پترا در اردن از عجایب هفتگانه


پترا در اردن از عجایب هفتگانه

شهر باستانی پترا که قدمت آن به سال ۳۱۲ پیش از میلاد باز می‌گردد، پایتخت امپراطوری نبتی‌ها بود. گفته می‌شود مردمان این تمدن نخستین قومی بودند که به تکنولوژی حفر تونل‌های آبی دست یافتند.

این شهر عظیم در دل کوه ساخته شده ودر آن بنا‌های زیادی مثل یک آمفی تئاتر ۴ هزار نفره وجوددارد. فیلم «ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی» دراین شهر باستانی فیلمبرداری شد.

پترا در اردن از عجایب هفتگانه

پترا شهری است که در دل صخره و سنگ‌های اردن ساخته شده است. این شهر که در قرن سوم پیش از میلاد توسط نَبَطی‌ها ساخته شد، پایتخت آنان و محل اتصال بین النهرین، سرزمین شام و شبه جزیره عربستان بود. پترا یک شهر تجاری، مهم و زمامدار راه‌های تجارتی به حساب می‌آمد.

در سال ۱۰۵ میلادی، رومی‌ها توانستند به حکومت نَبَطی‌ها پایان دهند و پایتختشان پترا را به تسخیر خود در آورند. پس از آن در سال ۶۳۶ میلادی، عرب‌ها پترا را از چنگ رومیان در آوردند و اهالی پترا به کشاورزی مشغول بودند. تا اینکه در سال ۷۳۶ و ۷۳۸ زلزله‌هایی ویران کننده مردم این شهر را وادار به ترک دیارشان کرد.

پترا در اردن از عجایب هفتگانه
پترا در اردن از عجایب هفتگانه

هم اکنون پترا در اردن مهم‌ترین جاذبه‌ی دیدنی اردن است. همچنین از سال ۱۹۸۵ در لیست میراث یونسکو نیز قرار گرفته است. از عجایب شهر پترا می‌توان به سنگ‌هایی به رنگ قرمز اشاره کرد که در زمان غروب خورشید، به رنگ صورتی در می‌آیند و به همین دلیل پترا به نام شهر رز نیز شناخته می‌شود.

پترا در اردن از عجایب هفتگانه
پترا در اردن از عجایب هفتگانه

کلمه‌ی پترا در زبان یونانی به معنای صخره بوده چرا که این شهر تماما از کنده کاری و حفاری‌های داخل تخته سنگ‌های عظیم و در دل کوه به وجود آمده است. تاسیس پترا، این شهر پر رمز و راز و یادگار نَبَطی‌ها، به اعتقاد برخی به سال ۳۱۲ پیش از میلاد باز می‌گردد. به همین خاطر به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهر‌های جهان نیز شناخته می‌شود.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "پترا در اردن از عجایب هفتگانه" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: پترا در اردن از عجایب هفتگانه در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب پترا در اردن از عجایب هفتگانه را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال پترا در اردن از عجایب هفتگانه در فیسبوک
ارسال پترا در اردن از عجایب هفتگانه در تویتر
ارسال پترا در اردن از عجایب هفتگانه در واتس آپ
ارسال پترا در اردن از عجایب هفتگانه در تلگرام
خبرخوان پترا در اردن از عجایب هفتگانه

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ