بزرگترین چرخ و فلک جهان عین دبی | Ain Dubai


بزرگترین چرخ و فلک جهان عین دبی | Ain Dubai

وقتی صحبت از ساخت و ساز در دبی و امارات به میان می‌آید همیشه باید به دنبال رکورد زدن آن سازه باشیم؛ از بلندترین ساختمان و بزرگ‌ترین مرکز خرید جهان گرفته تا بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا؛ البته پروژه‌های عجیب دبی به همین‌ها ختم نمی‌شود و حتّی اثر انگشت حاکم دبی هم برج می‌شود!

دبی یکی از لوکس‌ترین شهرهای آسیا است که رکوردهای بسیار زیادی دارد و در زمینه ساخت و ساز عجایب بسیاری را خلق کرده است و رکوردهای زیادی را در گینس ثبت کرده است. این بار دبی قصد ساخت بزرگ‌ترین چرخ و فلک جهان با نام چرخ و فلک عین دبی را دارد.

چرخ و فلک چشم دبی

جاذبه‌ای تفریحی که به تازگی افتتاح شده است و لقب بزرگترین چرخ و فلک دنیا را از آن خود کرده. در ادامه، ضمن تماشای فیلم افتتاح چرخ و فلک دبی به حقایق و ویژگی‌های منحصر به فرد آن نیز توجه داشته باشید.

اگر قصد سفر به دبی را دارید این چرخ و فلک یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های این شهر است که بازدید از آن را نباید از دست بدهید.

توجه داشته باشید بلیط این چزخ فلک جذاب ۳۷۰ درهم است
وب سایت رسمی چرخ و فلک دبی:

Ain Dubai – World’s Highest Observation Wheel In Dubai

https://www.aindubai.com

ولی شما میتوانید بلیط را یک سوم قیمت یعنی با بیش از ۷۰ درصد تخفیف در سایت بی‌نظیر دات کام به قیمت ۱۲۵ درهم بخرید!

خرید بلیط بزرگترین چرخ و فلک در جهان چرخ و فلک عین دبی | Ain Dubai با تخفیف ویژه

چرخ و فلک عین دبی، در جزیره‌ی بلو واترز بزرگ‌ترین و بلندترین چرخ و فلک جهان است، سابقا با نام «چشم دبی» شناخته می‌شد و در حال نام عین دبی به آن اختصاص داده شده است.

این چرخ و فلک با عنوان «بی سابقه در دنیای مهندسی، چه از لحاظ پروسه و چه ابعاد» مورد ستایش قرار گرفته است.

علت شگفت‌آور بودن عین دبی

بشر با توجه به امکاناتی که تکنولوژی و خلاقیت در اختیار او قرار داده است، این امکان را فراهم کرده تا روز به روز بر تعداد موارد خارق العاده‌ای که در اختیار دارد، بیفزاید. اگر از حق نگذریم این چرخ و فک در نوع خود کم نظیر و بسیار جالب توجه به نظر می‌آید. اگر به شهر دبی سفر کردید به بازدید این چرخ و فلک نیز بروید و بزرگی و عظمت آن را با چشمان خود از نزدیک مشاهده کنید.

  • طول تمامی کابل‌های سیمی به کار رفته در چرخ و فلک عین دبی به حدود ۲۴۰۰ کیلومتر می‌رسد. برای درک بزرگی این رقم می‌توانید به این موضوع فکر کنید که فاصله بین قاهره و دبی نیز ۲۴۰۰ کیلومتر است.
  • وزن هر کدام از اسپوک‌های (پره چرخ) چرخ فلک دبی ۵ تن است و طول هر کدام از آن‌ها بیشتر از یک زمین فوتبال است.
  • طوقه یا هسته مرکزی چرخ و فلک دبی وزنی معادل با ۱۳ هواپیمای airbus a۳۸۰s دارد.
  • در ساخت چرخ و فلک عین دبی، ۲۵ درصد فلز بیشتری نسبت به برج ایفل به کار گرفته شده است.
  • مجموعاً بیش از ۹۰۰۰ تن فلز برای ساخت و ساز عین دبی استفاده شده است.

دلایل بی‌شماری را می‌توان برای شگفت‌آور بودن این چرخ و فلک عنوان کرد که یکی از آن‌ها عظیم بودن و غول آسا بودن آن است. همان طوری که اشاره کردیم این چرخ و فلک بیش از ۲۵۰ متر ارتفاع دارد و این ارتفاع در دنیا چرخ و فلک‌ها یک عدد بی‌سابقه و بی‌نظیر به شمار می‌رود.

جالب است بدانید که این چرخ و فلک شگفت‌انگیز روی یک جزیره مصنوعی شگفت‌انگیز بنا شده است.

جزیره بلوواترز:

جزیره بلوواترز  (انگلیسی:  Bluewaters Island) یک جزیره مصنوعی اماراتی در خلیج فارس است که در ۵۰۰ متری خط ساحلی اقامتگاه ساحلی جمیرا و در نزدیکی دبی مارینا در شهر دبی واقع شده‌است.

یاداشت از طرف نویسنده: سعی کردیم در این مطلب نه تنها کلمه خلیج فارس را درج کنیم و عمدا به خلیج فارس در ویکی پدیا لینک دادیم!

جزیره بلو واترز و چرخ و فلک عین دبی روی نقشه:

«عین دبی» یا همان «چشم دبی» الهام گرفته از چرخ فلک معروف «چشم لندن»، با ارتفاع بیش از ۲۰۳ متر (۶۶۸ فوت)، باعث کوتاه دیده شدن چرخ فلک لندن و همچنین، چرخ فلک بلند قد لاس وگاس نوادا با ارتفاع ۱۶۷ متر (۵۴۸ فوت) می‌شود.

قبل از آنکه چشم دبی ساخته شود چرخ و فلک چشم لندن با ارتفاعی بیش از۲۰۳ متر و چرخ و فلک لاس وگاس نوادا با ارتفاعی بیش از ۱۶۷ متر، دو مورد از مرتفع‌ترین چرخ و فلک‌های دنیا به شمار می‌رفتند اما از زمانی که این سازه عظیم ساخته شد، عین دبی به یک سازه منحصر به فرد و بسیار خاص بدل گشت و همه چیز تغییر یافت.

این چرخ فلک ظرفیت ۱۴۰۰ مسافر را دارد که در ۴۸ اتاقک جای داده می‌شوند. این اتاقک‌ها توسط شرکت هیوندای طراحی و ساخته شده‌اند که فضای داخل آن‌ها طوری طراحی شده که بتوان چشم اندازی زیبا و کامل از آسمان خراش‌های این شهر مشاهده کرد.

هر ۴۸ اتاقک چرخ و فلک عین دبی ظرفیت حمل ۴۰ نفر وجود دارد، اما بنا به شرایط کرونایی در هر کپسول نهایتا ۱۰ نفر می‌توانند سوار شوند.

مورد دیگری که باعث شده همگان شروع به ستایش این بنای خاص کنند، پروسه تولید آن است. در ساخت این بنا،   ۹ هزار تن آهن به کار برده شده و شاید جالب باشد که بدانید آهن به کار برده شده در این بنا حتی از برج ایفل نیز بیشتر است! .

عین دبی به خاطر چشم‌انداز بی‌نظیر و امکانات فوق العاده خود یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری دبی خواهد بود که همچون آهن ربایی گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به خود جذب خواهد کرد.

چشم دبی در مجموع بیش از ۹۰۰۰ تن وزن دارد و با حرکت آهسته خود فرصت بی‌نظیری برای تماشای شهر رویایی دبی و جزیره مصنوعی واتر بلو را برایتان ایجاد می‌کند.

به طور میانگین یک دور گردش عین دبی ۴۸ دقیقه طول می‌کشد و لحظات شاد و باور نکردنی را در طول این سفر تجربه خواهید کرد.

شک نداشته باشید که سفر به دبی بدون بازدید و سوار شدن بر این چرخ و فلک، یک سفر ناقص و ناتمام به شمار می‌رود.

خرید بلیط بزرگترین چرخ و فلک در جهان چرخ و فلک عین دبی | Ain Dubai با تخفیف ویژه

کپسول‌های شیشه‌ای این چرخ و فلک دارای قابلیت هوشمند برای کنترل وضعیت آب و هوای داخل کابین نیز می‌باشند. کابین‌های لوکس و بزرگتر عین دبی دارای امکانات بسیار فوق العاده و لوکسی از جمله کاناپه‌های راحتی، میز و … می‌باشند.

تمامی این اتاقک‌ها دارای تهویه کننده هوا هستند، ضمنا وای فای رایگان و کفپوشی چوبی دارند.

عین دبی چرخ و فلکی است روی ابرها با چشم‌انداز نفسگیر و ۳۶۰ درجه از شهر دیدنی دبی و نشانه‌های شهری دبی همچون مارینا دبی، پالم جمیرا، برج العرب، و برج خلیفه که در هنگام غروب افتاب بسیار تماشایی است.

منبع:  Aindubai

خرید بلیط بزرگترین چرخ و فلک در جهان چرخ و فلک عین دبی | Ain Dubai با تخفیف ویژه

 

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "بزرگترین چرخ و فلک جهان عین دبی | Ain Dubai" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: بزرگترین چرخ و فلک جهان عین دبی | Ain Dubai در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب بزرگترین چرخ و فلک جهان عین دبی | Ain Dubai را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال بزرگترین چرخ و فلک جهان عین دبی | Ain Dubai در فیسبوک
ارسال بزرگترین چرخ و فلک جهان عین دبی | Ain Dubai در تویتر
ارسال بزرگترین چرخ و فلک جهان عین دبی | Ain Dubai در واتس آپ
ارسال بزرگترین چرخ و فلک جهان عین دبی | Ain Dubai در تلگرام
خبرخوان بزرگترین چرخ و فلک جهان عین دبی | Ain Dubai

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0