اسم پسر ایرانی


اسم پسر ایرانی

لیست کامل اسم های پسرانه زیبا به ترتیب حروف الفبا

شامل اسامی پسر ایرانی اصیل (پارسی) و سایر ریشه ها. اسم های ایرانی جدید با فراوانی کم (اسم پسر شیک و امروزی) و نام های اصیل فارسی، ترکی، کردی، لری و …

جستجو اسم پسر بر اساس حروف الفبا

ح چ ج ث ت پ ب آ – ا
ش س ژ ز ر ذ د خ
ق ف غ ع ظ ط ض ص
ي ه و ن م ل گ ک

 

برای مشاهده اسم های پسرانه روی حروف شروع شونده شان در جدول بالا کلیک نمایید.

در مرحله اول اسامی پسر فارسی اصیل را می بینید. سپس سایر اسم ها (نامهای پسرانه ایرانی غیر فارسی) قرار گرفته است که شامل نامهای زیبای پسر کردی، ترکی، گیلکی (رشتی)، لری، بلوچی، اسامی باستانی، اسم های زرتشتی، عربی، عبری، ارمنی و … می باشند.

لیست اسم های پسرانه ایرانی

یکی از مهمترین سوالاتی که برای هر فردی در طول زندگی خودش پیش می آید، معنی نام اوست. همه مردم دوست دارند معنی نام خود را بدانند. علاوه بر اهمیت دانستن معنی نام خود، بسیار پیش می آید که اسمی را از دوستان، خویشاوندان و دیگر افراد بشنویم و علاقه داشته باشیم تا معنی آن را بدانیم. این مسئله همراه با موج جدیدی از تمایل مردم به انتخاب اسم های ایرانی اصیل باعث شده تا در دسترس بودن مجموعه کامل از نامهای ایرانی و معنی نام ها برای بسیاری از ایرانیان عزیز اهمیت داشته باشد.

بخش فرهنگی نماگرد با اهمیت به این موضوع در تلاشی چند ماهه مجموعه ای کامل از هزاران اسم ایرانی را جمع آوری کرده است که به صورت دسته بندی شده در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد که امیدواریم مورد استفاده شما عزیزان قرار بگیرد.

boys name 2 اسم پسر ایرانی

مرجع اسم ایرانی

اسم های ایرانی قسمتی از زبان و در نتیجه فرهنگ ما ایرانیان است. انتخاب اسم برای فرزند از مهمترین اقدامات پدر مادرهای ایرانی با شنیدن خبر آمدن فرزند به زندگیشان است. نام فارسی به عنوان اولین مرجع اسم های ایرانی دخترانه و پسرانه، در دهه اخیر تلاش زیادی در گردآوری و معرفی نام های ایرانی دختر و پسر به ایرانیان داشته است تا فارسی زبانان و ایرانیان انتخاب اسم مناسب تری برای فرزند دختر یا پسر خود داشته باشند. اسم زیبا اولین هدیه ای است که به کودک خود می دهید. هدیه ای که تا آخر عمر همراه او خواهد بود.

انتخاب اسم پسر

اسم های پسرانه قرار گرفته در فهرست بالا برای نامگذاری فرزند پسر و هم چنین نامگذاری اسم کسب و کار بخصوص مشاغلی که ارتباط با پسران و آقایان دارد می تواند کاربرد داشته باشد. مثلا کسب و کاری که محصولات مردانه دارد. البته بیشتر افراد به دنبال اسم پسر زیبا و شیک برای بچه پسر خود هستند. معمولا نام های خاص زیبا، امروزی و با فراوانی کم برای فرزند پسر خود ترجیح می دهند.

اسم پسرانه

نام های سیاوش، پارسا، فرهاد، داریوش، کیان، کوروش، شهریار و خیلی اسامی زیبای دیگر. اسم های باستانی پسرانه ایران زمین هستند و از نام های اصیل ایرانی به حساب می آیند. خیلی اسم های ترکی یا کردی هستند که از گذشته دور فقط در ایران کاربرد دارند و دارای معانی بسیار زیبا و لطیف هستند. شاید در مورد نام های پسرانه ایرانی جنبه تاریخی بودن نامها بیشتر از نام های دخترانه در زیباییشان تاثیر داشته باشد. گویی نام های باستانی پسر بیشتر مورد محبوبیت واقع هستند تا نام های دخترانه باستانی.

اسم جدید

بسیاری از همراهان در این سالها از ما درخواست نام جدید پسر داشته اند و در پست مربوط در این مورد مفصل صحبت کرده ایم. اما در این باره کوتاه بگوییم زمانی که از دید دیگری به نام ها و سیر محبوبیت آن ها می نگریم، می فهمیم که اسم ها هم گویی دوره بخصوص خود را دارند. برخی نام ها یک دوره بسیار محبوب می شوند و در دوره دیگر به دلیل زیاد شدنشان از محبوبیت شان کم می شود و برعکس و این سیر ادامه دارد. اما هدف نام فارسی در این چندین سال، معرفی دقیق معنی و ریشه نام های ایرانی بوده است تا دوستان با آگاهی بیشتر نسبت به اسمها، انتخاب اسم بهتری داشته باشند.

زیباترین اسم پسر

به عقیده محشر از دید زیبا شناسی زیبایی اسم را معنی، آوا و در درجه بعدی تاریخچه آن تشکیل می دهد. نام هایی که معنی مثبتی را القا می کنند، آوای گوشنوازی دارند و در تاریخ ایران زمین یادآور شخصیت نیک (مثل آرش، کاوه، سیاوش و …) هستند، بدون شک اسم های زیباتری هستند و خواهند بود. نظر شما چیست؟

❓به نظر شما زیباترین اسم پسرانه چه اسمی است؟ در قسمت نظرات (پایین) دیدگاهتان را بنویسید.👇

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "اسم پسر ایرانی" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: اسم پسر ایرانی در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب اسم پسر ایرانی را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال اسم پسر ایرانی در فیسبوک
ارسال اسم پسر ایرانی در تویتر
ارسال اسم پسر ایرانی در واتس آپ
ارسال اسم پسر ایرانی در تلگرام
خبرخوان اسم پسر ایرانی

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


0