آسپرین بخوریم یا نه ؟


آسپرین بخوریم یا نه ؟

در سپتامبر 2017، کارگروه خدمات پیشگیرانه در ایالات متحده که نفوذ زیادی دارد توصیه‌های اصلاح شده‌ای درمورد مصرف آسپرین در دوز پایین ارائه داد که نه‌تنها از بیماری‌های قلبی و عروقی پیشگیری می‌کند بلکه از سرطان روده بزرگ هم جلوگیری می‌نماید. تبلیغ این خبر می‌تواند خیلی از افراد را به شروع مصرف آسپرین به‌طور خودسرانه تشویق نماید که ممکن است پیامدهای خوبی نداشته باشد. باید قبل ازمصرف روزانه آسپرین با یک متخصص در این مورد مشورت کنید چون می‌تواند موجب خونریزی جدی دستگاه گوارش شود.

این توصیه‌ها در حقیقت به گروه‌هایی تعلق می‌گیرد که آسپرین به‌عنوان یک پیشگیری در افراد حدود ۵۰ سال با ریسک بیماری‌های قلبی و عروقی که خطر خونریزی برای‌شان وجود ندارد تجویز می‌شود. افراد پرخطر در دهه ۶۰ زندگی‌شان هم باید این موضوع را مدنظر داشته باشند، اما با احتیاط بیشتر زیرا ریسک خونریزی در آنها بیشتر بوده و خواص نهایی آسپرین برای‌شان کمتر خواهد بود. برای تجویز آسپرین برای افراد زیر ۵۰ سال یا بالاتر از ۶۹ سال هنوز شواهدی پیدا نشده است.

تغییر بزرگی که در این توصیه نسبت به توصیه‌های قبلی ایجاد شده این است که این کارگروه می‌گوید، آسپرین با دوز پایین می‌تواند ریسک ابتلا به سرطان روده بزرگ را نیز کاهش دهد، البته با این هدف، آسپرین فقط برای افرادی که ریسک بیماری‌های قلبی و عروقی در آنها بالا است تجویز می‌شود. تحقیقات می‌گویند دست‌کم ده سال طول می‌کشد تا مصرف روزانه آسپرین چنین خواصی از خود بروز دهد.

 

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "آسپرین بخوریم یا نه ؟" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: آسپرین بخوریم یا نه ؟ در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب آسپرین بخوریم یا نه ؟ را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال آسپرین بخوریم یا نه ؟ در فیسبوک
ارسال آسپرین بخوریم یا نه ؟ در تویتر
ارسال آسپرین بخوریم یا نه ؟ در واتس آپ
ارسال آسپرین بخوریم یا نه ؟ در تلگرام
خبرخوان آسپرین بخوریم یا نه ؟

فال حافظ
0