با فواید شگفت انگیز سفر کردن آشنا شوید، ۲۵ فایده مسافرت برای سلامتی جسمی و روحی


با فواید شگفت انگیز سفر کردن آشنا شوید، ۲۵ فایده مسافرت برای سلامتی جسمی و روحی

۲۵ فایده مسافرت برای سلامتی جسمی و روحی

در این مطلب می خوانید ... پنهان

سفر تفریحی است که بسیاری از ما از آن لذت می بریم و در مورد آن فکر می‌کنیم، اما از فواید سفر برای سلامتی جسمی و روحیاطلاع نداریم. در زندگی روزمره ما بیش‌تر در مورد سایر فعالیت‌های مرتبط با سلامت، مانند ورزش و رژیم غذایی، آگاهی داریم. اما باید این را بدانیم که مسافرت این توانایی را دارد که ما را به لحاظ جسمی و روحی سالم‌تر کند. شاید آگاه نباشیم، اما سفر می‌تواند تغییرات مثبت و قابل‌توجهی را ایجاد کند که هم در طول سفر و هم در بلندمدت آن را حس خواهیم کرد.

با فواید شگفت انگیز سفر کردن آشنا شوید، ۲۵ فایده مسافرت برای سلامتی جسمی و روحی
با فواید شگفت انگیز سفر کردن آشنا شوید، ۲۵ فایده مسافرت برای سلامتی جسمی و روحی

فواید سفر برای سلامتی

۱. سیستم ایمنی بدن را بهبود می‌دهد

هنگامی که پای سلامت فیزیولوژیکی به میان می‌آید، نمی‌توان از تاثیر بسزای سلامتی غافل شد. یکی از بزرگ‌ترین فواید سفر این است که سبب می‌شود واکنش‌های ایمنی بدن نسبت به باکتری‌ها، ویروس‌ها و سایر میکروارگانیسم‌های مضر قوی‌تر شود.
البته، منظور ما این نیست که می‌توانید در مورد بهداشت و خدمات بهداشتی در حین سفر بی‌دقتی به خرج دهید و خودتان را در معرض خطر مستقیم ابتلا به بیماری‌ها قرار دهید (برای مثال، عدم استفاده از ماسک ضد گاز زمانی که نزدیک به مواد خطرناک هستید).

هرچند زمانی که به مکان‌های جدید و تازه سفر می‌کنید، به طور طبیعی به بدن‌تان فرصت تعامل با بسیاری از ذرات مختلف را می‌دهید و به این ترتیب بدن‌تان آنتی‌بادی‌های بیش‌تری (یا پروتئین‌هایی که با اجسام خارجی مبارزه و از شما در برابر بیماری‌هایی که ممکن است ایجاد شوند، محافظت می‌کنند) تولید می‌کند.
این آنتی‌بادی‌ها بدن شما را در طول زمان تقویت و در آینده از آن در برابر بیماری‌های مشابه محافظت می‌کنند.
دوقلوها را در نظر بگیرید، که بیش‌تر ساختمان ژنتیکی‌شان یکسان است، اما لزوما در یک محیط بیرونی یکسان زندگی نمی‌کنند.
تحقیقات نشان می‌دهد که ایمنی به اثرات غیر وراثتی (مانند مواجهه با محیط زیست) بیش‌تر از ژنتیک مرتبط است.
هر چه‌قدر بیش‌تر به مکان‌های جدید با غذاهای جدید، آب و هوا و فلور و زیاگان محیطی متفاوت سفر کنید، بیش‌تر در معرض آنتی‌ژن‌های متفاوت قرار می‌گیرید، و بدن شما می‌تواند برای مبارزه با آن‌ها خود را مجهز به آنتی‌بادی‌های جدید مجهز کند.

۲. ذهن شما را تیز نگه می‌دارد

تا الان احتمالا بسیار با برنامه‌ی روزمره‌ی زندگی‌تان کاملا آشنا هستید و به آن عادت دارید. انجام فعالیت‌های مختلف روزانه به واقع استعدادهای ذهنی شما را چندان پرورش نمی‌دهد زیرا مغزتان مجبور نیست با طلاعات جدید سر و کله بزند.
یکی از بزرگ‌ترین فواید سفر این است که سبب می‌شود هنگامی که مسافرت می‌کنید (مخصوصا به کشورها یا مناطقی که تفاوت‌های قابل‌توجهی دارند)، در واقع به یک مجموعه‌ی جدید اطلاعاتی دسترسی خواهید داشت که مغزتان مجبور است آن‌ها را پردازش کند.
برنامه‌ی روزانه شما متفاوت خواهد بود؛ همیشه باید تصمیمات جدیدی بگیرید و بتوانید مسیر خود را در خیابان‌های متفاوت و در کنار آدم‌هایی با زبان‌های متفاوت پیدا کنید.
تمام این تجربیات به مغزتان کمک می‌کند که در برابر بیماری‌های دژنراتیو در سطح سلولی و در حین این‌که سن‌تان بالا می‌رود، مقاومت کنید.
مواجهه با محرک‌های جدید که در طی سفر بسیار زیاد هستند، ذهن شما را جوان نگه می‌دارند و حافظه و تمرکزتان را بهبود می‌بخشند.

با فواید شگفت انگیز سفر کردن آشنا شوید، ۲۵ فایده مسافرت برای سلامتی جسمی و روحی
با فواید شگفت انگیز سفر کردن آشنا شوید، ۲۵ فایده مسافرت برای سلامتی جسمی و روحی

۳. سطح استرس را کاهش می‌دهد

در حالی که این مورد یکی از فواید سفر است و چندان تعجب‌برانگیز نیست، بدون شک یکی از جذاب‌ترین آن‌ها است.
بسیاری از مردم مسافرت را به عنوان راهی برای دور شدن از روال زندگی روزمره و فشارهای موجود می‌بینند و زمانی را که در سفر هستند، برای تمرکز روی خودشان صرف می‌کنند.
و این درست است: سفر قطعا می‌تواند فشارهای ذهنی شما را بشکند و از بین ببرد!
رفتن به یک سفر کوچک به دور از شهر و کشور خودتان کمک‌ می‌کند که ذهن‌تان را تازه نگه دارید و استرسی را که به سلامتی‌تان ذره ذره آسیب وارد می‌کند، از بین ببرید.
هنگامی که در میان تمام استرس‌های روزانه زمانی را به استراحت و آرامش نگذرانید، مقدار هورمون استرس یعنی کورتیزولافزایش می‌یابد؛ این پیامد روند پیری را افزایش می‌دهد و سطح قند خون را نیز بالا می‌برد.
این رخداد ممکن است بعدها موجب بروز اثرات منفی زیادی شود از قبیل التهاب، مشکلات دستگاه گوارش، مسائل قلبی عروقی ومشکلات باروری.
نظرسنجی‌ها نشان داده‌است که رفتن به تعطیلات می‌تواند به مدیریت استرس و نگرانی کمک کند. در واقع پس از یک یا دو روز که در تعطیلات هستید، احساسات بد و منفی ناپدید می‌شوند.
یکی از بزرگ‌ترین فواید سفر این است که سبب می‌شود به ذهن شما اجازه می‌دهد تا آرام شود و به جای نگرانی و فشار کاری روی تجربه‌ی چیزهای جدید تمرکز کند.

فواید سفر ۴: خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهد

منظور از بیماری‌های قلبی به طور کلی مشکلات قلبی و عروقی است که از عروق خونی تنگ یا مسدود شده، که می‌توانند حمله‌ی قلبی، آنژین صدری، سکته‌ی مغزی، نقص عملکرد قلب، و سایر اختلالات مشابه را ایجاد کنند.
عوامل زیاد دیگری هم می‌توانند سبب بروز بیماری قلبی شوند، بنابراین برای دوری از این مشکلات به یک تغذیه سالم و متعادل، ورزش، و پرهیز از سموم مضر و عادات مضر نیاز داریم.
استرس نیز می‌تواند یک عامل بزرگ ایجادکننده‌ی بیماری‌های قلبی باشد زیرا می‌تواند به بالا رفتن سطح فشار خون و قند خون منجر شود و به تدریج سیستم گردش خون را ضعیف کند.
مطالعات نشان می‌دهند که احتمال رخ دادن مشکلات و بیماری‌های قلبی به طور خاص در مردانی که به مدت چندین سال تعطیلات نمی‌روند و از کارشان دور نمی‌شوند، بالاتر است.
یک مطالعه‌ی طولی روی بیماری‌های قلبی نیز نشان داد احتمال رخ دادن حمله‌ی قلبی و مرگ ناشی از مشکلات قلبی در زنانی که یک بار در هر شش سال یا کم‌تر به سفر می‌روند در مقایسه با کسانی که هر سال سفر می‌کنند، بالاتر است.
یکی از بزرگ‌ترین فواید سفر این است که در زمان سفر بیش‌تر در حال حرکت هستید و درگیر کارهای فیزیکی مختلف می‌شوید و دقیقا همین نوعی تمرین سبک ورزشی برای بدن‌تان محسوب می‌شود و می‌تواند قلب‌تان را سالم‌تر نگه دارد.

۵. قوه‌ی خلاقیت شما را تقویت می‌کند

هنگامی که خودتان را در مواجهه با محرک‌های جدید قرار ندهید، ممکن است متوجه شوید که قدرت خلاقیت‌تان کم کم افت می‌کند.
خلاقیت به شدت با انعطاف‌پذیری عصبی مرتبط است (چگونه مغز و شبکه‌های عصبی آن سازماندهی می‌شوند).
رفتن به مکان‌های جدید و تجربه کردن صداها، مزه‌ها، بوها، احساسات و مناظر جدید می‌تواند به ارتباطات عصبی جدید منجر شود.
به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که رهبران بخش خلاقیت در خطوط مد، در صورتی به طور مداوم خروجی‌های خلاقانه‌تر تولید می‌کنند که زمان زیادی را در خارج از کشور صرف کنند.
مطالعه‌ی دیگری که روی چند آزمایش انجام شد، که خواستار دیدگاه‌های خلاقانه‌ی شرکت‌کنندگان شد.
یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد کسانی که به خارج از کشور سفر کرده‌اند و زمان زیادی را در میان مردمی با فرهنگ‌ متفاوت صرف کرده‌اند، به طور کلی در این زمینه‌ها عملکرد بهتری داشتند.
یکی از بزرگ‌ترین فواید سفر این است که سفر قطعا می‌تواند به شکستن بی‌حوصلگی یا رکود خلاقیت کمک کند و برای‌تان الهام و انگیزه‌ی لازم را جهت حرکت درست و اصولی مغز فراهم می‌کند.
به ویژه برای کسانی که کارشان شامل تفکر خلاقانه‌ی زیادی است، سپری کردن تعطیلات در جایی که قبلا به آن سفر نکرده‌اید می‌تواند همان الهام و انگیزه‌ای باشد که به قلیان خلاقیت در وجودتان کمک می‌کند.

فواید سفر ۶: سلامت استخوان را بهبود می‌بخشد

این مورد به طور کلی درست است: زمانی که سفر می‌کنید، احتمالا زمان زیادی در خارج از منزل هستید.
زیبایی سفر در تجربه کردن چیزهای جدیدی است که معمولا شامل بازدید از مکان‌های مختلف و لذت بردن از فرهنگ محلی و معماری آن مکان می‌شود.
به این ترتیب می‌توانید نور خورشید را به میزان کافی جذب کنید، به خصوص اگر در یک منطقه‌ی آب و هوایی گرم هستید.
اشعه‌ی خورشید ویتامین D را تامین می‌کند، یکی از نیازهای بدن که نمی‌توان از طریق رژیم غذایی صرف آن را به دست آورد.
ویتامین D جذب کلسیم و فسفر در دستگاه گوارش را تحریک می‌کند.
افزایش جذب کلسیم برای حفظ استخوان‌های محکم و قوی بسیار مفید است، زیرا تضمین می‌کند که از استخوان‌های شما در طی فرایند بازسازی جدا می‌شود و جای کلسیم جداشده میزان کافی از این ماده‌ی معدنی قرار می‌گیرد.
ویتامین ۳D نیز با سلامت استخوان مرتبط است، زیرا تحقیقات نشان می‌دهند که بین مصرف ویتامین D و کاهش میزان تحلیل تراکم استخوان رابطه‌ی معنی‌داری وجود دارد.
از آن‌جایی که پوکی استخوان مشکلی است که بر بسیاری از افراد بالای ۳۵ سال تأثیر می‌گذارد، به ویژه در زنان یائسه و سالخوردگان بسیار شایع است.
یکی از بزرگ‌ترین فواید سفر این است که شما با مرخصی گرفتن از محل کار و مسافرت به جایی که نور آفتاب فراوان دارد، فایده‌ی زیادی خواهید برد.

۷. شما را خوشحال می‌کند

بخش عمده‌ای از آن‌چه که ما انجام می‌دهیم در نهایت جستجوی شادی را شامل می‌شود، اما اغلب ما فراموش می‌کنیم که همیشه در حال کار کردن و دچار روزمرگی شدن ارتباط چندانی با آن خوشبختی که به دنبال‌اش هستیم ندارد.

بنابراین، سفر یک راه عالی برای غرق شدن در چیزی جدید و هیجان‌انگیز است و لذت‌های زیادی به شما می‌دهد.
اگر به مکان‌هایی بروید که همیشه دوست داشتید از آن‌ها بازدید کنید، زمانی را برای کشف چیزهایی که این اماکن به شما ارائه می‌دهند اختصاص بدهید و مجموعه‌ای از خاطرات را برای آینده‌تان ذخیره کنید. با این کار هورمون‌های شادی (دوپامین وسروتونین) همواره در بدن‌تان جاری خواهند بود! و در واقع تحقیقات زیادی شادی و خوشبختی را مرتبط با سفر کردن می‌دانند.
یک مطالعه نشان داد که پیش‌بینی تعطیلات برنامه‌ریزی شده می‌تواند شادی و تعادل عاطفی را افزایش دهد.
مطالعه‌ی دیگر ثابت کرده‌است که صرف هزینه برای چیزهای تجربی (مانند سفر) لذت بیش‌تری در آدم‌ها ایجاد می‌کند در مقایسه با خریدهایی مانند لباس و وسایل الکترونیک می‌شود.

ارزش تجربیاتی مانند این می‌تواند بسیار زیاد باشد و در بلند مدت باعث رضایت بیش‌تر می‌شود.

فواید سفر ۸: به کاهش وزن کمک می‌کند

مشاغل روزمره سبب می‌شود که بسیاری از مردم بیش‌تر ساعات خود را صرف نشستن در دفتر کار کنند.

حتی اگر این‌طور نباشد، برخی از شغل‌ها واقعا فعالیت بدنی را تا حدی که بتواند کالری‌های اضافی را بسوزاند، شامل نمی‌شوند.

علاوه بر این، به دلیل محدودیت‌های زمانی، به طور منظم به باشگاه رفتن یا ورزش کردن امکان‌پذیر نیست.

سفر کردن می‌تواند تا حد زیادی وزن شما را کاهش دهد، هرچند که اثرات آن ممکن است کوتاه مدت باشد.

میزان تاثیری که مسافرت روی وزن بدن دارد از فردی به فرد دیگر متفاوت است و همچنین بر اساس نوع فعالیت‌هایی که در سفر انجام می‌شود می‌تواند متغیر باشد.

اما مسافرت معمولا شامل ترکیبی از فعالیت‌های مختلف، از جمله گشت و گذار و ورزش‌های ماجراجویانه می‌شود، و بعید است که شما زمان‌تان را فقط در اتاق هتل صرف کنید.

بدیهی است که سفر با میزان زیادی پیاده‌روی یا فعالیت‌ (مانند صخره‌نوردی یا کوهنوردی)، در این زمینه مفید خواهد بود.

یک مطالعه در مورد افرادی که چاق بودند، نشان داد که سفر به یک مکان دارای ارتفاع بالا حتی بدون ورزش باعث کاهش وزن در یک هفته می‌شود.

این نتایج به احتمال زیاد به دلیل تغییر ارتفاع بوده‌است و آب و هوا در سطوح متابولیکی و سیری را افزایش داده و سبب کاهش میزان گرسنگی شده‌است.

مطالعه‌ی دیگری نشان می‌دهد که سرما می‌تواند به سوختن کالری و چربی قهوه‌ای کمک کند، که به نوبه‌ی خود سبب سوختن چربی سفید می‌شود.

از سوی دیگر، اگر شما در حال حاضر در آب و هوای سرد زندگی می‌کنید، بازدید از مکانی گرم تشویق‌تان می‌کند که فعالیت بدنی بیش‌تری داشته باشید.

۹. سبب تقویت روابط شخصی می‌شود

در غالب مواقع، سفر کردن یک تجربه‌ی ارزشمند است، خواه به تنهایی سفر بروید و خواه دوستان یا خانواده همراه‌تان باشند.

با این حال، هنگامی که با دیگران سفر می‌کنید، یک مزیت بزرگ دیگر نیز وجود دارد و آن این‌که سفر یک تجربه‌ی پیوند دهنده می‌شود که می‌تواند روابط شما را تقویت کند.

برای زوج‌ها، سفر یک راه موثر جهت ایجاد تجربیات جدید است که ارزش و معنای رابطه را بیش‌تر می‌کند.

مطابق با یک نظرسنجی، بسیاری از زوج‌ها پس از سفر کردن با هم، حس می‌کنند که درک کلی‌شان از نزدیکی و همین‌طور علاقمندی‌های مشترک با شریک زندگی‌شان افزایش یافته‌است.

این زوج ها گزارش دادند که از روابط خود رضایت بالایی دارند و احتمال داشتن رابطه‌ای بسیار بهتر در آن‌ها بالا است.

سایر مطالعات نشان می‌دهند که فعالیت‌های تفریحی با خانواده، مانند مسافرت، می‌تواند حس نزدیکی بین اعضای خانواده، از جمله کودکان و والدین آن‌ها را افزایش دهد.

یک آنالیز بزرگ از مطالب مربوط به اثرات مسافرت نیز نشان می‌دهد که استفاده از سفر به عنوان وسیله‌ای برای ارتباط با اعضای خانواده، احتمال طلاق را کاهش می‌دهد، احساس آرامش را بهبود می‌بخشد و کیفیت رابطه و پیوند بین اعضای خانواده را افزایش می‌دهد.

این اثر به ویژه در صورتی موثر و مفید است که یک زن و شوهر یا خانواده وقت و فرصت زیادی برای کنار هم بودن و شرکت در فعالیت‌های مشترک ندارند.

فواید سفر ۱۰: کمک‌تان می‌کند که بر دوره‌های قاعدگی سخت غلبه کنید

دوره‌های دردناك یا ناراحت‌کننده، بدترین کابوس هر زنی است، و بسیاری از زنان از آن رنج می‌برند.

اگر از آن دسته زنانی هستید که از دوره‌های نامنظم رنج می‌برید، خونریزی سنگین دارید، نوسانات خلقی پیش از قاعدگی یا گرفتگی‌های شکم را تجربه می‌کنید ممکن است تصور کنید که سفر در طول دوره‌ها ایده‌ی خوبی نیست، زیرا ممکن است لذت و خوشی سفر را از بین ببرد.

با این حال، احتمالا متوجه خواهید شد که سفر علائم را بهبود می‌دهد و تا حدی زیادی سبب تسکین درد می‌شود.

بنابراین، سفر اغلب شامل سه چیز است: ویتامین D، ورزش، و سطوح پایین استرس.

بیرون و در معرض نور خورشید بودن و جذب مقدار زیادی ویتامین D به تسکین علائم PMS و سندرم تخمدان پلی‌کیستیک(PCOS) که نوسانات هورمونی و دوره‌های نامنظم را شامل می‌شوند، کمک شایانی می‌کند.

تمرین دارای شدت متوسط ​​در طول سفر، مانند پیاده‌روی و شنا، گردش خون را بهبود می‌بخشد و گرفتگی و درد عضلات را کاهش می‌دهد.

آزاد شدن اندورفین در طول سفر نیز به کاهش خستگی و کج‌خلقی کمک می‌کنند. علاوه بر این، کاهش استرس باعث جلوگیری از بی‌نظمی‌های بیش‌تر خواهد شد.

۱۱. همدلی و احساس یگانگی را در شما عمیق‌تر می‌کند

این مورد واقعا یکی از جنبه‌ّهای شگفت‌انگیز سفر است: در طول راه، شما با آدم‌های زیادی روبرو خواهید شد.

در نهایت، ممکن است دوستان و آشنایان جدیدی را پیدا کنید – یا دست کم بعد از بازگشت از سفر پر از خاطرات تازه از آدم‌هایی تازه خواهید بود.

به همین دلیل است که مسافرت، مخصوصا به مکان‌هایی که به لحاظ جغرافیایی یا فرهنگی دور از شما است، می‌تواند تاثیر زیادی بر توانایی شما برای همدلی داشته باشد.

تعامل با غریبه‌ها، به اشتراک‌گذاری تجربیات و شناخت نکات مشترک می‌تواند نوعی حس پیوند و درک بین آدم‌ها ایجاد کند، چیزی که احتمال رخ دادن آن در زندگی روزمره کم است.

این توانایی برای همدردی و ارتباط با دیگران در تمام طول زندگی‌تان، چه در محل کار و چه در زندگی شخصی، برای‌تان مفید خواهد بود.

فواید سفر ۱۲: احتمال بروز افسردگی و اضطراب را کاهش می‌دهد

افسردگی ریشه در دلایل مختلفی دارد، اما دلیل آن هرچه که باشد می‌توانیم بگوییم که یکی از سو‌تعبیرشده‌ترین و سخت‌ترین تجربه‌هایی است که ممکن است از آن رنج ببرید.

در حالی که نمی‌توان به طور قطع اعلام کرد که آیا رویدادی در آینده ممکن است یک دوره افسردگی را در شما ایجاد کند یا نه، واقعیت به طور کلی این است که یک زندگی متعادل نقشی بسیار پررنگ در کنترل افسردگی خواهد داشت.

مسافرت فرصتی را برای شما فراهم می‌کند تا از شلوغی‌ها و گرفتاری‌های زندگی روزمره کمی فاصله بگیرید و روی خودتان و احساسات‌تان تمرکز کنید.

بر اساس یک مطالعه، احتمال بروز افسردگی و سایر مسائل مربوط به سلامت روان در زنانی که گاهی زمان خود را برای سفر و تعطیلات سپری می‌کنند، کم‌تر است، و در واقع کیفیت زندگی این زنان بالاتر است.

به طور کلی، سفر کردن به مکان‌هایی که تمایل زیادی به دیدن آن‌ها دارید، می‌تواند منبعی برای انگیزه گرفتن باشد!

ثابت شده که مکان‌های خاص مانند جنگل‌های آرام یا محیط‌های کوهستانی در کاهش بیماری‌های مرتبط با استرس موثر هستند.

به طور مشابه، هوای گرم و نور خورشید تاثیر مثبتی بر افسردگی (به ویژه افسردگی فصلی) دارند، چرا که نور می‌تواند ملاتونین و هورمون‌ها را تنظیم کند، از جمله دوپامین و سروتونین.

۱۳. کیفیت تنفس را بهبود ­می‌دهد

زندگی در یک شهر را در نظر بگیرید: رفت و آمد و حرکت در خیابان‌های شلوغ.

شاید از این موضوع آگاه نباشید، اما سیستم تنفسی شما ممکن است به دلیل آلودگی دچار مشکلاتی باشد.

از اگزوز ماشین تا دود و آلودگی‌ّهای صنعتی و گرد و خاک، آلاینده‌های زیادی در هوا وجود دارند که به تدریج ریه‌های شما را دچار آسیب می‌کنند و سبب می‌شوند که بیش‌تر و بیش‌تر مستعد ابتلا به بیماری‌ها و اختلالاتی مانند آسم، برونشیت و سرطان ریهباشید.

با سفر کردن به مکان‌هایی که از آلودگی‌های صنعتی یا شهری دور هستند، ریه‌ها حسابی سم‌زدایی می‌شوند و شما به یک حالت سالم‌تر باز خواهید گشت.

به طور خاص‌تر، سفر به یک منطقه در نزدیکی اقیانوس یا دریا واقعا می‌تواند روی وضعیت ریه‌های‌تان شگفتی خلق کند. این نتیجه‌گیری جدید نیست!

به مدت بیش از ۲۰۰ سال، به کناره‌های دریا و اقیانوس سفر کرده‌اند و برای بهبود اختلالات و بیماری‌های مختلف حمام نمکی گرفته‌اند.

و مطالعات علمی نیز نشان داده‌است که استنشاق هوای دریا می‌تواند به غلبه بر فیبروز سیستیک (تشکیل یک مایع غلیظ که ریه‌ها را مسدود می‌کند) و بیماری ریه کمک کند.

ثابت شده‌است که تنفس در هوای اقیانوس، مخاط را رقیق می‌کند، سرفه را کاهش می‌دهد، فشار سینوس را کم می‌کند و عملکرد ریه را بهبود می‌دهد.

فواید سفر ۱۴: مشکلات گوارشی را کاهش می‌دهد

بسیاری از مردم اثرات زیان‌آور بی شماری را که استرس روی بدن‌شان دارد، متوجه نمی‌شوند، به ویژه هنگامی که پای تاثیر آن روی مشکلات گوارشی به میان می‌آید.

با این حال، از آن‌جایی که فرایند هضم توسط سیستم عصبی روده‌ای کنترل می‌شود، استرس می‌تواند طوفانی خاموش روی سیستم گوارش شما ایجاد کند.

در واقع استرس می‌تواند جریان خون را به سیستم شما مسدود کند، ترشحات مورد نیاز برای هضم را کاهش بدهد و روی انقباض عضلات گوارشی تاثیر بگذارد.

علائم این مشکل عبارتند از اسپاسم مری، حالت تهوع، اسهال، یا یبوست.

سایر مشکلاتی که مستقیما از اثر استرس بر هضم ناشی می‌شوند عبارتند از ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن (به این دلیل که جذب مواد مغذی و واکنش ایمنی بدن به شدت مرتبط هستند) و افزایش باکتری‌های بد در مقایسه با باکتری‌های خوب.

محدود کردن عوامل استرس‌زا و ایجاد ذهنی آرام در طول سفر می‌تواند به کاهش این مشکلات کمک کند.

اختصاص زمان برای از بین بردن استرس نیز می‌تواند به جلوگیری از التهاب مزمن روده کمک کند.

۱۵. برای سلامت پوست خوب است

استرس می‌تواند منجر به تولید بیش از حد کورتیزول شود و به این ترتیب میزان چربی تولید شده روی پوست افزایش می‌یابد. در نتیجه پوستی چرب و پر از جوش خواهید داشت.

استرس در عین حال می‌تواند باعث ایجاد بیماری‌های پوستی مانند پسوریازیس، اگزما و روزاسه منجر شود.

رفتن به یک سفر خوب و حسابی می‌تواند به غلبه بر استرس کمک کند و متعاقبا مشکلات پوستی را از بین ببرد و حتی از به وجود آمدن آن‌ها جلوگیری کند.

با رفتن به جایی که شما را آرام می‌کند، مانند یک منطقه‌ی ساحلی یا کوه‌ و دشت، سبب می‌شوید که پوست‌تان آن کیفیت اولیه‌ی خود را بازبیابد.

اگر به ساحل سفر ‌کنید، به لطف خواص رویه‌ساب ماسه و نمک دریا، همراه با توانایی آب شور و ید برای سم‌زدایی پوست و از بین بردن قارچ‌ها و باکتری‌هایی که سبب ایجاد جوش و لک روی پوست می‌شوند، کیفیت پوست‌تان بهبود خواهد یافت.

همچنین، شنا در آب‌های غنی از منیزیم اقیانوس می‌تواند پوست شما را بسیار بهتر از آب شیرین هیدراته و آبرسانی کند و در عین حال می‌تواند موجب کاهش زبری و التهاب پوست شود.

اگر هم که به ساحل نمی‌روید، سفر به جایی که سطح آلودگی هوا در آن پایین است می‌تواند به پوست‌تان در بازسازی خود کمک کند.

ذراتی که در اثر ترافیک و اگزوز ماشین‌ها در هوا وجود دارند (مانند دی اکسید نیتروژن و دود) می‌توانند سبب پیر و پر از لکه شدن پوست شوند و می‌توانند منافذ را مسدود کنند و میزان رشد باکتری را افزایش دهند.

به مکان‌هایی که آب و هوای خوبی دارد سفر کنید و ببینید که چگونه پوست‌تان را تغییر می‌دهد!

فواید سفر ۱۶: اعتماد به نفس را بهبود می‌بخشد

در غالب مواقع، سفرها صرفا با هدف کشف مکان‌ها و فرهنگ‌های جدید انجام نمی‌شوند. در واقع سفر کشف خودتان را هم شامل می‌شود.

در قلمرویی ناآشنا، به بهترین نحو ممکن می‌توانید توسعه‌ی اندیشه‌ی شخصی‌تان را ارزیابی کنید، و سفر معمولا با افزایش درک و شناخت‌تان از خود و کیستی‌تان به پایان می‌رسد.

اگر فرصت داشته باشید و به جایی بروید که هیچ فشاری را احساس نکنید یا محدودیت‌های اجتماعی بیرونی را بر دوش نداشته باشید، می‌توانید گامی فوق‌العاده به سوی توسعه‌ی عزت نفس‌تان بردارید.

یکی از بزرگ‌ترین فواید سفر این است که مسافرت به تنهایی یا با همسن و سالان‌تان به عنوان یک بزرگسال می‌تواند به این معنا باشد که شما مسئولیت تصمیم‌گیری و باز کردن راه‌تان را به یک مکان خارجی دارید، چیزی که به شما کمک می‌کند تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهید و اگر کمی اضطراب در شما وجود دارد، آن را کاهش بدهید.

۱۷. اوضاع خواب‌تان را بهبود­ می‌دهد

کسی که الگوی خواب نرمالی دارد شاید نداند اما دست و پنجه نرم کردن با مشکلات خواب و داشتن یک الگوی خواب درست و منظم کار بسیار دشواری است.
خواب به طور کلی برای سلامتی و تندرستی کلی بسیار مهم است و کمبود آن می‌تواند باعث ایجاد انواع مشکلات شود، از مشکلات شناختی رفته تا تحریک‌پذیری.
سفر بنا به دلایل مختلفی می‌تواند اوضاع خواب شما را بهبود بدهد.
پیش از هر چیزی، هنگامی که در سفر هستید، به احتمال زمان زیادی را صرف ابزارهای الکترونیکی مانند گوشی هوشمند یا لپ‌تاپ نخواهید کرد.
زمانی که این دستگاه‌ها را نزدیک به زمان خواب استفاده می‌کنید، نور آن‌ها مغز را متقاعد می‌کنند که هنوز تاریک نشده و وقت خواب نیست و به این ترتیب باعث سرکوب شدن ملاتونین می‌شوند.
صرف زمان برای فعالیت‌های دیگر و صرف وقت در فضای باز و جلوی نور خورشید در طول روز، در واقع می‌تواند به تنظیم ساعت زیستی بدن‌تان کمک کند.
به این ترتیب، هیچ مشکلی در خوابیدن نخواهید داشت و روز بعد کاملا سرحال و پر از انرژی هستید.
علاوه بر این، هنگامی که استرس کم‌تری دارید (یکی از بزرگ‌ترین فواید سفر )، معمولا راحت‌تر هم به خواب خواهید رفت.
از فواید سفر این است که پیاده‌روی کردن و سایر فعالیت‌ها در طول سفر به نوعی تمرینات ورزشی هستند و می‌توانند اوضاع خواب را تا حد زیادی بهبود بدهند.

فواید سفر ۱۸: سازگاری را بهبود می‌دهد

در زندگی روزمره ما به ندرت برای فکر کردن یا عمل کرده به شیوه‌ای متفاوت از آن‌چه برای‌مان معمول است، دچار چالش می‌شویم.
ما مثل همیشه و هر روز کارمان را انجام می‌دهیم و به ندرت با چیزی روبرو می‌شویم که باعث شود ورای منطقه‌ی امن‌مان حرکت کنیم.
اما مسافرت به نواحی و مکان‌های جدید و ناشناخته دقیقا نقطه‌ی مخالف این است: سفر شما را به چالش می‌کشد! چالش سازگار شدن با یک فرهنگ کاملا متفاوت و غالبا در کنار آدم‌هایی که شناخت چندانی از آن‌ها ندارید.
این حقیقت به خصوص در صورتی درست است که شما از جایی بازدید می‌کنید که زبان مادری‌تان در آن‌ رایج نیست و مردم‌اش فرهنگ و سبک زندگی بسیار متفاوتی دارند.
با غرق کردن خودتان به طور کامل در آن سبک زندگی محلی که کاملا متفاوت است، در واقع کاری می‌کنید که انعطاف‌پذیری مغزتان کم و کم‌تر شود و بتوانید با اتفاقات و شرایط مختلف سازگاری لازم را پیدا کنید!
این مهارت می‌تواند در زندگی حرفه‌ای و شخصی شما بسیار مفید باشد، زیرا به این ترتیب برای کنار آمدن با تغییرات به شیوه‌ای موثر و مثبت تجهیز خواهید شد.

۱۹. سطح ید را افزایش می‌دهد

اگر عاشق این هستید که از مناطق ساحلی بازدید کنید و در آب دریا شنا کنید، پس باید بدانید که مزیت دیگری هم در این رابطه وجود دارد! ید را می‌توان از طریق منابع منظم غذایی دریافت کرد، اما شنا در آب دریا یا خوردن گیاهان دریایی و غذاهای حیوانی می‌تواند مقدار بیش‌تری ید وارد بدن‌تان کند.
ید بر عملکرد غده‌ی تیروئید تاثیر مستقیم دارد و تیروئید در تنظیم هورمون‌ها و متابولیسم درگیر است.
ید همچنین می‌تواند سیستم ایمنی بدن را بهبود بدهد و به آپوپتوز (یا مرگ سلولی برنامه‌ریزی شده یا خزان یاخته‌ای) کمک کند، که سلول‌های بدخیم را نابود می‌کند قبل از این‌که آن‌ها در بدن تکثیر شده و تبدیل به یک مشکل شوند.
آن‌ها همچنین می‌توانند آپوپتوز سلول‌های سرطانی را ایجاد کنند، و دقیقا به همین دلیل است که ید کافی می‌تواند از بروز برخی سرطان‌ها جلوگیری کند.
علاوه بر این، ید تا حدی هم می‌تواند به درمان بیماری تیروئید و گواتر کمک کند.

فواید سفر ۲۰: به تقویت عضلات کمک می‌کند

بسیاری از ما زمان زیادی را صرف نشستن یا کار کردن می‌کنیم، در حالی که حقیقت این است که بدن انسان برای بی‌حرکت نشستن به مدت طولانی طراحی نشده‌است.
نداشتن حرکت کافی باعث می‌شود که عضلات در امتداد مفصل ران سفت شوند و به این ترتیب ستون فقرات آسیب می‌بیند و دچار درد می‌شود.
عضلات شکم نیز کم کم تحلیل می‌روند، زیرا در هنگام نشستن از آن‌ها استفاده نمی‌کنید.
یکی از بزرگ‌ترین فواید سفر این است که معمولا فعالیت فیزیکی بیش‌تری دارید و به اندازه‌ی کافی ورزش می‌کنید. بیه این ترتیب عضلات‌تان به خوبی توسعه می‌یابند، و مسلما به دلیل عدم فعالیت دچار سفتی نمی‌شوند.

رفتن به اقیانوس می‌تواند به خصوص برای عضلات مفید باشد، زیرا نمک‌های دریا می‌توانند به کاهش درد عضلات و کم شدن التهاب در مفاصل کمک کنند.

۲۱. مسافرت دارای خواص شفابخش است

در صورتی که در جستجوی راهی برای سم‌زدایی بدن‌تان هستید، سم‌زدایی هم به لحاظ فیزیکی و هم به لحاظ روحی روانی بهترین راه‌حل است.
خواه یک دوره‌ی منفی در زندگی‌تان داشته‌اید، و احساس می‌کنید که زندگی یکنواخت و بدون لذت و خوشی است و خواه غم و اندوه در دل‌تان داردید، به هر حال سفر می‌تواند به شما کمک کند از شر گذشته خلاص شوید و روح و روان‌تان را تازگی ببخشید!
با دیدار از سرزمین‌هایی که رویا‌ی‌شان را داشته‌اید، امتحان کردن غذاهای جدید و ملاقات با آدم‌های  جدید، می‌توانید خود را از گذشته دور کنید و تمرکز خود را همواره روی مسیر پیش رو و آینده نگه دارید.
ما می‌دانیم که سفر کردن تا چه حد خلق و خوی شما را بهبود می‌دهد و شادتان می‌کند؛ در واقع سفر می‌تواند چشم‌انداز جدیدی را در زندگی‌تان خلق کند!
سفر کردن به محیطی آرام می‌تواند سبب شود که بدن‌تان آرام آرام تمام مواد زائد و سموم را دفع کند و به این ترتیب شما می‌مانید و یک حس سلامتی و طراوتی بی‌نظیر!

فواید سفر ۲۲: میل جنسی و قوه‌ی باروری را بهبود می‌بخشد

ناباروری و کاهش میل جنسی برای بسیاری از زوج‌ها یک مشکل شایع است و هنوز هم مورد بحث و مطالعه قرار دارد؛  و اغلب علت ایجادکننده‌ی آن‌ها مبهم و ناآشکار است.
کمی تحقیق و بررسی یا مراجعه به متخصص می‌تواند به شناسایی علت این مشکلات و چگونگی غلبه بر آن‌ها کمک کند.
اما گاهی اوقات راه‌حل مناسب به سادگی کاهش دادن سطح استرس است.
یک مطالعه نشان داد صورت گرفتن عمل لقاح در زنانی که سطح آلفا آمیلاز در آن‌ها بالا است، در مقایسه با زنان دیگر بسیار دشوارتر است حتی اگر سابقه‌ی ناباروری هم نداشته باشند.
در صورتی که سفر کنید و به بدن‌تان اجازه‌ بدهید که ریلکس شود و هورمون‌های‌اش را به تعادل برساند می‌تواند به شما کمک کند که بر این مشکلات غلبه کنید.
مطالعه‌ی دیگری نشان داده‌است که استرس می‌تواند تعداد اسپرم‌ها، کیفیت و تحرک آن‌ها را کاهش دهد، بنابراین مردانی که دوست دارند پدر شوند نیز می‌توانند برای آرامش یافتن و دوری از استرس به تعطیلات بروند
به همین ترتیب، استرس می‌تواند باعث کاهش میل جنسی هم در مردان و هم در زنان شود، و سفر می‌تواند کمک‌تان کند که با این مشکل به خوبی مبارزه کنید و بر آن غالب شوید.
در حقیقت، بیش از یک میلیون از پاسخ‌دهندگان به یک نظرسنجی گفتند که سفر سبب بهبود یافتن حس جنسی آن‌ها شده‌است.

۲۳. دانش و چشم‌اندازها را گسترش می‌دهد

مطالعات نشان داده‌اند که سفر به کشورهای دیگر می‌تواند تاثیرات عمده‌ای بر شخصیت آدم‌ها داشته باشد و کسانی که مدت کوتاهی را در کشورهای دیگر اقامت می‌کنند می‌تواند ارزش‌ها و مفاهیم جدیدی را از سفرهای‌شان توسعه دهند.
یک دلیل احتمالی ممکن است این باشد که وقتی مسافرت می‌کنید، دیگر نمی‌توانید در خردجهان جامعه‌ی خودتان زندگی کنید.
مسافرت شما را با آدم‌ها و جوامع متفاوتی همراه می‌کند و واقعا چشم‌تان را به واقعیت‌ها و انتظارات آدم‌های دیگر در سراسر جهان باز می‌کند.
علاوه بر این، در حین این‌که مسافرت می‌کنید، در مورد تاریخ جوامع و کشورهای مختلف و سنت‌های آن‌ها و مردم‌شان اطلاعات زیادی کسب می‌کنید، و همین به گسترش درک شما از جهان کمک می‌کند.
ممکن است متوجه شوید که آن‌چه تا به حال فرض می‌کردید و در ذهن داشتید بیش از حد ساده یا حتی نادرست است.
البته شما می‌توانید با استفاده از سایر منابع نیز اطلاعات زیادی کسب کنید، منابعی از قبیل کتاب یا اینترنت.
اما هیچ چیز واقعا نمی‌تواند به اندازه‌ی مشاهدات خودتان و نتیجه‌گیری‌ها و برداشت‌هایی که خودتان داشته‌اید تاثیرگذار باشد.
کارشناسان همچنین ادعا می‌کنند که سفر کردن سبب می‌شود نسبت به آدم‌های دیگر حالت پذیراتری داشته باشید و نوعی اعتماد کلی و ایمان به بشریت را در شما ایجاد می‌کند.

فواید سفر ۲۴: سبب می‌شود که همواره احساس جوانی کنید

ساختار جمعیت در بیش‌تر کشورهای توسعه یافته طوری شده‌است که تعداد افراد سالخورده و پیر بیش‌تر از افراد جوان است.
در حین این‌که این دوران پیر شدن اکثریت افراد جامعه را درک می‌کنیم، مهم است بدانیم که نوع اوقات فراغت نیز در حال تغییر است، به این ترتیب که در حال حاضر مردم ترجیح می‌دهند وقت آزاد خود را به فعالیت‌هایی نظیر سفر کردن اختصاص بدهند.
تحقیقات نشان می‌دهند که این گرایش مثبت است زیرا مسافرت می‌تواند باعث ایجاد حس جوانی و سلامتی شود.
سفر کردن به نوعی می‌تواند دارو و درمان در نظر گرفته شود، زیرا باعث افزایش سلامت مغز می‌شود و مقاومت بدن را در زمان بالا رفتن سن و سالخوردگی افزایش می‌دهد.
ثابت شده‌است کسانی که سفر می‌کنند کم‌تر از سایرین در معرض خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند آلزایمر و زوال عقل قرار دارند.
یکی از بزرگ‌ترین فواید سفر این است که سفر کردن یک راه عالی برای فعال بودن و تجربه کردن چیزهای متفاوت است حتی زمانی که به سن خاصی می‌رسید.

۲۵. توانایی شما برای کار را بهبود می‌بخشد

مسافرت لذت زیادی را برای شما فراهم می‌کند، اما زمانی که وقت بازگشت به خانه و انجام کارها و وظایف می‌رسد، چه؟
خوب، شواهد نشان می‌دهند که سفر به طور منظم در واقع بهره‌وری و عملکرد شما را در انجام کارها بهبود می‌دهد.
همه‌ی ما از قبل می‌دانیم که سفر کردن چگونه مغز و توانایی آن را برای انجام وظایف شناختی تقویت می‌کند، بنابراین یکی از دلایل احتمالی بهبود عملکرد پس از بازگشت از سفر همین است.
دلیل دیگر این است که قرار گرفتن در الگوی دنیایی کار زیاد و تفریح کم می‌تواند سبب شود که احساس خستگی و بی‌انگیزگی داشته باشید، که البته با هر بار سفر کردن می‌توانید این حالت را از بین ببرید!
یک مطالعه نشان داد که بهبودی از سطح بالایی از کارهای قبل از تعطیلات موفقیت‌آمیز بود زمانی که سفر به گونه‌ای ترتیب داده شده بود که سفرکنندگان از وقت آزاد خود برای آفتاب گرفتن، تمرینات ورزشی و فرصتی برای ایجاد دوستان جدید لذت بردند.
مطالعات دیگر نشان می‌دهند که تعطیلات می‌توانند فشار و فرسودگی شغلی را به خوبی تسکین بدهند، فشاری که باعث فرار از کار و کم انرژی بودن در محل کار می‌شود.
هر از گاهی مرخصی بگیرید و سفر بروید تا باتری‌های‌تان را دوباره شارژ کنید و در عین حال از کارتان و فواید سفر رفتن و مسافرت لذت ببرید و عملکرد خوبی هم داشته باشید.
سفر کردن ، یک سرمایه‌گذاری شگفت‌انگیز در درون خودتان است
اگر یک توصیه وجود داشته باشد که به درد آدم های دنیای امروز بخورد این است که، لذت‌های بیشتری را در زندگی تجربه کنند، یعنی بیشتر سفر کنند. منظور ما این نیست که به سفرهای از پیش برنامه‌ریزی شده برای انجام کار خاصی بروید، بلکه پیشنهاد ما این است که به جایی بروید که هرگز قبلا نرفته‌اید تا اجازه دهید زندگی به شما نشان بدهد چه فرصت‌هایی در انتظار شماست
و حتی تصورش را هم نمی‌کردید. سفر کردن از خیلی جنبه‌ها شگفت‌انگیز است، حس سفر دوستی ما را ارضا کرده و ما را مشتاق بازدید از جاهای بیشتر و تجربه‌ی فرهنگ‌های متعددی می‌کند، با غذاهای جدیدی آشنا می‌‌شویم و افراد بیشتری را ملاقات می‌کنیم. حالا نُه فایده‌ی عالی سفر کردن را برای‌ تان می‌گوییم تا به این تجربه‌ی خوب و لذت‌بخش زندگی ایمان بیاورید.
۱. با سفر کردن هدف جدیدی پیدا خواهید کرد
سفر کردن ، یک سرمایه‌گذاری شگفت‌انگیز در درون خودتان است. وقتی به سفر می‌روید با آدمهای جدید، فرهنگ‌ های جدید و سبک‌ های جدیدی از زندگی روبرو می‌شوید و این فرصتی است که اگر مدام در خانه و محل زندگی‌تان باشید برای‌تان پیش نخواهد آمد.
در مواجهه با این سوژه‌های جدید و تازه، بینش جدیدی هم نسبت به زندگی پیدا می‌کنید و دنیا را از زاویه‌ی دیگری خواهید دید و در نتیجه احتمالا هدف جدیدی هم برای زندگی‌تان پیدا می‌کنید.
اگر احساس می‌کنید در هدفی که دارید، در حال درجا زدن هستید، نمی‌دانید با زندگی‌تان چه می‌خواهید بکنید یا در مورد کار و مسیر تحصیلات‌ تان سردرگمید، سفر کنید؛ بابت چیزهای جدیدی که کشف می‌کنید متعجب می‌شوید و حس و جهت تازه‌ای در زندگی خواهید یافت.
۲. بیشتر قدر خانه‌تان را خواهید دانست
سفر کردن از هر نظر مفید است؛ اگر به کشورهایی سفر کنید که سطح زندگی بالاتری دارند، چیزهای خوبی برای ارتقاء سطح زندگی‌ تان یاد خواهید گرفت و اگر هم به سرزمین‌هایی بروید که سطح و کیفیت زندگی‌شان پایین‌تر است، یاد می‌گیرید که از خانه و محل سکونت خودتان بیشتر لذت ببرید.
زمانی که دور از خانه هستیم و مخصوصا امکانات و تسهیلات همیشگی خودمان را در اختیار نداریم، وقتی به خانه برمی‌گردیم، بابت همان امکانات و داشته‌ها که چون عادی شده بودند به چشممان نمی‌آمدند خوشحال و راضی و قدردان خواهیم بود. گاهی حتی ممکن است به این نتیجه برسید که خانه‌تان، تکه‌ای از بهشت است که روی زمین افتاده و متعلق به خود ِ خود ِ شماست!
۳. خواهید فهمید که خانه‌ی شما، چیزی بیشتر از صرفا مکان زندگی‌تان است
تا زمانی‌که بعد از سفر به خانه برنگردید و سرتان را روی بالش محبوب و همیشگی‌ تان نگذارید، نخواهید فهمید که سفر کردن چقدر زیبا است. هر چه بیشتر سفر کنید، بیشتر درک خواهید کرد که خانه‌ی شما چیزی فراتر از یک شهر، سرزمین و جایی است که در آن متولد شده‌اید و رشد کرده‌اید؛ خواهید فهمید که خانه‌ تان، دنیای شماست، جایی که می‌توانید با آرامش و امنیت در آن زندگی کنید و از یکدیگر حمایت کنید.
وقتی به سفر می‌روید با آدمهای جدید، فرهنگ‌ های جدید و سبک‌ های جدیدی از زندگی روبرو می‌شوید

۴. با سفر کردن خواهید فهمید که چقدر درباره‌ی دنیا کم می‌دانید
این دنیا مانند کتابی است که هرکس سفر نکند، تنها یک صفحه از آن را خوانده است. به گزارش نبض ما، وقتی سفر می‌کنیم، متوجه می‌شویم تصوری که از بعضی چیزها داشتیم چقدر با واقعیت فاصله دارد و ما تا پیش از آن، تحت آموزه‌ها و باورهای القا شده چقدر اطلاعات کم و ناقصی داشتیم.

حتی درمورد خود ِ سفر هم ممکن است به باورهای جدیدی برسید، مثلا می‌بینید مکانی را که زمانی فکر می‌کردید گرانقیمت یا خطرناک است، ابدا آنگونه نیست. یا شاید به این نتیجه برسید که غریبه‌ ها چقدر می‌توانند مهربان و با محبت باشند و چه کمک‌هایی می‌توانند به شما بکنند. فراتر از همه‌‌ی اینها، آشنایی و کشف جاهای جدید و آدمهای جدید و فرهنگ‌ های جدید، یعنی کشف دنیایی جدید تر و جذاب‌ تر.

۵. خواهید فهمید که همه‌ی انسانها، نیازهای مشابهی دارند
سفر کردن با قضاوت‌ های نادرست، تعصب و کوته‌فکری هیچ میانه‌ای ندارد. در سفر خواهید دید که خیلی وقت‌ها سابقه‌ی خانوادگی شما اهمیتی ندارد و همه‌ی انسان‌ها در نیازهای اولیه با هم مشترک اند. هر چه بیشتر سفر کنید، بیشتر هم این واقعیت را درک خواهید کرد، در نتیجه مهارت و رغبت‌ تان در ارتباط برقرارکردن با دیگران، بدون توجه به طبقه و نژاد آنها بیشتر خواهد شد.

۶. خواهید فهمید که دوست پیدا کردن، بی‌نهایت ساده است
یکی از بزرگترین موهبت‌های سفر کردن ، این است که می‌بینید دوست پیدا کردن و دوست شدن با دیگران چقدر راحت است. وقتی آدمها از شرایط همیشگی و روتین‌شان فاصله می‌گیرند و بدون احساس ترس از قضاوت یا شرمندگی، خود‌ِ حقیقی‌شان را رو می‌کنند، یک اتفاق جادویی روی می‌دهد. این صداقت و روراستی، دیگران را هم تشویق می‌کند که اصیل و واقعی باشند و برای همین می‌بینید با تنها چند ساعت بودن در کنار کسی که قبلا او را نمی‌شناخته‌اید چه دوستان خوب و صمیمی می‌شوید.
۷. بهم پیوستگی بشریت را تجربه خواهید کرد
بدون شک سفر نمی‌تواند جلوی تعصب‌ها و جنگ‌های جهانی را بگیرد! اما خوردن‌ ها و خندیدن‌ ها و نگرانی‌ ها و هیجان‌های مشترک در طول سفر می‌تواند درک ما را از هم نوعان‌مان بیشتر کند. همانطور که متوجه نیازهای مشترک‌مان می‌شویم و رابطه‌های بهتری با دیگران برقرار می‌کنیم، عمیقا هم درک خواهیم کرد که آدمها در سراسر دنیا به طرز شگفت‌انگیزی به هم مرتبط هستند.
این آگاهی و هشیاری، نگاه ما را به دنیا دگرگون می‌کند و تجربه‌ی ما از محیط اطراف و خودمان تحت تاثیر قرار می‌دهد. ارتقاء تمام جوانب هشیاری و درک ما از دنیا، به ما کمک می‌کند از نعمت‌هایی که در اختیار داریم بهترین استفاده را بکنیم و از تمام لحظات‌مان لذت ببریم.
۸. خوشبختی و همزمانی پدیده‌ها را تجربه خواهید کرد
سفر کردن یکی از ساده‌ترین راههای آگاه شدن از امواج جادویی ارتباطی بین تمام مخلوقات است که با زمانبندی دقیق، به طرز خوشایندی روی می‌دهد.
شما با پیدا کردن چیزهای جدید و ارزشمند و لذت‌بخش که تصادفا سر راهتان قرار می‌گیرند، خوشبختی را حس خواهید کرد و با تجربه‌ی همزمانی حوادثی که می‌فهمید به طرز معناداری بهم مرتبط هستند اما ظاهرا علتی برای‌ این ارتباط نمی‌بینید، به نظم و ترتیب زیبای حاکم در این جهان پی خواهید برد. به طور مثال، شاید خاطره‌ ای از سفری داشته باشید که در شرایطی که شدیدا نیاز به کمک داشتید و در مکانی ناآشنا، نمی‌دانستید دقیقا چه باید بکنید، کسی مقابل‌تان قرار گرفته که بیشتر از هر کس دیگری کمک‌تان کرده است و همین شروعی شد برای رابطه‌‌ای دوستانه و همیشگی.
۹. با سفر کردن خواهید فهمید که زندگی، هدیه‌ای فوق‌العاده است
بیست سال بعد بابت کارهایی که الان می‌توانستید انجام دهید و ندادید خودتان را سرزنش خواهید کرد و افسوس خواهید خورد، فرصت کشف تازه‌ها همین الان است، پس از شتاب‌تان برای رسیدن به مشغله‌ها کم کنید و با تجربه‌ی تازه‌ها نفسی تازه کنید. زندگی نعمتی باارزش است و ما با تجربه‌ ی لذت‌ها و خوشی‌ ها و تحسین تمام لحظات زیبای زندگی و سهیم شدن آنها با دیگران، شناخت عمیق‌ تری از این نعمت پیدا می‌کنیم. حالا که انرژی دارید و می‌ توانید، زندگی کنید، سفر کنید و لذت ببرید!

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "با فواید شگفت انگیز سفر کردن آشنا شوید، ۲۵ فایده مسافرت برای سلامتی جسمی و روحی" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: با فواید شگفت انگیز سفر کردن آشنا شوید، ۲۵ فایده مسافرت برای سلامتی جسمی و روحی در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب با فواید شگفت انگیز سفر کردن آشنا شوید، ۲۵ فایده مسافرت برای سلامتی جسمی و روحی را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال با فواید شگفت انگیز سفر کردن آشنا شوید، ۲۵ فایده مسافرت برای سلامتی جسمی و روحی در فیسبوک
ارسال با فواید شگفت انگیز سفر کردن آشنا شوید، ۲۵ فایده مسافرت برای سلامتی جسمی و روحی در تویتر
ارسال با فواید شگفت انگیز سفر کردن آشنا شوید، ۲۵ فایده مسافرت برای سلامتی جسمی و روحی در واتس آپ
ارسال با فواید شگفت انگیز سفر کردن آشنا شوید، ۲۵ فایده مسافرت برای سلامتی جسمی و روحی در تلگرام
خبرخوان با فواید شگفت انگیز سفر کردن آشنا شوید، ۲۵ فایده مسافرت برای سلامتی جسمی و روحی

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0