۱۰ ترفند کاهش وزن برای بعد از تعطیلات نوروز!


۱۰ ترفند کاهش وزن برای بعد از تعطیلات نوروز!

کاهش وزن یکی از بزرگ ترین دغدغه های کسانی است که تعطیلات نوروزی به آن ها خیلی خوش گذشته است. جرات کرده‌اید بعد از تعطیلات نوروز روی ترازو بایستید و ببینید در این ۱۵ روز تعطیلی چقدر وزن اضافه کرده‌اید؟ معمولا کارشناسان تغذیه توصیه می‌کنند در ایام تعطیلات بهتر است از عادت‌های نامناسب غذایی پرهیز کرد تا دچار اضافه وزن نشوید. اما اگر شما جزو آن دسته هستید که عاشق غذاهای خوشمزه اید و خوش اشتها هستید نگران نباشید چون باید بدانید به‌طور متوسط ۹۰ درصد مردم بعد از تعطیلات دچار اضافه وزن و افزایش سایز می‌شوند.

رژیم های تاثیرگذار

اما روش‌های ساده و سریعی برای بازگشتن به وزن ایده‌آل و کاهش وزن وجود دارد. فقط باید به‌خاطر داشته باشید که بی‌توجهی به این اضافه وزن مختصر در آینده می‌تواند تبدیل به چاقی مزمن شود. پس از همین امروز برای از بین بردن چربی‌های اضافه دست‌ به کارشوید. متاسفانه باید بدانید بعد از پرخوری در ایام نوروز بدن شما به غذای بیشتری احساس نیاز می‌کند ولی باید با اصلاح رژیم غذایی و تحرک بیشتر با این نیاز مقابله کنید. در ادامه ۱۰ روش‌ ساده برای کاهش وزن پس از نوروز را با هم مرورمی‌کنیم.

۱- برای کاهش وزن آب بنوشید

معمولا در تعطیلات و سفر فراموش می‌کنیم به میزان کافی آب بنوشیم، بهتر است هر زمان احساس گرسنگی کردید، اول آب بنوشید، حتی برخی نوشیدن چای سرد را پیش از صرف غذا توصیه می‌کنند تا کمی از شدت گرسنگی کاسته شود.

 

۲- واقع‌بین باشید

تقریباً ۲۰ روزطول کشیده تا دچار اضافه وزن شوید(البته اگر از قبل دچار اضافه وزن نبوده‌اید!) برای کم کردن این اضافه وزن حداقل دوبرابر زمان لازم است. به هفته‌ای یک کیلو قانع باشید ولی پشت کار داشته باشید!

 

۳- کامل بخورید

سعی کنید از همه مواد غذایی استفاده کنید با این روش احساس سرخوردگی و فشار کمتری را تحمل می‌کنید. پس بهتر است حتما دو وعده غذایی را میل کنید ولی حساب شده! زیاده‌روی نکنید!

 

۴- تا ۱۰ بشمارید

هروقت احساس گرسنگی کردید و دلتان خواست هله‌هوله بخورید، تا ۱۰ بشمارید و روی هدفتان که کاهش وزن است تمرکز کنید در ضمن در حین شمردن اعداد بهتر است از آشپزخانه هم فاصله بگیرید. این راه خوبی است تا ذهنتان را منحرف کنید.

 

۵- دفعات بیشتر

سعی کنید دفعات خوردن غذا را بیشتر کنید به جای خوردن غذا در ظهر و شب بهتر است وعده غذایی خود را به پنج نوبت تقسیم کنید. با این شیوه به مرور بدن را به حجم کمتری از غذا عادت می‌دهید.

۶- آخر هفته آزاد

می‌توانید برای مقابله با میل شدید به غذا، خوراکی‌های خوشمزه‌ای که درایام عید نوش جان کرده‌اید را بخاطر بیاورید یا برای آخر هفته خوراکی مورد علاقه‌تان را تصور کنید! آخرهفته‌ها می‌توانید رژیم غذایی را تعطیل کنید.

 

۷- ادویه های تند مصرف کنید

به همه غذاهای خود فلفل بزنید! فلفل کاهنده اشتهاست و باعث می‌شود زودتر سیر شوید. در ضمن به غذا طعم بهتری می‎‌دهد. سعی کنید در ایامی که رژیم دارید به جای نمک، فلفل بخورید.

۸- کمتر به رستوران بروید

شما کنترلی روی شیوه طبخ غذای رستوران ندارید پس بهتر است، کمتر برای صرف غذا به رستوران بروید. اگر هم قرار است با دوستان و خانواده در رستوران غذا بخورید، سعی کنید رستورانی را انتخاب کنید که با کیفیت است و غذای سالم‌تری را طبخ می‌کند. معمولا افراد در رستوران تلاش می‌کنند همه بشقاب خود را خالی کنند. اما بهتر است به اندازه میل کنید و از پیشخدمت بخواهید ظرفی به شما بدهد تا بقیه غذا را همراه خود ببرید. اینگونه راحت‌تر می‌توانید مقدار کالری غذایتان را کنترل کنید.

 

۹- چند کالری یا کربوهیدرات؟

به هنگام خرید یک پاکت چیپس تنها به قیمت و تاریخ انقضای آن نگاه نکیند. برچسب ارزش غذایی و ترکیبات غذا را به دقت مطالعه کیند. نگران نباشید، جنسی که می خواهید بخرید، تمام نمی شود و کسی هم حواسش به شما نیست. یاد بگیرید هر غذایی چقدر کالری دارد؟ با این روش می‌توانید به راحتی میزان خورد و خوراک‌تان را کنترل کنید و بیش از حد مجاز غذا نخورید.

۱۰- برنامه ریزی کنید

بهتر است از قبل غذاهایی که در رژیم لاغری مجاز هستند را بنویسید و روی در یخچال بزنید با این روش بهتر می‌توانید رژیم خود را کنترل کنید. برنامه‌ریزی کنید که هر روز بهتر است چه غذایی میل کنید و از قبل آن غذاها را تدارک ببینید. بهتر است شیرینی و غذاهای چاق کننده را خریداری نکنید؛ با این شیوه راحت‌تر می‌توانید وزن خود را کاهش دهید.

 

چند رژیم غذایی کارآمد!

اول از همه سری به ترازو بزنید، ببنید در این روزها چند کیلو چاق‌تر شده‌اید. بعد بر اساس اضافه وزن خود یک رژیم غذایی انتخاب کنید:

رژیم مدیترانه‌ای: در این شیوه پنج روز در هفته باید رژیم بگیرید و تنها ۱۵۰۰ کالری در روز استفاده کنید اما این ۱۵۰۰ کالری باید شامل پروتئین، کربوهیدرات، چربی و انواع ویتامین باشد.

رژیم دو روزه: در این رژیم دو روز در هفته باید تنها ۶۵۰ کیلوکاری مصرف کنید که کمتراز ۵۰ گرم کربوهیدرات داشته باشد. کربوهیدرات غذاهایی چون نان، سیب‌زمینی، برنج و دیگرغلات است.

رژیم جای‌گزین: دراین شیوه می‌توانید یک روز به اندازه‌ای غذا صرف کنید که وزن‌تان ثابت بماند و روز دیگر میزان کالری را به یک پنچم آن کاهش دهید.

تحرک بیشتر!

اگر جزو آن دسته از آدم‌ها هستید که می‌خواهند فقط با رژیم غذایی وزن کم کنند، باید بدانید این یک روش موقت و ناکافی است. همینطور که ورزش به تنهایی ضامن تناسب اندام نیست، رژیم هم به تنهایی کافی نیست. باید در کنار اصلاح عادت‌های غذایی، تحرک‌تان را هم بیشتر کنید. بهتر است در این روزهای بهاری بیشتر قدم بزنید و حتما ورزش کنید!

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "۱۰ ترفند کاهش وزن برای بعد از تعطیلات نوروز!" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: ۱۰ ترفند کاهش وزن برای بعد از تعطیلات نوروز! در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب ۱۰ ترفند کاهش وزن برای بعد از تعطیلات نوروز! را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال ۱۰ ترفند کاهش وزن برای بعد از تعطیلات نوروز! در فیسبوک
ارسال ۱۰ ترفند کاهش وزن برای بعد از تعطیلات نوروز! در تویتر
ارسال ۱۰ ترفند کاهش وزن برای بعد از تعطیلات نوروز! در واتس آپ
ارسال ۱۰ ترفند کاهش وزن برای بعد از تعطیلات نوروز! در تلگرام
خبرخوان ۱۰ ترفند کاهش وزن برای بعد از تعطیلات نوروز!

فال حافظ

One thought on “۱۰ ترفند کاهش وزن برای بعد از تعطیلات نوروز!

  • آگوست 31, 2019 at 3:13 ب.ظ
    Permalink

    بسیار عالی حرف نداره واقعا لذت میبرم

Comments are closed.


0