طرز تهیه کره بادام زمینی برای ورزشکاران


طرز تهیه کره بادام زمینی برای ورزشکاران

بادام‌زمینی یکی از مواد غذایی موجود در طبیعت است که از بادام‌زمینی‌های قاره آمریکای جنوبی تهیه می‌شود.

کره بادام‌زمینی منبعی از مواد مغذی است که می‌تواند بر رفع بسیاری از بیماری‌ها تأثیرگذار باشد.

ترکیبات موجود در این کره برای ورزشکاران رشته بدن‌سازی نقش یک مکمل غذایی را بازی می‌کند. همچنین این کره دارای مقدار زیادی از کربوهیدرات‌ها، مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم، آهن، فسفر، چربی‌های اشباع‌شده و اشباع‌نشده، پروتئین‌ها و ویتامین‌ها است.

كره بادام زمینی، كلسترول خون را كاهش می‌دهد

ترکیبات کره بادام زمینی

هرکدام از این ترکیبات می‌تواند به‌نوعی در حجیم سازی عضلات ورزشکاران سهیم بوده و بدن ورزشکاران را زیباتر کند. مهم‌ترین اصول برای کسانی که در رشته بدن‌سازی فعالیت می‌کنند، داشتن چربی کم در نقاط مختلف بدن و همچنین داشتن عضلاتی قوی و محکم در بازوها و قفسه سینه است. این افراد باید برای رسیدن به اهداف خود دارای یک رژیم غذایی مناسب باشند تا ضمن رساندن تمام مواد غذایی مناسب به بدن خود بتوانند به ترمیم سلول‌ها و عضلات آسیب‌دیده بدن خود نیز کمک کنند.

کره بادام‌زمینی با دارا بودن مواد مغذی در این مسیر به ورزشکاران کمک شایانی می‌کند.

فواید کره بادام‌زمینی برای ورزشکاران

کره بادام‌‌زمینی شامل این ویژگی است که هم باعث چاقی می‌شود و هم باعث لاغری. همان‌طور که مصرف کمِ آن باعث احساس سیری و درنهایت کاهش وزن می‌شود، مصرف زیاد این ماده هم موجب افزایش کالری دریافتی می‌شود.

ورزشکاران به‌ویژه بدن‌سازان، به خاطر انرژی‌زا بودن کره بادام‌زمینی و تأمین انرژی بدن برای مدت طولانی، علاقه زیادی به مصرف این ماده خوشمزه دارند.

فرقی نمی‌کند که ورزشکار حرفه‌ای ورزش بدن‌سازی هستید یا فقط آخرهای هفته تمرین می‌کنید، درهرصورت، مصرف کره بادام‌زمینی باعث تسریع ریکاوری بعد از ورزش، بهبود عملکرد تمرینی و عضله سازی خواهد شد. کره بادام‌زمینی و بادام‌زمینی سرشار از پروتئین (پروتئینی معادل گوشت) است که برای ساخت بافت عضله حرف نخست را می‌زند.

همچنین کره بادام‌زمینی علاوه بر سلامت قلب و کاهش کلسترول، پس از جراحت‌های مختلف به ترمیم عضله کمک می‌کند. مصرف دو قاشق غذاخوری از این کره گیاهی به دلیل وجود پروتئین بالا برای ترمیم و ساخت عضلات لازم است.

همچنین کره بادام‌زمینی با داشتن مقادیری از آرژنین همچنان گزینه مناسب برای تغذیه قبل از تمرین به شمار می‌آید، با مصرف کره بادام‌زمینی قبل از تمرین می‌توانید مقادیری از آرژنین را دریافت کنید و بنابراین گردش خون بسیار مناسب‌تری را در تمرین تجربه خواهید کرد که بالا رفتن گردش خون در بدن سبب سوخت‌رسانی بهتر عضلات و درنتیجه عضله سازی بهتر و پمپاژ و دم عضلانی بیشتر و درنهایت کیفیت تمرینی بهتر خواهد شد.

ورزشکاران و بدن‌سازان در هر مرحله‌ای از ورزش که باشند با هر هدفی می‌توانند با تفاوت در مصرف مقادیر کره بادام‌زمینی از خواص عالی و بی‌نظیر این ماده نهایت استفاده را ببرند.

ورزشکاران، این ماده را همچنین می‌توانند به‌صورت معجون‌ها و اسموتی های مختلف با دیگر مواد مانند شیر و موز و سایر مواد مفید ترکیب نموده و میل کنند.

فواید کره بادام‌زمینی

  •  منبع غنی پروتئین

حدود 100 گرم از کره بادام‌زمینی حاوی 25 تا 30 گرم پروتئین بوده که این پروتئین‌ها در بدن به آمینواسیدها تجزیه می‌شده و توسط تک‌تک سلول‌ها برای ترمیم بدن استفاده می‌شوند.

  • کاهش سطح کلسترول خون

میزان چربی‌های موجود در کره بادام‌زمینی، تقریباً برابر با میزان چربی‌های موجود در روغن‌زیتون هست. کره بادام‌زمینی حاوی هر دو نوع چربی‌های تک‌اشباع‌نشده و چنداشباع‌نشده هست که هر دو نوع آن برای حفظ سلامتی ضروری می‌باشند. چربی‌های اشباع‌نشده موجود در کره بادام‌زمینی باعث کاهش سطح کلسترول خون می‌شوند.

  • کاهش احتمال ابتلا به دیابت نوع دو

با مصرف منظم کره بادام‌زمینی احتمال ابتلا به دیابت نوع دو کاهش می‌یابد. کره بادام‌زمینی علاوه بر این‌که حاوی مقادیر بالایی از پروتئین است، منبع غنی از چربی‌های اشباع‌نشده نیز محسوب می‌شود. چربی‌های اشباع‌نشده منجر به تحریک عملکرد انسولین در بدن می‌شوند.

  •  منبع غنی از انواع ویتامین‌ها

کره بادام‌زمینی حاوی انواع بسیار زیادی از ویتامین‌ها بوده و برای حفظ سلامت بدن و ارتقا عملکرد آن ضروری است. ویتامین A برای بینایی مفید است. ویتامین C سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و منجر به تسریع روند بهبود زخم‌های ساده و ابتدایی می‌شود. از طرف دیگر ویتامین E موجود در کره بادام‌زمینی یکی از عناصر بسیار ضروری برای تجزیه اسیدهای چرب و جلوگیری از مسدود شدن جریان خون در رگ‌ها به دلیل تجمع چربی‌ها است.

  •  حاوی آنتی‌اکسیدان

کره بادام‌زمینی منبعی غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها است. یکی از آنتی‌اکسیدان‌های موجود در کره بادام‌زمینی رزوراترول که قادر به کنترل برخی از انواع خاص سرطان، بیماری‌های قلبی، آلزایمر، بیماری‌های ویروسی و قارچی و بیماری‌های تخریب‌کننده اعصاب است.

کره بادام‌زمینی حاوی ب- سیتوسترول، نوعی فیتوسترول است که قادر به مبارزه با سرطان  به‌خصوص سرطان روده، پروستات و سرطان پستان است.

  • منبع غنی از منیزیم

منیزیم یکی از ضروری‌ترین عناصر موجود در بدن ماست. وجود آن در بدن به بیش از 300 فرایند زیست‌شیمیایی ضروری برای بقای انسان، کمک می‌کند. کره بادام‌زمینی منبعی غنی از منیزیم محسوب می‌شود. منیزیم نقش بسیار مهمی در استحکام ماهیچه‌ها، استخوان‌ها و سیستم ایمنی بدن دارد. منیزیم همچنین منجر به تنظیم سطح قند خون و فشارخون می‌شود.

  • منبعی غنی از پتاسیم

کره بادم زمینی منبع غنی پتاسیم نیز محسوب می‌شود که به‌عنوان الکترولیت عمل کرده و منجر به برقراری اعتدال در سطح مایعات بدن می‌شود. در مقایسه با سدیم که به‌صورت مستقیم بر دستگاه گردش خون و قلب فشار وارد کرده و منجر به افزایش فشارخون می‌شود، پتاسیم هیچ‌گونه فشاری بر دستگاه گردش خون و قلب وارد نمی‌کند.

  • کاهش احتمال ابتلا به سنگ کیسه صفرا

سنگ کیسه صفرا یکی از مشکلات شایع بدن است که اکثراً در اثر اضافه‌وزن، رژیم غذایی ناسالم، برخی انواع خاص داروهای کلسترول و داروهای ضدبارداری ایجاد می‌شود. مصرف منظم کره بادام‌زمینی و دیگر انواع مغزی جات، در طول دو دهه در زنان منجر به کاهش احتمال بروز سنگ‌های صفراوی می‌شود.

  •  منبع غنی از فیبر

کره بادام‌زمینی و بادام‌زمینی هر دو منابع غنی فیبر می‌باشند. فیبر یکی از اجزای اصلی رژیم غذایی سالم محسوب می‌شود. کمبود فیبر می‌تواند منجر به مشکلات سلامتی بسیار جدی مانند یبوست، دیابت، افزایش کلسترول و انواع بیماری‌های قلبی شود.

نکاتی در مورد تهیه کره بادام‌زمینی

  • درصورتی‌که برای شیرین شدن کره بادام‌زمینی به‌جای پودر قند از عسل استفاده می‌کنید، در صورت نگهداری در یخچال هم حالت سفت خودش را مثل کره بادام‌زمینی بازاری حفظ می‌نماید.
  • بادام‌زمینی‌ها را خوب تفت بدهید تا طعم کره بادام‌زمینی مطلوب شود. اگر بادام‌زمینی تفت‌داده شده هم می‌خرید بهتر است که کمی دیگر آن‌ها را روی گاز تفت دهید تا برشته شوند اما مراقب باشید نسوزند.
  • اگر بادام‌زمینی نمکی استفاده می‌کنید به کره بادام‌زمینی نمک اضافه نکنید.
  • برای شیرین شدن کره بادام‌زمینی به‌جای پودر قند یا شکری که خوب آسیاب و لطیف شده از عسل، شیره انگور و خرما هم می‌توانید بهره ببرید اما در این صورت کره شما روان‌تر می‌گردد و آن حالت سفتی را کمتر به خودش می‌گیرد.
  • اضافه کردن مقداری پودر کاکائو یا دارچین هم ایده خوبی برای طعم دادن به کره بادام‌زمینی است، یا حتی کمی پودر زنجبیل.
  • طبعاً باید حین میکس کردن بادام‌زمینی‌ها این مواد را اضافه کنید تا کره بادام‌زمینی یکدست گردد.
  • کره بادام‌زمینی برای درمان چاقی در دوره کاهش وزن و لاغری و آب‌کردن شکم و پهلو همواره موردتوجه پزشکان بوده است. کره بادام‌زمینی سرشار از پروتئین است و به خاطر فیبر فراوانی که دارد سبب ایجاد احساس سیری طولانی‌مدت و درنتیجه لاغری و کم کردن وزن می‌شود.

ورزشکاران همواره به دنبال استفاده از مکمل‌های غذایی با مارک‌های متنوع و برتر هستند تا در رشد عضله و تقویت ماهیچه‌ها به آن‌ها کمک کند. درصورتی‌که استفاده از رژیم‌های غذایی مناسب و مواد مغذی طبیعی و گیاهی مانند کره بادام‌زمینی، می‌تواند خیلی بهتر از مکمل‌های غذایی که دارای مواد شیمیایی نیز هستند، باشد.

داشتن برنامه رژیم غذایی همراه با تمرینات بدن‌سازی ورزشکاران را زودتر به هدفشان می‌رساند. برای داشتن این برنامه غذایی و ورزشی بهتر است از متخصص تغذیه‌ای کمک گرفت که تمامی اصول را مراعات کند.

طرز تهیه کره بادام زمینی برای ورزشکاران

طرز تهیه کره بادام زمینی برای ورزشکاران
طرز تهیه کره بادام زمینی برای ورزشکاران

طرز تهیه کره بادام‌زمینی

برای تهیه کره بادام‌زمینی به این مواد نیاز دارید:

  • بادام‌زمینی: 500 گرم
  • پودر قند: 2 و نیم قاشق چای‌خوری
  • نمک: نوک قاشق چای‌خوری (اگر بادام‌زمینی شما بدون نمک است)
  • روغن کنجد: 1 قاشق چای‌خوری

طرز تهیه کره بادام زمینی

مرحله اول تهیه کره بادام زمینی

برای درست کردن کره بادام‌زمینی مثل طرز تهیه شکلات نوتلا خانگی با فندق باید ابتدا پوست بادام‌زمینی‌ها را جدا کنید. پوسته قهوه‌ای و نازکی که روی بادام‌زمینی کشیده شده باید کاملاً گرفته گردد.

سپس بادام‌زمینی‌ها را روی شعله ملایم گاز و در یک ماهیتابه حرارت دهید تا به‌اصطلاح بوداده شوند و طعم و بوی خامی آن‌ها گرفته گردد. اگر بادام‌زمینی شما بوداده شده است این مرحله احتیاج نیست.

مرحله دوم تهیه کره بادام زمینی

بادام‌زمینی‌ها را در غذا ساز یا میکسر بریزید و چند بار میکس کنید. چون بادام‌زمینی در غذا ساز یا میکسر خیلی زود داغ می‌گردد بین هر بار میکس کردن کمی به آن استراحت دهید. آن‌قدر باید بادام‌زمینی را میکس کنید تا کاملاً حالت خمیری و کره‌ای پیدا کند و روان گردد.

مرحله سوم تهیه کره بادام زمینی

در اواسط میکس کردن پودر قند و نمک را هم اضافه کنید. برای درست کردن کره بادام‌زمینی به روغن احتیاجی ندارید چون خودش روغن می‌اندازد اما می‌توانید برای روان‌تر شدن آن 1 قاشق غذاخوری روغن کنجد حین پالس کردن به آن اضافه کنید.

بعد از چند بار پالس کردن کره بادام‌زمینی شما آماده است. کره بادام‌زمینی را در ظرف درب دار بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

 

کره بادام زمینی
کره بادام زمینی

همه چیز درباره کره بادام زمینی + خواص و نحوه مصرف و مضرات ۱۷ اتفاقی که با خوردن این خوراکی در بدن می‌افتد

 

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "طرز تهیه کره بادام زمینی برای ورزشکاران" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: طرز تهیه کره بادام زمینی برای ورزشکاران در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب طرز تهیه کره بادام زمینی برای ورزشکاران را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال طرز تهیه کره بادام زمینی برای ورزشکاران در فیسبوک
ارسال طرز تهیه کره بادام زمینی برای ورزشکاران در تویتر
ارسال طرز تهیه کره بادام زمینی برای ورزشکاران در واتس آپ
ارسال طرز تهیه کره بادام زمینی برای ورزشکاران در تلگرام
خبرخوان طرز تهیه کره بادام زمینی برای ورزشکاران

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

Comments are closed.

0