موزه مروارید دبی (Dubai Pearl Museum)


موزه مروارید دبی (Dubai Pearl Museum)

در امارات متحده عربی، شهر دبی برای توریست‌ها و گردشگران یکی از پیشرفته‌ترین شهر‌های جهان و جذاب محسوب می‌شود. در چند سال اخیر این شهر توانسته است از لحاظ آمار گردشگرپذیری رتبه‌های بسیار خوبی را کسب کند. این شهر تنها شهر آسمان خراشها، خودرو‌های سوپر اسپرت نیست، بلکه دیدنی‌های دبی بسیار زیاد هستند و فرهنگ امارات متحده عربی به عمق تاریخ خاورمیانه و جهان نفوذ پیدا کرده است.

موزه های دبی

موزه مروارید دبی (Dubai Pearl Museum)

در سال ۲۰۰۳ موزه مروارید NBD توسط، مقام و وسطان آل اویس تاسیس شد که یکی از مهم‌ترین موزه‌های دبی می‌باشد. در حقیقت این موزه، محل نگهداری از مرواریدهای نمکی گران قیمتی که، جمع آوری شده از خلیج فارس است. در داخل دفتر مرکزی این موزه بانک NBD منطقه دیره در شهر دبی می‌باشد.

در امارات متحده عربی، براساس تاسیس این موزه بانک NBD، حفظ فرهنگ و میراث بوده است و همین عامل باعث شده است تا آقای آل اویس این موزه را تاسیس کند.

آل اویس موسس موزه مروازید در دبی

آل اویس از سال ۱۹۷۰ تمامی مروارید‌های خود را که تحت حمایت بانک ملی دبی بود، به مردم امارات اهدا نمود. هدف وی از این کار، حفظ همیشگی میراث امارات و به یاد آوردن شیوه امرار معاش مردم امارات پیش از کشف نفت بود. بانک ملی امارات موزه‌ای را ساخت تا مردم بتوانند از این مروارید‌ها دیدن کنند. علاوه بر بیش از ۵۰ کیلوگرم مروارید نگهداری شده در این موزه، می‌توانید ابزار غواصی و استخراج مروارید به همراه نقشه‌های مورد استفاده برای پیدا کردن مروارید را مشاهده نمایید.

تجارت مروارید در واقع یکی از میراث و ریشه‌های کشور امارات متحده عربی می‌باشد. بهترین مرواریدهای دنیا در اعماق کم خلیج فارس و در آب‌های گرم این خلیج پیدا شده و از سال ۱۵۰۰ تا اکنون تجار زیادی برای خرید و فروش مروارید به خلیج فارس سفر کرده اند. صنعت مروارید یکی از بنیادهای اصلی تاسیس کشور امارات متحده عربی بود و از این روی منبع ثروت بسیاری از بازرگانان امارات نیز به شمار می‌رود.

معمولا خرید و فروش مروارید درون کافه‌ها انجام می‌شود و تجار برای بررسی و مذاکره خرید و فروش مروارید به کافه‌ها می‌رفتند.

در سال‌های ۱۸۹۰ تا ۱۹۰۰ بیش از ۹۵ درصد درآمد ملی کشور امارات متحده عربی وابسته به مروارید بود.

موزه مروارید دبی شما را با نحوه و چگونگی به دست آوردن این سنگ‌های گران بها در گذشته آشنا خواهد کرد.

بازدید از موزه مروارید در شهر دبی

بازدید از موزه مروارید در شهر دبی تنها با قرار ملاقات قبلی و در گروه‌های ۸ الی ۱۰ نفره امکان‌پذیر می‌باشد.

آدرس موزه مروارید

آدرس موزه مروارید: بانک ملی امارات شعبه دیرا، دبی
قیمت بلیط: رایگان
ساعات بازدید: با هماهنگی قبلی

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "موزه مروارید دبی (Dubai Pearl Museum)" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: موزه مروارید دبی (Dubai Pearl Museum) در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب موزه مروارید دبی (Dubai Pearl Museum) را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال موزه مروارید دبی (Dubai Pearl Museum) در فیسبوک
ارسال موزه مروارید دبی (Dubai Pearl Museum) در تویتر
ارسال موزه مروارید دبی (Dubai Pearl Museum) در واتس آپ
ارسال موزه مروارید دبی (Dubai Pearl Museum) در تلگرام
خبرخوان موزه مروارید دبی (Dubai Pearl Museum)

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0