رابطه مقعدی : همه آنچه باید بدانید


رابطه مقعدی : همه آنچه باید بدانید

رابطه مقعدی یا آمیزش از پشت نوعی رابطه جنسی است که در جهان به رابطه آنال معروف است. خطر انتقال ویروس اچ. آی. وی. در رابطه مقعدی در مقایسه با سایر راههای تماس جنسی، بالاتر است.

رابطه مقعدی

در صورت انتخاب رابطه مقعدی حتماً محافظت های بهداشتی و احتیاط های جانبی لازم صورت بگیرد. ما در این مطلب به شما آموزش های لازم را خواهیم داد.

اول از هر چیز باید بدانید که برای رابطه مقعدی استفاده از کاندوم امری ضروری است.

رابطه مقعدی چیست؟

آمیزش از پشت یا آنال س.ک.س عبارت است از انجام عمل جنسی توسط دخول آلت تناسلی مردانه به مقعد زن که از دیرباز تا کنون وجود داشته است.

انجام رابطه مقعدی معمولا با استفاده از مواد لغزنده ، بی حس کننده به صورت کرم، اسپری، ژل، روغن و کاندوم انجام می شود. البته این نوع رابطه یک نوع امیزش پر خطرجنسی می باشد و استفاده از موارد یاد شده و شیوه های آن صرفا از دردناک بودن این رابطه می کاهد. با این وجود به دلیل اینکه برخی خانم ها از رابطه مقعدی لذت می برند لازم است که مرد ها درباره این نوع آمیزش اطلاعات بیشتری کسب کنند.

رابطه مقعدی در ایران

در ایران هیچ آمار دقیقی از رابطه مقعدی وجود ندارد اما با وجود محدودیت‌ های اجتماعی و مذهبی و همچنین عدم پذیرش نزدیکی بین دخترهای جوان و پسر های جوان پیش از ازدواج در ایران، احتمال آن داده می‌ شود که رویکرد به آمیزش مقعدی چه در رابطه (دختر– پسر) و چه در رابطه (پسرپسر) در ابتدای بلوغ جنسی و گذار به مرحله سن بلوغ و شکل گیری هویت جنسی، به عنوان شکلی از پاسخگویی به کنجکاوی‌ های جنسی و رشد شکل شخصیت جنسیتی آنان بیشتر مورد توجه این گروه سنی باشد.

متاسفانه در بین دختران جوان به دلیل توجه به حفظ پرده بکارت ممکن است پیش از ازدواج بیشتر به رابطه مقعدی روی آورند. بارها شاهد بودیم که دخترانی با سن و سال پایین برای مشکلات مقعدی و بیرون زدگی رکتوم به پزشک مراجعه کرده اند.

رابطهٔ جنسی مقعدی می‌تواند باعث ایجاد بواسیر شود یا در صورتِ وجود، باعث تشدید و در نهایت خونریزی شود.اگر در جریان رابطهٔ مقعدی خونریزی اتفاق بیفتد می‌تواند ناشی از پارگی بافت مقعد یا راست‌روده باشد (مانند شقاق مقعد یا سوراخ شدگی روده بزرگ) در حالت شدیدتر باید بی درنگ نزد پزشک رفت تا درمان شود. راست‌روده، حالت کشسانی ندارد، غشاء مخاطی مقعد بسیار نازک است و رگ‌های خونی آن بسیار کوچک اند و این رگ‌های نازک خونی به صورت مستقیم زیر غشاء مخاطی قرار دارند در صورت دخول در مقعد (ورود آلت مردانه یا هر وسیلهٔ دیگری در مقعد) این رگ‌ها به آسانی پاره می‌شوند اما به دلیل کوچک بودن آن‌ها معمولاً خونریزی صورت گرفته به چشم نمی‌آید. در میان روش‌های دخول مقعدی، مشت کردن از همه خطرناک تر است چون باعث کش آمدن بافت مقعد و راست‌روده می‌شود. خطر آسیب زدن به ماهیچه بندآر و در نتیجه بی‌اختیاری مدفوع در دوران پیری، آسیب و ایجاد سوراخ در خم‌روده که می‌تواند منجر به مرگ شود از جمله خطرهای این عمل است.

حرکت رفت و برگشتی و دفعات متعدد دخول در رابطهٔ مقعدی می‌تواند باعث ضعیف شدن ماهیچه‌های بندآر و افتادگی راست‌روده در افراد شود و در توانایی آن‌ها در نگه داشتن مدفوع تأثیر بگذارد.افتادگی راست‌روده در مردان کمتر دیده شده‌است و دلیل آن نامشخص است. تمرین کیگل از جمله ورزش‌هایی است که باعث قدرت گرفتن ماهیچه‌های بندآر و دیافراگم لگنی می‌شود و می‌تواند در پیشگیری از بی‌اختیاری مدفوع یا کم کردن آن مؤثر باشد.

بررسی رابطه مقعدی از لحاظ شرعی

رابطه جنسی مقعدی در بیشتر ادیان الهی، همچنین دین اسلام منع شده است. آمیزش مقعدی تنها با رضایت هر دو طرف امکان دارد اما به نظر بیشتر مراجع تقلید مکروه است. توصیه می شود عزیزان به دلیل اثرات منفی احتمالی از آمیزش مقعدی خودداری نمایند و یا تعداد دفعات انجام آن را کم کنند.

برخی فرموده اند: اگر زن راضی نباشد، حرام است و اگر راضی باشد، كراهت شدید دارد.
و بنا بر فتوای آیت الله خامنه ای این عمل کراهت شدید دارد و احتیاط در ترک آن است مخصوصا اگر زن راضی نباشد و در صورتی که موجب اذیت او شود حرام است .
بنابر فتوای آیت الله تبریزی آمیزش با همسر از عقب جائز نیست، بنابر احتیاط واجب.
به فتوای كسانی كه این كار را جایز نمی دانند، اگر كسی مرتكب شد، باید استغفار و توبه نماید. شما می توانید طبق فتوای مراجعی که این کار را مکروه می دانند عمل کنید .
البته روشن است که اشکال داشتن این عمل (حداقل کراهت آن) از نظر شرع ، به جهت غیر طبیعی بودن آن است و چه بسا موجب برخی آسیب ها شود ، به خصوص برای کسانی که متوجه اصول بهداشتی و پزشکی آن نشوند.

رابطه مقعدی
رابطه مقعدی

نکات بهداشتی در خصوص آمیزی مقعدی:

سعی کنید هنگام آمیزش مقعدی نکات بهداشتی را کاملا رعایت نمایید. قبل از رابطه جنسی از پشت می بایست کل روده را شستشو دهید. همچنین داخل مقعد را با آب صابون و یا آب شامپو شستشو نمایید. و با یکدیگر دوش بگیرید. ناخنهای خود را کوتاه کرده و سوهان بکشید.

همچنین استفاده از کاندوم و دستکشهای لاتکس در صورت عدم وجود آلرژی به ماده لاتکس، توصیه می شود. توجه داشته باشید که نظافت مهمترین نکته در رابطه مقعدی می باشد.

دلایل تمایل مردان به رابطه مقعدی

یکی از دلایلی که مرد را به سوی رابطه جنسی از پشت می‌ کشاند، عدم موفقیت مرد در به ارگاسم رساندن همسرش می‌ باشد. و از این موضوع رنج می‌برد؛ لذا متمایل می‌ شود که از پشت نزدیکی کند. در چنین شرایطی زن می‌ تواند با محبت به شوهرش کمک و او را راهنمایی کند تا او با لمس و بازی با مواضع حساس جنسی‌ اش، سریع‌ تر آماده شده و به ارگاسم برسد. در این صورت «مرد» احساس قدرت و لذت می‌ کند، و از تقاضای خود منصرف می‌شود.

عوارض آمیزش مقعدی برای خانمها

– خونریزی: اگر رابطه مقعدی با احتیاط صورت نگیرد بدلیل وجود مویرگهای ریز در آن منطقه منجر به خونریزی های کم و زیاد می شود.

– انتقال ایدز: بدلیل خونریزی در رابطه مقعدی، احتمال انتقال ویروس ایدز بالا میرود. بهتر است در رابطه مقعدی از کاندوم استفاده شود. مگر اینکه این اطمینان باشد که شریک شما آلوده نیست.

سرطان مقعد: در بعضی گزارشات عنوان شده که رابطه مقعدی احتمال ایجاد سرطان مقعد بالا می برد.

– درد: درد شدید از دیگر مشکلات رابطه مقعدی هست.

– بیماریهای عفونی: مخصوصا درحالتی كه پس از رابطه مقعدی و قبل از شستشوی كامل طرفین رابطه جنسی از جلو انجام شود.

– آسیب به مقعد: گیرنده‌هایی که در مقعد هستند بسیار حساس هستند و برای همین به محض اینکه مدفوع وارد انتهای رکتوم می‌شود فرد احساس می‌کند باید دستشویی برود. این گیرنده‌ها به حدی حساس هستند که فرد تفاوت وجود گاز و مدفوع را می‌فهمد، یعنی فقط کشش نیست، اینها را تفکیک می‌کند از هم. در درازمدت رابطه مقعدی باعث آسیب‌هایی به این گیرنده ها و مشکلات ماندگار فیزیولوژیک ایجاد می‌کند.

– بی اختیاری مدفوع: انجام رابطه مقعدی به صورت مکرر با آسیب به عضلات حلقوی (وظیفه بستن مقعد را بر عهده دارند) به تدریج سبب فراختر شدن مقعد شده و چین های مخاطی مقعد از بین رفته و در موارد پیشرفته نارسائی عضله اسفنگتر مقعد و بی اختیاری مدفوعی نیز ایجاد خواهد شد.

– مرگ در كودكان: اگر کودکان با زور مورد تجاوز جنسی از مقعد قرار گیرند، چون مجرای مقعد تنگ و باریکی دارند علائم تروما مانند درد شدید نواحی مقعد، بالاکشیده شدن عضلات مقعد و قیفی شکل شدن آن، خونمردگی یا خراشیدگی و زخم در لابلای چین های مقعد و گاه پارگی های شدید مخاطی و عضلانی مشاهده خواهد شد. چون مقعد از نواحی رفلکس زای بدن است در موارد نادری حتی رابطه مقعدی باعث مرگ ناگهانی نیز گزارش شده است.

– سوراخ شدن روده ها: رابطه مقعدی باعث سوراخ شدن روده ها می شود و برای درمان این مشکل بسیار مهم باید حتما در بیمارستان بستری شد و جراح باید آن قسمت را ترمیم کند و آنتی بیوتیک باید برای جلوگیری از عفونت تجویز شود. درد شدید، تب بالا و احساس فشار در ناحیه شکم از مشخصات این مشکل است. این حالت نیاز به درمان اورژانسی دارد.

نحوه تشخیص رابطه مقعدی:

تشخیص رابطه مقعدی با معاینه فردی که در این زمینه دارای تخصص کافی بوده امکانپذیر خواهد بود. بهترین مرجعی که در این زمینه از آشنایی و تسلط کافی برخوردار است می توان به پزشکی قانونی اشاره کرد که حتی گواهی آن مرجع برای استناد در موارد قانونی معتبر است. به هرحال ممکن است معاینه مقعد برای فرد عادی قابل تشخیص نباشد ولی پزشکی که در این زمینه تخصص، مهارت و تجربه کافی دارد قابل تشخیص است.

در صورت مکرر بودن، علایم رابطه مقعدی را می توان مشاهده نمود. باید دانست که اگر دفعات دخول کمتر از 3-2 مورد باشد نباید انتظار علایم آمیزش مقعدی را داشت در صورتی که دفعات دخول بیشتر باشد علائمی مثل از بین رفت چین های مقعدی که در حالت معاینه پوست اطراف مقعد صاف تر از زمان طبیعی است و تورم یا صافی چین ها، ضخیم شدن پوست اطراف مقعد که به داخل کشیده شده و تا ناحیه پوستی مخاطی ادامه می یابد.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "رابطه مقعدی : همه آنچه باید بدانید" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: رابطه مقعدی : همه آنچه باید بدانید در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب رابطه مقعدی : همه آنچه باید بدانید را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال رابطه مقعدی : همه آنچه باید بدانید در فیسبوک
ارسال رابطه مقعدی : همه آنچه باید بدانید در تویتر
ارسال رابطه مقعدی : همه آنچه باید بدانید در واتس آپ
ارسال رابطه مقعدی : همه آنچه باید بدانید در تلگرام
خبرخوان رابطه مقعدی : همه آنچه باید بدانید

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0