14 نکته مهم که افراد موفق در تعطیلات رعایت میکنند


14 نکته مهم که افراد موفق در تعطیلات رعایت میکنند

افراد موفق برای تعطیلات‌شان هم، برنامه‌ریزی دارند و قدر تمام لحظه‌هایشان را می‌دانند. بیایید با هم این متن را بخوانیم تا یاد بگیریم که در برنامه‌ریزی برای تعطیلات چه نکته‌هایی را باید مد نظر قرار دهیم.

افراد موفق تعطیلات خود را چگونه می‌گذرانند؟

مایکل کِر (Michael Kerr)، نویسنده‌ی کتاب «برتریِ منش» که سخنرانی‌های بین‌المللی زیادی در زمینه‌ی کسب‌وکار دارد، می‌گوید: «افراد موفق اهمیت تعطیلات را می‌دانند و در تعطیلات به کارهای مورد علاقه‌شان می‌رسند و انرژی‌‌شان‌ را دوباره بازیابی می‌کنند.»

لین تیلور (Lynn Taylor)، نویسنده‌ی کتاب «مدیر زورگوی‌تان را رام کنید: چطور رفتارهای بچه‌گانه‌ی مدیرتان را مدیریت کنید و به کارتان رونق بدهید»، می‌گوید: «افراد موفق روزهای آخر را خیلی سخت کار می‌کنند تا بتوانند از اوقات فراغت‌شان به بهترین شکل ممکن استفاده کنند.» آنها دور همه‌ی مشغله‌های کاری‌شان را که باعث خراب شدن تعطیلات عزیزشان می‌شود خط می‌کشند. تیلور اضافه می‌کند: «افراد موفق می‌دانند که آمیخته شدن تعطیلات و کارشان فقط باعث گول خوردن خودشان می‌شود.»

افراد موفق از قبل کارهای‌شان را انجام می‌دهند و برای تعطیلات‌شان برنامه‌ریزی می‌کنند تا تعطیلات‌شان با فشارهای کاری هدر نرود.

تیلور می‌گوید: «تعطیلات طولانی با تعطیلات عادی فرق دارند، چون می‌دانید که به اندازه‌ی کافی وقت دارید که حسابی استراحت کنید، به آدم‌های مهم زندگی‌تان سر بزنید، با آنها تماس بگیرید و کارهای‌تان را انجام بدهید. زمان‌های از دست رفته هیچ‌وقت برنمی‌گردند؛ باید طوری از وقت‌تان استفاده کنید که به هدف‌های کوتاه‌مدت و درازمدت‌تان کمک کند.»

افراد موفق

اینجا ۱۴ نکته که باید در برنامه‌ریزی برای تعطیلات مد نظر قرار بدهید را با هم مرور می‌کنیم:

تعطیلات بدون استرس کاری

۱. برای تعطیلات، برنامه‌ریزی کنید

کِر می‌گوید: «خیلی از افراد موفق برای تعطیلات‌شان هم به خوبی برنامه‌ریزی می‌کنند تا وسوسه نشوند و به سراغ کار نروند.» خیلی وقت‌ها برای مسافرت‌شان هتل یا پرواز رزرو می‌کنند و حتی برای خرید یا وقت گذراندن و تفریح با فرزندان‌شان هم برنامه‌ریزی دارند.»

تیلور هم می‌گوید: «این نوع افراد، خیلی منظم هستند و برای یک تعطیلات طولانی برنامه‌ای عملیاتی دارند، اما برنامه‌شان آن‌قدر انعطاف‌پذیر است که بتوانند از پس کارهایی ضروری و اضطراری که ممکن است پیش بیاید هم بربیایند.»

۲. خوب کار کنید

کِر می‌گوید: «افراد موفق قبل از شروع تعطیلات کارهای‌شان را انجام می‌دهند تا در حین تعطیلات ذهن آزادتری داشته باشد، بتوانند استراحت کنند و از اوقات فراغت‌شان لذت ببرند.»

پس قبل از تعطیلات سال نو، کارهای‌تان را انجام بدهید: با همکارهایتان خداحافظی کنید، محل کارتان را تمیز کنید، اگر کاری ضروری باقی مانده حتما آن‌ را انجام بدهید و یک برنامه‌ی دقیق و واضح برای کارتان بعد از تمام شدن تعطیلات بچینید تا در تعطیلات خیال‌تان از بابت کار راحت باشد و بتوانید حسابی از هوای بهاری و طبیعت استفاده کنید.

۳. برای استفاده از تلفن همراه قانون بگذارید

افراد موفق برای زمان استفاده از تلفن همراه و ایمیل قوانینی می‌گذارند که خودشان و همکاران‌شان ملزم به رعایت آنها هستند. پس همه می‌دانند که اگر کار واجبی داشتند چه زمانی باید تماس بگیرند تا به جواب‌ برسند.

کِر معتقد است: «این کار به همکاران‌تان نشان می‌دهد که هر کسی نیاز دارد مدتی به تعطیلات واقعی برود و کاملا استراحت کند؛ پس اگر کسی کاری داشته باشد باید صبر کند. با اینکه کارمندان این موضوع را می‌دانند اما گاهی باید از زبان کارفرمایشان نیز بشنوند تا بتوانند در تعطیلات به‌خوبی استراحت کنند.»

۴. تکنولوژی را کنار بگذارید

افراد موفق نه تنها برای خودشان قانون می‌گذارند، بلکه واقعا دور موبایل و لپ‌تاپ‌شان را خط می‌کشند؛ این کار را حداقل روز تحویل سال انجام دهید.

روزهای قشنگ بهار را با نشستن و زل زدن به صفحه‌ی نمایش خراب نکنید. تا آن جا که امکان دارد از وسایل الکترونیکی دوری کنید. این کار به شما کمک می‌کند بهتر بخوابید و ذهن‌تان را آزاد کنید.

۵. خیلی کم کار کنید

اگر بخواهید با خانواده به مسافرت بروید، آشپزی کنید و به عید‌دیدنی بروید، حتی تعطیلات هم خیلی آرام نیست و احتمالا باید خیلی پُر جنب‌‌وجوش باشید، اما با این حال خیلی‌ها قدر این فرصت‌ها را هم می‌دانند و واقعا استراحت می‌کنند.

تیلور می‌گوید: «چون تجارت با سرعت خیلی زیادی جلو می‌رود خیلی از مردم مجبور هستند که برنامه‌ریزی فشرده‌ای داشته باشند. مجبورند تمام طول هفته را کار کنند، جلسه داشته باشند و استرس زیادی را تجربه کنند، به همین خاطر اگر برای یک روز برنامه و الزام خاصی نداشته باشند احتمالا احساس خوب و خوشایندی خواهند داشت.»

۶. با دوستان و خانواده وقت بگذرانید

شاید در طول هفته سرتان خیلی شلوغ باشد و وقت کافی برای عزیزان‌تان نداشته باشید و نتوانید آن‌طور که باید به آنها توجه کنید. اما تعطیلات زمان خوبی است و به شما این فرصت را می‌دهد که با دوستان و خانواده‌تان دور هم جمع شوید، خوش بگذرانید و به آنها ثابت کنید که چه قدر دوست‌شان دارید.

۷. در کارهای خیریه شرکت کنید

خیلی‌ها در برنامه‌ریزی برای تعطیلات، کارهای داوطلبانه را هم می‌گنجانند، از وقت آزادشان برای کمک به دیگران استفاده می‌کنند و کارهای خیرخواهانه انجام می‌دهند. می‌توانید به بهزیستی یا خانه‌ی سالمندان سر بزنید یا در مراسمات خیریه به نفع نیازمندان شرکت کنید. از این طریق به دیگران کمک می‌کنید و لحظه‌های زیبای زندگی را با دیگران شریک می‌شوید.

۸. به نقاط مختلف استان‌تان سر بزنید

مسافرت نوروزی ممکن است کمی بی‌نظم و پُر هرج‌ومرج باشد.

کِر می‌گوید: «خیلی از افراد موفق ترجیح می‌دهند به جای اینکه وقت، هزینه و انرژی‌شان را صرف مسافرت‌های طولانی کنند به باغ خودشان یا طبیعت اطراف خانه‌شان سر بزنند و در آنجا استراحت کنند. به این شکل دردسر برنامه‌ریزی برای تعطیلات را هم نخواهند داشت. از طرفی روزهای آخر تعطیلات ترافیک خیلی سنگین است و استرس برگشت به موقع، می‌تواند تمام لذت تعطیلات را خراب کند و خسته‌تر شوند.»

سفرهای درون‌استانی هم پیشنهاد خوبی هستند. به جاهایی سر بزنید که تا به حال نرفته‌اید؛ زود می‌توانید برگردید، با مکان‌های طبیعی استان‌تان آشنا می‌شوید و به برنامه‌ریزی زیادی هم احتیاج ندارید.

۹. بیرون بروید و از طبیعت زیبای بهاری لذت ببرید

تیلور می‌گوید: «تعطیلات زمان خوبی برای بیرون رفتن و استفاده از هوای تازه است؛ مخصوصا وقتی کل هفته را خیلی سخت کار کرده‌اید و حسابی مشغله داشته‌اید.»

۱۰. ورزش کنید

افراد موفق می‌دانند که ورزش چه‌ قدر برای سلامت جسمی و ذهنی‌‌شان مهم است. پس تنبلی را کنار بگذارید، در برنامه‌ریزی برای تعطیلات ورزش را هم بگنجانید و به جای خوابیدن ورزش کنید.

۱۱. کارهایی که دوست دارید انجام بدهید

تیلور می‌گوید: «تعطیلات زمان خوبی برای رسیدن به کارهای مورد علاقه و تجدید خاطرات با گذشته‌تان است. می‌توانید به خرید بروید، با دوستان‌تان قرار بگذارید، کتاب بخوانید، نقاشی بکشید یا هر کار دیگری که دوست دارید انجام بدهید.»

کارهایی که شما را خوشحال می‌کنند انجام بدهید؛ کارهایی که در طول سال وقت کافی برای انجام دادن‌شان ندارید.

۱۲. به کار فکر نکنید

همه‌ی ما در زندگی‌مان مشکل داریم، ولی افراد موفق با فکر کردن به کارهای عقب‌مانده یا چالش‌های آینده خودشان را نگران نمی‌کنند. در عوض سعی می‌کنند از تعطیلات‌شان لذت ببرند و استراحت کنند.

۱۳. انرژی‌تان را بازیابی کنید

همه‌ی ما گاهی لازم است استراحت کنیم تا دوباره انرژی بگیریم. افراد موفق از تعطیلات استفاده می‌کنند تا سرزنده شوند و دوباره به حداکثر توان و انرژی‌شان برسند. قطعا آنها برنامه‌ریزی دارند و فعال هستند اما حواس‌شان به ساعت خواب‌شان هم هست و از تعطیلات‌شان برای استراحت کردن و انرژی گرفتن استفاده می‌کنند.

۱۴. به آینده فکر کنید

تیلور می‌گوید: «خیلی از افراد موفق شب آخر تعطیلات، به هفته‌ی پیش‌ِ رو و هدف‌هایی که می‌خواهند به آنها برسند فکر می‌کنند. اما به خودشان استرس وارد نمی‌کنند.»

14 نکته مهم که افراد موفق در تعطیلات رعایت میکنند
14 نکته مهم که افراد موفق در تعطیلات رعایت میکنند

امیدواریم که توانسته باشیم در برنامه‌ریزی برای تعطیلات نوروز به شما کمک کرده باشیم تا از تعطیلات‌تان به بهترین نحو ممکن استفاده کنید و سال بسیار خوبی پیشِ رو داشته باشید.

برگرفته از: businessinsider.com

 

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "14 نکته مهم که افراد موفق در تعطیلات رعایت میکنند" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: 14 نکته مهم که افراد موفق در تعطیلات رعایت میکنند در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب 14 نکته مهم که افراد موفق در تعطیلات رعایت میکنند را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال 14 نکته مهم که افراد موفق در تعطیلات رعایت میکنند در فیسبوک
ارسال 14 نکته مهم که افراد موفق در تعطیلات رعایت میکنند در تویتر
ارسال 14 نکته مهم که افراد موفق در تعطیلات رعایت میکنند در واتس آپ
ارسال 14 نکته مهم که افراد موفق در تعطیلات رعایت میکنند در تلگرام
خبرخوان 14 نکته مهم که افراد موفق در تعطیلات رعایت میکنند

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

Comments are closed.


0