هفته سوم بارداری


هفته سوم بارداری

تبریک میگیم شما الان سومین هفته حاملگی خود را تجربه میکنید و بدن شما حاوی مسافری است که راه طولانی را در پیش دارد و اولین هفته سفر خود را در هفته سوم بارداری در کنار شما تجربه میکند، فیلم یا ویدئوی هفته سوم بارداری اوما را مشاهده فرمایید.

وضعیت بدن در هفته سوم بارداری

در هفته سوم بلاستوسیت راهش را به سمت لوله فالوپ برگزیده است. این سفر 3 تا 7 روز طول میکشد. تا زمانی که که سفر ادامه میابد، سلول ها به کارشان ادامه میدهند و آماده لانه گزینی به لایه رحمی هستند که ظرف هفته گذشته ساخته شده است. زمانی که بلاستوسیت در داخل رحم وارد شد و اتصال برقرار شد (چند روز بعد از لانه گزینی تست بارداری مثبت میشود)، سیگنال هایی مبنی بر اینکه حضورش را اعلام کند میفرستد. هنوز هم حاملگی علامت ندارد.

وضعیت جنین درهفته سوم بارداری

1- دوره جنینی:

دوره جنینی فاصله بین لقاح دو سلول گامت و کاشت نطفه در رحم می باشد. در روز اول در تخمدان هیچ اتفاقی نمی افتد. حدود سی ساعت پس از لقاح، تخمک از طریق میتوز به دو سلول تقسیم می شود تا اورگانیسم را تشکیل دهد. این دو سلول به چهار سلول تقسیم می شوند و این کار ادامه می یابد. فرایند تقسیم سلولی به سرعت در دوره جنینی ادامه می یابد. این فرایند نهایت به تشکیل جنین در رحم منجر می شود.

پس از هفتاد و دو ساعت، تخمک تکثیر می شود و مورولا نامیده می شود. پس از آن، چهار روز متوالی، تقسیم سلولی انجام شده و خوشه سلولی ایجاد می شود که بلاتوسیست نامیده می شود. در این مرحله، جنین خود را به رحم متصل می کند.

2- قرص ضدبارداری:

اگر قرص ضدبارداری مصرف می کنید یا روشی برای جلوگیری از بارداری استفاده می کنید باید بدانید که قرص ها پیش از لقاح بلاستوسیست در رحم عمل می کنند. هنگامی که لقاح انجام شود قرص های ضدبارداری اثری ندارند.

3- واکنش غشایی:

واکنش غشایی واکنشی طبیعی است که اطمینان حاصل شود یک اسپرم با یک تخمک لقاح انجام دهد. هنگامی که اسپرم وارد غشای سلول شود، تخمک بلافاصله سیگنال های الکتریکی می فرستد که باعث می شود موادی از کیسه آب به اطراف تخمک فرستاده شود. این مواد آزاد شده اسپرم های مشکل دار را از تخمک دور می کنند و این اسپرم ها طی چهل و هشت ساعت از بین می روند.

تغییرات جنین

تشکیل نطفه در هفته سوم بارداری شما یک نطفه دارید. این نطفه هنوز خوشه ای از سلول هایی است که در حال رشد و تکثیر هستند. این نطفه به اندازه سر سوزن است.

تخمک بارور شده در هفته سوم بارداری

حدود چهار روز طول می کشد تا تخمک بارور شما که اکنون بلاستوسیست نامیده می شود به رحم برسد و دو تا سه روز دیگر طول می کشد تا لانه گزینی انجام شود.

ایجاد جنسیت در زمان لقاح در هفته سوم بارداری

تا 14 هفته نمی دانید پسر باردار هستید یا دختر اما جنسیت در لحظه باروری تعیین می شود.


توصیه ها درهفته سوم بارداری

* تقریباً همه زنان باردار می‌دانند که رنگ کردن موها در دوران بارداری توصیه نمی‌شود، اما در سه ماه اول این دوره تاکید شده است که اصلاً به رنگ موهای خود دست نزنند چرا که محققان معتقدند اثرات شیمیایی رنگ کردن مو، موجب سقط جنین می‌شود.بطور کلی توصیه میشود جز ماه آخر بارداری از رنگ های شیمیایی استفاده نشود.

* بد نیست نگاهی به لوازم آرایشی خود بیندازید. لوسیون های حاوی موادی  مانند تیرولئوم، رتین-A، سالیسییلیک اسید، رتینول، اکسی بنزون و ویتامینA مصرف نشود، این مواد از طریق پوست جذب شده و رشد نوزاد را مختل میکند. هر سوالی دارید در هفته سوم از پزشکتان بپرسید.


علائم طبیعی درهفته سوم بارداری

بعضی از علائم شایع و زود رس حاملگی شامل موارد زیر میباشد:

  •  پستان های دردناک
  •  خستگی
  •  حساسیت به بوهای خاص
  • حساسیت به غذاهای خاص (ویار پسر چیست؟)

خونریزی یا لکه بینی: خونریزی مختصری که در این هفته مشاهد میکنید خونریزی لانه گزینی نام دارد. یعنی خونریزی مختصری که از مکانی که تخم جایگزینی در رحم پیدا میکند نیست ولی اگر خونریزی شدیدی داشتید که بیشتر از چند روز ادامه داشت حتما سریعا به پزشک مراجعه نمایید.


هشدارها درهفته سوم بارداری

1. دردیک طرفه: درد یک طرفه که از بین نمیرود ممکن است کیست تخمدانی باشد.

2. اگر با پزشک یا دندان پزشکی در تماس هستید، آنها را از احتمال بارداری خود آگاه کنید.


تغذیه درهفته سوم بارداری

ممکن است در این زمانی کمی احساس نفخ کنید. اکثر زنان باردار تا حدود هفته 12 علائمی از خود نشان نمی دهند. قبل از اینکه بخواهید برای دو نفر غذا بخورید، پزشکان توصیه می کنند در سه ماهه اول تا نهایت 2 کیلو می تونید، افزایش وزن داشته باشید. در حقیقت، نباید کار عجیبی انجام دهید، به جز اینکه سعی کنید رژیم سالم و مناسبی داشته باشید و روزانه حداقل 400 میکروگرم اسید فولیک مصرف کنید. پزشکان افزایش مصرف کالری روزانه را تا سه ماهه دوم توصیه نمی کنند. هنگامی که وارد هفته 14 می شوید، می توانید حدود 300 کالری (سالم) در روز به وعده های خود اضافه کنید.

  •  کالری موجود در مواد غذایی به رشد جنین کمک می‌کند.
  •  آهن به ساخت خون بیشتری، که بدن شما در طول بارداری به آن احتیاج دارد، کمک می‌کند.
  •  اسید فولیک در 8 هفته اول بارداری، برای رشد مغز و سیستم عصبی مرکزی جنین لازم است.
  •  پروتئین به تولید خون و ساخت بافت‌ها و عضلات جنین کمک می‌کند.
  •  کلسیم و ویتامین D هر دو در ساخت استخوان و دندان‌های جنین موثرند.

ورزش درهفته سوم بارداری

در هنگام بارداری، کمر درد بسیار شایع است. آن هم به خاطر تغییر مرکز ثقل بدن میباشد. ولی اگر از هم اکنون به تقویت ماهیچه‌های شکم و کمر بپردازید می‌توانید هنگامی ‌که شکمتان بزرگ می شود، این دردها را بسیار کاهش دهید. تمرینات تنفسی خیلی موثر هستند. به صورتی که هر روز چشمان خود را بسته و به مدت 5 دقیقه به هیچ چیز فکر نکنید و نفس های عمیق بکشید (با بینی نفس بکشید و با دهان تخلیه کنید). این حرکت در حالت نشسته بهتر است و به کاهش دردهای زایمانی نیز کمک میکند. قبل از انجام حرکات ورزشی دیگر حتماً با پزشک خود مشورت کنید.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "هفته سوم بارداری" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: هفته سوم بارداری در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب هفته سوم بارداری را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال هفته سوم بارداری در فیسبوک
ارسال هفته سوم بارداری در تویتر
ارسال هفته سوم بارداری در واتس آپ
ارسال هفته سوم بارداری در تلگرام
خبرخوان هفته سوم بارداری

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0