درمان ریزش مو با چند روش خانگی


درمان ریزش مو با چند روش خانگی

موها در ظاهر انسان‌ها تاثیر بسیار زیادی دارد. وقتی موها آسیب می‌بینند و افراد دچار ریزش مو می‌شوند، بسیار در روحیه فرد تاثیر می‌گذارد. ریشه و تار موها در افراد مختلف دارای ضخامت و مقاوت‌های متفاوت است و ممکن است دچار ریزش شود.

ولی عوامل دیگری نیز بر ریزش مو تاثیر دارد که باعث می‌شود فرد دچار نگرانی شود. ریزش موها باعث می‌شود که فرد سن بالاتری نشان دهد و اعتماد به نفس خود را از دست بدهد.

بسیار از افراد به محض ریزش مو دچار استرس می‌شوند در صورتی که اگر با عوامل اصلی ریزش مو آشنا شوید، به محض مشاهده علائم هر یک از موارد زیر، علت ریز مو را متوجه شوید و از آن جلوگیری کنید.

ریزش مو ممکن است هم به صورت مقطعی باشد و هم به صورت دائمی!

ریزش مو در سر به صورت طبیعی، روزی ۵۰ الی ۱۰۰ تار مو می‌باشد ولی اگر به هر دلیلی این تعداد بیشتر شود، نیاز به بررسی توسط خود شما و پزشک مربوطه دارد.

درمان ریزش مو با چند روش خانگی

 

برای جلوگیری از ریزش مو روشهای بسیاری وجود دارد. ولی بهترین و موثرین روش در درمان ریزش مو استفاده از روشهای خانگی است.

وقتی به کف حمام نگاه می کنید، آن زمان است که متوجه می شوید قسمتی از موهای سرتان ریخته و کف سرتان خالی شده است. احتمالا با این وضعیت وحشت زده می شوید و دنبال قرص و دارو می گردید. حتی ممکن است برای چند لحظه سرتان را با چند تارموی نازک در ذهن تجسم کنید. غافل از اینکه راهکارهای خانگی به کمک شما می آیند تا از شر این نقص خلاص شوید. علاوه بر این، افراد دیگری هم با تثبیت رنگ های فانتزی روی سرشان مشکل دارند. این دو معضلی هستند که هر فردی را ممکن است درگیر کند. بهتر است توصیه های دکتر پرویز آریان برای برطرف شدن این دو مشکل را از دست ندهید. برای درمان این مشکلات می توانید همین حالا دست به کار شوید.

تلی از جنس کچلی روی سرم دارم!

«مدت هاست سعی می کنم به صورت مداوم جلوی آینه نروم زیرا ناخودآگاه توجهم سمت موهایم می رود که این موضوع آزارم می دهد. احساس می کنم جای خالی موهای جلوی سرم به شکل یک تل درآمده است. دقیقا چیزی که سال ها پیش از آن می ترسیدم به سرم آمده است. حتی فکر کاشت مو هم به ذهنم خطور کرده است اما می دانم که هزینه زیادی را باید متحمل شوم. به همین خاطر ترجیح می دهم از راه های کم هزینه تر این مشکل را حل کنم.

«شاید خیلی از افراد به این مشکل دچار شده باشند اما نمی دانند دلیل این کم مویی یا ریزش موی ناگهانی چیست. حالا وقت آن است که دست به کار شوید. شما از این پس می توانید در کنار راه های دارویی زیر سقف خانه و با استفاده از راهکارهای خانگی ریزش موی خود را درمان کنید.

به ریزش موهای تان بگویید: ایست!

ریزش مو برای بسیاری از افراد ممکن است رخ دهد اما این اتفاق بیشتر برای خانم ها یک امر وحشت آور است. به همین خاطر بهتر است راه های دیگری را امتحان کنید. از این طریق نه تنها ریزش موهای تان متوقف خواهد شد بلکه می توانید منتظر رویش موهای جدیدتان باشید.

به خاطر داشته باشید گاهی اوقات ممکن است بدن شما به دلیل کمبودهایی که دارد مشکلاتی از قبیل ریزش مو برای تان به ارمغان بیاورد. در این مواقع زیاد جای نگرانی نیست زیرا با طی دوره درمان مشخص شما می توانید مشکل خود را به پایان برسانید چراکه مکمل هایی وجود دارند که مخصوص مو ها ساخته شده اند. این مکمل ها حاوی ویتامین ها و مواد معدنی هستند. در اینجا می توان به چند نوع از آنها اشاره کرد: هیرویت، اکوفن، سیستین ب ۶ و. . . از جمله مکمل هایی هستند که می توانند در درمان و بهبود این مشکل کمک کننده باشند. در مورد مصرف این موارد حتما با پزشک مشورت کنید.

گاهی اوقات روش های موضعی مثل ماینوکسیدیل پنج درصد، هیرتونیک سینره و سریتا و لامینین، آنتی شوت هگور و. . . می توانند از دیگر راه های چاره باشند. افرادی که مثل شما دچار ریزش مو شده اند، می توانند از آنها برای تقویت و رشد موهای شان استفاده کنند چراکه این محلول های موضعی ادعا دارند که در بهبود مشکل ریزش مو تاثیرگذارند. البته این ادعا برای خیلی از افراد به اثبات رسیده است.

شامپوهای ضدریزش مو یکی دیگر از راه هایی است که برای جلوگیری از ریزش موها توصیه می شود. اما چقدر به درمان این نوع از شامپوها اعتقاد دارید؟ شاید خیلی از افراد با مصرف این نوع از شامپوها به درمان قطعی دست پیدا نکرده اند یا در داروخانه ها به دلیل تنوع در برندها کمی دچار سردرگمی شده اند اما اویدرم، اکوفن، آنافاز، اریکه و. . . از محصولاتی است که به شما پیشنهاد می کنیم زیرا به دلیل فرمولاسیونی که دارند بیشتر برای درمان به کار برده می شوند.

برای جلوگیری از ریزش مو از این رفتارهای غلط دوری کنید

گاهی اوقات رفتارها و عادت های اشتباه ما ممکن است به طور ناخودآگاه باعث ضعیف شدن موها شوند. در صورتی که اصلا خودمان خبر نداریم که این کارها ممکن است یکی از علت های عمده ریزش موهای مان باشد؛ زمانی که می توانیم با کنترل و ترک عادت های مان از بروز این اتفاق جلوگیری کنیم، چرا دست به کارهای دیگر می زنیم؟! اگر از اشتباهات خود بی خبر هستید بهتر است نگاهی به موارد زیر بیندازید:

  • از بستن محکم موها با تل سر یا کش خودداری کنید.
  • موهای تان را به صورت عادتی نکشید و دور انگشت خود نپیچید!
  • از برنامه غذایی کامل که حاوی تمام مواد غذایی، میوه و سبزیجات است، استفاده کنید .
  • این ماسک ها جادو نمی کنند اما درمان ریزش مو غیرممکن نیست

روش هایی که در بالا ذکر شد، شاید برای اجرا آسان تر باشند اما بهتر است از تاثیر مواد طبیعی غافل نشویم. به همین خاطر توصیه می کنیم روزی ۱۵ دقیقه از وقت تان را صرف این کار کنید حتی می توانید یک روز وقت بگذارید و ماسک مورد نظرتان را برای چند روز آماده کنید.

آب سیر و پیاز برای تحریک رشد مو: نصف یک پیاز قرمز متوسط را خرد کرده و با چهار حبه سیر مخلوط کنید، سپس آنها را با دو لیوان آب + دو قاشق غذاخوری دارچین به مدت ۱۵ دقیقه بجوشانید. بعد از ۱۵ دقیقه آنها را از روی حرارت بردارید و به مدت چهار روز به همان صورت در جایی بگذارید بماند. بعد از چهار روز محلول را صاف کرده و داخل شامپو بریزید و هر بار سر خود را با آن شست وشو دهید.

ماسک شیر و جو ضد ریزش مو: یک قاشق غذاخوری آرد جو + یک قاشق غذاخوری روغن بادام+ یک قاشق غذاخوری شیر را مخلوط کنید و خمیر حاصل را روی سر بمالید. بعد از دو دقیقه با آب و شامپو بشویید.

ماسک تخم مرغ و چای سبز (دم کرده) برای افزایش جریان خون پوست سر: یک عدد تخم مرغ کامل را با چنگال بزنید. سپس یک قاشق غذاخوری چای سبز دم کرده + یک قاشق غذاخوری پودر خردل را با آن مخلوط کرده و به موها بمالید. پس از ۲۰ دقیقه با آب و شامپو موهای خود را بشویید.

ماسک تخم مرغ و آب سیب زمینی: آب سه عدد سیب زمینی را بگیرید، یک عدد تخم مرغ و یک قاشق غذاخوری عسل را با آن مخلوط کرده و روی موها بمالید؛ بعد از ۱۵ دقیقه می توانید موهای خود را بشویید.

ماسک تخم مرغ و ماست: یک عدد تخم مرغ + دو قاشق غذاخوری ماست ساده+ یک قاشق غذاخوری روغن خردل+ یک قاشق غذاخوری آبلیمو را مخلوط کرده و روی موها بمالید. پس از ۳۰ دقیقه با آب محلول را از روی سر خود بشویید.

ریزش مو
ریزش مو
محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "درمان ریزش مو با چند روش خانگی" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: درمان ریزش مو با چند روش خانگی در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب درمان ریزش مو با چند روش خانگی را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال درمان ریزش مو با چند روش خانگی در فیسبوک
ارسال درمان ریزش مو با چند روش خانگی در تویتر
ارسال درمان ریزش مو با چند روش خانگی در واتس آپ
ارسال درمان ریزش مو با چند روش خانگی در تلگرام
خبرخوان درمان ریزش مو با چند روش خانگی

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0