راهنمای سفر به آنتالیا


راهنمای سفر به آنتالیا

تور آنتالیا فرصتی را برای گشت و گذار برای مسافران فراهم می کند تا علاوه بر استراحت بتوانند با دیدن جاهای دیدنی آنتالیا و تفریح در مراکز تفریحی آنتالیا از اوقات خوش خود در آنتالیا لذت ببرند.

سالانه گردشگران بسیاری برای نوروز به آنتالیا سفر می کنند. دلیل اصلی استقبال  از تور آنتالیا در ایام نوروز برگزاری جشن ها  مراسم ویژه نوروز در هتل هایی است که با خدمات UALL از مهمانان خود پذیرایی می کنند.قیمت تور آنتالیا نوروز 98 در بهترین هتل های آنتالیا نسبت به سایر کشورهای  بسیار مناسب است.

کاپادوکیا

راهنمای سفر به آنتالیا

قبل از هرچیزی باید برای سفرتون ویزا بگیرید، بلیط هواپیما تهیه کنید و هتل رزو کنید. اگر تور ترکیه گرفتید مشاورین آژانس هواپیمایی این کارها با ارائه مدارکتون برای شما انجام می دهند. برای ورود به کشور ترکیه نیاز به دریافت ویزا نیست و فقط زمان ورود به فرودگاه مهر ورود به کشور در پاسپورت مسافران درج می شود. پاسپورت شما زمان سفر باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد.

kaleici 3 راهنمای سفر به آنتالیا

خرید بلیط هواپیما آنتالیا

بلیط هواپیما برای سفر به آنتالیا را میتوانید از ایرلاین های مختلف ایرانی و ترک عرضه می شود. البته پروازهای ایرانی به آنتالیا معمولا در های سیزن عرضه می شود و غالب پرواز ها با ایرلاین های ترک مانند پگاسوس، اطلس جت و اونور و… انجام می شود.

 

اصلی ترین مناطق توریستی آنتالیا

آنتالیا چند منطقه بسیار معروف دارد که در این مناطق هم امکانات رفاهی و خدماتی متنوعی نظیر هتل های فوق العاده ، مراکز خرید و مراکز تفریحی برای گردشگران در نظر گرفته شده است. معروفترین مناطق آنتالیا، لارا ، کمر ، سیده و بلک هستند.

 

قبل از سفر حتما آب و هوای مقصد رو بررسی کنید. آنتالیا یه شهر ساحلی بنابرین اگر در فصل سرد به این شهر زیبا سفر میکند حتما لوازم مناسب همراه داشته باشید. آب و هوای مدیترانه ای این شهر در تابستان آفتابی و در زمستان معتدل است اگر در ماه های فروردین تا اواخر آبان به آنتالیا می روید به راحتی می توانید در آب های زیبا آن شنا کنید و در ساحل آفتاب بگیرید.

 

فرودگاه آنتالیا تقریبا 10 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد. و یکی از بهترین فرودگاه های ترکیه و یکی از پرترددترین فرودگاه های اروپا است و پرواز های بین الملی متعددی از این فرودگاه انجام میشود. فاصله این فرودگاه از مناطق بلک و کمر کمی بیش از 50 کیلومتر است.

 

واحد پول ترکیه لیر است که هر لیر معادل 2100 تومان است (این نرخ متغییر است ، ممکن است زمان مطالعه این مطلب نرخ لیر متفاوت باشد). میتوانید با خود دلار ببرید و در ترکیه به لیر تبدیل کنید ولی بهترین کار تهیه لیر در ایران است تا بتوانید به راحتی خرید کنید.

 

در هر سفری خود را بیمه کنید . این کار بهترین راه برای جلوگیری از هزینه های اضافه احتمالی است که ممکن است به ما تحمیل شود. اگر داروی خاصی استفاده میکنید نسخه پزشک را با خود داشته باشید. هزینه دارو و درمان معمولا در شهرهای خارجی بالاست و در آنتالیا نیز با این کار هزینه سفرتان را پایین می آورید.

باید یادآوری کنم که آب لوله کشی ترکیه قابل شرب نیست پس مواظب باشید و حتما از بطری های آب قابل شرب استفاده کند.

 

ساعت رسمی ترکیه 1:30 از ایران عقب است . بنابراین به محض ورود به ترکیه ساعت خود را تغییر دهید چرا که پرواز برگشت به ساعت ترکیه است و یک بی دقتی کوچک ممکن است باعث از دست دادن پروازتان شود.

 

ترکیه از لحاظ امنیتی کشور امنی است اما همیشه به نکات امنیتی توجه داشته باشید. از ارائه مدارک خود به افراد ناشناس به شدت خودداری کنید .

در زمان اقامت به هتل مدارک و اشیا گرانقیمت خود را به مسئول هتل تحویل دهید و برای تردد خود از فتوکپی مدارک خود استفاده کنید.

 

هتل های آنتالیا

تقریبا همه هتل های آنتالیا از لحاظ کیفیت و خدمات بسیار خوب هستند. هر هتلی مجموعه ای از امکانات رفاهی را برای مهمانان خود فراهم کرده، در برخی هتل ها علاوه بر مرکزSpa  پارک های آبی برای مهمانان ساخته شده است. هتل مردان پالاس ، هتل کنکورد و هتل اورنج کانتی و هتل کروانسرا از بهترین هتل های آنتالیا هستند که طرفدارن بسیاری دارند.

جاذبه های گردشگری آنتالیا

علاوه بر سواحل بی نظیر آنتالیا میتوانید جاهای تفریحی آنتالیا را برای گشت و گذار انتخاب کنید و از سفرتان لذت ببرید.آنتالیا 2 ساحل عمومی دارد یکی ساحل لارا که شنی است و حتی در شلوغترین زمان هم میتوانید جایی برای شنا و آفتاب گرفتن پیدا کنید. یک هم ساحل صخره ای کُنی‌آلتی است که امکانات زیادی نظیر پارک آبی و ماکت دیدنی ترکیه در این ساحل هستند.

 

در آنتالیا از فرصت های به دست آمده استفاده کنید و از سفرتان لذت ببرید. در سفر به آنتالیا میتوانید در تور شب ترکی یا هزار و یک شب ، تور رافتینگ و تور کشتی شرکت کنید و یا به پارک آبی آکولند که بسیار مجهز است سر بزنید و یا از جاهای دیدنی آنتالیا مانند آکواریوم آنتالیا و رودخانه و آبشار ماناگاوات و همینطور منطقه باستانی آسپندوس، برج ساعت، مسجد کنگره دار و شهر باستانی پرگه بازدید کنید. آبشار دودن، غار موزه کارائین و قلعه پاموک هم از دیگر جاذبه های توریستی آنتالیا هستند که غالبا برای گردشگران جذاب هستند.

 

چند سال قبل کسانی که به ترکیه سفر می کردند غالبا خریدشان را در استانبول انجام می دادند ولی این  روزها در مناطق مختلف آنتالیا مراکز خرید مدرن و بسیار بزرگی وجود دارند که برندهای معروف را عرضه می کنند و با رفتن به آن ها می توانید هم لوازمی را که نیاز دارید بخرید و هم برای خانواده و دوستانان سوغات تهیه کنید.

 

غذاهای ترکی

لذت خوردن غذاهای ترکی در آنتالیا را از دست ندهید. ترک ها غذاهای بسیار متنوعی و لذیذی دارند . از معروفترین غذاهای محلی که میتوانید در آنتالیا میل کنید میتوان به خوراک گوشت ، کباب اسکندر، نوعی از حلوا که از ترکیب انواع غله و آبمیوه ها درست می شود و خوراکی که با گندم و گوجه درست می شود، اشاره کرد.در رستوران های آنتالیا میتوانید انواع غذاهای ترکی و بین المللی  و غذاهای دریایی و مدیترانه ای را امتحان کنید.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "راهنمای سفر به آنتالیا" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: راهنمای سفر به آنتالیا در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب راهنمای سفر به آنتالیا را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال راهنمای سفر به آنتالیا در فیسبوک
ارسال راهنمای سفر به آنتالیا در تویتر
ارسال راهنمای سفر به آنتالیا در واتس آپ
ارسال راهنمای سفر به آنتالیا در تلگرام
خبرخوان راهنمای سفر به آنتالیا

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ
0