موزه‌ آینده در دبی (Museum Of The Future)


موزه‌ آینده در دبی (Museum Of The Future)

شهر دبی در امارات متحده عربی یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای جهان و جذاب برای توریست‌ها و گردشگران می‌باشد.

این شهر در چند سال اخیر توانسته است از لحاظ آمار گردشگرپذیری رتبه‌های بسیار خوبی را کسب کند.

دبی اما تنها شهر آسمان خراش ها، خودروهای سوپر اسپرت نیست، دیدنیهای دبی بیشمارند و می‌توان در این شهر به عمق تاریخ و فرهنگ امارات متحده عربی، خاورمیانه و جهان نفوذ کرد.

موزه‌هایی که در این شهر وجود دارند را در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد. موزه های دبی، جذاب‌ترین مراکز گردشگری برای توریست‌ها و علاقمندان به هنر، طبیعت و تاریخ می‌باشد.

در ادامه با ما برای آشنایی بیشتر با موزه‌های دبی همراه باشید.

موزه های دبی

دبی یکی از پربازدیدترین شهرهای توریستی جهان است. به همین منظور مسئولان شهری تلاش می‌کنند تا مکان‌های جدید و متفاوتی را برای جذب گردشگران ایجاد کنند. موزه آینده، بازدیدکنندگان را یک قدم به آینده نزدیک‌تر می‌کند و دروازه‌ای به جهان ۵۰ سال بعد است. باشکوه‌ترین ساختمان دبی، ظاهری شبیه به چشم دارد که نمایانگر چشم‌انداز آینده شهر دبی است.

اولین مجمع آینده دبی نیز قرار است در تاریخ دهم و یازدهم اکتبر در موزه آینده برگزار شود.

موزه‌ آینده در دبی (Museum Of The Future)

این موزه با استفاده از تکنولوژی‌های نوین، بازدیدکنندگان را به تماشای رؤیای آینده دعوت می‌کند. این موزه که در سال ۲۰۱۷ افتتاح شده است به شما نشان می‌دهد که در بیست سال آینده تکنولوژی چه قدرتی خواهد داشت.

در این موزه اثبات خواهد شد که چگونه تکنولوژی علاوه بر این که قدرت ذهنی و جسمی بشر را تقویت خواهد کرد؛ بسیاری از مشکلات اقتصادی و اجتماعی جوامع بشری را نیز حل خواهد کرد. در این موزه بزرگترین اختراعات بشر نمایش داده می‌شود؛ ولی بر خلاف موزه‌های عادی بازدیدکنندگان می‌توانند با صفحه‌های نمایش تعامل داشته باشند. این موزه اوّلین نمونه در نوع خود است.

موزه آینده دبی، موزه‌ای متفاوت که شما را با آینده تکنولوژی آشنا خواهد کرد

موزه آینده دبی، ساختمانی بدون ستون با فناوری سفر به آینده را بشناسید!

موزه آینده دبی با شکوه‌ترین و زیباترین ساختمان جهان است که در دبی پایتخت گردشگری امارات واقع شده است و با معماری و نمایی شگفت‌انگیزی که دارد در نوع خود بی‌همتا است. این موزه، نمایانگر چشم‌انداز آینده دبی است و تصویر آینده بشریت را به نمایش می‌گذارد و بازدیدکنندگان را یک قدم به آینده نزدیک‌تر می‌کند.

سفر به دبی، شهری زیبا و مدرن که انواع جاذبه‌های متنوع و بی‌نظیر را با امکانات بالا در اختیار گردشگران قرار می‌دهد تجربه سفری لذت بخش را در ذهنتان باقی می‌گذارد. موزه آینده دبی نیز یکی از پربازدیدترین و مشهورترین جاهای دیدنی دبی است که در امتداد آن اقامتگاه‌ها و هتل‌های مختلفی قرار گرفته است که برخی از آن‌ها شناخته شده‌ترین و مدرن‌ترین هتل‌های جهان هستند.

اگر قصد سفر و بازدید از این موزه و رزرو هتل‌های دبی را دارید با آژانس مسافرتی سفر با ما با شماره 09123833830 تماس بگیرید، تا نه تنها خدمات سفر به دبی و تور دبی، بلکه بلیط موزه آینده را نیز با تخفیف ویژه تهیه کنید.

در ادامه شما را به طور کامل با موزه آینده دبی آشنا خواهیم کرد.

موزه‌ی آینده دبی (MOTF) که مخفف کلمه‌ی (Museum of the Future) است، یکی از مشهورترین مکان‌های دیدنی در دنیا می‌باشد. این موزه که به بررسی چگونگی تکامل جامعه با استفاده از علم و فناوری در دهه‌های آینده می‌پردازد، توسط بنیاد آینده‌ی دبی در ۲۲ فوریه ۲۰۲۲ راه اندازی شد.

شهر دبی جاذبه‌های گردشگری و تفریحی متنوعی دارد که دبی فریم، دبی فری، دبی مارینات تعداد محدودی از این مکان‌ها است.

هدف موزه تولید فعالانه اختراعات آینده و حمایت از مأموریت امارات متحده عربی به عنوان موتور نوآوری جهانی است. در ۷ فوریه ۲۰۱۶، شیخ محمد بن راشد، نمایشگاه موزه آینده را افتتاح کرد که توسط بنیاد دبی برای موزه آینده به عنوان بخشی از اجلاس دولت جهانی ۲۰۱۶ برگزار شد.

در ۱۷ فوریه ۲۰۱۶، بنیاد Future Museum of Dubai از راه اندازی شورای جهانی Blockchain برای بررسی و بحث در مورد برنامه‌های فعلی و آینده و سازماندهی معاملات از طریق بستر Blockchain خبر داد.

در موزه آینده چه می‌بینید؟

این موزه، که به موزه‌ی زنده نیز مشهور است، متشکل از مجموعه‌ای از نمایشگاه‌های سنتی، تئاتر و جاذبه‌های موضوعی تشکیل است. در این مکان جذاب و دیدنی شما زندگی و سفر به فضا، تغییرات آب و هوا و محیط زیست، سلامت، تندرستی و معنویت و آنچه که در آینده اتفاق می‌افتد را، امروز می‌توانید ببینید. در واقع در این بازدید شما فراتر از حال و به سمت امکانات بی‌حد و حصر در آینده نگاه می‌کنید. قطعا بازدید از موزه‌ی آینده یک تجربه‌ای متفاوت را برای من و شما رقم می‌زند.

museum of the future

در نمایشگاه‌های مملو از فناوری موزه آینده، شما به ماموریت فضایی می‌روید، تنوع زیستی جنگل‌های بارانی و گونه‌های جدید را کشف می‌کنید. مهم‌تر از همه تأثیر تغییرات آب و هوایی را درک می‌کنید. جالب‌ترین قسمت در این موزه، پناهگاهی است که به سلامتی اختصاص داده شده است، این بخش شما را تشویق می‌کند تا از طریق حواس خود با بدن، ذهن و روح خود با دنیای اطراف ارتباط برقرار کنید.

در تاریخ ۲۸ مارس ۲۰۱۶، بنیاد آینده موزه دبی، پرتال Mostaqbal را راه اندازی کرد، ابتکاری برای پوشش روزانه آخرین یافته‌های بخش فناوری و علوم با انتشار مطالعات، یافته‌های تحقیقاتی، مطالب بصری و اینفوگرافی به زبان عربی به صورت ساده و آسان و در تاریخ ۲۰ آوریل ۲۰۱۶، موزه بنیاد آینده دبی به همراه مؤسسه باستان‌شناسی دیجیتالی، یونسکو و دانشگاه‌های هاروارد و آکسفورد از یک بازسازی چاپی به ابعاد سه بعدی از طاق به معبد در پالمیرا که توسط داعش ویران شده است رونمایی کردند.

در ۲۴ آوریل ۲۰۱۶، شیخ محمد بن راشد «بنیاد آینده دبی» را راه اندازی کرد. تحت ساختار جدید، موزه آینده به بخشی از بنیاد آینده دبی تبدیل شد. در تاریخ ۱۰ فوریه ۲۰۱۷ و ۹ فوریه ۲۰۱۸، موزه آینده به طور موقت در اجلاس دولت جهانی در مدینه جمیرا افتتاح شد مفهوم

موزه آینده همچنین علاوه بر فراهم کردن خانه‌ای دائمی برای نوآوری‌های فراوان، در تلاش برای تحریک و راه حل‌های چالش‌های شهرهای آینده است.

این پژوهشگران، طراحان، مخترعین و سرمایه داران را زیر یک سقف جمع می‌کند. این موزه در منطقه برج‌های امارات در نزدیکی جاده شیخ زاید در دبی واقع شده و در سال ۲۰۱۹ افتتاح می‌شود. این موزه علاوه بر بخش دائمی در مورد نوآوری‌های آینده در همه زمینه‌ها، میزبان آزمایشگاه‌های نوآوری با محوریت بهداشت، آموزش، شهرهای هوشمند، انرژی و حمل و نقل خواهد بود.

این یک بستر برای نشان دادن و آزمایش آخرین اختراعات از غول‌های فناوری پیشرفته جهان و مبتدیان، و همچنین همکاری‌های بین شرکت‌ها و موسسات تحقیقاتی برجسته و دانشگاه‌ها فراهم می‌کند. این موزه همچنین قصد دارد تا کنفرانس‌های علمی برگزار کند و دوره‌ها و کارگاه‌هایی را در زمینه طراحی و نوآوری برای پوشش آخرین پیشرفت‌های علمی، روندها و طرح‌ها و همچنین کاربردهای عملی آن‌ها ارائه دهد.

موزه آینده دبی از چه قسمت‌هایی تشکیل شده است؟

موزه آینده، تجربه جهان باز در یک محیط قهرمانانه را برای کودکان سه تا ۱۰ساله فراهم می‌کند. این موزه شامل سه بخش اصلی تپه سبز، ساختمان و قسمت توخالی است. تپه سبز، ویژگی‌های زمین نظیر استواری، ماندگاری و ریشه داشتن در زمان، مکان و تاریخ را نشان می‌دهد. قسمت تو خالی، نمایانگر نوآوری و ابتکار است؛ فضای بیضوی شکل نمادین که آینده نانوشته را به تصویر می‌کشد. ساختمان بالای تپه نیز بشر را با تمام توانایی‌ها، قدرت و ذوق هنری برای ایجاد بنایی که با محیط اطراف او هارمونی دارد، به نمایش می‌گذارد.

تجربه زندگی آینده در موزه مدرن دبی

موزه آینده دارای یک کتابخانه DNA است که در آن می‌توان درباره تغییرات آب و هوا و راهکارهایی برای تبدیل‌کردن جهان به مکانی بهتر برای زندگی، مطالعه کرد. در این موزه بیش از هزار شگفتی طبیعت برای تحقیق وجود دارد.

همچنین در این موزه، یک ایستگاه فضایی وجود دارد که می‌توان در آن به طور مجازی به ۶۰۰ کیلومتر بالاتر از زمین سفر کرد و مطالب زیادی در مورد زمین، ماه و انجام کارهایی برای توسعه آینده آموخت.

موزه آینده دبی؛ مکان دوستدار محیط زیست

۸۰ گونه گیاهی در پارک اطراف موزه دبی وجود دارد که مجهز به سیستم‌های بازیافت آب و آبیاری خودکار مجهز است. برق مورد نیاز این موزه مدرن از طریق چهار هزار مگاوات انرژی خورشیدی و به وسیله یک ایستگاه متصل به ساختمان که با اداره آب و برق دبی همکاری دارند، تولید می‌شود. موزه آینده دبی بالاترین امتیاز ساختمان‌های سبز جهان را دریافت کرده است.

جاذبه‌های نزدیک موزه آینده دبی

در نزدیکی این موزه زیبا جاذبه‌های دیدنی زیادی وجود دارد که می‌توانید پس از بازدید از موزه سری به آن‌ها نیز بزنید. به عنوان مثال می‌توان به پارک اطراف این موزه اشاره کرد که دارای بیش از ۸۰ نوع گونه گیاهی می‌باشد و به سیستم آبیاری خودکار پیشرفته و بازیافت آب مجهز شده است. از دیگر امکانات و جاهای دیدنی اطراف این موزه مدرن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مرکز تجاری و اداری الثانیه (Office Parking – Emirates Towers)

اگر قصد خرید دارید و به دنبال یک مرکز خرید مدرن و زیبا هستید بهترین گزینه مرکز تجاری و اداری الثانیه است. این مرکز تجاری یکی از جذاب‌ترین و مدرن‌ترین مراکز خرید در نزدیکی موزه آینده دبی است و برای کسانی که به دنبال شیک‌ترین و گران‌ترین محصولات هستند این مجتمع انتخاب بسیار مناسبی است. ساختمان تجاری و اداری الثانیه دارای مغازه‌ها و فروشگاه‌های عرضه کننده انواع لوازم و محصولات از جمله لباس، کیف، کفش و سایر وسایل مورد نیاز بوده؛ و برای برگزاری جلسات اداری نیز مکانی مناسبی است. الثانیه با چشم اندازی زیبا و امکانت رفاهی و تفریحی از جمله هتل، غذاخوری و پارکینگ یکی از بهترین مکان‌ها برای خرید، تفریح و خوش‌گذرانی است.

پیست مسابقه ناد الشبا (Nad Al Sheba Race Course)

از دیگر جاذبه‌هایی که در نزدیکی موزه آینده دبی قرار دارند می‌توان به پیست مسابقه ناد الشبا (Nad Al Sheba Race Course) اشاره کرد. این پیست یک مرکز مسابقه بزرگ و مشهور در دبی است که در سال ۱۹۸۶ افتتاح شده است. پیست ناد الشبا تا ۲۳ سال بعد از افتتاح به عنوان یک بیست اسب دوانی استفاده می‌شد اما بعد از سال ۲۰۰۹ تخریب و اکنون به عنوان بخشی از تأسیسات میدان مسابقه است. این پیست دارای یک زمین خاکی به مساحت ۲۲۰۰ متری و یک زمین چمن در مرکز آن برای انجام بازی‌های گلف می‌باشد.

کافه‌ها و رستوران‌ها

از امکانات رفاهی دیگری که در اطراف این موزه آینده دبی قرار گرفته است می‌توان به انواع مختلفی از کافه‌ها و رستوران‌ها با غذاهای متنوع متناسب با هر ذائقه و سلیقه‌ای اشاره کرد که می‌توانید بعد از گشت و گذار و بازدید موزه، خودتان را به صرف یک غذای خوشمزه دعوت کرده و لذت سفرتان را دو چندان کنید.

دیدنی‌های نزدیک

دبی یکی از پر جمعیت‌ترین و زیباترین شهرهای امارات است. این شهر با داشتن آب و هوای خوب و معتدل، مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های گردشگری و منحصر به فرد گردشگران و مسافران بسیاری را جذب خود کرده است. از جاهای نزدیک به موزه آینده دبی می‌توان به منطقه و قلعه تاریخی الفهیدی، موزه سکه، دیوار قدیمی و تاریخی دبی، مسجد جامع دبی در منطقه بر (Bur)، معبد هندو دبی، برج خلیفه، دبی مارینا، موزه شهرداری دبی، گالری مجلس، خانه شیخ سعید آل مکتوم، برج خلیفه دبی و مسجد جمیرا الکبیر اشاره کرد.

نگاهی به معماری و نمای بی‌نظیر موزه آینده دبی

این بنای شگفت‌انگیز یکی از پیچیده‌ترین سازه‌های جهان است که با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و با الهام از گذشته و نگاه به آینده ساخته شده است. موزه آینده دبی دارای هفت طبقه بدون ستون می‌باشد که هر طبقه به تجربیات مختلفی اختصاص داده شده است و بیش از ۳۰ هزار متر مربع مساحت و ۷۷ متر ارتفاع دارد.

نمای بیرونی این ساختمان شامل پنجره‌هایی است که بر روی آن نوشته‌های عربی و نقل قول‌هایی از آل مکتوم با خط نستعلیق به صورت خلاقانه حک شده است. فضای توخالی در وسط ساختار این بنا که به آن ظاهری شبیه چشم بخشیده است، نمایی فولادی و ضد زنگ و نورپردازی‌های خیره کننده، بخشی از معماری منحصر به فرد این بنا است که، چشم هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند و نمادی از آینده نانوشته بشریت است.

این بنا در فضایی در حدود ۳۰۰۰۰ مترمربع و با ارتفاعی در حدود ۷۷ متر در حاشیه اتوبان شیخ زائد پس از حدود ۹ سال راه اندازی شد. نمای موزه‌ی آینده ضد زنگ است و بیش از ۱۷ هزار متر مربع وسعت دارد و متشکل از ۱۰۲۴ صفحه می‌باشد.

نکته‌ی جالب توجه این است که این صفحه‌ها توسط روبات‌ها ساخته شدند. هر صفحه نما از چهار لایه تشکیل شده است و هر لایه پس از طی شانزده مرحله فرآیند ایجاد شده است.

علاوه بر این، برای ایجاد فرم دلخواه و روکش منحصربه فرد و حل چالش‌های خاص طراحی، ابزارهای مدل سازی پارامتریک و الگوریتم‌های ساختمانی جدیدی در ساخت و توسعه آن به کار رفتند. این کارها همه توسط شرکت معماری Killa Design انجام شده است. از دیگر نکات جالب توجه در این موزه، طراحی سه بعدی آن است.

این شرکت از ابزارهای پیشرفته و دقیق مدل‌سازی برای طراحی این سازه استفاده کرده است. خوشنویسی عربی که مزین‌کننده نمای بیرونی بنا است، از داخل آن نیز قابل مشاهده است.

بخش‌های تشکیل دهنده موزه آینده دبی

موزه آینده دبی یکی از پیچیده‌ترین سازه‌های جهان است و یک فضای مدرن نمایشگاهی برای محصولات و خدمات آینده نگر و نوآورانه می‌باشد. هدف از ایجاد این موزه ترویج توسعه نوآوری و فناورانه در زمینه‌های مختلف به ویژه در زمینه هوش مصنوعی و رباتیک می‌باشد و از سه بخش تشکیل شده است. این سه بخش شامل تپه سبز که نمایانگر استواری، ریشه داشتن و ماندگاری است؛ فضای تو خالی، نشان دهنده ابتکار و نوآوری و قسمت بیضی شکل که تصویری از آینده نانوشته می‌باشد. و در آخر، ساختمان درخشان و آینده نگر در بالای تپه که نشانگر بشر با تمام ذوق و قدرت هنری و توانایی‌هایش برای ساخت بنایی است که متناسب با محیط اطرافش می‌باشد.

بخش داخلی این موزه نیز از هفت طبقه تشکیل شده است که هر طبقه به نمایشگاه‌های مختلفی اختصاص داده شده است. سه طبقه این موزه بر توسعه مهندسی زیستی، اکوسیستم ها، سلامت، رفاه و منابع فضای بیرونی پرداخته است و طبقات دیگر نیز فناوری‌های آینده نزدیک از جمله آب، غذا، انرژی، حمل و نقل و سلامت را به چالش می‌کشد و در نهایت طبقه آخر نیز به کودکان اختصاص داده شده است.

امکانات موزه آینده

امکاناتی برای شارژ خودرو‌های برقی بازدیدکنندگان در این مجموعه قرار دارد. در این مکان پارکینگ با ظرفیت محدود و کم وجود دارد. البته مسئولین این موزه تشویق مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی را دلیل ظرفیت کم پارکینگ بیان کردند.

دسترسی به موزه آینده دبی

برای رسیدن به این موزه راههای زیادی وجود دارد اما متروی خط قرمز بهترین راه برای دسترسی به موزه آینده است و ایستگاه مترو Emirates Tower با فاصله ۳ دقیقه پیاده روی نزدیک‌ترین ایستگاه به این موزه می‌باشد.

هتل‌های نزدیک موزه آینده

موزه آینده دبی یکی از بهترین مکان‌ها برای بازدید به شمار می‌رود در نزدیکی این موزه شگفت‌انگیز علاوه بر جاذبه‌های دیدنی، اقامتگاه‌ها و هتل‌های لوکس و مدرن هم قرار گرفته‌اند که در زیر به برخی از بهترین هتل‌ها اشاره شده است.

برای اقامت در هر یک از این هتل‌ها نیز می‌توانید از طریق رزرو هتل‌های دبی سفری آسوده را تجربه کرده و به راحتی از این موزه بازدید کنید. هتل ۲۵hours Hotel One Central، هتل Jumeirah Emirates Towers، هتل The Tower Plaza Hotel Dubai، هتل Crowne Plaza Dubai، هتل ibis One Central، هتل Novotel World Trade Centre Dubai، هتل ibis World Trade Centre Dubai، هتل Dubai Trade Centre Hotel Apartment، هتل Ascott Park Place Dubai، هتل Voco Dubai و هتل The Ritz-Carlton, Dubai International Financial Centre جزو هتل‌های خوب هستند که اقامت را برایتان آسوده و بدون دغدغه فراهم می‌نماید.

آدرس موزه آینده دبی

آدرس: برج امارات

هزینه بازدید از موزه آینده دبی نیز برای هر نفر ۱۸۵ درهم و برای کودکان زیر سه سال، سالمندان و معلولین رایگان است؛ و هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ساعت ۱۸ عصر میزبان بازدیدکنندگان می‌باشد.

دسترسی
متروی خط قرمز بهترین راه برای رسیدن به موزه آینده است. ایستگاه مترو امارات تاورز نزدیک‌ترین ایستگاه به این موزه است.

سخن آخر

به خاطر این ویژگی هاست که شیخ محمد بن راشد آل مکتوم این موزه را به عنوان «زیباترین ساختمان روی زمین» معرفی کرد. یک شگفتی معماری و مهندسی که مانند یک پل ارتباطی بین گذشته و آینده عمل می‌کند و از فناوری پیشرفته برای ترویج هنر سنتی استفاده می‌کند. جالبست بدانید این مرکز همچنین مرکز ابتکار «ذهن بزرگ عرب» شهر دبی است که هدف آن شناسایی ۱۰۰۰ استعداد استثنایی عرب در زمینه‌های کلیدی است. موزه آینده دبی نمونه‌ای شگفت‌آور و خلاقانه برای جذب گردشگر از سراسر دنیاست.

برای خرید بلیط موزه دبی با تخفیف ویژه ای از سایت Binazir.com دیدن کنید
برایمشاهده لیست قیمت کلیه تفریحات دبی نیز از لینک Bnazir.com دیدن بفرمایید

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "موزه‌ آینده در دبی (Museum Of The Future)" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: موزه‌ آینده در دبی (Museum Of The Future) در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب موزه‌ آینده در دبی (Museum Of The Future) را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال موزه‌ آینده در دبی (Museum Of The Future) در فیسبوک
ارسال موزه‌ آینده در دبی (Museum Of The Future) در تویتر
ارسال موزه‌ آینده در دبی (Museum Of The Future) در واتس آپ
ارسال موزه‌ آینده در دبی (Museum Of The Future) در تلگرام
خبرخوان موزه‌ آینده در دبی (Museum Of The Future)

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0