چگونه دوقلو باردار شویم؟


چگونه دوقلو باردار شویم؟

اگر می خواهید شانس خود را برای این که دوقلو باردار شوید افزایش دهید، لازم است که اطلاعاتی در مورد نحوه تشکیل دوقلوها داشته باشید. برای دوقلو زایی راههای مختلفی وجود دارد. با ما همراه باشید تا به شما بگوییم چند درصد امکان بارداری دوقلو را دارید.

به طور کلی دو نوع دوقلو وجود دارد. دوقلو های یکسان و دوقلوهای غیر یکسان. حال ببینیم دلیل دوقلوزایی چیست؟ نزدیک به یک سوم از دوقلوها یکسان هستند، که به عنوان دوقلوهای مونوزیگوت هم شناخته می شوند. آنها شانسی ایجاد می شوند. هنگامی که یک تخمک توسط یک اسپرم باردار می شود، به دو جنین جداگانه تقسیم می شود که هریک ترکیب ژنتیکی و جفتی یکسانی دارند. دوقلوهای یکسان در زنانی که روش های کمک باروری را تجربه می کنند نیز اتفاق می افتد.

دو قلوهای غیریکسان که به عنوان دوقلوها دزیگوتیک هم شناخته می شوند، زمانی به وجود می آیند که دو تخمک توسط دو اسپرم باردار می شوند به طوری که هر کدام از آن ها منحصر به فرد هستند و ترکیب ژنتیکی یا جفتی به اشتراک نمی گذارند. همانطور که دوقلوهای غیر یکسان تقریبا نیمی از آرایش ژنتیکی را به اشتراک میگذارند، ممکن است که جنس یکسانی هم نداشته باشند.

5 3 چگونه دوقلو باردار شویم؟

عواملی که شانس دوقلو باردار شدن را افزایش می دهد.

باردار شدن به دوقلو های یکسان نیازمند شانس زیادی است ولی یکسری عوامل هستند که می توانند به این مورد کمک کنند.

1- سابقه خانوادگی و وراثت

اگر شما (به عنوان خانم) دوقلو هستید یا در خانواده تان دوقلو داشته اید، شانس بیشتری برای این که دوقلو به دنیا بیاورید. با این حال، لازم است بدانید، اگر همسر شما دوقلو بوده یا در خانواده اش دوقلو دارد، این بر شانس شما برای بارداری دوقلو تاثیری نخواهد داشت.

همه چیز بستگی به شما دارد زیرا شما تخمک را تولید می کنید. اگر شما یا مادرتان دوقلو هستید، احتمال بارداری دوقلو شما هم زیاد است.

2- قومیت و نژاد

نژاد و منشا شما نیز تأثیر قوی بر روی احتمال داشتن دوقلوها می گذارد. آسیایی ها و اسپانیایی ها شانس کمتری برای تولید دوقلوی دارند، در حالی که آفریقایی ها و به دنبال آن ها اروپایی ها شانس بیشتری برای به دنیا آوردن دوقلو دارند.

3- نوع بدن (قد / وزن)

بله، این عجیب است، اما زنان بلندتر احتمال بیشتری دارند تا دوقلو به دنیا بیاورند. همچنین زنان سنگین تر شانس بیشتری نسبت به زنان لاغرتر دارند تا بارداری دوقلو داشته باشند.

زنانی که از رژیم غذایی کامل استفاده می کنند، دارای شانس بیشتری برای دوقلوزایی هستند، نسبت به زنانی که از رژیم های کم چرب غذایی بهره می برند.

4- سن مادر

شانس به دنیا آوردن دوقلو با افزایش سن بیشتر می شود. زنان بالای 35 سال تولید FSH بیشتری (هورمون تحریک فولیکول) نسبت به زنان جوانتر دارند. این هورمون به تخمدان اجازه می دهد که تخمک ها را برای تخمک گذاری آزاد کنند. سطح هورمون بالاتر، موجب می شود تخمک بیشتری در آن زمان آزاد شود و در نتیجه جنین های بیشتری می توانند شکل بگیرند.

5- حاملگی های بیشتر

اگر قبلا چند بار حامله شده اید، شانس بارداری دوقلو در شما بیشتر است.

تا به حال فکر کرده اید چرا همیشه یکی از دوقلو ها از دیگری کوچک تر است؟ برای اطلاعات بیشتر این مقاله را مطالعه نمایید.

چه کارهایی انجام دهیم تا شانس بارداری دوقلو افزایش یابد؟

برخی از روش های برای این که شانس خود را برای دوقلو باردار شدن افزایش دهید، پیشنهاد شده است که به بعضی از آن ها در ادامه اشاره می شود.

  • از مواد لبنی استفاده کنید.
  • قرص های کنترل بارداری را متوقف کنید.
  • در صورتی که در دوران شیردهی باردار شوید شانس بیشتری برای دوقلوزایی دارید.
  • همسرتان از مواد غذایی سرشار از روی استفاده کند.
  • بین زمان های بارداری خود فاصله مناسبی قرار دهید.

نشانه های بارداری دوقلو

زمانی که دوقلو باردار باشید، نشانه هایی را به همراه خواهید داشت.

1- سریع تر و بیشتر وزن می گیرید.

با توجه به افزایش حجم خونرسانی به رحم، شما ممکن است در سه ماهه اول تا 5 کیلوگرم افزایش وزن داشته باشید. در پایان سه ماهه دوم، اکثر مادرانی که دوقلو حامله اند، بین 7 تا 12 کیلوگرم اضافه وزن می یابند. این در حالی است که برای دیگران بین 5 تا 10 کیلوگرم خواهد بود.

2- رشد سریع تر رحم

اگر رحم شما به نظر می رسد که از آنچه انتظار داشته اید سریعتر رشد می کند، شما احتمالا دوقلو حامله هستید. بزرگ شدن اندازه رحم می تواند نشانه قوی ای برای حامله بودن دوقلو باشد.

3- بیماری صبحگاهی شدیدتر

بیش از 50 درصد مادرانی که بارداری دوقلو دارند، ویار یا بیماری صبحگاهی شدیدتری نسبت به مادرانی که تک فرزند باردار هستند دارند.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "چگونه دوقلو باردار شویم؟" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: چگونه دوقلو باردار شویم؟ در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب چگونه دوقلو باردار شویم؟ را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال چگونه دوقلو باردار شویم؟ در فیسبوک
ارسال چگونه دوقلو باردار شویم؟ در تویتر
ارسال چگونه دوقلو باردار شویم؟ در واتس آپ
ارسال چگونه دوقلو باردار شویم؟ در تلگرام
خبرخوان چگونه دوقلو باردار شویم؟

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0