بریتیش کلمبیا، ونکوور British Columbia Vancouver


بریتیش کلمبیا، ونکوور British Columbia Vancouver

ونکوور کانادا

ونکوور (به انگلیسی Vancouver): شهری واقع در استان بریتیش کلمبیا در غرب کشور کانادا است و تورنتو در شرق کانادا.

ونکوور بزرگترین شهر استان بریتیش کلمبیا و یکی از سه شهر ممتاز جهان می‌باشد. ونکوور جمعیتی در حدود 600.000 نفر دارد ولی کل فضای شهری اطراف در حدود 2/2 میلیون نفر ساکن دارد که آنرا به سومین شهر پر جمعیت کانادا و پرجمعیت‌ترین در غرب کانادا مبدل ساخته‌است.

ونکوور کانادا در بدو احداث در سال 1886 فقط هزار نفر جمعیت داشت اما در سال 1911 جمعیت آن به 100.000 نفر رسید.

ونکوور به همراه شهر مجاور Whistler میزبان بازیهای المپیک 2010  بود.
بریتیش کلمبیا به انگلیسی ( British Columbia) به فرانسوی: la Colombie-Britannique غربی‌ترین استان کانادا است که مرکز استان ویکتوریا و بزرگ‌ترین شهر آن ونکوور است.

بریتیش کلمبیا، ونکوور British Columbia Vancouver
بریتیش کلمبیا، ونکوور British Columbia Vancouver

سالانه در حدود 35000 نفر مهاجر وارد استان بریتیش کلمبیا می‌شوند و در کل مهاجرین بخش مهمی از جمعیت استان بریتیش کلمبیا را تشکیل می‌دهند.

درحقیقت یک سوم جمعیت ونکوور خارجی هستند. بیشتر چینی‌های کانادا در شهر ونکوور زندگی می‌کنند. جو چند فرهنگی و سطح عالی زندگی، استان بریتیش کلمبیا را مقصد بیشتر مهاجران به کانادا کرده‌است.
ونکوور بر خلاف دیگر مناطق کانادا آب و هوایی ملایم دارد و خبری از زمستانهای سرد در آن نمی‌باشد. با توجه به این آب و هوای مناسب، یکی از بزرگترین پارکهای آمریکای شمالی در شهر ونکوور قرار دارد (Stanley Park). دیگر مواردی که فضای این شهر را دیدنی تر می‌کنند کوه‌های شمال و اقیانوس آرام در غرب می‌باشند

از این شهر گاهی به «شهر محله‌ها» نام برده می‌شود. این محله‌ها نشانگر وجود هویت مهاجر ساکن در این شهر می‌باشد.

از این محله‌ها می‌توان به «Little Italy»، «Japan town» و یا بازار «Punjab» اشاره کرد. از مناطق غیر بومی می‌توان به  Granville و Gastown با حال و هوای خاص خود نام برد.

سطح بالای زندگی در استان بریتیش کولومبیا کانادا، مهاجران را به سمت خود جذب می‌کند و نتیجه آن وجود چندین فرهنگ مختلف در این شهر می‌باشد که زبان اول آنها غیر از انگلیسی است.

اگر چه فرهنگ‌های متفاوتی در کل شهر دیده می‌شود، اما یک فرهنگ جالب جدید در این شهر بوجود آمده‌است که تمام فرهنگ‌ها در آن نقش دارند. برای مثال جشنواره بزرگ dragon-boat تنها برای چینی‌های کانادا نمی‌باشند بلکه تمامی ساکنین شهر در آن شرکت دارند.

اقتصاد ونکوور

اقتصاد ونکوور بر اساس خدمات مالی می‌باشد. شهر ونکوور نقطه مهمی در ترانزیت کالا از اقیانوس آرام است. میزان صادرات از این بندر بالاترین مقام را در آمریکای شمالی دارد. اخیرا هزینه‌های کم در ونکوور موجب شده تا تعداد زیادی از شرکت‌های فیلم سازی وارد این شهر شوند و اصطلاحاً نام «Holly wood North» را به این شهر دهند. وجود دانشگاه‌های تراز اول، شهر ونکوور را به محل حضور صنایع خیلی پیشرفته و مخابرات و طراحی بازیهای تصویری مبدل ساخته‌است.

جغرافیا ونکوور

ونکوور بین خلیج بورارد در شمال و دلتای رودخانه فریزر در جنوب قرار گرفته است. آب و هوای ونکوور معتدل است. میانگین حداکثر دما در گرم‌ترین ماه  اوت  به ۲۲ و میانگین حداقل هوا در سردترین ماه (ژانویه) به 5/0 درجه سانتی گراد می‌رسد.

آب آشامیدنی در ونکوور

میزان کدورت آب  (Water Turbidity)یا همان گل آلود بودن آب بایستی به کمتر از حد استاندارد برای آشامیدن برسد. طبق استاندارد میزان کدورت آب کمتر از 5 واحد برای آشامیدن قابل قبول است. ولی در تصفیه خانه های ونکوور این مقدار اغلب کمتر از یک واحد و حتی حدود 0.1 تا 0.5 واحد می باشد که کمتر شهری به چنین نتیجه ای عالی نائل می گردد.

پس به جرات می توان گفت؛ آب آشامیدنی در ونکوور جزو بهترین و خالص ترین آب های دنیا محسوب می شود.

آب و هوا ونکوور

شهر ونکوور با توجه به نزدیک بودن به آبهای اقیانوس آرام از هوای معتدلی برخوردار است. در سردترین شبهای زمستان دمای هوا معمولا از 10 درجه زیرصفر کمتر نمی شود که البته این دوره کوتاه است و در گرمترین روزهای تابستان به ندرت دما به 30 درجه نزدیک می شود. یکی از ویژگیهای خوب این شهر عدم شرجی بودن آن است. با اینکه درصد رطوبت بالا است ولی به علت خنک بودن هوا شرجی نمی شود.

نزدیک بودن کوه و دریا به شهر ونکوور طبیعتی زیبا را ایجاد کرده و امکان استفاده از ورزشهای کوهستانی (اسکی، کوهنوردی و …) و ورزشهای دریایی (قایقرانی، شنا و …) را مهیا می سازد.

جدول زیر میانگین دما را نشان می دهد:

ماه های سال

JAN

FEB

MAR

APR

MAY

JUN

JUL

AUG

SEP

OCT

NOV

DEC

میانگین دما

4.8

5.9

7.6

10

13.2

15.9

18.1

18.3

15.4

11.1

7.1

4.8

برگرفته از سایت www.theweathernetwork.com 

تاریخچه شهر ونکوور

اسناد باستان‏شناسان حاکی از حضور اقوام بومی در ونکوور در حدود 8000 تا 10000 سال پیش‏اند.

در 1791 دریانوردان اسپانیایی، و در 1792 جورج ونکوور انگلیسی اولین کاشفان غربی بودند که آب‌های اطراف را در نوردیدند. حضور اروپاییان بر خشکی تا 1808، که سایمون فریزر و همراهانش در سواحل منطقه پیاده شدند، ثبت نشده‌است. هر چند یک نوسینده ادعا کرده فرانسیس دریک در سال 1579 در آن منطقه بوده. جویندگان طلا در 1861 به نواحی دهانه رودخانه فریزر وارد شدند. کارخانه الوارسازی که در 1863 ساخته شد آغاز نقش بنیادین صنعت چوب‌بری در شکل‌گیری شهر را رقم زد. شهرکی اطراف این کارخانه گسترش یافت که مشهور به گزتان بود (نام رسمی گرنویل در 1870 به آن اطلاق شد.) به زودی راه آهن سراسری کانادا به گرنویل رسید.

نام گرنویل در 6 آوریل 1886 تغییر داده شد و شهر ونکوور  به افتخار ناخدا جورج ونکوور- 22 ژوئن 1757 (میلادی) – 10 می 1798 ناخدایی در نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا بود. او به خاطر سفرهای اکتشافی به ساحل اقیانوس آرام در آمریکای شمالی شناخته شده‌است.

بریتیش کلمبیا، ونکوور British Columbia Vancouver
بریتیش کلمبیا، ونکوور British Columbia Vancouver

بیشتر ایرانی های مقیم کانادا شهر ونکوور در قسمت  North Vancouverزندگی می کنند  که شاید بهتر باشد آن را “تهران‌‌کوور” بنامیم. بر شیشه یا سردر مغازه‌های شیک و چشم نواز این محله کلمات و اسامی فارسی، مانند منصور، شهرزاد، شبنم و شهره به چشم میخورد که بیشتر سالن‌های آرایش هستند. خیابان بسیار بلند و شمالی- جنوبی “لانزدیل، (Lonsdale Av.) و خیابان‌های فرعی اطراف آن سراسر مغازه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ و کوچک ایرانی هستند که با پوسترهای تبلیغاتی خوانندگان و گروه‌های موسیقی ایرانی تزئین شده‌اند.

بریتیش کلمبیا، ونکوور British Columbia Vancouver
بریتیش کلمبیا، ونکوور British Columbia Vancouver

رستوران‌های کاسپین و پارس و پاسارگاد و فروشگاه‌های افرا و پرشیا، غذاهای خوش‌عطر و طعم ایرانی و مایحتاج روزانۀ زندگی را – از کباب و چلوکباب و دوغ و ماست ایرانی تا ترشی بندری و خیارشور یک‌ویک که غالباً به تازگی با هواپیما یا کشتی وارد شده اند – به مشتری‌های ایرانی و کانادایی عرضه می‌کنند. علاوه بر یک تکیه و مسجد موجود، یک قطعه زمین مناسب برای احداث یک مسجد بزرگ‌تر نیز در خیابان لانزدیل از سوی چند بازرگان ایرانی خریداری شده‌است که به‌زودی ساختمان آن شروع خواهد شد.

بریتیش کلمبیا، ونکوور British Columbia Vancouver
بریتیش کلمبیا، ونکوور British Columbia Vancouver

سطح استاندارد زندگی در استان بریتیش کلمبیا کشور کانادا

این استان به دارا بودن سطح بالای زندگی باداشتن شهر ونکوور یکی از شهرهای مهم جهان ار لحاظ کاری و زندگی معروف می‌باشند. این استان با امکانات اقتصادی و رفاهی بسیار خوب به مهاجرین جدید سرویس می‌دهد. سطح زندگی در ویکتوریا و مناطق داخلی مثل کیلونا نیز به همین صورت می‌باشد.
به دلیل هزینه بالای مسکن، هزینه‌های زندگی در این استان بسیار گران می‌باشد اما متوسط درآمد سالیانه نیز به تناسب در سطح بسیار خوبی قرار دارد (31.544 دلار). «کمترین مقدار دستمزد در ساعت» در این استان 10.25 دلار در ساعت است که این میزان برابر با میانگین کل در کانادا می‌باشد. نرخ مالیات بر درآمد در این استان دومین نرخ پایین در کانادا است. وجود پارک‌های محافظت شده بسیار، دو رشته کوه و اقیانوس آرام به فضای تفریحی استان روحیه خاصی داده‌است. میانگین عمر در این استان 80 سال می‌باشد.

تحصیل ونکوور کانادا

این استان دارای سیستم آموزشی دولتی مورد تایید جهان می‌باشد. در کانادا تمامی شهروندان و دارندگان اقامت دائم می‌توانند تا 20 سالگی و تا سقف انتهای دبیرستان از تحصیلات رایگان دولتی استفاده کنند. از هزینه مالیات دوره‌های متنوع آموزشی از جمله مدارس بومی، ملیتی و دوره‌های فرانسوی، دوره‌های هنرهای زیبا، ورزش و دوره‌های فنی برگزار می‌شود. دانش آموزان این استان محدودیت جغرافیایی ندارند و می‌توانند در هر جای استان که بخواهند به طور رایگان تحصیل کنند. در پایه 10، 11 و 12 دانش آموز پس از گذراندن امتحانات استانی می‌تواند فارغ التحصیل شود.

این استان 1900 برنامه آموزش عالی در 26 موسسه آموزش عالی ارائه می‌دهد. در این استان 6 دانشگاه، سه کالج دانشگاه (با ارائه دوره کارشناسی ارشد اغلب در رشته‌های تخصصی، دوره‌های فنی، مهارت آموزی) و 12 کالج وجود دارد. شهریه متوسط یک سال تحصیل 4800 دلار می‌باشد که 15- 10  درصد بیشتر از متوسط کانادا است. البته برنامه‌های بورسیه و اعطای وام نیز برای دانشجویان وجود دارد.

از دانشگاه‌های تراز اول استان بریتیش کلمبیا می‌توان به دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه سایمون فریزرو دانشگاه ویکتوریا اشاره کرد که جذب کننده محققین و دانشمندان سراسر جهان می‌باشد. چندین برندهٔ جایزه نوبل پزشکی، فیزیک و اقتصاد، فارغ التحصیل دانشگاه بریتیش کلمبیا هستند. سطح علمی این دانشگاه‌ها کمک شایانی به شکوفایی اقتصاد استان می‌کند.

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا که به نام  UBCمعروف است دومین دانشگاه برتر کانادا است،
در سال 2011این دانشگاه بالاترین میزان تقاضای ثبت نام در مقاطع تحصیلی دانشگاهی در کانادا را داشته است
این واحد تاکنون هفت جایزه نوبل، 67 Scholarshipsو 64مدال المپیک، و افتخار داشتن 3 نخست وزیر کانادا را در کارنامه خود داراست این دانشگاه برای اولین بار در سال 1890شروع بکار کرده است و قدیمی ترین دانشگاه در این استان میباشد کتابخانه این دانشگاه نیز با داشتن 5.9میلیون کتاب و مجله، از نظر بزرگی دومین کتابخانه تحقیقاتی کانادا میباشد. دانشگاه بریتیش کلمبیا حدود 44.000 نفر دانشجو دارد.

سایت دانشگاه بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا، ونکوور British Columbia Vancouver
بریتیش کلمبیا، ونکوور British Columbia Vancouver

بهداشت ونکوور کانادا
طبق قوانین کانادا تمامی شهروندان کانادا می‌توانند از خدمات بهداشتی رایگان استفاده کنند. به عبارت دیگر اکثر هزینه‌های بهداشتی در کانادا به طور مستقیم از شهروندان اخذ نمی‌گردد. البته خدمات غیر ضروری مانند عمل زیبایی یا مراقبت‌های خاص از دندان تحت پوشش این خدمات نمی‌باشد. لیست خدمات ضروری غیر رایگان در هر استان متفاوت است. طرح بهداشتی دولتی این استان بیشترین هزینه را در کانادا انجام می‌دهد –  3500 $ در سال برای هر نفر

بریتیش کلمبیا، ونکوور British Columbia Vancouver
بریتیش کلمبیا، ونکوور British Columbia Vancouver

مهاجرت به کانادا و اخذ اقامت در ونکوور

مهاجرت نقش مهمی در شکل گیری این استان در گذشته و در اقتصاد آن در حال حاضر دارد. با کاهش آمار زاد و ولد در این استان، مقامات استان رشد جمعیت آتی خود را در مهاجرت می‌بینند. این استان جهت کمک به جذب مهاجر در برنامه انتخاب استانی شرکت دارد که به روند جذب مهاجر و صدور ویزا سرعت می‌بخشد. افراد می‌توانند در دو روش در این برنامه شرکت کنند: حرفه (متخصصین مورد نیاز در بیریتیش کلمبیا) و گروه تجاری (مدیران و سرمایه گذاران).
در گروه اول (حرفه) شما نیازمند مدرک آیلتس 7 می باشید.
در گروه دوم (تجاری) فرد سرمایه گذار باید دارایی بیش از 400 هزار دلار کانادا داشته باشد و یک بیزینس به ارزش 200 تا 400 هزار دلار کانادا در ونکوور و حومه بخرید.
اگر شرایط مورد نظر را دارید، اطلاعات کارآفرینی و سرمایه گذاری بریتیش کلمبیا را بخوانید و سپس با تکمیل فرم ارزیابی سازمان مهاجرتی سایت اکت نو ( هماکنون اقدام کن ) شرایط خود را کاملا بررسی نمایید.

همکاران ما در کانادا با دقت فرم های شما را بررسی و اگر واجد شرایط باشید برای تعیین وقت مشاوره حضوری در دفتر تهران با شما تماس خواهند گرفت.

کلمبیا scaled 3 بریتیش کلمبیا، ونکوور British Columbia Vancouver

ثبت شرکت در کانادا، ثبت شرکت در استان بریتیش کلمبیا کانادا

توجه داشته باشید در حال حاضر امکان ثبت شرکت بدون نیاز به شریک کانادایی ( لوکال پارتنر ) با مبلغ 2500 دلار کانادا ( دلار کانادا از دلار آمریکا ارزانتر است) میتوانید اقدام کنید و  اولین گام برای اخذ اقامت و مهاجرت خود و خانواده خود را در یک کشور پهناور، امن، مدرن و پیشرفته فراهم نمایید.

با توجه به انتخابات پیش رو احتمال دارد که آقای جاستین ترودو رای نیاورد، با حذف ایشان قطعا با روی کار آمدن شخصیت های زد ایرانی امکان ثبت شرکت به این آسانی و ارزانی دیگر وجود نخواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر از ثبت شرکت در استان بریتیش کلمبیا کانادا روی تصویر زیر کلیک کنید

بریتیش کلمبیا، ونکوور British Columbia Vancouver
بریتیش کلمبیا، ونکوور British Columbia Vancouver

ثبت شرکت در کانادا بدون اقامت بدون شریک

بنابراین از اینکه اطلاعات این بخش در اختیار شما قرار گرفته نهایت استفاده را ببرید و فرصت را از دست ندهید.

برای آشنایی با جاستین ترودو اینجا کلیک کنید.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "بریتیش کلمبیا، ونکوور British Columbia Vancouver" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: بریتیش کلمبیا، ونکوور British Columbia Vancouver در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب بریتیش کلمبیا، ونکوور British Columbia Vancouver را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال بریتیش کلمبیا، ونکوور British Columbia Vancouver در فیسبوک
ارسال بریتیش کلمبیا، ونکوور British Columbia Vancouver در تویتر
ارسال بریتیش کلمبیا، ونکوور British Columbia Vancouver در واتس آپ
ارسال بریتیش کلمبیا، ونکوور British Columbia Vancouver در تلگرام
خبرخوان بریتیش کلمبیا، ونکوور British Columbia Vancouver

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0