تقویم نجومی امروز تقویم همسران امروز تقویم اسلامی امروز


تقویم نجومی امروز تقویم همسران امروز تقویم اسلامی امروز

تقویم نجومی یک تقویم اسلامی شامل مناسب های دینی و اسلامی و احکام و اختیارات نجومی امروز و حالت قمر در عقرب و ذکر و دعای روز و تعبیر خواب و استخاره می باشد.

تقویم نجومی امروز تقویم همسران امروز تقویم اسلامی امروز

همواره برخی به دنبال تقویم نجومی همسران امروز و آداب و احکام اسلامی هستند که در این بخش از سایت محشر دات کام برای این دسته از عزیزان به صورت روزانه این بخش به روزآوری میشود.

تقویم نجومی

جدول نجومی یا تقویم نجومی (زبان لاتین: ephemeris، به زبان یونانی: ἐφημερίς) در اخترشناسی و ناوبری فلکی، موقعیت و وضعیتِ طبیعیِ اجرام و نیز ماهواره‌ها در آسمان را در فاصلهٔ زمانیِ معینی تعیین کرده و بدست می‌دهد.

تقویم نجومی امروز شامل:

در ادامه مطلب آسونی به بحث دقیق تری درباره تقویم نجومی می پردازیم.

اصطلاح تقویم نجومی اشاره به دو تعبیر دارد:

  1. تقویم اطلاعات نجومی
  2. اطلاع از زمان انجام کارها و امورات زندگی به لحاظ خوش یمن بودن یا نبودن

تقویم اطلاعات نجومی

بسیاری از مخاطبین علم نجوم و اتفاقات و رویدادهای دنیای نجوم و ستارگان و سیارات، علاقه‌مند هستند تا بدانند زمان وقوع رخدادهای نجومی چه موقعی است.

بدون شک یکی از مهمترین مسائلی که هر منجم و علاقه‌مند به علم نجوم بایستی بداند، زمان رویدادهای نجومی و کلیه این رویدادها از جمله زمان‌های کسوف، خسوف، ماه نو، ماه کامل، بارش‌های شهابی، بهترین زمان رویت سیارات و… است.

معمولا در ابتدای هر سال دانشمندان علم نجوم زمان این رویدادها را با ذکر ساعت دقیق آن‌ها در تقویمی با عنوان تقویم نجومی گردآوری می‌کنند.

اطلاع از زمان انجام کارها و امورات زندگی

دومین تعبیر در اصطلاح «تقویم نجومی» اشاره به خوش یمن بودند و نبودن یا سعد و نحس بودند امور زندگی دارد. این تعبیر در میانه عامه مردم بسیار رواج دارد.

در ابتدای سال شمسی، تقویمی تحت عنوان تقویم نجومی تالیف و تدیون می‌شود و در آن به تفکیک روز و ساعات، تمام امورات زندگی از بهداشت فردی گرفته تا مسائل کاری، ازدواج، معاملات، خرید و… به لحاظ خوش یمنی یا بدیمنی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ما نیز طی 20 سال گذشته، به صورت روزانه و مداوم این اطلاعات را در سایت محشر دات کام به اطلاع مخاطبین عزیزمان میرسانیم و برخی از سایر سایت ها نیز، بخشی از این اطلاعات را ارایه می کنند.

اگر شما نیز علاقه مند به اطلاع از اطلاعات کامل تقویم نجومی امروز تقویم همسران امروز تقویم اسلامی امروز هستید، فقط کافی است محشر دات کام را به خاطر بسپارید .

همه این اطلاعات به صورت روزانه در اولین ساعت هر روز یعنی ساعت 12 هر شب در صفحه اصلی و نخست سایت محشر دات کام mahshar.com درج میگردد.

تاریخچه تقویم نجومی

  • هزاره دوم پیش از میلاد: جدول‌های پچنگا در دوره ودایی ستاره‌شناسی هند ایجاد شد.
  • هزاره یکم پیش از میلاد: جدول‌های ستاره‌شناسی در نجوم بابلی ایجاد شد.
  • سده دوم میلادی: کتاب المجسطی و جداول دستی بطلمیوس ایجاد شد.
  • سده هشتم پس از میلاد: زیج ابراهیم فزاری
  • سده نهم پس از میلاد: زیج محمد بن موسی خوارزمی
  • سده دوازدهم پس از میلاد: جداول تولدو که تا حد زیادی بر پایه زیج منابع عربی و ستاره‌شناسی در دوران اسلامیست، به وسیله ژرار کرمونایی ویرایش گردید و پایه ستاره‌شناسی استاندارد اروپا تا زمان جداول الفانسین بود.
  • سده سیزدهم پس از میلاد: زیج ایلخانی در رصدخانه مراغه در ایران ایجاد شد.

تقویم نجومی در سایت محشر دات کام، بصورت روزانه انتشار می‌یابد. در این تقویم نجومی رویدادهای نجومی هر روز، به تفکیک و به ترتیب بدقت محاسبه و طبقه‌بندی شده‌اند تا علاقه مندان به نجوم بتوانند به بررسی و مطالعه آن‌ها بپردازند

این اطلاعات با استفاده و مقایسه داده‌های چندین نرم‌افزار نجومی قدرتمند تهیه شده و به شکلی بسیار ساده و قابل فهم قالب‌بندی شده اند.

چرا می‌توانیم بگوییم که تقویم ما بر اساس ستاره‌شناسی است؟

به طور کلی، تقویم‌ها بر اساس چرخه‌های اجرام آسمانی مثل خورشید یا ماه که بیشتر توجه انسان را به خود جلب می‌کنند، هستند.

البته استثناهایی وجود دارد مانند تقویم مایاها (۲.۰۰۰ تا ۱.۵۰۰ قبل از میلاد) که علاوه بر ماه و خورشید، بر اساس حرکت سیاره زهره نیز ساخته شده است. مایاها که علاقه زیادی به حرکت اجرام آسمانی داشتند، دانش نجومی متراکمی را توسعه دادند. با رصد خورشید و ماه، آن‌ها موفق شدند یک تقویم دقیق متشکل از ماه‌های ۲۹ روزه و یک سال با ۳۶۵ روز را تصور کنند.

چه کسی اولین تقویم نجومی را ایجاد کرد؟

اولین تقویم خورشیدی را مصریان در حدود ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد با اندازه گیری ۳۶۵ روز ایجاد و مورد استفاده قرار دادند. امروزه ما از تقویم گریگوری پیروی می‌کنیم که در سال ۱۵۸۲ توسط پاپ گریگوری سیزدهم (۱۵۰۲ – ۱۵۸۵) ایجاد شده است.

چه رابطه‌ای بین تقویم نجومی و مراحل ماه وجود دارد؟

ماه تأثیر زیادی در اختراع تقویم داشت. دوره آن تقریباً ۲۹.۵ روز است و الهام بخش این ماه بود که نزدیک به ۳۰ روز باشد. ماه همچنین الهام بخش چندین تقویم مانند چینی، یهودی، هندی و اسلامی است که به آن‌ها تقویم قمری گفته می‌شود.
رابطه بین تقویم و نجوم مستقیم است. … در نتیجه، فصول، طبق تقویم قمری، هر سال حدود ده روز زودتر رخ می‌دهند.طبق تحقیقات انجام شده، ماه مستقیماً به پدیده‌های فصلی (کاشت، شکار، ماهیگیری و غیره) تاثیرگذار است و تقویم نجومی میتواند برای تصمصم گیری و اقدام بهتر کمک کند!

در کدام تقویم چرخه خورشیدی با چرخه ماه ترکیب شده و هر سال به نام یک حیوان نامگذاری شده است؟

تقویم چینی چرخه خورشیدی را با چرخه‌های قمری ترکیب می‌کند و بنابراین قمری است. هر ۱۲ سال یک چرخه تکمیل می‌شود که در آن هر سال به نام یکی از ۱۲ حیوان مربوط به طالع بینی چینی نامگذاری می‌شود: موش، گاو، ببر، خرگوش، اژدها، مار، اسب، گوسفند، میمون، خروس، سگ و گوشت خوک.

ضمنا تقویم چینی قدیمی ترین تقویم جهان است.

چه کسی تقویم اسلامی را اختراع کرد؟

تقویم اسلامی اولین بار توسط صحابی نزدیک پیامبر، عمر بن خطاب معرفی شد. او در طول رهبری خود بر جامعه مسلمانان در حدود سال ۶۳۸ پس از میلاد، با مشاوران خود مشورت کرد تا در مورد سیستم‌های مختلف تاریخ‌گذاری مورد استفاده در آن زمان تصمیم گیری کند.

چه رابطه‌ای بین طالع بینی و نجوم وجود دارد چه شباهت‌ها و تفاوت‌هایی بین آن‌ها وجود دارد؟

هر دو گذشته مشترکی دارند و اگر طالع بینی وجود نداشت، نجوم نیز وجود نداشت. در حالی که نجوم به دنبال درک فیزیک جهان است، طالع بینی از محاسبات نجومی با موقعیت اجرام آسمانی در مدارشان استفاده می‌کند تا رویدادهای کیهانی را با رویدادهای بشری مرتبط کند.

منبع تقویم نجومی امروز تقویم همسران امروز تقویم اسلامی امروز در محشر:

اطلاعات این بخش از سایت از تقویم نجومی، روحانی شیعه، منجم و خوشنویس سرشناس خدمتتان تقدیم میگردد.

شهرت مصباح زاده بیشتر به خاطر استخراج تقویم نجومی سالانه و آثار هنری است. مصباح زاده فن استخراج تقویم را از پدرش آموخته بود و به مدت ۷۳ سال به طور مرتب به چاپ و انتشار تقویم سالانه خود پرداخت.

منبع اطلاعات تاریخ قمری سایت هچری دیت می باشد.

تقویم نجومی چیست و به چه دردی می‌خورد:

تقوم نجومی با طالع بینی اسلامی برای شما مشخص می‌کند که کدام روزها برای کدام کارها خوش یمن (سعد) است و کدام روزها برای کدام کارها بد یمن (نحس) است سعد و نحس بودن ایام در قرآن هم آمده و از قدیم الایام هم زمان قمر در عقرب معروف است.

با تقویم نجومی می‌توانید برای کارهایتان روزهای خوش یمن و با برکت را انتخاب کنید و درصد موفقیت خود را در هر کاری بالا ببرید

تقویم نجومی یا تقویم قمر در عقرب با تعیین تعطیلات و مناسبت ها، اوقات شرعی، رویدادهای نجومی با تعیین بروج و توضیحاتی درباره انواع سال‌ها و بروج مختلف در طالع بینی

جدول نجومی یا تقویم نجومی شامل طالع بینی اسلامی، اعلام خوش یمنی یا بد یمنی کارها، ازدواج، درمان را در تاریخ و روزهای مختلف سال، اوقات شرعی و …

در تقویم نجومی با طالع بینی اسلامی دقیقآ مشخص شده که چه روزهایی برای ازدواج، معالجه، ساخت و ساز، زناشویی، مسافرت، فعالیت‌های آموزشی، کشاورزی، نقل مکان و خلاصه هر کار اساسی که می‌خواهید انجام دهید را با کمک تقویم نجومی می‌توانید تعیین کنید که دقیقآ چه روزی آنرا شروع کنید تا خوش یمن و با برکت باشد چه روزهایی قمر در عقرب است کدام روزها دو ستاره جفت شده و خوش یمن است.

در تقویم نجومی  رویدادهای نجوم و کواکب در هر روز و آشنایی با بروج مختلف و رویدادهای نجومی علوم غریبه را در اختیار خواهید داشت.

سعد و نحس ایام

از نظر عقل محال نیست که اجزاء زمان با یکدیگر تفاوت داشته باشند، بعضی دارای ویژگیهای نحوست و بعضی ویژگیهای ضد آن، هر چند از نظر استدلال عقلی راهی برای اثبات یا نفی چنین مطلبی در اختیار نداریم، همین اندازه میگوییم ممکن است ولی از نظر عقل ثابت نیست.

بنابراین اگر دلایل شرعی از طریق وحی که افقهای وسیعتری را روشن میسازد بر این معنی در دست داشته باشیم قبول آن نه تنها بیمانع بلکه لازم است.

آیات قرآن در مورد نحس بودن ایام

در آیات قرآن تنها در دو مورد اشاره به «نحوست ایام» شده است:

  • یکی در آیه ۱۹ سوره قمر و دیگری در آیه ۱۶ سوره فصلت که درباره ماجرای قوم عاد سخن میگوید در آنجا میخوانیم: فارسلنا علیهم ریحاً صرصراً فی ایام نحسات: «مانند بادی سخت و سرد در روزهای شومی بر آنها مسلط ساختیم.»
  • و در نقطه مقابل، تعبیر «مبارک» نیز در بعضی از آیات قرآن دیده میشود، چنانکه درباره شب قدر میفرماید انا انزلناه فی لیلة مبارکة «،» ما قرآن را در شبی پر برکت نازل کردیم”

«نحس» در اصل به معنی سرخی فوق العاده افق است که آنرا به صورت «نحاس» یعنی «شعله آتش خالی از دود» در میآورد، سپس به همین مناسبت در معنی «شوم» به کار رفته است.

به این ترتیب قرآن جز اشاره سربستهای به این مسئله ندارد، ولی در روایات اسلامی به احادیث زیادی در زمینه «نحس و سعد ایام» برخورد میکنیم که هرچند بسیاری از آنها روایات ضعیف است و یا احیانا آمیخته با بعضی روایات مجعول و خرافات است، ولی همه آنها چنین نیست، بلکه روایات معتبر و قابل قبولی در میان آنها بدون شک وجود دارد، چنانکه مفسران نیز در تفسیر آیات فوق بر این معنی صحه نهاده اند.

روایات در مور سعد و نحس ایام

محدث بزرگ مرحوم علامه مجلسی نیز روایات فراوانی در بحارالانوار در این زمینه آورده است.

در روایات متعددی سعد و نحس ایام در ارتباط با حوادثی که در آن واقع شده است تفسیر شده.

در روایتی از امیرمؤمنان علی (ع) میخوانیم شخصی از امام (ع) درخواست کرد تا درباره روز «چهارشنبه» و فال بدی که به آن میزنند و سنگینی آن، بیانی فرماید که منظور کدام چهارشنبه است؟

فرمود: «منظور چهارشنبه آخر ماه است که در محاق اتفاق افتد، و در همین روز» قابیل «برادرش» هابیل «را کشت… و خداوند در این روز چهارشنبه تندباد را بر قوم عاد فرستاد»

لذا بسیاری از مفسران به پیروی بسیاری از روایات آخرین چهارشنبه هر ماه را روز نحس میدانند و از آن تعبیر به «اربعاء لاتدور» میکنند (یعنی چهارشنبهای که تکرار نمیشود).

در بعضی دیگر از روایات میخوانیم که روز اول ماه روز سعد و مبارکی است چرا که آدم (ع) در آن آفریده شد، همچنین روز بیست و ششم چرا که خداوند دریا را برای موسی (ع) شکافت. یا این که روز سوم ماه روز نحسی است، چرا که آدم و حوا در آن روز از بهشت رانده شدند و لباس بهشتی از تن آنها کنده شد. یا این که روز هفتم ماه روز مبارکی است، چرا که نوح (ع) سوار بر کشتی شد (و از غرقاب نجات یافت).

یا اینکه در مورد نوروز در حدیثی از امام صادق (ع) میخوانیم که فرمود: «روز مبارکی است که کشتی نوح (ع) بر جودی قرار گرفت و جبرئیل بر پیامبر اسلام (ص) نازل شد، و روزی است که علی (ع) بر دوش پیامبر (ص) رفت بتهای کعبه را شکست و داستان غدیر خم مصادف با نوروز بود.

این گونه تعبیرات، در روایات فراوان است که سعد و نحس ایام را با بعضی از حوادث مطلوب، یا نامطلوب پیوند میدهد، مخصوصاً در مورد روز عاشورا که بنی امیه به گمان پیروزی بر اهل بیت آن را روز مسعودی میشمردند، و در روایات شدیداً از تبرک به آن روز نهی شده و حتی دستور دادهاند که آن روز را روز ذخیره آذوقه سال و مانند آن نکنند بلکه کسب و کار را در آن روز تعطیل کرده و عملا از برنامه بنی امیه فاصله بگیرند.

مجموع این روایات سبب شده که بعضی مسئله سعد و نحس ایام را چنین تفسیر کنند که مقصود اسلام توجه دادن مسلمین به این حوادث است تا از نظر عمل خود را بر حوادث تاریخی سازنده تطبیق دهند و از حوادث مخرب و روش بنیانگذاران آنها فاصله گیرند.

این تفسیر ممکن است در مورد قسمتی از این روایات صادق باشد ولی در مورد همه آنها بطور حتم صادق نیست، چرا که از بعضی از آنها استفاده میشود تأثیر مرموزی در بعضی ایام احیاناً وجود دارد که ما از آن آگاهی نداریم.

این نکته نیز قابل دقت است که بعضی در مسئله سعد و نحس ایام به اندازه ای افراط میکنند که به هر کاری میخواهند دست بزنند قبلا به سراغ سعد و نحس ایام میروند و عملاً از بسیاری فعالیتها باز میمانند و فرصتهای طلایی را از دست میدهند.

یا اینکه بجای بررسی عوامل شکست و پیروزی خود و دیگران و استفاده از این تجربیات گرانبها در زندگی، گناه همه شکستها را به گردن شومی ایام میاندازند، همانگونه که رمز پیروزیها را در نیکی ایام جستجو میکنند!

این یکنوع فرار از حقیقت، و افراط در مسئله و توضیح خرافی حوادث زندگی است که باید از آن به شدت پرهیز کرد و در این مسائل نه گوش به شایعات میان مردم داد، نه سخن منجمان، نه گفته فالگیران.

اگر چیزی در حدیث معتبر در این زمینه ثابت شود باید پذیرفت، وگرنه بیاعتنا به گفته این و آن باید خط زندگی را ادامه داد و با تلاش و سعی و کوشش محکم گام برداشت و از توکل بر خدا یاری جست و از لطف او استعانت خواست.

مسئله توجه به سعد و نحس ایام علاوه بر اینکه غالباً انسان را به یک سلسله حوادث تاریخی آموزنده رهنمون میشود، عاملی است برای توسل و توجه به ساحت قدس الهی و استمداد از ذات پاک پروردگار

در روایات متعددی میخوانیم که در روزهایی که نام نحس بر آن گذارده شده میتوانید با دادن صدقه و یا خواندن دعا و استمداد از لطف خداوند و قرائت بعضی آیات قرآن و توکل بر ذات پاک او به دنبال کارها بروید و پیروز و موفق باشید.

از جمله در حدیثی میخوانیم که یکی از دوستان امام حسن عسکری (ع) روز سه شنبه خدمتش رسید

امام فرمود: دیروز تو را ندیدم، عرض کرد: دوشنبه بود و من در این روز حرکت را ناخوش دانستم!

فرمود: «کسی که دوست دارد از شر روز دوشنبه در امان بماند:

در اولین رکعت نماز صبح سوره هل اتی بخواند.

سپس امام (ع) این آیه از سوره هل اتی را (که تناسب با رفع شر دارد)

تلاوت فرمود: فوقاهم الله شر ذلک الیوم…»

خداوند نیکان را از شر روز رستاخیز نگاه میدارد او به آنها خرمی و طراوت ظاهر و خوشحالی درون عطا میکند

در حدیث دیگر میخوانیم که:

یکی از یاران امام ششم (ع) از آن حضرت پرسید: آیا در هیچ روزی از روزهای مکروه چهارشنبه و غیر آن سفر کردن مناسب است؟

امام (ع) در پاسخ فرمود: سفرت را با صدقه آغاز کن و آیة الکرسی را به هنگامی که میخواهی حرکت کنی تلاوت کن” (و هر کجا میخواهی برو)

در حدیث دیگری نیز آمده است که یکی از یاران امام دهم علی بن محمد الهادی (ع) میگوید:

خدمت حضرت (ع) رسیدم در حالی که در مسیر راه انگشتم مجروح شده بود و سواری از کنارم گذشت و به شانه من صدمه زد و در وسط جمعیت گرفتار شدم و لباسم را پاره کردند.

گفتم: خدا مرا از شر توای روز حفظ کند، عجب روز شومی هستی!

امام فرمود: با ما ارتباط داری و چنین میگویی؟! و روز را که گناهی ندارد گناهکار میشمری؟

آن مرد عرض میکند از شنیدن این سخن به هوش آمدم و به خطای خود پی بردم، عرض کردم ای مولای من، من استغفار میکنم و از خدا آمرزش میطلبم.

امام (ع) افزود: روزها چه گناهی دارد که شما آنها را شوم میشمرید هنگامی که کیفر اعمال شما در این روزها دامانتان را میگیرد؟!

راوی میگوید: عرض کردم برای همیشه از خدا استغفار میکنم و این توبه من است ای پسر رسول خدا.

امام (ع) فرمود: این برای تو فایدهای ندارد، خداوند شما را مجازات میکند به مذمت کردن چیزی که نکوهش ندارد، آیا تو نمیدانی که خداوند ثواب و عقاب میدهد، و جزای اعمال را در این سرا و سرای دیگر خواهد داد

سپس افزود: دیگر این عمل را تکرار مکن و برای روزها در برابر حکم خداوند کار و تأثیری قرار مده”!

این حدیث پرمعنی اشاره به این است که اگر روزها هم تأثیری داشته باشد به فرمان خدا است، هرگز نباید برای آنها تأثیر مستقلی قائل شد و از لطف خداوند خود را بینیاز دانست.

ضمن اینکه نباید حوادثی را که غالباً جنبه کفاره اعمال نادرست انسان است به تأثیر ایام ارتباط داد و خود را تبرئه کرد.

مصاحبه خواندنی آیت الله مکارم شیرازی در رابطه با سعد و نحس بودن ایام

در سؤالی که خبرنگار مهر از دفتر آیت الله ناصر مکارم شیرازی در رابطه با سعد و نحس بودن ایام مطرح شد در پاسخ، بخشی از کتابی مورد اشاره قرار گرفت که یکصد و هشتاد سؤال و پاسخ در آن گردآوری شده است.

آیت الله مکارم شیرازی در رابطه با این کتاب نوشته است: «هنگام نوشتن تفسیر نمونه (با کمک جمعی از فضلاء) سعی کردیم تمام سؤالاتی را که در کتب مفسران پیشین چون محل ابتلا نبوده و بیجواب مانده است و به ویژه آنچه مسئله روز بوده را مطرح کرده و به طور دقیق به پاسخگویی آن بپردازیم.»

وی افزوده است: «از آنجا که اطلاع همگان از پاسخ این سؤالات ضروری به نظر میرسید حجت الاسلام حسینی به اتفاق جمعی از فضلای حوزه علمیه با تلاش فراوان سعی در جمع آوری این سؤال و جوابها از ۲۷ جلد تفسیر نمونه و ۱۰ جلد پیام قرآن و نظام بخشیدن به آنها کرده و در نتیجه یکصد و هشتاد سؤال و پاسخ مهم را گردآوری کردند.»

 

تقویم نجومی امروز تقویم همسران امروز تقویم اسلامی امروز
تقویم نجومی امروز تقویم همسران امروز تقویم اسلامی امروز
محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "تقویم نجومی امروز تقویم همسران امروز تقویم اسلامی امروز" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: تقویم نجومی امروز تقویم همسران امروز تقویم اسلامی امروز در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب تقویم نجومی امروز تقویم همسران امروز تقویم اسلامی امروز را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال تقویم نجومی امروز تقویم همسران امروز تقویم اسلامی امروز در فیسبوک
ارسال تقویم نجومی امروز تقویم همسران امروز تقویم اسلامی امروز در تویتر
ارسال تقویم نجومی امروز تقویم همسران امروز تقویم اسلامی امروز در واتس آپ
ارسال تقویم نجومی امروز تقویم همسران امروز تقویم اسلامی امروز در تلگرام
خبرخوان تقویم نجومی امروز تقویم همسران امروز تقویم اسلامی امروز

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0