داشتن برنامه غذایی سالم و متعادل برای افزایش رشد مو در ماه


داشتن برنامه غذایی سالم و متعادل برای افزایش رشد مو در ماه

باید برنامه غذایی‌تان شامل غذاهایی باشد که به رشد سریع مو‌های شما کمک کند. سبزیجات برگ دار، دانه غلات، حبوبات، ماهی و مرغ، منابع غذایی بسیار مفیدی هستند.

سلامت مو، مانند سلامت تمام بدنتان، بستگی به مواد غذایی مصرفی دارد. شامپو، ماسک مو و نرم کننده‌های خوب برای مراقبت از موی سر ضروری هستند، اما تنها چیزهایی نیستند که برای مراقبت از موهایتان احتیاج دارید.

مو عمدتاً از پروتئین تشکیل شده است؛ بنابراین برای اینکه درخشندگی آن حفظ شود به پروتئین نیاز دارد. شما نیاز به یک برنامه غذایی متعادل دارید که حاوی مقدار زیادی پروتئین، ویتامین و مواد معدنی ضروری باشد.

موی افراد در مدت یک ماه، بین ۶ میلی‌متر تا ۱٫۳ سانتی‌متر رشد می‌کند. گرچه، عوامل ژنتیکی در تفاوت میزان رشد موها نقش دارند، اما این تفاوت‌ها کمتر از آن است که به نظر می‌رسد.

راه‌کارهای رشد طبیعی مو از طریق تغذیه سالم

شاید شست‌وشو، خشک کردن، استفاده از شامپوها و نرم‌کننده‌ها برای سلامت مو ضروری باشند، اما این عوامل به تنهایی نمی‌توانند سلامت موها را تضمین کنند. موهای شما هر ماه حدود ۴/۱ اینچ رشد می‌کنند و مهم‌ترین عامل رشد، چه در مورد مو و چه پوست و ناخن، تغذیه مناسب است. هر چه سالم‌تر غذا بخورید، موها و سلول‌ها محکم‌تر و به‌طور کلی بدن قوی‌تر می‌شود.

چربی‌های سالم

چربی‌های سالم علاوه بر تاثیر مثبت بر روی عملکرد قلب شما، برای متابولیسم، هضم، پوست و موی شما نیز مفید هستند. امگا ۳ (موجود در دانه‌های کتان، دانه‌های چیا، ماهی و روغن ماهی، گردو و ریحان) باعث تقویت، براق شدن و رشد طبیعی موهای شما می‌شود.

ویتامین D

کمبود ویتامین D باعث کاهش رشد طبیعی مو می‌شود، بنابراین اگر شما کمبود ویتامین D داشته باشید، و ساکن مناطق سردسیر باشید (به ویژه در فصل زمستان) می‌توانید از آفتاب به‌اند ازه کافی ویتامین D بگیرید. گوشت آرگان، زرده تخم مرغ، ماهی تن و ماهی آزاد، منابع خوبی برای تامین این ویتامین هستند.

اگر شما گیاهخوار هستید، احتمالا می‌خواهید مکمل‌های گیاهی را بشناسید؛ برخی از قارچ ها، و همچنین غلات و حبوبات غنی شده، جایگزین‌های مناسبی هستند.

سویا

در این دانه‌های روغنی فاکتور IGF-I (فاکتور رشد انسولین) یافت می‌شود. که این فاکتور رشد تاثیر زیادی در رشد طبیعی مو دارد. البته مصرف سویا برای کسانی که بیماری تیروئید دارند توصیه نمی‌شود زیرا باعث تشدید بیماری و کاهش رشد مو می‌شود.

غذاهای تند

علت اصلی تند بودن فلفل وجود ماده‌ی Capsaicin در آن است که این ماده به رشد سریع مو نیز کمک می‌کند. پس در مصرف فلفل‌ها تردید نداشته باشید، حتی مصرف فلفل دلمه‌ای هم در تامین این ماده می‌تواند موثر باشد.

بیوتین

کراتین یک ماده‌ی پروتئینی است که از اجزای اصلی تشکیل دهنده‌ی پوست، مو و ناخن محسوب می‌شوند و بیوتین (ویتامین B) نیز وظیفه اصلی پشتیبانی آن را به عهده دارد. اگر گاهی با خشکی و شکستگی مو، مواجه می‌شوید، یک مکمل بیوتین را امتحان کنید.

من برای چند ماه گذشته مکمل‌ها را مصرف کردم و متوجه تفاوت چشم‌گیری در رشد موهایم شدم. شما همچنین می‌توانید با خوردن شکلات، زرده تخم مرغ، آجیل، و یا گوشت، بیوتین را در رژیم غذایی خود دریافت کنید، اما کارشناسان توصیه می‌کنند که مصرف بیش از ۲٫۵ میلی گرم بیوتین در روز مجاز نمی‌نباشد

 

 

افزایش رشد مو
افزایش رشد مو

این مطلب زیر مجموعه ای است از مطلب: رشد سریع مو: 17 راه ساده و موثر برای افزایش رشد مو، لطفا برای اطلاعات بیشتر در رابطه با 17 راه ساده و موثر برای افزایش رشد مو اینجا کلیک کنید

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "داشتن برنامه غذایی سالم و متعادل برای افزایش رشد مو در ماه" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: داشتن برنامه غذایی سالم و متعادل برای افزایش رشد مو در ماه در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب داشتن برنامه غذایی سالم و متعادل برای افزایش رشد مو در ماه را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال داشتن برنامه غذایی سالم و متعادل برای افزایش رشد مو در ماه در فیسبوک
ارسال داشتن برنامه غذایی سالم و متعادل برای افزایش رشد مو در ماه در تویتر
ارسال داشتن برنامه غذایی سالم و متعادل برای افزایش رشد مو در ماه در واتس آپ
ارسال داشتن برنامه غذایی سالم و متعادل برای افزایش رشد مو در ماه در تلگرام
خبرخوان داشتن برنامه غذایی سالم و متعادل برای افزایش رشد مو در ماه

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

Comments are closed.


0