تخت مادر سلیمان


تخت مادر سلیمان

این بنای تاریخی که در حومه شهر شیراز قرار گرفته، با نام قصر ابونصر نیز شناخته می‌شود و جزو آثار تاریخی ایرانی به عنوان میراث فرهنگی جهانی به ثبت رسیده است.

در این مطلب می خوانید ... پنهان

این بنا که در واقع بقایای یک قلعه باستانی است، شامل چندین بنا، حصار سنگی، دیوارهای آجری و ساختمان‌های خشتی است که در شش کیلومتری شهر شیراز و بر فراز یک تپه قرار گرفته‌اند. این قلعه که بنابر شواهد تاریخی در زمان حکومت پادشاهان هخامنشی بنا نهاده و در دوران اشکانیان و ساسانیان نیز توسعه داده‌شده و مورد استفاده قرار می‌گرفت، پس از پیروزی مسلمانان بر پادشاهی ساسانی ابونصر یا پدر پیروزی لقب گرفت.

تخت مادر سلیمان

همچنین بنابر نظر مورخین و باستان‌شناسان این قلعه عامل نام‌گذاری شهر شیراز نیز بوده و نام شیراز ابتدا بر این قلعه گذاشته شده بود. هرچند ممکن است بقایای به‌جا مانده در این محل شکل اصلی قلعه در زمان اوج شکوه و عظمت آن را به ذهن متبادر نسازد، اما بدون شک بازدید از این محوطه تاریخی سرشار از جذابیت‌هایی است که می تواند برای علاقه‌مندان به تاریخ و تمدن ایران‌زمین بسیار جذاب باشد.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "تخت مادر سلیمان" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: تخت مادر سلیمان در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب تخت مادر سلیمان را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال تخت مادر سلیمان در فیسبوک
ارسال تخت مادر سلیمان در تویتر
ارسال تخت مادر سلیمان در واتس آپ
ارسال تخت مادر سلیمان در تلگرام
خبرخوان تخت مادر سلیمان

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

Comments are closed.


0