۱۰ مکان گردشگری عجیب در ایران که حتما باید ببینید!


۱۰ مکان گردشگری عجیب در ایران که حتما باید ببینید!

اگر اهل گردشگری و ماجراجویی باشید؛ نیازی نیست به مصر و کشورهای امریکای جنوبی سفر کنید یا اینکه به دل آفریقا و جنگل‌های آمازون بزنید. نیازی نیست دنبال دره‌های عمیق، آبشارهای چند صد متری و کوه‌های سر به فلک کشیده بگردید و نیازی نیست اصلا جای دوری بروید.

همین کشور خودمان ایران تا دلتان بخواهد عجایب گردشگری دارد. فقط کافی است انتخاب کنید چه دوست دارید و بیشتر اهل چه جور ماجراجویی هستید تا فهرستی از مکان‌های عجیب و غریب برایتان آماده شود.

برای مثال، به ۱۰ مکان عجیب گردشگری زیر که در ایت وب سایت محشر برای شما جمع آوری شده است، توجه کنید تا متوجه شوید چرا نباید از ایران خارج شده و چرا باید حتما سری به این مکان‌ها بزنید:

۱- زندان دیو در تکاب آذربایجان غربی

زندان دیو
زندان دیو

یک منطقه افسانه‌ای در کوه زیبای سلیمان که به زندان دیو هم مشهور است. این منطقه در سه کیلومتری غرب تخت سلیمان قرار گرفته است. کوهی استوانه‌ای و شبیه به کوه‌های آتشفشانی که در اطراف آن  آثار خراب شده از بنا‌های سنگی و آجری قدیمی دیده می‌شود.

زندان دیو در تکاب آذربایجان غربی
زندان دیو در تکاب آذربایجان غربی

کالی جن، خانه جن‌ها در طبس

یکی از مناطق طبیعی بسیار زیبا و البته عجیب و افسانه‌ای در اطراف شهر طبس است. مردم این منطقه می‌گویند محل عبور اجنه بوده است و درباره‌اش انواع داستان‌ها و اتفاقات را تعریف می‌کنند.

کالی جن
کالی جن

۳- مرداب هسل در دل جنگل‌های چالوس

در همان جاده معروف چالوس، در نزدیکی مرزن آباد وارد روستای طلاجو و سینوا شوید. ماشین را کناری پارک کنید و ۴۵ دقیقه پیاده‌روی کنید تا به مردابی برسید که هر فصل یک رنگ است. مرداب و جنگلی که هم زیبا است و هم بسیار مرموز نشان می‌دهد.

مرداب هسل
مرداب هسل

۴- پل معلق در دره خزینه استان لرستان

دعوت هستید به قدم زدن روی بلندترین پل معلق خاورمیانه که می‌تواند تجربه‌ای خاص، منحصر‌به‌فرد و ترسناک باشد. این پل چوبی حدود ۱۱۲ متر طول دارد و وقتی که شما روی آن قدم بگذارید خود را در ارتفاع ۸۵ متری از سطح زمین می‌بینید.

پل معلق
پل معلق

۵- جنگل جیغ مشهد

در این جنگل با غروب آفتاب، سر و صداهایی شبیه به جیغ و ناله به گوش می‌رسد که تا مدتها دلیل آن برای سایرین سربسته مانده بود. این جنگل در نزدیکی شهر مقدس مشهد و در روستای سربرج قرار دارد. باید خودتان به این جنگل بروید و شبی اقامت کنید تا راز جیغ و ناله‌های شبانه آن را کشف کنید.

جنگل جیغ
جنگل جیغ

۶- غار رودافشان در شهر فیروزکوه

این غار در روستای رودافشان جاده تهران به فیروزکوه قرار گرفته است و برای یک ماجراجویی در نزدیکی پایتخت مناسب است. غار آهکی که هم دیدنی است و هم مرموز و جذاب.

غار رودافشان
غار رودافشان

۷- آبشار آتشگاه لردگان

در فاصله ۴۰ کیلومتری شهر لردگان است و با سه کیلومتر طول، عنوان طولانی‌ترین آبشار ایران را دارد. به نام آبشار مینیاتوری هم شناخته می‌شود. مسیر پله‌کانی دارد و مملو از مناطق طبیعی در کنار دره‌ها و درختان بلند است.

آبشار آتشگاه
آبشار آتشگاه

۸- ییلاق سوباتان در استان گیلان

این روستای شگفت‌انگیز در ارتفاعات تالش قرار دارد و فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای رفتن به آن‌جا است. می‌گویند تکه‌ای از بهشت است و در مردادماه باید با لباس گرم بروید. شگفتی‌های طبیعی زیادی در این روستا منتظر شما هستند.

ییلاق سوباتان
ییلاق سوباتان

۹- پل ورسک در سوادکوه

این پل در ارتفاع ۱۱۰ متری از ته دره بنا شده است و قوس دهانه آن چیزی در حدود ۶۶ متر است. یکی از شاهکارهای مهندسی جهان است که در کتاب گینس هم ثبت شده است. یک پل تاریخی و معروف که در جنگ جهانی به دفعات ازش استفاده شده و اکنون یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری در ایران است.

پل ورسک
پل ورسک

۱۰- گورستان جن‌ها در سیستان و بلوچستان

گورستان جن‌ها
گورستان جن‌ها

در روستای تیس از توابع چابهار گورستانی هست که به گورستان جن‌ها معروف است. مردم بومی منطقه می‌گویند محل دفع اجنه بوده و اکنون جن‌ها شب‌ها بر بالای سر این قبرها گریه و زاری می‌کنند. در این گورستان قبرهای عجیب و غریبی هست که غالبا هم خالی هستند.

 

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "۱۰ مکان گردشگری عجیب در ایران که حتما باید ببینید!" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: ۱۰ مکان گردشگری عجیب در ایران که حتما باید ببینید! در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب ۱۰ مکان گردشگری عجیب در ایران که حتما باید ببینید! را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال ۱۰ مکان گردشگری عجیب در ایران که حتما باید ببینید! در فیسبوک
ارسال ۱۰ مکان گردشگری عجیب در ایران که حتما باید ببینید! در تویتر
ارسال ۱۰ مکان گردشگری عجیب در ایران که حتما باید ببینید! در واتس آپ
ارسال ۱۰ مکان گردشگری عجیب در ایران که حتما باید ببینید! در تلگرام
خبرخوان ۱۰ مکان گردشگری عجیب در ایران که حتما باید ببینید!

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0