چگونه پوست سر و مو های خود را سم زدایی کنیم؟ روش هایی برای سم زدایی موی سر


چگونه پوست سر و مو های خود را سم زدایی کنیم؟ روش هایی برای سم زدایی موی سر

بهداشت را رعایت کنید

برای موهای سالم‌تر شما باید کمتر موهای خود را شامپو بزنید. اما اگر موهایتان چرب یا کدر است شاید بخواهید مرتباً آن را بشویید. درست مانند منافذ صورت، فولیکول‌های مو نیز می‌توانند با چربی و آلودگی مسدود شوند. به دنبال شامپوهایی باشید که حاوی سولفید، سالیسیلیک اسید یا پیریتیون روی هستند تا پوست مرده و مواد آرایشی جمع شده را از بین ببرد. به‌جای ریختن مقدار زیادی شامپو روی سر، از موهای پشت گردن شروع کرده و به‌تدریج به سمت بالای سر بروید.

حرارت ممنوع

وسایل آرایشی حرارتی شاید بی‌تقصیر به نظر برسند اما استفاده‌ی هر روزه از آن‌ها موها را خشک و ضعیف کرده و منجر به شکست و مردن مو می‌شود. درجه‌ی حرارت دستگاه را همیشه در متوسط بگذارید – حرارت بالا خطر سوختن مو را بالا برده و حرارت کم نیاز به چند بار تلاش برای حالت دار شدن مو دارد که می‌تواند در نهایت موها را بسوزاند.

رطوبت رسانی

محصولات بسیاری در میان لوازم آرایشی و بهداشتی وجود دارند که می توان با استفاده از آنها به موهای خود رطوبت رسانی کنید. متخصصان معتقدند استفاده از این محصولا به صورت یکبار در هفته و هر بار به مدت 15 دقیقه بسیار مفید خواهد بود. همچنین استفاده از روغن هایی همچون بابونه، نارگیل، شمعدانی و آرگان به ترتیب موجب درخشندگی، نرمی، قوی تر شدن و رطوبت رسانی به موهای شما خواهند شد.

از روش های مختلف استفاده کنید

پوشش خارجی مو از سلول‌های پروتئینی ساخته‌شده است که کراتین نام داشته و روی هم می‌خوابند. این لایه‌ها روی هم قرار می‌گیرند تا سدی ضد آب و مقاوم به هوا اطراف ریشه‌ی مو بسازند. زمانی که این لایه‌ی خارجی بر اثر گرما، رنگ یا اشعه‌ی UV آسیب می‌بیند حفاظت از ریشه‌ی مو کم شده و منجر به بروز مشکلات می‌شود. هر هفته از یک روش درمانی کمک گرفته و آن را به موهای خود بزنید. ماده‌ی موردنظر را به موهای خود که تازه شسته‌اید بمالید، از پوست سر تا انتهای مو، و بگذارید برای ۱۰ تا ۳۰ دقیقه بماند. برای موهای بلندتر نیاز به زمان بیشتر است. سپس موهای خود را با آب ولرم بشویید.

سم زدایی موی سر

مصرف این مواد غذایی بسیار مفید خواهد بود
کلم

کلم به خلاصی از دست چین‌و‌چروک اطراف لب و چشم که می­تواند نشانه میزان کورتیزول زیاد باشد، کمک می­کند. مقدار کورتیزول زیاد باعث می­‌شود پوست سریع­تر پیر شده و چروک بخورد.

نکته:

غده فوق کلیوی مسئول تولید کورتیزول است. با مصرف غذاهای ضد التهاب و سرشار از ویتامین A، Cو E می ­توانید مقدار کورتیزول را کاهش دهید، چروک­‌ها را کم کنید و از ایجاد خطوط روی صورت جلوگیری کنید.

کلم قرمز را انتخاب کنید زیرا مقدار ویتامین Cآن ۶ تا ۸ برابر بیش از نوع سبز است. در حقیقت، یک فنجان کلم قرمز ۸۰% مقدار ویتامین Cتوصیه شده مورد نیاز شما را در بر دارد. برای حداکثر استفاده از این ماده غذایی ۳ تا ۵ بار در هفته آن را در رژیم غذایی خود داشته باشید.

 

چغندر

چغندر به درخشش چشم­‌های کدر و تمیز‌کردن سیستم لنفاوی کمک می‌کند. تمیزکردن سیستم لنفاوی از طریق پاک‌کردن کدری و زلال‌شدن سفیدی چشم، به بازگشت جوانی شما کمک می­کند. چغندر آهن زیادی دارد و حاوی آنتی اکسیدان بتاسیانیناست که حامی کبد و سلامت لنفاوی است.

چغندر هم در دسته غذاهای زیبایی جای دارد زیرا پاک‌کننده طبیعی روده، برطرف‌کننده سم و انباشتگی از بدن از جمله مویرگ­‌های چشم است. چغندر همچنین توانایی حمل اکسیژن بدن را ۴۰۰ برابر افزایش می­دهد.

گشنیز

یک سبزی زیبایی دیگر گشنیز است که به دفع فلزات سنگین از سیستم بدن شما که منجر به بزرگ شدن سلول­های چربی می­شود، کمک می­کند. این سموم روند ظهور سلولیت در بدن را افزایش می­دهد.

گشنیز ویژگی پاک­‌کنندگی دارد و می­تواند به سادگی در رژیم هر روز شما گنجانده شود. اشنایدر آن را به اسموتی صبحانه خود می­‌افزاید. اگر واقعاً تحمل طعم آن را ندارید جعفری را در رژیم غذایی­تان جای دهید زیرا ویژگی­‌های ضد سلولیت مشابهی دارد.

جو کامل

غذاهای دیگری هم وجود دارند که با وجود سلولیت مبارزه می­کنند مثل جو‌کامل!!! جو‌کامل را نباید با جو دوسر اشتباه گرفت. جو‌کامل طبیعی­‌ترین و فراوری‌نشده‌­ترین نوع جو به شمار می­رود. این غذا مقدار فیبر زیادی دارد که در برنامه ضد سلولیت دراز مدت تاثیرگذار است. فیبر به رفع و تمیزکردن سمی که از سلول­های چربی آزاد می­شود کمک می­کند، درنتیجه این سم مجدداً وارد چرخه خون نمی­شود و به سلولیت تبدیل نمی­شود.

مرکبات

غذای دیگری که می­تواند با سلولیت مبارزه کند مرکبات است. مرکبات غنی از ویتامین Cاست که می­تواند به ترمیم کلاژن پوست و ممانعت از تشکیل سلولیت کمک کند. بهترین زمان مصرف مرکبات برای کسب بهترین نتیجه، صبح ناشتا است.

 

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "چگونه پوست سر و مو های خود را سم زدایی کنیم؟ روش هایی برای سم زدایی موی سر" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: چگونه پوست سر و مو های خود را سم زدایی کنیم؟ روش هایی برای سم زدایی موی سر در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب چگونه پوست سر و مو های خود را سم زدایی کنیم؟ روش هایی برای سم زدایی موی سر را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال چگونه پوست سر و مو های خود را سم زدایی کنیم؟ روش هایی برای سم زدایی موی سر در فیسبوک
ارسال چگونه پوست سر و مو های خود را سم زدایی کنیم؟ روش هایی برای سم زدایی موی سر در تویتر
ارسال چگونه پوست سر و مو های خود را سم زدایی کنیم؟ روش هایی برای سم زدایی موی سر در واتس آپ
ارسال چگونه پوست سر و مو های خود را سم زدایی کنیم؟ روش هایی برای سم زدایی موی سر در تلگرام
خبرخوان چگونه پوست سر و مو های خود را سم زدایی کنیم؟ روش هایی برای سم زدایی موی سر

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0