر در مواقع ضروری، شانه نمی‌زنند. هر دو کار اشتباه است.

برس زدن باعث تحریک پوست و آزادسازی چربی‌های طبیعی مو و همچنین گسترش این چربی‌ها در تارهای مو می‌شود. برای اینکه موهایتان شکننده نشود و دچار ریزش مو نشوید، موهایتان را به آرامی برس بزنید؛ در غیر این صورت دچار طاسی سر خواهید شد.

البته در انتخاب نحوه درست برس یا شانه زدن، نوع برس و نوع مو هم اهمیت دارند. استفاده از برس‌هایی با سوزن‌های فلزی بسیار نادرست است. بهترین کار استفاده از شانه چوبی یا برس با سوزن‌هایی با سر گرد و غیر فلزی برای موهای صاف و استفاده از شانه چوبی دندانه درشت برای موهای فر است. البته موهای فر را نمی‌توان در حالتی که کاملاً خشک است شانه زد. این کار باعث کشیدگی و شکنندگی تارهای مو می‌شود.

برس کشیدن روزانه‌ی موها

وقتی که موهایمان به مشکلاتی مانند الکتریسیته مو، چربی و سستی دچار می‌شود، معمولاً شامپوها، محصولات آرایشی و حتی روشی که موهایمان را خشک یا صاف می‌کنیم را تغییر می‌دهیم؛ اما شاید رمز اصلی این باشد که روش برس کشیدن را تغییر دهید.

اگرچه برس کشیدن موها به آسانی شستن دست‌ها یا ریختن یک فنجان قهوه در صبح است، اما به آن سادگی هم که فکر می‌کنید نیست. پس بفهمید که کجای کارتان اشتباه است و فوراً روشتان را تغییر دهید.

لایه برداری از پوست سر، جایگزینی سلول‌های قدیمی با سلول‌های جدید، براق شدن کوتیکول مو، و مزایای بی شمار دیگری وجود دارند و در نهایت موهای براق‌تری هم بدست خواهید آورد. پس بار دیگری که تصمیم گرفتید برس بکشید، این نکات را به یاد داشته باشید:

موهای خیس را برس نزنید

وقتی که مو مرطوب است، خاصیت کشسانی‌اش را از دست می‌دهد، و برس کشیدن باعث شکستن موها می‌شود. بجای آن، از یک نرم کننده‌ی بدون آبکشی و یک شانه‌ی دندانه‌دار استفاده کنید.

کمیت در مقابل کیفیت

«مارسیل بردی» اشتباه می کرد، برای داشتن موهایی سالم، لازم نیست ۱۰۰ بار آنرا برس بکشید! بسته به ضخامت مو، ۱۰ تا ۲۰ بار برس کشیدن برای هر طرف مناسب است. ابتدا به آرامی گره‌های انتهای موها را باز کنید و سپس از ریشه تا نوک مو را کاملا برس بکشید.

برای موهایتان، برس مناسبی انتخاب کنید

خرید یک برس با موی طبیعی حیوانات، یک سرمایه گذاری مطمئن است. کسانی که موهای نازکتری دارند، با استفاده از این برس‌ها موهای نرمتری خواهند داشت. کسانی که موهای ضخیم‌تر یا زبر تری دارند، به یک ترکیب قوی‌تر از الیاف مصنوعی و طبیعی نیاز دارند.

برس کشیدن روزانه‌ی موها

رشد مو در یک ماه
رشد مو در یک ماه

بیش از حد برس زدن

اگر شما فیلم‌ها یا سریال‌های تلویزیونی قدیمی را دیده باشید، شاید زنانی را که روبروی آینه نشسته‌اند و تعداد دفعات برس زدنشان را شمارش می‌کنند تا به صد برسند را به یاد داشته باشید. درحالی‌که برس کشیدن بیش از اندازه، در واقع باعث آسیب بیشتر می‌شود. به جای این کار، به کیفیت برس کشیدن توجه کنید نه تعداد آن. وقتی گره‌های موهایتان را باز کردید، دیگر کارتان تمام شده است.

استفاده از برس اشتباه

ممکن است وسایلی که از آن‌ها استفاده می‌کنیم هم مشکل داشته باشند. برس‌هایی با موی طبیعی حیوانات، بسیار ملایم‌تر از برس‌های با موهای مصنوعی، با موها رفتار می‌کنند و همچنین در پخش کردن چربی طبیعی مو از وسط مو به انتهایش نیز بهتر عمل می‌کنند.

استفاده از برس‌های کثیف

همان طور که باید دائماً قلم‌موهای آرایشی‌تان را بشویید، باید برس مویتان را نیز هفته‌ای یک‌بار شستشو دهید. دندانه‌های برس از موهای کنده شده و یک لایه مواد شیمیایی که از سطح مو پاک نشده‌اند پر می‌شود.

تصور کنید وقتی که روز بعد، از برس‌تان روی موی شسته شده‌تان استفاده می‌کنید، در واقع باقیمانده‌ی مواد شیمیایی روز قبل را روی موهایتان کشیده‌اید.

 

افزایش رشد مو
افزایش رشد مو

این مطلب زیر مجموعه ای است از مطلب: رشد سریع مو: 17 راه ساده و موثر برای افزایش رشد مو، لطفا برای اطلاعات بیشتر در رابطه با 17 راه ساده و موثر برای افزایش رشد مو اینجا کلیک کنید

 

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "برای رشد مو در یک ماه موهای خود را زیاد برس نزنید" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: برای رشد مو در یک ماه موهای خود را زیاد برس نزنید در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب برای رشد مو در یک ماه موهای خود را زیاد برس نزنید را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال برای رشد مو در یک ماه موهای خود را زیاد برس نزنید در فیسبوک
ارسال برای رشد مو در یک ماه موهای خود را زیاد برس نزنید در تویتر
ارسال برای رشد مو در یک ماه موهای خود را زیاد برس نزنید در واتس آپ
ارسال برای رشد مو در یک ماه موهای خود را زیاد برس نزنید در تلگرام
خبرخوان برای رشد مو در یک ماه موهای خود را زیاد برس نزنید

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0