روغن کرچک برای لاغری شکم


روغن کرچک برای لاغری شکم

روغن کرچک

روغن کرچک نوعی روغن نباتی است که از دانه‌های گیاه کرچک به دست می‌آید. این گیاه پرخاصیت علیرغم ظاهر ریز خود، خواص فراوانی دارد و در سلامتی و زیبایی نیز می تواند موثر باشد.

گیاه کرچک که بومی مناطق گرمسیر جهان است در اقلیم های گرم مانند هند وآفریقا به صورت یک درختچه که بلندی آن تا ۳۲ متر هم می رسد وجود دارد ولی در مناطق معتدل چون در سرمای زمستان این مناطق مقاوم نیست به صورت یک گیاه یک ساله و در برخی مناطق مناسب دو ساله است.

دانه های کرچک از نظر درصد روغن، بسته به ارقام مختلف متفاوت است. دانه های گیاه را معمولا به سه اندازه کوچک، متوسط و بزرگ تقسیم می کنند. قاعده این است که دانه های بزرگ دارای چند درصد روغن بیشتری هستند.

کاربردهای روغن کرچک

روغن کرچک و مشتقات آن را در تهیه سوپ، روغن هیدرولیک و روغن ترمز، رنگ، جوهر، انواع آستر، پلاستیک های مقاوم در برابر سرما، واکس و دیگر مواد براق کننده، نایلون، عطر و … به کار می‌برند. سم ریسین هم از فراورده‌های جانبی است که ضمن تهیه روغن کرچک به دست می‌آید.

تنها یک درصد از روغن کرچک تولید شده در سراسر جهان را صرف مصارف دارویی یا تولید فراورده‌های مفید برای سلامتی می‌کنند. با این وجود شمار این مصارف دارویی قابل توجه است.

روغن کرچک برای لاغری شکم

روغن کرچک یکی از انواع روغن های مناسب برای کاهش وزن است. روغن کرچک کاری می‌کند که بدن‌تان تبدیل به یک ماشین چربی سوزی شود، سرعت متابولیسم‌تان را بالا می‌برد و بدن‌تان را وادار می‌کند تا چربی‌های ذخیره شده را به عنوان منبع سوخت مصرف کند.

لاغری شکم

روغن کرچک مزه‌ی خوشایندی ندارد اما اگر با یک اسموتی خوشمزه‌ی میوه ترکیب اش کنید مزه‌اش را نخواهید فهمید. یک اسموتی میوه اگر با این روغن ترکیب شود، یک صبحانه‌ی عالی و کامل برای کاهش وزن و لاغری شکم است.

طرز استفاده از روغن کرچک برای لاغری شکم

روغن کرچک یک روغن همه کاره است؛ شما می توانید آن را بنوشید، با آن پخت و پز کنید، روی پوست بمالید و یا حتی با ماساژ دادن چندیدن کیلو وزن کم کنید.

برای لاغری شکم با استفاده از روغن کرچک می توانید این روغن را با یک اسموتی خوشمزه‌ی میوه ترکیب اش کنید یا اینکه چند قاشق چای خوری از این روغن را روی حرارت بگذارید تا گرم شود و با حرکات دورانی روی پوست شکم بمالید. این حرکات را به طرف جهت عقربه های ساعت انجام دهید، پس از مدتی بر خلاف جهت بچرخانید.

روغن کرچک و کاهش اشتها

روغن کرچک برای کاهش اشتها نیز مفید است که در نتیجه میل‌تان را به خوردن اسنک بعدازظهر کاهش می‌دهد. با مصرف روغن کرچک احساس انرژی، سیری و سرزندگی خواهید کرد و به راحتی می‌توانید در برابر وسوسه‌ی یک نوشیدنی‌ شیرین یا بستنی پرکالری مقاومت و به لاغری شکم خود کمک کنید.

خواص درمانی روغن کرچک

روغن کرچک علاوه بر کمک به لاغری و کاهش وزن، پوست‌تان را درخشان، ناخن‌های‌تان را تقویت و موهای‌تان را انعطاف‌پذیر می‌کند پس برای زیباتر شدن هم خوب است.

از دیگر خواص روغن کرچک عبارتند از :

درمان عفونت پوست

رشد سریع مو

درمان لکه های پوست

درخشش و شفاف شدن پوست

درمان عفونت قارچی

جلوگیری از کمردرد و درد مفاصل

تقویت سیستم ایمنی بدن

جلوگیری از شل شدن پوست

درمان عفونت پوست

جلوگیری از سفید شدن پوست

رشد سریع ناخن

کاهش جوش صورت

تسکین درد مفاصل با روغن کرچک

خواص ضدالتهابی روغن کرچک به اثبات رسیده است. به همین دلیل برای تسکین درد مفاصل و کاهش ورم آنها موثر است. در نتیجه افرادی که دچار آرتروز و آرتریت و غیره هستند می توانند از روغن کرچک استفاده کنند. برای این کار می توانید یک تا دو قاشق چایخوری روغن کرچک را به تنهایی و یا مخلوط شده با کمی آب، روی مناطق دردناک زده و به آرامی بمالید.

رفع یبوست با روغن کرچک

روغن کرچک ملین است. این روغن حاوی ۹۰ درصد اسید ریسینولئیک است که یک اسید چرب مفید برای انقباض ها و ترشحات روده می باشد، در نتیجه برای رفع یبوست به کار می رود. البته باید توجه داشته باشید که  روغن کرچک  قوی می باشد و نباید در مصرف آن زیاده روی شود، چون می تواند باعث التهاب و آسیب روده ها شود.

برای مقابله با یبوست می توانید هر دو یا سه روز یکبار، یک قاشق چایخوری روغن کرچک به تنهایی و یا مخلوط شده با کمی آب میل کنید. اگر مصرف روغن کرچک مفید نبود، بهتر است مصرف آن را متوقف کنید، چون یبوست در اثر عوامل متعددی بروز می کند و بهتر است به پزشک متخصص گوارش مراجعه کنید.

مقابله با ورم پا و سلولیت با روغن کرچک

نتایج پژوهش های متعدد نشان می دهد که روغن کرچک برای تحریک دستگاه لنفاوی بدن مفید است. این روغن باعث فعال شدن جریان مایع لنف می شود. اگر از ورم پا یا سلولیت ناشی از احتباس مایعات در بدن رنج می برید، می توانید از روغن کرچک برای بهبود وضعیت تان استفاده کنید. برای این کار کافی است چند قطره روغن گیاهی گریپ فروت یا سرو کوهی به روغن کرچک اضافه کرده و پاها را از پایین به بالا با حرکات دورانی ماساژ دهید.

تسکین دل درد با روغن کرچک

روغن کرچک ضداسپاسم و ضد درد است و برای تسکین دل درد و شکم درد موثر می باشد.

تسکین دل درد ناشی از قاعدگی

برای تسکین دل درد ناشی از قاعدگی و نفخ می توانید از این روغن  به عنوان مرهم استفاده کنید. می توانید مقداری از روغن را روی دستمالی تمیز و یا گاز استریل ریخته و روی شکم تان قرار دهید. برای افزایش تاثیرگذاری این مرهم می توانید یک بطری حاوی آب گرم و یا کوسن گرم را روی آن بگذارید و به مدت یک ساعت دراز بکشید.

تقویت موها و مژه ها با روغن کرچک

روغن کرچک حاوی ویتامین E و مواد معدنی است و به همین دلیل باعث تقویت موها، مژه ها و ناخن ها می شود. در صورتی که دچار ریزش مو شده اید می توانید از  روغن کرچک به عنوان ماسک استفاده کنید تا رشد مجدد موها با سرعت بیشتری صورت بگیرد. البته بهتر است روغن کرچک را با روغن زیتون مخلوط کنید تا علاوه بر افزایش ویتامین های آن، حالت چسبندگی آن کمتر شود.

سمی بودن دانه کرچک

متفقا همه قبول دارند که مغز دانه کوچک سمی است. مقدار سمیت دانه های کرچک خام به درصد و اندازه سم ریسین بستگی دارد. اگر چه مقدار دوز کشندگی سم برای بزرگسالان در حدود ۴ تا ۸ دانه هسته شناسایی شده، اما در حقیقت گزارشات ناشی از مسمومیت افراد از این دانه ها بسیار نادر می باشد.

اگر ریسین بلعیده شود نشانه های آن حدوداً تا ۳۶ ساعت بعد نمایان می شود اما در عرض ۲ تا ۴ ساعت بعد اثر گذاشته و فرد را به کشتن می دهد. که این علایم با احساس برافروختگی در دهان و حنجره آغاز و شامل دردهای شکمی، اسهال خونی (که خود به تنهایی در طی چند روز متوالی تمام آب بدن فرد را کشیده و باعث مرگ می گردد) و کاهش شدید فشار خون می باشد. که پس از گذشت ۳ تا ۵ روز شخص می میرد مگر اینکه قبل از بروز و گسترش علائم فوق به طور کامل شستشو داده و سم زدایی شود.

روغن کرچک برای لاغری شکم
روغن کرچک برای لاغری شکم

درمان مسمومیت

اگر با فردی روبه‌رو شدید که از دانه‌های این گیاه خورده یا خود گیاه را مصرف کرده است، باید به اورژانس رسانده شود. با شست‌وشوی معده و استفاده از زغال می‌توان سم موجود در معده و روده‌ها را شست.

درمانی اختصاصی برای این مسمومیت وجود ندارد و معمولا علائم (استفراغ، اسهال و…) درمان شده و بیمار از نظر بروز عوارضی مثل نارسایی کلیه و کبد تحت نظر قرار می‌گیرد. اگر نارسایی کلیه بروز کند لازم است بیمار دیالیز شود.

اگر پس از شش ساعت از جویدن دانه‌های کرچک علائمی بروز نکرد، پس سم کم بوده یا دفع شده است. در این حالت می‌توان فرد مسموم را مرخص کرد. البته ترخیص به معنای رفع خطر مسمومیت نیست، بلکه خطر کم شده است. به این بیماران توصیه می‌شود در صورت بروز اسهال خونی یا زردی به سرعت به بیمارستان مراجعه کنند.

 

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "روغن کرچک برای لاغری شکم" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: روغن کرچک برای لاغری شکم در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب روغن کرچک برای لاغری شکم را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال روغن کرچک برای لاغری شکم در فیسبوک
ارسال روغن کرچک برای لاغری شکم در تویتر
ارسال روغن کرچک برای لاغری شکم در واتس آپ
ارسال روغن کرچک برای لاغری شکم در تلگرام
خبرخوان روغن کرچک برای لاغری شکم

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

Comments are closed.


0