تزریق چربی چیست؟


تزریق چربی چیست؟

با گذشت زمان بسیاری از افراد دچار مشکلاتی مانند ایجاد چین و چروک و کاهش حجم عادی صورت مواجه می شوند. این فرایند بخشی عادی و طبیعی از بالا رفتن سن است. اما دیگر جای نگرانی نیست. شما می توانید با تزریق چربی، حجم عادی صورت خود را به دست آورید. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با مزایا، کاربردها، هزینه و… تزریق چربی آشنا کنیم.

تزریق چربی چیست؟

برای بسیاری، چاقی کلی صورت یک مشکل محسوب می شود. اما چاقی موضعی صورت یکی از معیارهای زیبایی است. به عنوان مثال اکثر خانم ها ترجیح می دهند در ناحیه گونه یا لب ها برجستگی داشته باشند. افرادی که از این نعمت بی بهره هستند می توانند با تزریق چربی به ناحیه مورد نظر، به چاقی موضعی برسند. برای تزریق چربی، چربی از ناحیه ای از بدن که نیازی به حضور چربی ندارد برداشته شده و به صورت تزریق می شود. برای صورت معمولا چربی از باسن، شکم یا ران گرفته می شود.

با استفاده از تزریق چربی، که یکی از ایمن ترین روش های زیبایی است شما می توانید گودی زیر چشم و خط اخم را رفع کرده و لب ها، گونه ها و فرم چانه را اصلاح کنید. ضمن این که با این روش پوستتان نیز جوان می شود. بسیاری از افراد به مواد پر کننده صورت واکنش آلرژیک نشان می دهند، روش تزریق چربی از این نظر که حساسیتی برای شما ایجاد نمی کند، بسیار ایمن است. در این روش به دلیل این که از چربی های بدن خود فرد استفاده می شود، احتمال بروز واکنش تقریبا صفر است.

برای برخی از افراد، افتادگی پوست و پیری زودرس زاییده از دست رفتن چربی زیر پوست است. در این افراد خود روند پیری مسئول افتادگی پوست نیست. بلکه کاهش حجم صورت باعث شده است که پوست پیر به نظر برسد. برای این افراد استفاده از تزریق چربی برای سفت شدن پوست کاملا عملی است و مشکل را حل می کند. تزریق چربی عملی است که شما می توانید به کمک آن به اهداف زیر دست پیدا کنید:

  • پر کردن گودی صورت
  • برجسته کردن گونه
  • درمان جای جوش
  • پرکردن گودی زیر چشم
  • جوان سازی پوست
  • حجیم کردن لب ها
  • پرکردن خطوط صورت مانند خط خنده
  • حجم دادن به سینه ها
  • حجیم کردن ناحیه پشت دست
  • و …

در حقیقت تزریق چربی، نوعی پیوند چربی است. در این روش چربی خود بدن از نواحی دیگری گرفته شده و برای پر کردن بخش دیگری از بدن، در آن جا تزریق می شود. همان طور که گفته شد، در این روش به دلیل این که از چربی های خود بدن استفاده می شود، احتمال بروز آلرژی وجود ندارد.

مزایای تزریق چربی

تزریق چربی روشی است که این روزها در همه کشورها به دلیل مزایای فراوانی که دارد مورد توجه قرار گرفته است. مزیت استفاده از این روش برای پر کردن بخش های مختلف بدن را می توان به شرح زیر بیان کرد:

ایمنی بالا: در این روش به دلیل این که از چربی خود بدن استفاده می شود، احتمال واکنش آلرژی صفر است. از طرفی چربی به دلیل این که از سلول های زنده تشکیل شده است، احتمال جا به جایی آن کمتر از ژل است. در واقع چربی بهتر و بیشتر به دیگر بافت های اطراف خود جوش می خورد. ضمن این که با استفاده از تکنیک های جدید تزریق بین 50 الی 70 درصد از سلول های گرفته شده از بدن، پس از تزریق، زنده می مانند.

ماندگاری طولانی: مزیت دیگر این روش نسبت به سایر روش های پر کننده صورت، ماندگاری آن است.

نتایج طبیعی: در این روش، به دلیل این که از سلول های طبیعی بدن استفاده می شود، نتایج بسیار طبیعی تر از تزریق سایر پرکننده ها است.

عفونت: در تزریق چربی نسبت به تزریق سایر پرکننده ها احتمال عفونت کمتر است.

دوره ریکاوری: دوره بازیابی بعد از تزریق چربی، کوتاه تر از تزریق ژل است.

عوارض تزریق چربی

شایع ترین عارضه ای که ممکن است هم در محل اهدا کننده چربی و هم در محل گیرنده چربی ایجاد شود، ورم و کبودی است. در این روش، احتمال ایجاد عفونت نیز وجود دارد. اما این احتمال بسیار کم است و می توان از آن به سادگی با مصرف آنتی بیوتیک جلوگیری کرد. گاهی نیز با تزریق غیر اصولی ممکن است عدم تقارن در بخش های مختلف صورت ایجاد شود.

شاید مهمترین بخش عوارض ناشی از این عمل را بتوان به جذب چربی های تزریق شده نسبت داد. از آن جا که مواد اولیه تزریق شده چربی خود بدن است، امکان دارد بدن سلول های چربی را جذب کند و شما بعد از چند هفته متوجه تغییراتی شوید.

کاندیدای مناسب برای تزریق چربی

کسانی که قصد حجیم کردن لب ها، گونه ها، باسن و از بین بردن چروک صورت را دارند؛ بهترین گزینه برای انجام این عمل هستند. اما استفاده از این روش دارای محدودیت هایی نیز می باشد. به عنوان مثال، بیمار باید از سلامت عمومی برخوردار بوده و میزان چربی مورد نیاز در بدن را داشته باشد.

برخی از افراد از نظر ژنتیکی، با بالا رفتن سن، دچار تجزیه چربی می شوند و بخش هایی از بدنشان نا متقارن می شود. برای این افراد انجام عمل تزریق چربی راهکار مناسبی برای بازگرداندن تقارن به بدن است. البته این نکته را فراموش نکنید که شما باید انتظارات واقع بینانه از این روش زیبایی داشته باشید.

هزینه تزریق چربی در مرکز لیزر و زیبایی دی‌کلینیک میرداماد

عوامل مختلفی از جمله نوع بی حسی، تعداد تزریق، میزان چربی مورد نیاز و مراقبت های قبل و بعد از عمل در هزینه این روش زیبایی دخلی هستند. بنابراین برآورد هزینه های تزریق چربی برای هر بیمار بسته به عوامل ذکر شده در بالا می تواند متفاوت بوده و بستگی خاصی به تعداد نواحی تحت درمان و مقدار چربی استخراج و تزریق شده دارد. مثلا هزینه تزریق چربی در گونه و چانه با یکدیگر متفاوت است. اما به طور کلی تزریق چربی در هر ناحیه در مرکز لیزر و زیبایی دی‌کلینیک میرداماد حدود 800 هزار تومان هزینه دارد.

کاربردهای تزریق چربی در زیبایی

کاربرد اصلی روش تزریق چربی پر کردن بخش هایی از بدن است که به دلیل کاهش ناگهانی وزن با بالا رفتن سن دچار افتادگی و خطوط (چین و چروک) شده اند. بنابراین می توان مهمترین کاربردهای این روش زیبایی را به شرح زیر لیست کرد:

  • رفع خط خنده و اخم
  • حجیم کردن لب ها
  • حجیم کردن گونه ها
  • رفع مشکلات چانه و فرم دهی آن
  • از بین بردن چین و چروک صورت
  • جوان سازی دست و کاهش ظاهری عروق زیر پوست
  • حجیم کردن سینه ها و رفع عدم تقارن در آنها
  • حجیم کردن باسن
  • حجیم کردن ساق پا
  • رفع چین خوردگی های بدن
  • جوان سازی واژن
  • اصلاح وضعیت ظاهری بدن و متقارن کردن بخش های مختلف آن
  • اصلاح جای زخم، فرو رفتگی ها و پر کردن بخش های مختلف بدن

تزریق چربی به صورت

پر کاربردترین استفاده از تزریق چربی تزریق آن به بخش های مختلف صورت برای دستیابی به اهداف گوناگون است.

تزریق چربی به صورت

تزریق چربی به گونه

برجستگی گونه ها یکی از معیارهای زیبایی صورت است. برخی از افراد به دلیل افزایش سن و برخی نیز به دلایل ژنتیکی و گاهی به دلیل کاهش وزن ناگهانی، دچار افتادگی گونه می شوند و این معیار را از دست می دهند. اما جای نگرانی نیست زیرا برای رفع این مشکل می توانید از تکنیکی به نام تزریق چربی استفاده کنید. این روش در واقع حجم از دست رفته گونه را باز می گرداند و افتادگی را درمان می کند.

عمل تزریق چربی به گونه جزء عمل‌های سرپایی است. بهبود برآمدگی استخوان گونه و ایجاد تقارن و توازن در صورت از مهمترین مزایای این تزریق است. شما بلافاصله بعد از تزریق می توانید تغییرات شگفت انگیز را روی صورت به خصوص در نواحی زیر چشم و گونه مشاهده کنید.

تزریق چربی به گونه

تزریق چربی به گونه و لب

تزریق چربی به زیر چشم

چشم بخش مهمی از زیبایی صورت است. اما متاسفانه برخی از افراد، حتی افراد جوان، با مشکل گودی و سیاهی دور چشم مواجه هستند. برای این افراد راهکار مفید و موثر تزریق چربی است. با این روش گودی زیر چشم و سیاهی آن از بین می رود. شایع ترین عارضه ای که می توان بعد از این روش از آن نام برد کبودی زیر چشم است که حدودا دو هفته بعد از بین می رود. تزریق چربی برای درمان گودی و سیاهی دور چشم یک روش کاملا ایمن و موثر است.

تزریق چربی به دست

دست ها اندام هایی هستند که در طول عمرمان تقریبا همه کارهای را با آن ها انجام می دهیم. به همین دلیل ممکن است زودتر دچار پیری شود. یکی از راهکارهای مفید برای رفع مشکلات ایجاد شده روی دست ها، تزریق چربی است. برای از بین بردن چروک و درمان افتادگی روی دست می توانید از این تکنیک استفاده کنید و زیبایی را مجددا به دست هایتان باز گردانید. بعد از تزریق، پزشک دست ها را ماساژ می دهد تا توزیع چربی یکنواخت می شود. البته این ماساژ نباید عمیق باشد.

این تکنیک می تواند افتادگی ها و چروک های پست دست را به حداقل برساند. سازگاری بافتی، عدم ایجاد حساسیت، وفور بافت چربی و احتمال تصحیح دائمی نقص‌ها از دیگر مزایای تزریق چربی روی دست می باشد. با استفاده از این تکنیک رگ های آبی پشت دست که معمولا به مرور زمان نمایان تر می شوند از بین می رود.

تزریق چربی به دست

تزریق چربی به دست

تزریق چربی به سینه

یکی از ملاک های زیبایی اندام، خوش فرم بودن سینه ها است. همین امر هم باعث شده تا بسیاری از خانم هایی که از فرم سینه خود ناراضی هستند، اقدام به رفع این مشکل کنند. یکی از شیوه های ایمن و کارآمد برای متقاون کردن و افزایش حجم سینه ها، تزریق چربی است. در این روش هیچ عمل سختی انجام نمی شود و جراح تنها با تزریق چربی هایی که از نواحی دیگر بدن گرفته است، حجم پستان را افزایش داده و اقدام به متقارن کردن آنها با یکدیگر می کند.

تزریق چربی به سینه

درد ناشی از این عمل معمولا با مصرف مسکن قابل کنترل است. به دلیل این که ممکن است بدن بخشی از چربی تزریق شده را جذب کند، معمولا پزشک حجم بیشتری چربی به سینه ها تزریق می کند. بنابراین کبودی و احساس کمی ورم بعد از عمل طبیعی است. بعد از رفع تورم و گذشت چند هفته، نتیجه واقعی عمل قابل مشاهده خواهد بود. از عوارض نادر این عمل می‌توان به احتمال فاسد شدن سلول‌های چربی، تشکیل کیست و تورم اشاره کرد؛ که البته در موارد نادر رخ می دهد و قابل کنترل و درمان است.

استفاده از این تکنیک برای حجم دادن به سینه ها کم خطر تر از سایر روش ها است. به عنوان مثال ایجاد کپسول در سینه که در روش پروتز مشاهده می شود، در روش تزریق چربی دیده نمی شود. یکی دیگر از مزایای این روش آن است که بافت چربی به مرور زمان سفت نمی‌شود. احتمال پاره و سوراخ شدن بافت، که گاهی در پروتزها مشاهده می شود، در این روش صفر است. البته از آنجا که خود چربی فرم خاصی ندارد، ممکن است برای افرادی که فرم دهی خاصی مد نظرشان باشد مناسب نباشد.

تزریق چربی به باسن

علاوه بر سینه، باسن نیز نقش مهمی در زیبایی اندام دارد. یکی از بهترین راه ها برای حجم دهی و رفع افتادگی باسن، تزریق چربی است. به این ترتیب خانم هایی که با تخت بودن باسن مشکل دارند می توانند به این شیوه مشکل را حل کنند. مانند سایر بخش های بدن، برای تزریق چربی به باسن نیز سلول های چربی از دیگر بخش های بدن گرفته شده و در شرایط استریل به نواحی باسن تزریق می شود.

در این عمل، از تزریق مایع تامی‌سیت استفاده می‌شود که ترکیبی از داروهای بی‌حس کننده موضعی و آدرنالین است. این مایع علاوه بر بی‌حسی، خونریزی را نیز کنترل می کند. این ترکیب مکش چربی را ساده تر می‌کند. پس از پردازش چربی، این ماده با محلول آنتی‌بیوتیک شسته می‌شود. سپس سرنگ حاوی چربی به باسن وارد شود. فرم دهی و افزایش حجم باسن، از مهمترین مزایای استفاده از این روش می باشد.

تزریق چربی به واژن

یکی از روش های مناسب برای جوان سازی واژن تزریق چربی است. این روش معمولا برای افرادی که به دلیل سن بالا، در نواحی واژن خود دچار افتادگی شده اند مفید است. این عمل برای کسانی که دچار عفونت رحم و یا واژن هستند تا زمان درمان کامل آن، توصیه نمی شود.

نکات مهم قبل از تزریق چربی

در مورد نکاتی که باید قبل از این عمل رعایت کنید حتما باید با پزشک مشورت کند. زیرا پزشک با توجه به معاینه و سابقه بیماری ها شما دستورات لازم را ارائه می کند. اما چند نکته مهم زیر توسط بیشتر متخصصین توصیه می شود:

  • بدنتان را قبل و بعد از عمل مرطوب نگه دارید.
  • حداقل شش هفته قبل از عمل سیگار نکشید.
  • از مصرف آسپیرین، داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) مانند آدویل، موترین و آلیو و رژیم های غذایی حاوی ویتامین و داروهای هومیوپاتی اجتناب کنید. این مواد احتمال خونریزی را افزایش می دهند.

اقدامات و مراقبت های پس از تزریق چربی

به طور کلی می توان اقدامات احتیاطی که باید بعد از انجام این عمل رعایت کنید را به شرح زیر اعلام کرد. البته توجه داشته باشید که قالب این موارد درباره تزریق چربی های گسترده مثل تزریق چربی به سینه یا باسن است؛ و همه آنها در مورد تزریق چربی های صورت صدق نمی کند. 

  • برای کاهش تورم و کبودی تا 3 روز بعد از عمل از کیسه یخ استفاده کنید. برای نواحی اهدا کننده چربی نیز می تواند از این شیوه برای کاهش عوارض بهره ببرید. نکته مهم در مورد تزریق چربی این است که تا 3 الی 4 روز بعد از عمل، ورم در حال افزایش است. اما این موضوع کاملا طبیعی است و کم کم از بین می رود. چراکه بافت چربی دچار نشست می شود؛ و پزشکان برای کسب نتیجه مطلوب مجبورند تا حجم بیشتری چربی به ناحیه تزریق کنند.
  • بعد از تزریق ممکن است یک طرف قسمت تزریق شده از طرف دیگر متفاوت به نظر برسد. این موضوع هم طبیعی است. این ناهماهنگی بعد از چند روز از بین می رود؛ و اگر این مشکل حل نشد، باید یک جلسه تزریق می توان آن را ترمیم کرد.
  • برای کاهش تورم تزریق چربی باید مصرف نمک را کم کنید.
  • در دوره نقاهت از انجام فعالیت های سنگین و کارهایی که نیاز به خم شدن طولانی دارد اجتناب کنید. البته محدودیت حرکتی برای بخشی که چربی از آن برداشته شده وجود ندارد. اما باید مراقب افزایش فشار شکمی که به افزایش تورم منجر می‌شود بود.
  • بهتر است تا دو روز بعد از عمل به حالت نیمه نشسته بخوابید.
  • تغییرات ایجاد شده تا 1 سال ادامه دارد و از بین رفتن تورم نیز ممکن است 6 ماه زمان نیاز داشته باشد.
  • برای تحمل درد معمولا مسکن تجویز می شود.
  • در هفته اول درمان، تا می توانید استراحت کنید.
  • انجام فعالیت های سبک مانند مطالعه و تماشای تلویزیون منعی ندارد.
  • برای انجام ورزش های سبک باید 1 الی 2 هفته صبر کنید. اما برای فعالیت های سنگین به 4 تا 6 هفته زمان نیاز دارید.
  • تا 6 هفته ممکن است چربی تزریق شده جذب شود. اما بعد از این زمان چربی باقی مانده ثابت است. یادتان نورد که حجم چربی با تغییر وزن بدن شما تغییر می کند. اگر بعد از تزریق دچار افزایش وزن شوید این افزایش وزن ممکن است در محل های تزریق بیشتر نمود پیدا کند.
  • 10 روز بعد از تزریق، از قرار دادن بدن در مجاورت حرارت بالا، مانند استفاده از سونا و جکوزی و وارد کردن ضربه به ناحیه خودداری کنید.
  • در طول دو هفته اول ممکن است کبودی از بین برود اما ورم ادامه دارد.
  • تا 10 روز پس از تزریق چربی باید از حرارت بالا (سونا ، جکوزی ، بخور) و فشار و ضربه به ناحیه تزریق شده پرهیز کرد.
  • با رسیدن به هفته سوم، ظاهر بدن شروع به طبیعی شدن می کند. در این مرحله می توانید برای پنهان کردن کبودی و ورم از لوازم آرایش استفاده کنید.
  • رعایت دستورات پزشک، در نتیجه پس از عمل، نقش بسیار مهمی دارد.
  • برای جلوگیری از عوارض تزریق چربی دور چشم، باید پس از عمل هر چه سریع‌ تر راه رفتن را شروع کنید تا ورم کاهش پیدا کرده و از تشکیل لخته خون و عوارض تزریق جلوگیری شود.
  • گاهی برای کنترل ورم پزشک پوشیدن گن را توصیه می کند.
  • به محض مشاهده علائم عفونت و هر گونه تغییر غیر طبیعی در محل تزریق، پزشک را در جریان بگذارید.
  • پس از تزریق چربی به باسن به مدت 5 روز رانندگی نکنید و از انجام فعالیت های شدید به شدت پرهیز کنید.
  • پس از تزریق چربی به باسن باید 6 هفته از گن تجویز شده پزشک استفاده کنید.
  • بهتر است به مدت 3 هفته پس از تزریق چربی به باسن روی شکم بخوابید.

ماندگاری تزریق چربی

تزریق چربی در نواحی ای که کمتر تحریک می شوند و خون رسانی بیشتری دارند، ماندگاری طولانی تری را تجربه می کنند. بیشترین ماندگاری تزریق چربی به صورت در نواحی زیر پیشانی، زیر چشم، گونه و پشت دست مشاهده می شود. و کمترین ماندگاری نیز مرتبط با خط اخم و لب است.

البته نتایج حاصل از تزریق چربی و ماندگاری آن به مهارت جراح، نحوه برداشتن چربی و تصفیه آن، روش و محل تزریق بستگی دارد. استفاده از یک فرایند به نام پیوند سلول های کوچک چربی (میکرو چربی) هر چند روش تهاجمی تری نسبت به حالت عادی تزریق چربی است، اما به شما اطمینان می دهد که درصد زیادی از چربی های تزریق شده توسط بدن پذیرفته می شوند.

بعد از تزریق، سلول های چربی مسیر جدیدی برای تغذیه خود در بدن ایجاد کرده و به ترتیب با خون رسانی به خود، در بدن ماندگار می شوند. وقتی این شرایط مهیا شود می توان گفت که نتایج عمل تقریبا ماندگار و طولانی است. اما همیشه احتمال دارد درصدی از چربی تزریق شده توسط بدن پس زده شود. به همین دلیل گاهی نیاز به تزریق ترمیمی می باشد.

نتایج حاصل از تزریق چربی، از چند ماه تا دو سال متغییر است. اما گاهی نیز با ایجاد شرایطی که در بالا ذکر کردیم، نتایج حاصل از تزریق دائمی می شود.

سایر فاکتورهای دخیل در ماندگاری چربی تزریق شده عبارتند از:

  • محل چربی گیری: قسمت داخلی ران بهترین مکان برای گرفتن چربی است. اما باسن و شکم نیز محل مناسبی برای خارج کردن چربی هستند. طبق یک اصول کلی گرفتن چربی از محل هایی که به رژیم غذایی مقاوم هستند ارجحیت دارد. وجود خون در سلول های چربی موجب تخریب زودتر این سلول ها می شود. بنابراین جدا کردن خون و لیدوکایین از چربی گرفته شده اهمیت زیادی دارد.
  • میزان عروق و تحرک محل گیرنده چربی
  • میزان تماس بافت چربی با هوا، خون و لیدوکایین
  • روش گرفتن و تزریق چربی
  • میزان چربی تزریق شده

مراحل تزریق چربی در مرکز زیبایی دی‌کلینیک میرداماد

این روش در مرکز لیزر و زیبایی دی‌کلینیک میرداماد طی مراحل زیر انجام می شود:

مشاوره

پزشک ابتدا سوابق بیمار را بررسی می کند و از سلامت عمومی وی مطلع می شود. در این شرایط در واقع مطمئن می شود که می تواند چربی را بدون ایجاد عوارض تزریق کند.

برداشتن چربی

سپس از نواحی واجد شرایط مانند باسن و شکم به کمک روش لیپوساکشن چربی گرفته می شود. این مرحله با یک میله بنام کانولا و ایجاد برش های ریز و کوچک صورت می گیرد. طراحی این میله به گونه ای می باشد که کمترین آسیب را به سلول های چربی وارد می کند.

نکته مهم اینکه روش تزریق چربی علاوه بر حجم دادن به نواحی مورد نیاز یک ویژگی بارز دیگر نیز دارد و آن این است که حجم محل اهدا کننده چربی نیز کم می شود. به همین دلیل بهتر است برای انتخاب محل مناسب برای برداشتن چربی با پزشک مشورت کنید.

نگرانی در مورد محل های برش نداشته باشید. برش های ایجاد شده روی پوست که معمولا برای لیپوساکشن ایجاد می شوند بسیار کوچک هستند و زخمی در محل از خود به جای نمی گذارند. ضمن این که این زخم ها معمولا در محل های پنهان ایجاد می شود. البته مقدار زخم ایجاد شده بر روی پوست به تکنیک استفاده شده نیز بستگی دارد؛ و اکثر زخم های ایجاد شده در لیپوساکشن، خود به خود از بین می روند.

در مورد میزان و نوع بی حسی مورد نیاز نیز باید به دو نکته توجه کرد. اول مقدار لیپوساکشن و دوم حجم انتقال چربی. درد ناشی از این مراحل بسیار اندک است و با مصرف مسکن قابل کنترل می باشد.

جدا سازی سلول های چربی

پس از برداشت چربی ها از بافت به منظور جداکردن ناخالصی ها و مایعات، چربی در سانتریفیوژ با سرعت بالا چرخانده می شود. بعد از این مرحله چربی های آسیب دیده که احتمال می رود بعد از تزریق زنده نمی مانند برداشته شده و مابقی چربی آماده تزریق می شود. این مراحل باید در شرایط کاملا استریل انجام شود.

تزریق مجدد چربی

پس از معاینه محل تزریق، چربی های فیلتر شده از مرحله قبل به کمک سرنگ مخصوص تزریق می شود. در این مرحله، از سوزن های کوجک برای حجیم کردن اندام استفاده می شود. این سوزن در هر بار ورود یک خط بافت چربی را به دقت در بافت طبیعی بدن وارد می کند. این فرآیند تا زمانی ادامه پیدا می کند که نتیجه دلخواه از نظر پزشک به دست بیاید.

بعضی از پزشکان در این مرحله از ماساژ برای پخش شدن چربی نیز استفاده می کنند. اما برخی ترجیح می دهند که خود چربی به صورت طبیعی در محل تزریق پخش شود. پس از کامل شدن فرایند، جراح احتمالا یک پوشش یا بانداژ بر روی محل تزریق قرار می دهد.

پرسش و پاسخ درباره تزریق چربی

تزریق چربی چیست؟
تزریق چربی چیست؟

پرسش و پاسخ درباره تزریق چربی

پرسش: آیا تزریق چربی روش ایمنی است؟

پاسخ: در این روش به دلیل این که از سلول های چربی بدن خود بیمار استفاده می شود، علاوه بر ایمنی و کارآمدی، امکان حساسیت نیز به صفر می رسد.

پرسش: آیا تزریق چربی درد دارد؟

پاسخ: به طور کلی تزریق چربی در صورت درد کمتری نسبت به تزریق در باسن و سینه دارد. علت آن نیز میزان چربی کمتری است که تزریق می شود. اما در هر شرایطی استفاده از مسکن های خوراکی و تزریقی موجب کنترل کامل درد می شود. در نتیجه می توان گفت این روش در عمل درد غیرقابل تحمل و سختی ندارد.

پرسش: آیا ماندگاری تزریق چربی بیشتر از تزریق ژل است؟

پاسخ: پرکردن به وسیله چربی و یا ژل تفاوت فاحشی با یکدیگر ندارند؛ اما مدت ماندگاری آنها متفاوت است. به طور کلی تزریق چربی 2 سال در بدن ماندگاری دارد. پیشنهاد ما این است که انتخاب نوع ماده تزریقی را بر عهده پزشک بگذارید. پزشک با توجه به خواسته شما و شرایط شما بهتر از هرکسی می تواند بین چربی و زل آنچه برای شما مفیدتر است را انتخاب نماید.

پرسش: مدت زمان تزریق چقدر است؟

پاسخ: بسته به ناحیه تحت درمان، مدت زمان لازم متفاوت است. به عنوان مثال تزریق به صورت یک ساعت زمان نیاز دارد؛ اما تزریق به باسن و سینه 3 ساعت زمان می برد.

پرسش: دوره بهبودی تزریق چربی چقدر است؟

پاسخ: معمولا بعد از تزریق چربی مقداری کبودی و تورم وجود دارد که به مرور زمان ظرف حداکثر 6 هفته از بین می رود. البته دوره بهبودی تزریق به بدن ممکن است طولانی تر باشد.

پرسش: از چه مناطقی بیشتر چربی برداشته می شود؟

پاسخ: محل مناسب برداشتن چربی در افراد مختلف متفاوت است. اما معمولا چربی هایی که به رژیم غذایی مقاوم هستند بهترین گزینه برای انجام این عمل می باشند. قسمت خارجی ران و باسن چنین شرایطی را دارند. اما به طور کلی تقریبا از چربی زیر پوستی تمام مناطق بدن می توان به این منظور استفاده کرد. پهلو ها، ران ها، کنار زانو و زیر شکم معمولا چربی مقاوم تری نسبت به رژیم غذایی دارند.

پرسش: آیا با یک بار تزریق می توان به نتایج دلخواه رسید؟

پاسخ: در مورد تزریق های محدود مثل تزریق لب، ممکن است یک مرتبه تزریق کافی باشد. اما در موارد گسترده تر برای این که به نتیجه دلخواه برسید معمولا باید 2 الی 4 بار تزریق انجام دهید. برخی از پزشکان، بار اولی که چربی را لیپوساکشن می کنند، مازاد مورد نیاز را نگه می دارند تا در تزریق های بعدی استفاده کنند. اما برخی نیز در هر بار تزریق از چربی جدید استفاده می کنند.

پرسش: چرا تزریق چربی پرطرفدار است؟

پاسخ: به دلیل این که در این روش از چربی بدن خود بیمار استفاده می شود، احتمال بروز حساسیت و مشکلات مانند پس زدن جراحی کم است. همچنین دوام و ماندگاری این روش نسبت به سایر روش های پرکننده زیبایی بیشتر است. ضمن این که امکان جابجایی و یا حرکت چربی زیر پوست وجود ندارد. به همین دلیل این روش به یکی از روش های محبوب جراحی زیبایی تبدیل شده است.

پرسش: آیا برای انجام این عمل بدن باید مقدار چربی مشخصی داشته باشد؟

پاسخ: همان طور که گفته شد، در تزریق چربی از چربی خود بدن استفاده می‌شود. بنابراین اگر فرد متقاضی این عمل چربی کافی برای کشیدن و تزریق به محل مورد نظر را در بدن نداشته باشد، گزینه مناسبی برای انجام این عمل نمی باشد.

پرسش: آیا تمام نواحی بدن بطور یکسان منابع مناسب برای انتقال چربی هستند؟

پاسخ: چربی نرم و غیر فیبروتیک بهترین نوع چربی برای انجام این عمل است که معمولاً از ناحیه مرکزی شکم گرفته می شود. به هر حال، نواحی خاص بدن که قبلاً بر روی آنها عمل لیپوساکشن انجام شده و جای زخم بر روی آنها باقی مانده، برای انجام این کار مناسب نیستند.

پرسش: چه زمان می توان پس از درمان به محل کار و فعالیت های عادی بازگشت؟

پاسخ: این موضوع بستگی به توصیه پزشک دارد. اما معمولا بین 3 تا 5 روز زمان نیاز دارید تا بتوانید به محل کار و فعالیت های روزانه خود باز گردید.

پرسش: برای بازگشت به فعالیت های ورزشی به چه میزان زمان نیاز داریم؟

پاسخ: با گذشت 7 تا 10 روز پس از درمان، امکان بازگشت به فعالیت های ورزشی وجود دارد. البته باز هم با توجه به توصیه پزشک این زمان ممکن است متغییر باشد.

پرسش: جهت تشکیل فرآیند خون رسانی به چربی تزریق شده چه مدت زمان نیاز است؟

پاسخ: خون رسانی جدید به سلول های تزریق شده به چند ماه زمان نیاز دارد. شبکه خون رسانی به این بافت ها حدود 6 ماه زمان نیاز دارد. اما گاهی نیز این فرایند 12 تا 18 ماه طول می کشد.

پرسش: چربی را باید هر چند وقت یک بار تجدید کرد؟

پاسخ: بهترین زمان برای تزریق مجدد چربی 6 تا 9 ماه پس از تزریق اولیه است. اما بسته به شرایط بیمار ممکن است باز هم نیاز به تزریق مجددا وجود داشته باشد. بهتر است 2 سال بعد از تزریق اولیه این عمل مجددا تکرار شود. اگر بیمار از نتیجه عمل راضی باشد می تواند هر 2 سال یک بار آن را تجدید کند. جالب است بدانید که حتی اگر چربی کاملا آب هم شود باز هم حدود 51 درصد پایه آن باقی می ماند.

پرسش: جذب چربی در بدن چه کسانی رخ می دهد؟

پاسخ: معمولا پزشکان توصیه می کنند که بعد از تزریق چربی یک سری نکات را رعایت کنید. به عنوان مثال به اکثر این افراد رژیم غذایی خاصی داده می شود. به عنوان مثال اگر کسی که چربی تزریق کرده است اقدام به رعایت رژیم غذایی سخت کند، اولین جایی از بدنش که لاغر می شود، محلی است که در آن چربی تزریق کرده است. این موضوع نشان می دهد که فردی که چربی تزریق کرده است، باید رژیم غذایی متعادل داشته باشد.

این در حالی است که معمولا توصیه می شود زمانی اقدام به انجام این عمل کنید که قصد لاغر کردن خودتان را نداشته باشید. البته جذب چربی در بدن افراد مختلف متفاوت است. در بدن برخی از افراد چربی بیشتر باقی می ماند و در بدن برخی دیگر به سرعت جذب می شود. بنابراین این امر به هیچ وجه قابل پیشبینی نیست و تنها بعد از تزریق اول می توان این موضوع را متوجه شد.

پرسش: چه میزان چربی را می توان به باسن تزریق کرد؟

پاسخ: با توجه به هدف بیمار از انجام این عمل می توان میزان مورد نیاز چربی را به 3 دسته زیر تقسیم کرد:

  1. اگر هدف شکل دهی مجدد و تقویت باسن باشد، بهتر است 400 سی سی چربی تزریق شود.
  2. اگر هدف بزرگ کردن باسن باشد، بهتر است بین 400 تا 600 سی سی چربی تزریق انجام شود.
  3. اگر هدف تغییر شکل باسن و شکل دهی باسن به فرم ماه باشد، بیش از 600 سی سی چربی مورد نیاز است.
محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "تزریق چربی چیست؟" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: تزریق چربی چیست؟ در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب تزریق چربی چیست؟ را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال تزریق چربی چیست؟ در فیسبوک
ارسال تزریق چربی چیست؟ در تویتر
ارسال تزریق چربی چیست؟ در واتس آپ
ارسال تزریق چربی چیست؟ در تلگرام
خبرخوان تزریق چربی چیست؟

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0