۱۲ راز زیبایی پوست که متخصصان پوست از آن استفاده می‌کنند


۱۲ راز زیبایی پوست که متخصصان پوست از آن استفاده می‌کنند

۱۲ راز زیبایی که متخصصان پوست از آن استفاده می‌کنند

اگر از متخصصان پوست در مورد زیبایی پوست صورتشان سوال کنید و بپرسید چه کارهایی برای باقی ماندن این زیبایی انجام می‌دهند به دو مورد اشاره خواهند کرد: شستن صورت در شب  و استفاده از کرم‌های مناسب ضد آفتاب در طول روز. اما ساده نباشید، ترفندهای بسیار زیادی وجود دارد که این افراد برای حفط زیبایی پوست خود از آن‌ها بهره‌مند می‌شوند تا پوستی صاف و بدون لکه داشته باشند. در این مقاله قصد داریم ۱۲ مورد از رازهای زیبایی پوست که متخصصان از آن استفاده می‌کنند را بیان کنیم.

1- آن‌ها کثیفی‌ها و گرد و خاک را از پوست خود دور می‌کنند

این افراد به طور روزانه و مرتب حوله صورت خود را تغییر می‌دهند. حوله حمام نیز حاوی باکتری‌های مضری است که باید به طور مرتب تغییر پیدا کند. رطوبت، گرما و پوست مرده می‌تواند بر روی حوله شما تجمع کند. زمانی که صورت خود را می‌شویید، همیشه موهای خود را به سمت عقب بکشید. معمولا افراد به هنگام پاکسازی صورت خود در شب به ناحیه خط رویش مو توجهی نمی‌کنند. زمانی که می‌خواهید بخوابید، موهای خود را از روی صورت بردارید زیرا مو همانند یک آهنربا برای کثیفی‌ها و آلودگی‌ها عمل می‌کند و آن‌ها را به خود جذب می‌کند.

 

2- آن‌ها از رتینوئید برای زیبایی پوست استفاده می‌کنند

اگر می‌خواهید زیبایی پوست برایتان مهم است می‌توانید از رتینوئید موضعی بر روی پوست خود استفاده کنید. این مواد هم خانواده ویتامین A   هستند و می‌توانند فرآیند تولید کلاژن را تحریک کنند و پوست شما را محکم تر و شاداب‌تر نگه دارند. در این صورت پوست شما عاری از چین و چروک خواهد بود. اگر از این مواد به مدت چند هفته استفاده کنید، مطمئن باشید تاثیر بسیار قابل توجهی بر روی پوست شما خواهد داشت.

 

3- این افراد برای زیبایی پوست ، پوست خود را خشک نمی‌کنند

بهتر است محصولات مورد نیاز خود را بر روی پوست مرطوب اعمال کنید، بنابراین بعد از شستن و پاکسازی پوست، اجازه دهید رطوبت بر روی صورت شما باقی بماند و سپس مواد مورد نیاز را بر روی آن اعمال کنید. اگرچه بیشتر محصولات بر روی بسته بندی خود پیشنهاد می‌کنند که بر روی پوست خشک مصرف گردد اما  کمی رطوبت به مواد اجازه می‌دهد راحت‌تر به پوست شما نفوذ کنند.

 

4- آن‌ها همیشه پوست خود را آب رسانی می‌کنند

پوست شما برای اینکه شاداب‌تر، نرم‌تر و زیباتر باشد به رطوبت نیاز دارد. مرطوب کننده‌هایی که حاوی اسید هیالورونیک هستند فوق العاده عالی خواهند بود. بهتر است روزانه ۸ الی ۱۰ لیوان آب بنوشید تا رطوبت مورد نیاز پوست تامین و زیبایی پوست حاصل شود.

 

5- این افراد برای زیبایی پوست به روغن بهای زیادی می‌دهند

معمولا افرادی که به زیبایی پوست خود اهمیت می دهند از روغن زیتون برای پاکسازی و رطوبت رسانی به پوست استفاده می‌کنند. در این حالت پوست هیچ گونه چین و چروکی نخواهد داشت. شما می‌توانید از ترکیب روغن زیتون و آب استفاده کنید. روغن آرگان نیز برای پوست عالی است. روغن‌های طبیعی، مرطوب کننده و پاک کننده عالی برای پوست هستند و می‌توانند مواد آرایشی را در عرض چند دقیقه از روی پوست شما حذف کنند.

 

6- آن‌ها برای زیبایی پوست از سرم استفاده می‌کنند

بعد از شستن صورت، استفاده از سرم می‌تواند بسیار مفید باشد.  بهتر است از سرم‌هایی استفاده کنید که حاوی آنتی اکسیدان  و ویتامین C است و می‌تواند با رادیکال‌های آزاد مبارزه کند. همچنین می‌توانید از سرم‌هایی استفاده کنید که حاوی فاکتورهای رشد یا مشتقات سلولی هستند و می‌توانند ساخت کلاژن و الاستین  را تحریک کنند. در نهایت بر روی پوست خود از ضد آفتاب‌های مناسب استفاده کنید.

 

7- این افراد مراقب لب‌های خود هستند

هر روز صبح زمانی که از خواب بیدار می‌شوید از یک محصول مرطوب کننده بر روی لب‌های خود استفاده کنید. اینگونه مواد از خشک شدن لب‌ها جلوگیری می‌کند و آب مورد نیاز آن را تامین می نماید.

 

8- آن ها توجه ویژه‌ای به چشمان خود دارند

چشم اولین مکانی است که می‌تواند علائم پیری را نشان دهد پس به توجه ویژه و خاصی نیاز دارد. بهتر است از کرم‌های دور چشم مخصوصی استفاده کنید.  مثلا برخی از این کرم‌ها حاوی کافئین هستند و می‌توانند به کمتر شدن پف زیر چشم کمک کنند. شما می‌توانید از کرم‌هایی استفاده کنید که دارای فاکتور رشدی هستند که  در طول شب باعث بازیابی سلول‌های مرده می‌شود.

 

9- این افراد برای زیبایی پوست دمای حمام را با دقت تنظیم می‌کنند

بهتر است دمای حمام زیاد داغ نباشد. از دمای گرم برای حمام استفاده کنید. اگر دمای حمام بیش از حد داغ باشد، باعث از بین رفتن روغن طبیعی پوست می‌شود و پوست خشک خواهد شد و در نهایت باعث ایجاد خارش در آن می‌شود. از مرطوب کننده های مناسب قبل و بعد از حمام استفاده کنید.

 

10- آن‌ها منتظر زمان خواب برای شستشوی صورت نمی‌مانند

زمانی که از سرکار به منزل بر می‌گردید منتظر زمان خواب برای شستشوی صورت خود نباشید. اگر آرایشی بر روی صورت دارید  و می‌خواهید آن را پاک کنید، بهتر است زمان انجام اینکار را به تعویق نیندازید.

 

11- این افراد برای زیبایی پوست با استراتژی مناسب آرایش خود را پاک می‌کنند

یکی از قوانین طلایی به هنگام پاک کردن آرایش صورت این است که چشمان خود را نمالید. پوستی که در ناحیه مژه‌ها وجود دارد ظریف‌ترین و حساس‌ترین پوست بدن محسوب می شود و می‌تواند به سرعت پیر شود. مالش تهاجمی این نواحی می‌تواند آسیب زیادی به پوست وارد کند و باعث تسریع فرآیند پیری در این ناحیه گردد. برای پاک کردن آرایش چشم از محصولات مناسب و یک پارچه نخی نرم استفاده کنید. حتی اگر پوست شما دارای آکنه هست باز هم می‌توانید از این روش بهره مند شوید.

 

12- آن‌ها تنها بر روی زیبایی پوست صورت خود تمرکز نمی‌کنند

بهتر است به پوست سایر نواحی بدن نیز توجه کنید. اگر در پشت و گردن خود آکنه‌ای مشاهده کردید می‌توانید از اسید سالیسیلیک و ژل آکنه برای درمان آن استفاده کنید. بیشتر افراد، توجهی به ناحیه گردن خود نمی‌کنند و همین امر موجب می‌شود نشانه‌های پیری در این قسمت خیلی زود نمایان شود. شما می‌توانید از سرم، مرطوب کننده، ضد آفتاب و سایر محصولات مراقبتی برای این قسمت از پوست خود نیز استفاده کنید.

زیبایی پوست
زیبایی پوست

راز جوانی ابن سینا:

یکی از موارد مهم در مبحث سلامت و زیبایی پوست، نیکویی رنگ رخسار است. برای برخورداری از این ویژگی باید خون سالم و صالح در بدن جریان داشته باشد. مصرف غذاهای موثر در رفع کم‌خونی می‌تواند در این زمینه کمک‌کننده باشد. بهترین مواد غذایی خون‌ساز، ماءاللحم (عصاره گوشت)،‌ زرده تخم‌مرغ عسلی، نخود و انجیر هستند. مصرف زرده تخم‌مرغ عسلی حداقل هفته‌ای 3عدد در وعده صبحانه و مصرف عصاره گوشت بره گوسفند هفته‌ای یک تا دو مرتبه پیشنهاد می‌شود.

استفاده از غذاهای تهیه شده با نخود مثل فلافل و نخودآب (همراه با گوشت یا بدون گوشت) و همچنین خوردن سیر، پیاز و زیتون‌سیاه به همراه غذا هم می‌تواند در نیکویی رنگ پوست موثر باشد. علاوه بر اینها، جهت افزایش نفوذ خون در عروق زیرجلدی و ایجاد خوشرنگی چهره توصیه می‌شود از فلفل و زعفران در پخت غذاها استفاده کنید. در بعضی کتب نیز به نوشیدن آب کرفس جهت نیکویی رنگ رخسار اشاره شده است.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "۱۲ راز زیبایی پوست که متخصصان پوست از آن استفاده می‌کنند" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: ۱۲ راز زیبایی پوست که متخصصان پوست از آن استفاده می‌کنند در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب ۱۲ راز زیبایی پوست که متخصصان پوست از آن استفاده می‌کنند را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال ۱۲ راز زیبایی پوست که متخصصان پوست از آن استفاده می‌کنند در فیسبوک
ارسال ۱۲ راز زیبایی پوست که متخصصان پوست از آن استفاده می‌کنند در تویتر
ارسال ۱۲ راز زیبایی پوست که متخصصان پوست از آن استفاده می‌کنند در واتس آپ
ارسال ۱۲ راز زیبایی پوست که متخصصان پوست از آن استفاده می‌کنند در تلگرام
خبرخوان ۱۲ راز زیبایی پوست که متخصصان پوست از آن استفاده می‌کنند

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0