15 روش کم‌هزینه و آسان برای زیبایی پوست و مو


15 روش کم‌هزینه و آسان برای زیبایی پوست و مو

اهمیت زیبایی و سلامت پوست و مو نه تنها برای خانم‌­ها بلکه امروزبه برای آقایان نیز بر هیچکس پوشیده نیست. اما گاهی روش­‌های به کار گرفته شده برای مراقبت از پوست و مو، بسیار گران‌قیمت بوده و عده‌­ای نمی‌­توانند از این روش­‌های پرهزینه استفاده کنند.

در این مطلب می خوانید ... پنهان

همچنین خیلی از اشخاص مراقبت‌­های خانگی با استفاده از مواد طبیعی را بر استفاده از روش­‌ها و مواد شیمیایی ترجیح می‌­دهند. به همین دلایل در این مقاله در بخش بهداشت و سلامت  و زیر شاخه سلامت پوست و زیبایی مو در سایت محشر دات کام، سعی شده راهکارهایی کم‌­هزینه و طبیعی برای زیبایی و مراقبت از پوست و مو برای شما مطرح گردد.

زیبایی و مراقبت از پوست به کمک انواع ماسک‌های کم‌هزینه و آسان

ماسک سیب‌­زمینی و آبلیمو برای زیبایی پوست

آب سیب­‌زمینی را گرفته و یک قاشق آبلیموی تازه به آن اضافه کنید. به وسیله یک پنبه تمیز، محلول را روی پوست ماساژداده و اجازه دهید 10 الی 15 دقیقه روی پوستتان بماند و سپس آن را بشویید. سیب‌­زمینی و آبلیمو به روشن شدن و حفظ لطافت و زیبایی پوست شما کمک شایانی می‌­کنند.

ماسک عسل و پیاز برای زیبایی پوست

ابتدا عسل را روی حرارت، داغ کنید و سپس به آن آب پیاز اضافه کرده و تقریبا 5 دقیقه آن را بهم بزنید. بگذراید ترکیب اندکی سرد شود، سپس یک لایه نازک از آن را روی پوست مالیده و اجازه دهید تا خشک شود. سپس آن را با آب گرم بشویید. همچنین می­‌توانید از آب پیاز به تنهایی استفاده کنید. آب پیاز خام برای لطافت و زیبایی پوست، به خصوص پوست­‌های چرب بسیار مفید است. به وسیله یک تکه پنبه تمیز، آب پیاز را روی صورت ماساژ دهید و بعد از 10 الی 15 دقیقه، صورت خود را با صابون یا شامپوی مناسب به خوبی شست‌­وشو دهید.

ماسک زغال­‌اخته برای زیبایی پوست

اندکی روغن زیتون و عسل را به کمک مخلوط­‌کن با مقداری زغال­‌اخته مخلوط کنید. ترکیب به دست آمده را روی پوست مالیده و بعد از 10 الی 15 دقیقه صورت خود را با آب بشویید. زغال‌ا­خته به دلیل داشتن مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان، موجب مراقبت از پوست، جوان­سازی و زیبایی پوست شما می‌­شود.

ماسک زردچوبه و خیار برای زیبایی پوست

خیار را رنده کرده و با پودر زردچوبه مخلوط کنید. ترکیب را روی قسمت‌­های تیره صورت خود بمالید و بعد از 20 دقیقه آن را بشویید. گاهی نیز می‌­توانید پودر زردچوبه را با مقداری آب و یا آبلیموی تازه مخلوط کرده و خمیر به دست آمده را روی صورت خود ماساژ دهید. اگر از این ماسک هرروز استفاده کنید، تاثیر شگفت­‌انگیز آن را در روشن شدن و زیبایی پوست خود مشاهده خواهید کرد.

ماسک تخم‌­مرغ و عسل برای زیبایی پوست

یک عدد تخم­‌مرغ (ترجیحا از تخم‌­مرغ رسمی استفاده کنید) را با یک قاشق عسل طبیعی و یک قاشق روغن زیتون ترکیب کرده و روی پوست خود ماساژ دهید و بعد از 15 الی 20 دقیقه صورت خود را بشویید. این ماسک با رطوبت­‌رسانی و تغذیه پوست، مانع از ایجاد چین و چروک روی پوست شما شده و به جوانی و زیبایی پوست شما می‌­افزاید.

ماسک هویج برای زیبایی پوست

آب هویج را با مقداری آبلیمو و عسل مخلوط کرده و بر روی پوست ماساژ دهید و بعد از 15 دقیقه آن را با آب سرد بشویید. ماسک هویج به رفع جوش و آکنه و تیرگی‌­های پوست کمک کرده و باعث روشن شدن و زیبایی پوست شما می‌­شود.

ماسک ماست برای زیبایی پوست

برای ضدعفونی کردن و مراقبت از پوست خود، استفاده از ماسک ماست را فراموش نکنید. یک فنجان ماست را با یک قاشق عسل مخلوط کرده و ترکیب به دست آمده را بر روی پوست خود بمالید. اجازه دهید ترکیب 10 الی 15 دقیقه روی پوستتان بماند. سپس صورت خود را خوب بشویید. برای پوست­‌های خشک از ماست پرچرب و برای پوست­‌های چرب، از ماست کم‌­چرب استفاده نمایید. ماسک ماست به پاک­‌سازی و زیبایی پوست شما کمک شایانی می­‌کند.

فواید کلاژن برای پوست و مو
فواید کلاژن برای پوست و مو

زیبایی و مراقبت از پوست به کمک انواع اسکراب‌های کم­‌هزینه و آسان

اسکراب شکر و گلیسیرین برای زیبایی پوست

دو پیمانه شکر را با مقداری آبلیموی تازه و چند قطره گلیسیرین ترکیب کنید و بر روی قسمت­‌های تیره پوست خود بمالید. شکر موجب لایه‌­برداری و گلیسیرین باعث نرم شدن پوست می­‌شود. همچنین آبلیمو، درخشان شدن و زیبایی پوست را برای شما به ارمغان می­‌آورد.

اسکراب قهوه برای زیبایی پوست

کسانی که اهل نوشیدن قهوه هستند و همچنین به مراقبت از پوست خود اهمیت می‌­دهند، می‌­توانند از باقیمانده­‌های قهوه برای پوست صورت و بدن خود بهترین اسکراب را تهیه کنند. یک فنجان آب و نصف فنجان شکر را با دو فنجان پودر قهوه ترکیب کنید. پوست خود را با آب مرطوب کرده و سپس اسکراب قهوه را روی پوست خود به آرامی ماساژ دهید و بعد از چند دقیقه با آب ولرم آن را بشویید.

اسکراب نمک دریایی و روغن نارگیل برای زیبایی پوست

یک فنجان نمک دریایی را با یک فنجان روغن نارگیل مخلوط کنید. می‌­توانید اندکی روغن اسطوخودوس نیز به آن اضافه کنید. اسکراب به دست آمده را به آرامی روی پوست خود ماساژ دهید و بعد از چند دقیقه آن را بشویید. این اسکراب با آب‌­رسانی و حذف سلول­‌های مرده سطحی، پوست شما را بسیار نرم و لطیف می­‌کند.

اسکراب کدوتنبل برای زیبایی پوست

برای از بین رفتن ترک‌­های پوستی به خصوص در قسمت پاشنه پا، اسکراب کدوتنبل بسیار مفید خواهد بود. نصف پیمانه کدوتنبل را با یک قاشق شکر، چند قطره آبلیموی تازه و یک قاشق روغن زیتون و یا روغن بادام ترکیب کنید و بر روی قسمت­‌های مورد نظر ماساژ دهید. با استفاده از این اسکراب به لطافت و زیبایی پوست خود کمک بسیاری کرده­‌اید.

 

زیبایی و مراقبت از مو به کمک انواع ماسک‌موهای کم­‌هزینه و آسان

ماسک موی گوجه­‌فرنگی برای زیبایی مو و ترمیم موهای آسیب دیده

برای درخشان شدن و زیبایی موهای خود می‌­توانید از گوجه­‌فرنگی استفاده کنید. گوجه­‌فرنگی را چرخ یا رنده کرده و آب آن را جدا کنید و سپس آن را بر روی پوست سر و ساقه موهای خود بمالید. آب گوجه­‌فرنگی به ترمیم موهای آسیب دیده کمک کرده و از ریزش آن­ها جلوگیری می‌­کند.

ماسک موی جودوسر برای زیبایی مو و درمان طوره سر

استفاده از ماسک موی جودوسر یکی از بهترین روش­‌های درمان شوره سر است. مقداری جودوسر را با روغن زیتون و شیر ترکیب کرده و بر روی پوست سر بمالید و بعد از 30 دقیقه سر خود را بشویید.

ماسک موی شیرنارگیل برای زیبایی مو و تقویت موهای آسیب دیده

اگر به مراقبت کردن و زیبایی موهای خود اهمیت می‌­دهید، حتما از این ماسک مو استفاده کنید. شیر نارگیل را با مقداری روغن زیتون مخلوط کرده بر روی پوست سر و ساقه موها ماساژ دهید و بعد از 15 دقیقه سر خود را با آب ولرم شست­شو دهید. این ماسک مو تاثیر زیادی در تقویت موها و ریشه‌­های آن‌­ها دارد.

ماسک موی موز و عسل برای افزایش مقاومت و انعطاف­‌پذیری موها

یک موز رسیده را با یک قاشق عسل و یک قاشق روغن زیتون مخلوط کرده و تمام موها و کف سر خود را با آن ماساژ دهید. سپس اجازه دهید این ماسک حدود 15 دقیقه روی موهای شما باقی بماند و بعد آن را بشویید. استفاده از این ماسک موجب افزایش مقاومت و انعطاف­‌پذیری موها شده و پوست سر را مرطوب و تغذیه می‌­کند.

شما برای مراقبت از پوست و موی خود از چه روش­‌هایی استفاده می­‌کنید؟ چه راهکارهایی را برای زیبایی پوست و مو، موثر می‌­دانید؟ تجربیات خود را با سایر خوانندگان سایت محشر دات کام به اشتراک بگذارید.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "15 روش کم‌هزینه و آسان برای زیبایی پوست و مو" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: 15 روش کم‌هزینه و آسان برای زیبایی پوست و مو در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب 15 روش کم‌هزینه و آسان برای زیبایی پوست و مو را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال 15 روش کم‌هزینه و آسان برای زیبایی پوست و مو در فیسبوک
ارسال 15 روش کم‌هزینه و آسان برای زیبایی پوست و مو در تویتر
ارسال 15 روش کم‌هزینه و آسان برای زیبایی پوست و مو در واتس آپ
ارسال 15 روش کم‌هزینه و آسان برای زیبایی پوست و مو در تلگرام
خبرخوان 15 روش کم‌هزینه و آسان برای زیبایی پوست و مو

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0