بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی استان اردبیل


بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی استان اردبیل

پرونده‌های ثبت آثار ملی ایران

از سال ۱۳۱۰ تا ۱۳۸۸ش حدود ۲۶ هزار بنا و مجموعه و محوطه در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است. پروندۀ ثبت بسیاری از این آثار تنها مدرکی است که دربارۀ آن موجود است. با این حال پرونده‌های ثبتی آثار ملی ایران منتشر نشده است و پژوهشگران به آن دسترس ندارند.

وب سایت محشر دات کام یک از قدیمی ترین وب سایت های فارسی زبان بر روی اینترنت است که از سال 1380 هجری شمسی فعالیت میکند و با همکاری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان های کشور ایران در طی حدود 20 سال موفق به دریافت این لیست به صورت مجزا برای هر استان گردیده است!

در زیر لیست بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران در استان اردبیل را مشاهده خواهید نمود.

استان اردبیل

اردبیل، سرزمین سرسبز و جذاب شمال غرب کشور، در نیمه اول سال، یکی از باور نکردنی ترین طبیعت های ایران را دارد که به همین خاطر می‌تواند در فهرست اولویت‌های سفر بوم‌گردها و طبیعت دوستان ایران قرار بگیرد.

استان اردبیل به مرکزیت شهر اردبیل در منطقه آذربایجان قرار دارد. استان اردبیل قبلا یکی از شهرستان‌های بزرگ استان آذربایجان شرقی بود که به علت درخواست مردم اردبیل در تاریخ ۱۳۷۱/۱/۲۳ از آذربایجان شرقی جدا شده و به استان تبدیل شد.

این استان از ۱۰ شهرستان، ۲۵ بخش، ۲۱ شهر و ۶۶ دهستان تشکیل یافته است. اردبیل، بیله‌سوار، پارس‌آباد، خلخال، سرعین، کوثر، گرمی، مشگین‌شهر، نمین و نیر از شهرستان‌های استان هستند.

طبیعت سرسبز و زیبای این استان را در فصل‌های بهار و تابستان می‌توان مشاهده کرد و لذت برد. بیشترین تعداد هتل و هتل آپارتمان‌ها با جمعیت نسبتا کم ساکن در خود در مقایسه با سایر مناطق گردشگری ایران را در شهر سرعین می‌توان پیدا کرد.

رودخانه‌های فراوان و کوه‌های مرتفع در بخش‌های مختلف استان وجود دارد. سبلان سومین قله مرتفع و آتش‌فشانی ایران دارای چشمه‌های آب گرم طبیعی در استان است و گرم‌ترین چشمه آب گرم طبیعی جهان در این منطقه قرار دارد.

بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی استان اردبیل

بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی استان اردبیل
بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی استان اردبیل

بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی استان اردبیل

آثار ملی ثبت شده اردبیل به تفکیک هر شهر:

لطفا برای مشاهده بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی استان اردبیل به تفکیک هر شهر بر روی این قسمت کلیک کنید.

 

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی استان اردبیل" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی استان اردبیل در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی استان اردبیل را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی استان اردبیل در فیسبوک
ارسال بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی استان اردبیل در تویتر
ارسال بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی استان اردبیل در واتس آپ
ارسال بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی استان اردبیل در تلگرام
خبرخوان بناهای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی استان اردبیل

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0