آشنایی با شهر دیدیم ترکیه


آشنایی با شهر دیدیم ترکیه

دیدیم ترکیه کجاست؟

با اینکه دیدیم را خیلی از ایرانیان نمی‌شناسند، اما واقعیت این است که دیدیم یک بهشت زیباست که خارجی‌ها و علی الخصوص اروپایی‌ها از سفر به آن استقبال زیادی می‌کنند. شهری که به راحتی می‌توانیم آن را به عنوان یکی از زیباترین و دیدنی‌ترین شهرهای ترکیه معرفی کنیم.
دیدیم شهری است که نه تنها سواحل بی‌نظیری دارد، بلکه تمدن‌های مختلفی را به چشم دیده و از هر نظر برای گردش و تفریح یک شهر تراز اول در ترکیه محسوب می‌شود.
با ما در بخش سفر و گردشگری سایت محشر دات کام، همراه باشید تا به شما بگوییم که دیدیم کجای ترکیه است و چه جذابیت‌هایی دارد.

دیدیم بهشت ترکیه …!

در حالیکه شهرهای ساحلی ترکیه همانند آنتالیا و کوش آداسی از محبوبیت بالایی بین گردشگران برخوردار هستند، شهر کوچک و ساحلی دیدیم از نظرها دور مانده است. دیدیم (Didim) هم یکی از مقاصد محبوب گردشگری فصل تابستان در ترکیه است که سواحل زیبا و جاذبه‌های تاریخی را در کنار هم دارد. شاید «دیدیم» کوچک به نظر برسد اما از معبد آپولو گرفته تا پارک ملی و سواحلی برای آفتاب گرفتن، جاذبه‌های متنوعی در این شهر ساحلی در ترکیه وجود دارد. با لست سکند همراه باشید با جاذبه‌های گردشگری شهر دیدیم بیشتر آشنا شوید.

شاید نام شهر «دیدیم» (Didim) که یکی از شهرهای زیبای ترکیه است را کمتر شنیده باشید، شاید هم تا کنون اسم این شهر را نشنیده بودید! جای تعجب نیست، زیرا سال‌های زیادی نیست که این شهر اسم و رسمی در میان شهرهای توریستی ترکیه پیدا کرده است، اما توانسته در همین مدت زمان کوتاه به یکی از مقاصد گردشگری ترکیه مبدل گردد.

دیدیم شهرستانی کوچک به وسعت ۳۰۰ کیلومتر مربع است که به صورت یک شبه جزیره، در غرب ترکیه و در ساحل دریای اژه واقع شده است. این منطقه جزء استان آیدین بوده و در ناحیه سوک (Söke) واقع شده است و با قدمت زیاد خود، در قرن هشتم منطقه‌ای مقدّس محسوب می‌شد. نام شهر دیدیم در اصل «دیدیما» (Didyma) بود (دیدیما به معنی دوقلو است) زیرا منطقه و راه ارتباطی بین بناهای دوقلوی زئوس و لتو با دوقلوهای آپولو و آرتمیس بوده است. نام اصلی این منطقه با توجه به نام مناطق تاریخی موجود در آن، در سال ۱۹۹۱ به دیدیم تغییر یافت.

دیدیم ترکیه
دیدیم ترکیه

دیدیم چه جور شهری است؟

دیدیم یک شهر کوچک، استراحتگاه تفریحی ساحلی محبوب، و منطقه‌ای در استان آیدین و سواحل اژه در غرب ترکیه می‌باشد. این شهر در ۱۲۳ کیلومتر مرکز استان آیدین واقع شده است. دیدم محل شهر باستانی Didyma با معبد ویران شده آپولو است. دیدیم نام خود را از Didyma باستان، واقع در نزدیکی شهر مدرن گرفته است. در دوره امپراطوری عثمانی، این شهر با نام‌های یوراندا یا یوران شناخته می‌شد و تحت جمهوری مدرن ترکیه، در ابتدا با نام حصار («قلعه») شناخته می‌شد.

پس از تخریب آن در یک زلزله در سال ۱۹۵۵، این شهر دوباره بازسازی شد و به «Yenihisar» («قلعه جدید») تغییر نام یافت. این شهر تا سال ۱۹۹۱ جزئی از Söke بود. این منطقه به یک مکان عالی در استان آیدین تبدیل شد و در سال ۱۹۹۷ نام باستانی Didim به او داده شد تا آن را از بسیاری از مناطق دیگر Yenihisar متمایز کند.

از آنجایی که دیدیم یک شهر تاریخی و قدیمی است، اماکن تاریخی متعددی را در خود جای داده است و در کل از نظر تاریخی شهر بسیار غنی و ارزشمندی تلقی می‌شود. از طرفی دیدیم از نظر زیبایی طبیعی نیز هیچ کم و کاستی ندارد و همیشه دریای آبی رنگ و طبیعت زیبایش توریستان را شگفت زده می‌کند.

این شهر با اماکن تاریخی منحصر به فرد، سواحل طلایی و خلیج‌های دیدنی که دارد، به یکی از محبوب‌ترین و خاص‌ترین شهرهای ساحلی ترکیه تبدیل شده است و این یعنی چه کسی که اهل تاریخ و تاریخ‌شناسی است و چه کسی که اهل طبیعت گردی و تفریحات ساحلی است را شیفته خودش می‌کند.

گفتنی است که این شهر ساکنین اروپایی و علی الخصوص ساکنین انگلیسی متعددی دارد و همین باعث شده که حال و هوای بسیار جالبی پیدا کند.

دیدیم یک شهر ساحلی در استان آیدین و درغرب ترکیه می‌باشد. با توجه به سواحل زیبای «دیدیم» در کنار دریای اژه، این شهر به عنوان یکی از مقاصد گردشگری محبوب بین مسافران تبدیل شده است.

دریای آرام و شفاف، آب و هوای مدیترانه‌ای و زمستان‌های گرم، این منطقه را محلی مناسب برای ورزش‌های آبی تبدیل کرده و همچنین جاذبه‌های تاریخی شهر دیدیم که از گذشتگان در این شهر به یادگار مانده است سبب شده تا این شهر کوچک و جذاب به یک شهر توریستی تبدیل شود.
بهتر است قبل از سفر به هر نقطه‌ای از جهان اطلاعات کاملی درباره جاذبه‌هایی که در آن وجود دارد و همچنین چشم اندازی نسبت به رستوران ها، هتل‌ها و امکانات آن‌ها در اختیار داشته باشید. در این بخش راهنمای سفر به دیدیم را در اختیار شما قرار میدهیم تا قبل از سفر به دیدیم با اطلاعات کامل بهتر از سفر خود استفاده و لذت ببرید.

ساحل آلتینکوم (Altinkum Beach)

اگر در هر هتلی در دیدیم اقامت کنید دسترسی به ساحلی اختصاصی خواهید داشت. محبوب‌ترین ساحل آن آلتینکوم است که در فاصله ۲ کیلومتری از مرکز شهر قرار گرفته و با ماشین و اتوبوس قابل دسترسی است.

این ساحل شن‌هایی طلایی دارد که در کنار دریای زیبا و آرام به زیبایی می‌درخشد. معمولا در فصل سفر و تعطیلات این ساحل خیلی شلوغ است بنابراین اگر می‌خواهید این ساحل را در آرامش و خلوتی ببینید باید زمانی که خیلی اوج سفر به این شهر نیست به آن سفر کنید.

آیا دیدیم شهر سرزنده‌ای است؟

خوبی دیدیم به این است که کافه‌ها و رستوران‌های آن تا طلوع آفتاب باز هستند و این یعنی شما می‌توانید شب‌ها نیز در این شهر ساحلی تفریح کنید. با این اوصاف باید بگوییم که دیدیم علاوه بر اینکه برای سفر خانوادگی شهر ایده آلی است، یک شهر بسیار جذاب برای مسافرت جوان‌ها و مجردها نیز به حساب می‌آید.

دیدیم شهری ساحلی

دریای اژه، این دریای معروف که در مجاورت شهر دیدیم قرار دارد و آفتاب و سواحل ماسه‌ای آن، نقش بسزایی در جذبتوریست به تور دیدیم ترکیه به این منطقه داشته است. شبه جزیره Dilek در یک طرف و دلتای Meander و دریاچه بافا (Bafa Lake) در سمت دیگر این شهر قرار گرفته است.

شهر دیدیم با داشتن یک خط ساحلی ۶۰ کیلومتری، یک مقصد ایده آل برای گردشگرانی است که به طبیعت زیبا، مکان‌های تاریخی، ورزش‌ها و تفریحات آبی علاقه‌مند هستند. همچنین اینجا یک شهر ساحلی برای کسانی است که به محیط‌های دریایی و شن و ماسه علاقه‌مند هستند!

رشد شهر دیدیم با توسعه املاک و گردشگری

دیدم این شهر ساحلی به یک تفریحگاه بسیار معروف تبدیل شده است که به دلیل سواحل شنی، دریا فیروزه ای، ویرانه‌های باستانی خاص خود مشهور است و سالانه از صدها روز آفتاب و زمستان‌های گرم بهره‌مند می‌شود و به ساکنان این امکان را می‌دهد تا از سواحل به بهترین شکل استفاده کنند و از آن لذت ببرند.
به دلیل موقعیت Didim، مردم در دهه ۱۹۸۰ از شهرهای بزرگ ترکیه به ویژه آنکارا آمدند و شروع به خرید خانه ها، آپارتمان‌ها و ویلاهای منطقه برای تعطیلات کردند. بیشتر این مکان‌ها به عنوان پروژه‌های مسکن تعاونی با سواحل خصوصی ساخته شده اند. به تازگی ارزش املاک رو به افزایش است و ساخت و ساز افزایش یافته است. خریداران این املاک اکثرا خارجی هستند، به ویژه خانواده‌های ترک که در اروپا زندگی و کار می‌کنند. رشد Didim در دهه ۱۹۸۰ با ساخت هتل‌ها برای پذیرایی از بازدید کنندگان و گردشگران خارجی تحقق یافت.
مهمترین پروژه ساخت مارینا Altinkum D-Marin بود که یکی از بزرگترین مارینا‌های ترکیه است. این پروژه بالغ بر ۵۰ میلیون دلار هزینه در بر داشت. تکمیل این پروژه، باعث شد تا شهر تبدیل به قطب گردشگری برای افرادی علاقمند به سفر‌های دریایی شود. این هتل دارای ۱۱۰۰ قایق بادبانی، بانک، هتل با استخر و رستوران، کافه تریا ها، مغازه‌ها و یک باشگاه ساحلی است همچنین یک مکان محبوب برای برگزازی مراسم عروسی نیز می‌باشد.

چگونه می‌توان به دیدیم سفر کرد؟

شما می‌توانید با یک هواپیما خودتان را به فرودگاه بدروم که نزدیک‌ترین فرودگاه به دیدیم است، برسانید و فاصله ۸۵ کیلومتری فرودگاه بدروم تا دیدیم را با تاکسی یا اتوبوس طی کنید. این را هم بگوییم که دو فرودگاه دیگر به نام‌های فرودگاه عدنان مندرس ازمیر و فرودگاه بین المللی دالامان نیز در نزدیکی دیدیم وجود دارد که به ترتیب ۱۴۰ کیلومتر و ۲۲۶ کیلومتر با شهر توریستی دیدیم فاصله دارند.

ما به شما این اطمینان می‌دهیم که زیبایی طبیعی دیدیم و هوای پاکیزه و تمیزش نظر شما را هم به خود جلب خواهد کرد. برای رزرو تور ارزان دیدیم می‌توانید با همکاران ما در آژانس مسافرتی سفر با ما 09123833830 تماس بگیرید.

دیدیما (Didyma)

دیدیما یکی از مهم‌ترین سازه‌های تاریخی دیدیم است، یک پناهگاه باستانی یونانی که امروزه خرابه‌هایی از آن باقی مانده. دیدیما با فاصله کمی از مرکز شهرقرار گرفته است، این سازه باستانی در گذشته بزرگترین و مهم‌ترین پناهگاه در شهر کلاسیک میلتوس (Miletus) بوده است. در اینجا شما می‌توانید ویرانه‌های باقی مانده از معابدی که قدمت انها به قرنهای ۷ و ۸ پیش از میلاد باز می‌گردد را بیابید. معبد آپولو که هنوز قسمت‌هایی از آن در این منطقه سالم باقی مانده است یکی از مهم‌ترین سازه‌های تاریخی آن محسوب می‌شود که در گذشته بزرگترین ساختار در یونان بود، معبدی که ۵۱ متر در ۱۱۰ متر بود و حدود ۱۲۴ ستون داشت که به زیبایی حکاکی شده بودند.

هتل‌های دیدیم ترکیه

Didim Beach Resort Aqua & Elegance

Garden Of Sun Hotel

Aquasis Deluxe Resort & Spa

Aurum Didyma Spa & Beach Resort

Caprice Thermal Palace

Ramada Resort Akbuk

گردش و تفریح در شهر زیبا دیدیم

قابل توجه‌ترین مقصد گردشگری در شهر دیدیم، معبد آپولو می‌باشد. قدمت آن به قبل از میلاد مسیح می‌رسد. این معبد یک مرکز بت پرستی و همچنین یک مکان زیارتی در شهر باستانی میلتوس بوده است. این محبوب‌ترین جاذبه گردشگری در منطقه است.

Altinkum Mahallesi یک منطقه ساحلی دارد که بسیاری از هتل ها، کافه‌ها و رستوران‌ها در این منطقه قرار دارند. این مکان دسترسی عالی به مراکز اصلی و عمومی شهر دارد.

Yeni محله‌ای کوچک است که در کنار Ataturk Caddessi قرار گرفته است و اصلی‌ترین جاده در داخل شهر و سواحل است. این محله علاوه بر اینکه دو پارک سرسبز و زیبا دارد، در نزدیکی اکثر اماکن عمومی قرار دارد و یک منطقه ایده آل برای زندگی در نزدیک ساحل و همچنین شهر اصلی Yenihisar است.

گفتنی است، در حومه شهر دیدیم منطقه کوچکی به نام Mavisehir به دلیل رستوران‌های دریای و بازار شبانه در تابستان محبوبیت زیادی دارد. علاوه بر دسترسی به سواحل زیبا و تمیز، بسیاری از Mavisehir ریشه‌های روستای ماهیگیری سنتی خود را حفظ کرده است.

در جهت دیگر، شهر Akbuk نیز به دلیل اجتماع بزرگ مهاجرانش رشد کرده است. این منطقه چشم‌انداز بی‌نظیری به دریا و بندر ماهیگیران دارد.

خرید در دیدیم به چه صورت می‌باشد

سه جاده اصلی برای رسیدن بازار اصلی وجود دارد. بازارهای هفتگی در چهارشنبه و شنبه وجود دارد که به دلیل داشتن میوه ارگانیک و سبزیجات با قیمت ارزان بسیار محبوب هستند.
در تابستان، برخی از افراد محلی در این بازارها غذاهای محلی می‌فرشند که بیشتر از ماهی تازه و غذاهای دریایی تشکیل شده است. همچنین در بازار ماهی فروش‌ها در نزدیکی بندرها می‌توانید ماهی تازه خریداری نمایید.

مرکز خرید Didim در نزدیکی منطقه ساحل یک واقع شده است اما مرکز اصلی شهر Yenihisar بیشترین انتخاب را برای خرید دارد زیرا گزینه‌های بیشتری را ارائه می‌دهد. از مغازه ها، رستوران‌ها و دفاتر سنتی، همچنین مرکز اصلی تجارت Altinkum است.

با داشتن مغازه‌هایی که به جای نیاز توریستی به نیازهای محلی می‌پردازند و یک نگاه ایده آل به زندگی روزمره ترکیه دارد. با توسعه ترکیه و رشد چشمگیر صنعت گردشگری بسیاری از برند‌های معروف، به بازار این شهر آمده‌اند و شعبه‌های خود را برای گردشگران این شهر افتتاح کرده اند.

Teknoso و Bimek محبوب‌ترین مغازه‌ها برای وسایل برقی از جمله تلویزیون، دوربین و لپ تاپ هستند در حالی که فروشگاه‌های فروش تلفن، در اطراف تفرجگاه شامل Avea، Turkcell و Vodaphone هستند.

غذا خوردن و زندگی شبانه در شهر دیدیم

تنوع گسترده از رستوران‌ها را، در شهر دیدیم می‌توانید پیدا کنید از جمله رستوران‌های سنتی ترکیه، رستوران‌های چینی، هندی و بین المللی و…، تعدادی از این رستوران ها، سرگرمی‌های ویژه مثل انواع بازی‌ها ارائه می‌دهند.

منطقه ساحلی دو، به دلیل کافه‌های خانوادگی شناخته شده است، در حالی که میدان دلفین برای تفریحات شبانه گزینه عالی می‌باشد. شما می‌توانید در رستوارن‌های دیدیم، تجربه متفاوتی را کسب نمایید.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "آشنایی با شهر دیدیم ترکیه" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: آشنایی با شهر دیدیم ترکیه در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب آشنایی با شهر دیدیم ترکیه را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال آشنایی با شهر دیدیم ترکیه در فیسبوک
ارسال آشنایی با شهر دیدیم ترکیه در تویتر
ارسال آشنایی با شهر دیدیم ترکیه در واتس آپ
ارسال آشنایی با شهر دیدیم ترکیه در تلگرام
خبرخوان آشنایی با شهر دیدیم ترکیه

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ
0