بارداری و ماه مبارک رمضان


بارداری و ماه مبارک رمضان

آیا خانم های باردار می توانند روزه بگیرند و انجام این فریضه برای آن ها مشکلی به وجود نمی آورد ؟روزه داری در چه رده سنی از حاملگی مجاز و بی خطر است؟

شیرین نیرومنش متخصص زنان و زایمان گفت: بعضی خانم‌های حامله به‌علت احساس خطر، از روزه گرفتن اجتناب کرده و بعضی دیگر یا حتی در حالات طاقت‌فرسای اواخر حاملگی نیز روزه خود را به‌جا می‌آورند اما هنوز هم بسیاری از خانم‌ها که حاملگیشان با ماه مبارک مصادف است، نمی‌دانند باید چه کار بکنند.

مادران باردار باید بدانند در 3 ماه اول بارداری به خصوص 8 هفته اول بارداری سلول های جنین در حال شکل گیری هستند و همچنین روزه داری می تواند بر رشد عمومی جنین تأثیرگذار باشد و خطرات بسیار جبران ناپذیری را به جای بگذارد.

این متخصص زنان و زایمان بیان کرد:در سه ماه دوم و سوم بارداری جنین وابسته به مواد غذایی مادر است و بیشترین افزایش وزن جنین در سه ماه سوم بارداری است ولی با رعایت شرایطی زنان باردار می توانند روزه بگیرند.

وی افزود: خانم های باردار در صورت اقدام به روزه داری باید مواد مقوی به اندازه کافی در وعده سحر مصرف کنند همچنین در طول مدت روزه داری از حضور در فضای باز پرهیزکنند و فعالیت شدید بدنی نداشته باشند.

نیرومنش تصریح کرد: زنان باردار در صورت افت فشار خون، کاهش قند خون,تهوع,استفراغ ولرزش بدن نباید اقدام به روزه داری کنند زیرا کاهش قند خون شدید در خون مادربرای جنین مضر است.
وی توصیه کرد: زنان شیرده به ویژه در شش ماه اول شیردهی نباید روزه بگیرند زیرا تنها غذای نوزاد شیر مادر است.

بارداری و ماه مبارک رمضان
بارداری و ماه مبارک رمضان
محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "بارداری و ماه مبارک رمضان" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: بارداری و ماه مبارک رمضان در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب بارداری و ماه مبارک رمضان را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال بارداری و ماه مبارک رمضان در فیسبوک
ارسال بارداری و ماه مبارک رمضان در تویتر
ارسال بارداری و ماه مبارک رمضان در واتس آپ
ارسال بارداری و ماه مبارک رمضان در تلگرام
خبرخوان بارداری و ماه مبارک رمضان

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

2 thoughts on “بارداری و ماه مبارک رمضان

  • ژوئن 12, 2016 at 11:52 ق.ظ
    Permalink

    آیا اقدام به بارداری در ماه رمضان شانس پسردار شدن را کاهش می دهد؟
    ممکن است کیفیت روند تخمک گذاری در زنان کاهش یابد مثل دوران قحطی و جنگ.

    • ژوئن 12, 2016 at 11:54 ق.ظ
      Permalink

      پاسخ دکتر مینا موحدی، پزشک جراح و متخصص بیماری های زنان و زایمان و نازایی:
      این مساله از نظر علمی چندان مورد قبول نیست و صرفا نتایج برخی از تحقیقات و مقاله های متعدد نشان می دهد که در برخی شرایط ممکن است کیفیت روند تخمک گذاری در زنان کاهش یابد مثل دوران قحطی و جنگ. آمارهای ارائه شده از جنگ جهانی دوم نشان می دهد که در این دوران به دلیل اینکه زنان تغذیه خوبی نداشته و کیفیت خواب پایینی داشته اند و همچنین استرس ناشی از این شرایط باعث شده که تا حدودی در روند تخمک گذاری مشکلاتی ایجاد شود. در ماه مبارک رمضان هم اگرچه در طول روز خانم روزه است ولی برای افطار این کم‌خوری با انواع غذاهایی تهیه شده، جبران می شود و معمولا خانم ها مشکلی از نظر تغذیه ای در این دوران و همچنین کیفیت تخمک گذاری ندارند. در ضمن آمار کنترل شده ای وجود ندارد که نشان دهد در ماه مبارک رمضان، تولد پسران نوزاد کمتر بوده است. با توجه به اینکه توصیه می شود خانم ها شش ماه قبل از بارداری به پزشک مراجعه کنند تا آزمایش های لازم صورت بگیرد. می توانید در صورتی که می خواهید فرزندتان حتما پسر باشد، با پزشک خود مشاوره داشته باشید و از روش های خاصی که البته فقط تا حدودی برای رسیدن به این مساله به شما کمک می کند، بهره بگیرید. البته به کمک روش‌های پیشرفته درمان باروری یعنی IVF یا میکرواینجکشن می‌توان این کار را انجام داد ولی این روش ها فقط به زوجینی که دچار مشکل ناباروری هستند و می خواهند فقط فرزند دختر یا پسر داشته باشند، توصیه می شود نه به خانمی که دچار مشکل باروری نیست.

Comments are closed.


0