مزایای استفاده از روش تزریق چربی


مزایای استفاده از روش تزریق چربی

زریق چربی را می توان به همراه لیپوساکشن یا لاغری شکم  استفاده کرد. چربی برداشت شده به خوبی از نظر ایمنی و طبیعی بودن می‌تواند پوست شما را پر کند و پوست دارای خطوط و چین و چروک‌های ناخواسته را صاف می‌کند. از آنجا که استفاده از چربی به عنوان جایگزینی برای ژل های پرکننده است، همان کار پر کننده را انجام می‌دهد اما اثرات آن برای مدت زمان طولانی تری در پوست باقی می ماند. در حالی که انواع دیگر پرکننده‌ها در نهایت توسط بدن جذب می‌شوند و عملکرد حجم دهنده آنها تنها برای مدت زمان محدودی در پوست باقی می ماند، تزریق چربی می‌تواند نتایج طولانی مدت و حتی دائمی به همراه داشته باشد. یک جراح ماهر می‌تواند با استفاده از این روش تمام قسمت‌هایی از پوست را که حجم خود را از دست داده است، پر کند و نتیجه نهایی بهتر از سایر پر کننده ها باشد، و حجم طبیعی را برای داشتن یک ظاهر زیبا و جذاب برای شما فراهم کند.

در این مطلب می خوانید ... پنهان

مزایای استفاده از روش تزریق چربی


مزایای استفاده از روش تزریق چربی
مزایای استفاده از روش تزریق چربی
مزایای استفاده از روش تزریق چربی[/caption]

برخی از مزایای این روش که انقلابی در علم پزشکی زیبایی بوجود آورده عبارتند از:

  • ظاهری زیبا که باعث افزایش اعتماد به نفس شما در روابط اجتماعی و رابطه با همسرتان خواهد شد.
  • این روش بافت پوست را بهبود می‌بخشد
  • بهبود تن پوست و جوانسازی پوست
  • چربی ناخواسته می تواند از یک ناحیه دیگر بدن شما گرفته شود و می‌تواند یک محل دیگر را برجسته تر کند
  • استفاده از پرکننده های طبیعی نیاز به یک بار هزینه کردن دارد و در مقایسه با دیگر پرکننده ها که باید هر چند ماه یک بار دوباره انجام شوند، روش مقرون به صرفه ای است
  • تغییر شکل و بدشکلی های بوجود آمده در بدن می‌تواند اصلاح شود
  • چربی انتقال یافته به ناحیه صورت می‌تواند ۳ تا ۵ سال دوام داشته باشد
  • چربی برداشت شده از قسمت دیگر بدن شما، ایمن ترین پرکننده موجود در بازار است
  • در این روش، بدن شما نیازی به انطباق با یک ماده خارجی دیگر ندارد
  • چربی می‌تواند به تقریبا هر منطقه از بدن شما تزریق شود

اگر در روند زیبا سازی پوست خود نگران هستید، تزریق چربی ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد اگر:

  • لب های شما همیشه خشک یا نازک می‌شوند
  • چین و چروک ها مانند خطوط پیشانی، خطوط پا کلاغی اطراف چشم و خطوط دیگری در صورت خود دارید
  • در امتداد خطوط صورت، به ویژه در اطراف فک، لب ها و گونه ها حجم قابل توجهی چربی از دست داده اید
  • خطوط پوستی ناشی از زخم و دیگر حوادث در پوست شما ایجاد شده است
  • ظاهری لاغر یا توو خالی در قسمت گونه ها، چانه یا ناحیه زیر چشم دارید

اگر شما به دنبال یک راه حل مؤثر و غیر جراحی برای رفع برخی از نشانه های پیر شدن خود هستید، اما در مورد یک واکنش جانبی احتمالی به پرکننده های پوستی دیگر نگران هستید، تزریق چربی ممکن است دقیقا همان چیزی باشد که شما دنبال آن هستید!

آیا شما یک کاندید خوب برای تزریق چربی به صورت هستید؟


مزایای استفاده از روش تزریق چربی
مزایای استفاده از روش تزریق چربی
مزایای استفاده از روش تزریق چربی[/caption]

بر خلاف سایر مواد تزریقی که برای زیبایی استفاده می‌شوند و از محصولات مصنوعی ساخته شده اند، تزریق چربی هیچ گونه واکنش آلرژیک ایجاد نمی‌کند، زیرا بافت چربی از بدن خود شما گرفته می‌شود. در حالی که تزریق چربی روند پیری را متوقف نمی‌کند، برجسته سازی و زیباتر کردن صورت به وسیله تزریق چربی، ممکن است نیاز به روش های تهاجمی مانند لیفت صورت، لیفت ابرو یا پلک یا سایر جراحی‌ها را به تاخیر می اندازد. تزریق چربی علاوه بر کاربرد زیبا سازی صورت، از سایر جهات نیز مفید است. بهترین روش برای تعیین اینکه آیا شما یک نامزد ایده آل برای تزریق چربی هستید یا خیر، از طریق مشاوره با جراح زیبایی صورت می باشد. تزریق چربی یک گزینه خوب برای شما است اگر:

  • تمایل دارید میزان حجم دهی به صورت شما بالا باشد و یا نیاز به تزریق عمقی بافتی دارید
  • از لحاظ جسمی سالم هستید
  • درجه پیری صورت خفیف یا متوسطی دارید
  • برای بهبود ظاهر خود اهداف خاص، اما واقع بینانه دارید.

چگونه برای تزریق چربی آماده می‌شوید؟


تزریق چربی یک روش گسترده تر نسبت به استفاده از دیگر پرکننده های تزریقی زیبایی است، زیرا در این روش تکنیک‌های لیپوساکشن نیز استفاده می‌شوند. این تکنیک ها برای استخراج چربی قبل از تزریق استفاده می‌شود. در حالی که تزریق چربی یک روش غیر جراحی است که معمولا با بی حسی موضعی انجام می‌شود، اگر مقدار زیادی چربی از طریق روش های لیپوساکشن جمع آوری می‌شود، ممکن است نیاز به بی حسی موضعی با آرام بخش داشته باشید. آماده سازی برای تزریق چربی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • انجام آزمایش یا ارزیابی پزشکی
  • مصرف برخی داروها یا تنظیم میزان مصرف داروهای فعلی شما
  • قبل از عمل جراحی سیگار کشیدن را متوقف کنید
  • از مصرف آسپرین، داروهای ضد التهابی و مکمل های گیاهی به دلیل افزایش خطر خونریزی اجتناب کنید.

تزریق چربی به صورت چگونه انجام می‌شود؟


مزایای استفاده از روش تزریق چربی
مزایای استفاده از روش تزریق چربی
مزایای استفاده از روش تزریق چربی[/caption]

 روش های تزریق چربی عموما با استفاده از بی حسی موضعی به صورت سرپایی انجام می‌شود. این فرآیند معمولا سی دقیقه تا یک ساعت و یا بیشتر از یک ساعت، بسته به نوع بیمار، حجم تزریق و مجراحی های اضافی که در همان زمان انجام می‌شوند، طول می کشد. چربی از مناطق خاصی از بدن (معمولا شکم یا باسن)، یا با استفاده از یک سوزن یا از طریق تکنیک های مشابه با لیپوساکشن هایی که با استفاده از یک کانول مخصوص مکنده، از بدن شما خارج می‌شود. هنگامی که چربی کافی از منطقه مورد نظر گرفته شد، از طریق استفاده از یک سانتریفیوژ، که لوله حاوی جربی را می چرخاند، ناخالصی‌های موجود در نمونه از بین برده شده و چربی خالص بدست می آید. سپس این چربی به داخل ناحیه مورد نیاز و برای افزایش حجم این ناحیه، به وسیله یک سوزن که چندین بار به ناحیه مورد نظر وارد و خارج می‌شود، تزریق می‌شود. این کار یک “شبکه” از سلول های چربی پیوندی در ناحیه تزریقی، ایجاد می‌کند.

در فرآیند بهبودی پس از عمل چه عواملی دخالت دارند؟


مزایای استفاده از روش تزریق چربی
مزایای استفاده از روش تزریق چربی
مزایای استفاده از روش تزریق چربی[/caption]

افرادی که عمل تزریق چربی انجام داده اند، می‌توانند بلافاصله پس از درمان به حالت معمول و روزمره زندگی خود بازگردند. انتظار می رود که خونریزی، تورم یا قرمزی در هر دو ناحیه برداشت چربی و تزریق چربی دیده شود، اما معمولا در عرض چند هفته به طور کامل بهبود می یابد. دوره بهبودی ممکن است بر اساس اینکه آیا لیپوساکشن مورد استفاده قرار گرفته و یا خیر و مقدار چربی برداشته شده چه میزان است، در افراد مختلف متفاوت باشد. در طی بهبودی پس از عمل، شما باید از نور آفتاب اجتناب کنید و ممکن است از شما خواسته شود از آرایش ضد UV برای محافظت از تشعشعات زیان بار نور خورشید استفاده کنید.

شما چه نتایجی می‌توانید انتظار داشته باشید؟


مزایای استفاده از روش تزریق چربی
مزایای استفاده از روش تزریق چربی
مزایای استفاده از روش تزریق چربی[/caption]

 شما بلافاصله پس از تزریق چربی، نتایج حاصل از آن را خواهید دید و محل تزریق شده در اثر وجود تورم زیاد، ممکن است در ابتدا برجسته تر دیده شود. با گذشت زمان، تورم موجود فروکش می‌کند و شما معمولا می‌توانید نتایج واقعی را در عرض سه تا چهار ماه ببینید. پس از این دوره، با متابولیسم بدن چربی تزریق شده به صورت شما شروع به کم شدن می‌کند. به طور کلی، در حدود نیمی از چربی تزریق شده در مدت ۳ تا ۶ ماه جذب بدن می‌شود. برای دستیابی به نتایج دراز مدت، پیگیری درمان و مراجعه منظم به پزشک، نقش مهمی ایفا می‌کند. به پزشک معالج خود مراجعه کرده و عکس های قبل و بعد از عمل را با هم مقایسه کنید تا نتایج حاصل از عملکرد پزشک را ارزیابی کنید.

آیا تزریق چربی یک روش ایمن است؟


تمام عمل‌های جراحی برای خود برخی خطرات بالقوه را به همراه دارند. عوارض احتمالی تزریق چربی عبارتند از:

  • عفونت
  • کیست چربی
  • خون ریزی
  • آمبولی چربی
  • سروما (تجمع مایع شفاف در زیر پوست)
  • تغییر رنگ دائمی پوست ناشی از کبودی
  • تورم
  • کبودی

سوالات رایج


مزایای استفاده از روش تزریق چربی
مزایای استفاده از روش تزریق چربی
مزایای استفاده از روش تزریق چربی[/caption]

چه چیزی باعث پیری صورت در بالای خط چانه می‌شود؟

گرانش زمین، سستی پوست و آسیب، تضعیف عضلات و کاهش چربی در قسمت بالای چانه، موجب تغییرات بسیاری که ناشی از افزایش سن هستند، در این ناحیه می‌شوند. بر خلاف باور عموم، پیری صورت در بالای خط چانه ناشی از کاهش چربی است، نه افزایش آن. به همین دلیل است که بسیاری از بیمارانی که اضافه وزن متوسط دارند، دارای پوست صورت جوانی هستند که دارای چین و چروک کمتری است و به همین دلیل بسیاری از افراد بالای ۳۵ سال (که به شدت لاغر هستند) دارای پیری زودرس پوست صورت و چین و چروک فراوان در صورت خود هستند. به طور کلی، تجمع بافت چربی و عضلات از قسمت بالای فک تا پیشانی سبب جوان تر دیده شدن صورت فرد می‌شوند. مطالعه مجلات مختلف در مورد زنان به شما نشان می‌دهد که علائم پیری صورت معمولا با گود افتادن به زیر چشم‌ها، و ایجاد چین و چروک و خطوط واضح در حاشیه گونه ها و زیر گونه ها و اطراف دهان و لب ها، شروع به بروز یافتن می‌کند.

چربی تزریقی معمولا از کجا گرفته (برداشته) می‌شود؟

در زنان، چربی برداشته شده معمولا از قسمت داخلی زانوها، قسمت داخل ران، قسمت پایین شکم و یا باسن، می باشد. در مردان، اغلب از قسمت پایین شکم و یا منطقه کمر این چربی تامین می شود. فقط حدود ۱۵۰ سی سی چربی برداشته می‌شود و فقط حدود ۶۰ سی سی از آن برای جوان سازی صورت به بدن شما تزریق می‌شود، اما برای مناطق خاص ممکن است مقدار تزریق شده کمتر یا بیشتر شود. این مقدار چربی تزریقی، در ظاهر فرد تفاوت خیلی جزئی ایجاد می‌کند.

چرا برخی مناطق خاص برای برداشت چربی استفاده می‌شوند؟

هدف از برداشت چربی این است که آن را از مناطقی برداریم که معمولا با رژیم غذایی و ورزش کردن قابل تغییر نیستند، و “مناطق مشکل دار” شما هستند. این چربی با تغييرات وزن بدن در آینده و یا پیری تغییر خواهد کرد و بهترین و طولانی ترین نتیجه را در صورت شما ایجاد خواهد کرد. به عبارت دیگر، بر خلاف تصور عموم، پزشکان می‌خواهند این مقدار چربی را بدون توجه به اینکه برداشت آن تا چه حد بر وزن بدن شما تاثیر می گذارد، به صورت شما تزریق کنند تا حتی با وجود کم شدن وزن و لاغر شدن گردن،  صورت شما همچنان زیبا و جوان به نظر برسد. (به یاد داشته باشید که پیری صورت در بالای خط چانه ناشی از از دست دادن چربی موجود در زیر پوست و عضله است و نه افزایش آن) پزشکان می‌خواهند این حجم از دست رفته را بازگردانده و نگه دارند تا ظاهر جوانتری داشته باشید.

نتایج ایجاد شده چه مدت دوام خواهند داشت؟

 

با مراقبت‌های خوب از پوست، سیگار نکشیدن و آفتاب گیری محدود، نتایج باید حداقل ۷ تا ۱۰ سال در صورت شما دوام داشته باشند. برخی از بیماران برای جوان سازی کامل صورت خود، نیاز به انجام دو روش دارند.

آیا قبل از تزریق چربی، باید وزن خود را کاهش دهید؟

این کار لازم نیست. اگر شما در واقع قصد دارید بیش از ۲۰ تا ۳۰ پوند وزن خود را کم کنید، باید قبل از تزریق چربی صبر کنید و سپس اقدام به کاهش وزن بکنبد.

آیا بعد از تزریق چربی باید وزن خود را کاهش دهید؟

اگر قصد دارید بیش از ۵ تا ۱۰ درصد از وزن بدن خود را پس از تزریق چربی کم کنید، وقت خود را صرف عمل جراحی نکنید، زیرا این کار فقط نتایج حاصل از عمل را «خنثی می‌کند». هنگامی که شما به کمترین وزن مد نظر خود رسیدید یا حداقل میزان کم کردن وزن باب میل شما بود، آن موقع می‌توانید به تزریق چربی به صورت فکر کنید.

آیا یک سن ایده آل برای انجام عمل تزریق چربی وجود دارد؟

نخیر افراد بین ۳۰ تا ۷۵+ سن می‌توانند از ترکیبی از این روش ها بهره مند شوند.

به طور منطقی و واقعی چه نتایجی باید بعد از عمل تزریق چربی به صورت مورد انتظار ما باشد؟

بیماران باید بهبودی ۵۰٪ را انتظار داشته باشند. اکثر آنها به بهبودی حدود ۷۵٪  خواهند رسید. برخی از بیماران نیاز به عمل جراحی دوم برای به حداکثر رساندن میزان جوان سازی پوست خود دارند. اگر شما به بهبودی ۵۰٪ راضی هستید، از نتایج حاصل از این روش راضی خواهید بود. اگر شما به بهبودی کامل یا ۱۰۰٪ فکر می‌کنید و مد نظر شماست، این روش برای شما مناسب نیست.

پس از پیوند چربی، چه زمان می‌توان به کار خود بازگردیم؟

اکثر بیماران باید ظرف ۵-۷ روز به بهبودی نسبی رسیده و به کار خود بازگردند، و در این مدت مقدار اندکی از کبودی و تورم ناشی از عمل، در آنها باقی خواهد ماند. پس از ۲-۳ روز، به اندازه کافی راحت خواهید بود تا اکثر وظایف خود را در محل کار یا خانه انجام دهید، اما تورم و احتمالا کبودی همچنان ادامه خواهند داشت. شما پس از ۷-۱۴ روز احساس بهتری از شرایط خود خواهید داشت. اگر ظاهر شما در هنگام کار (در منزل، با کامپیوتر، در دفتر و بدون تماس عمومی) مهم نیست، ۲-۳ روز پس از عمل می‌توانید به سر کار خود بازگردید. اگر کار شما “در ارتباط مستقیم با دیگران” است، و در مورد ظاهر خود بسیار نگران هستید یا نمی خواهید کسی بداند که شما جراحی انجام داده اید، حداقل ۵ تا ۸ روز کاری برای بازگشت به کار نیاز به استراحت دارید. شرایط هر بیمار متفاوت خواهد بود، اما مطمئنا  ۲-۳ روز پس از عمل را در خانه خواهید بود.

پس از چه مدتی بعد از تزریق چربی به فعالیت عادی خود بازمی‌گردیم؟

چهره خود را برای ۴ روز پاک و یا دستکاری نکنید. شما ممکن است روز بعد از عمل بتوانید راه بروید. کار میزی را می توان در عرض ۲-۳ روز بعد از عمل انجام داد. شما باید تا ۵ روز بعد از عمل جراحی، فعالیت سنگین، با ریسک بالا انجام ندهید. فعالیت هوازی محافظه کارانه می‌تواند پس از ۷ روز دوباره شروع شود. فعالیت جنسی، بلند کردن اجسام، دویدن، بولینگ و دیگر فعالیت های شدید باید برای ۱۰ روز اجتناب شوند. ورزش شدید می تواند حدود ۱۴ روز پس از عمل جراحی از سر گرفته شود.

روش های جایگزین برای تزریق چربی کدام ها هستند؟

 

روش‌های جایگزین برای هر نوع جراحی همیشه وجود دارد. اهداف شما برای بهبود صورت خود عوامل مهمی هستند که تعیین می‌کنند کدام روش‌ها برای شما مناسب است. اگر بخواهید بافت پوست خود را بهبود ببخشید یا چین و چروک ها را کم کنید، انجام لیفت صورت روش مناسبی نیست. اگر میخواهید خطوط موجود بین فواصل سوراخ های بینی تا گوشه های دهان (چروک نازو- لابیال) برداشته شود، لیفت صورت می‌تواند آنها را صاف تر کند، اما به طور کامل حذف نمی‌کند. لیفت صورت بر یک سوم بالایی صورت، و یا پلک ها یا ابروها، تاثیری ندارد. هر گونه عمل لیفت صورت در درجه اول نیمه پایین صورت، گردن، خط فک و قسمت های پایین گونه ها را ترمیم می‌کند. تمرینات صورت، و سایر تمرینات می‌تواند موجب بهبود و صاف تر شدن پوست صورت شود. لوسیون ها، معجون ها، میکرودرم ، لایه برداری پوست  و گاز CO2 و استفاده از لیزر  می تواند تغییرات بزرگی در بافت و رنگ پوست شما ایجاد کند، اما چربی اضافی را برطرف نمی‌کند، ماهیچه ها و پوست قسمت پایین صورت و گردن را سفت تر نکرده و هیچ حجم اضافی به ساختار صورت، اضافه نمی کند. گاهی اوقات تنها لیپوساکشن صورت (یا با یک پروتز چانه ) می‌تواند تغییرات فوق العاده ای را برای بیماران نسبتا جوان تر با پوست خوب ایجاد کند. بسیاری از مواد مختلف به عنوان پر کننده‌ پوست صورت  استفاده می‌شوند، از جمله این مواد می توان به کلاژن، گورتکس، آلودرم، و سایر مواد اشاره کرد. چربی های خود شما، که تا حد زیادی، طبیعی ترین، ارزان ترین و امن ترین ماده ای است که برای بازیابی حجم از دست رفته صورت شما، قابل استفاده است.

چرا برخی افراد (و حتی پزشکان) به ما گفته اند که تزریق چربی روش چندان موثری نیست؟

عموما افراد غیر پزشک غالبا نتايج ابتدایی پيوند چربي و ” تزریق چربي” را به خاطر مي آورند. این تکنیک های دهه هفتاد و هشتاد به نتایج متناقضی دست یافته اند. این روش تاثیری بر عروق صورت نداشته و باعث کبودی، تورم و نتایج غیر قابل پیش بینی و نامتقارن در فرد نمی شود. این روش بدون خونریزی است، و بافت چربی را به عضلات صورت، برای حصوبپل نتایج متقارن و طولانی مدت منتقل می‌کند.

 

آیا جراحی در مطب، خطرناک تر از عمل جراحی در بیمارستان نیست؟

 

در جراحی زیبایی، اغلب بروز عوارض و مشکلات در حین جراحی در موارد بسیار نادری ایجاد می‌شود. بسیاری از عوارض جدی در جراحی زیبایی، به خصوص لیپوساکشن، در بیمارستان، و در حضور متخصص بیهوشی رخ داده است. این موضوع احتمالا به این دلیل است که جراحی‌های زیادی در یک زمان توسط یک تیم انجام می‌شود و محیط بیمارستان به پزشکان حس امنیت “غلط” می‌دهد. بروز عوارض جدی اگرچه بسیار نادر است، اما معمولا زمانی اتفاق می افتد که یک جراح بیش از حد عصبی است، و از قدرت تصمیم گیری صحیح در مواقع ضروری عاجز است و یا با توجه زیاد به خواسته های بیمار، می‌خواهد «تمام این کارها را در یک بار جراحی انجام دهد

آیا تزریق چربی ایمن تر از لیفت صورت و سایر جراحی‌های زیبایی است؟

بله، به طور کلی، این روش بسیار ایمن تر از سایر روش ها است. در روش تزریق چربی، تزریق های انجام شده “تزریق بسته” هستند، و نیازی به برش های باز با خطر آسیب رساندن به اعصاب، شریان ها، رگ ها و دیگر ساختارهای مهم صورت ندارند. تزریق ها با استفاده از کانول های خاردار انجام می شود تا میزان تروما یا آسیب به حداقل برسد.

آیا چربی تزریق شده به صورت پس از تزریق شدن، قابل حرکت است؟

بسیاری از جراحان نشان داده اند که، دو روز پس از عمل، چربی تزریق شده بلافاصله در بافت های اطراف با فرایند بهبود و ایجاد عروق خونی جدید که از بافت میزبان نشات می‌گیرد، تثبیت می‌شود. حداقل تا ۵ روز پس از جراحی از دست زدن و جابه جا کردن چربی تزریق شده به صورت خود، خودداری کنید.

آیا تزریق چربی می‌تواند تکرار شود؟

بله، بعضی از بیماران که از نتایج تزریق اول بسیار احساس رضایت می‌کنند و می‌خواهند نواحی دیگری از صورت خود را تحت درمان قرار دهند، می‌توانند دوباره از روش تزریق چربی استفاده کنند. بیماران می‌توانند منطقه تحت درمان را در ابتدا مشخص کنند و سپس برای درمان سایر نواحی دوباره به پزشک مراجعه کنند. مناطق دیگر را می توان ۴-۶ هفته پس از اولین عمل تزریق چربی، درمان کرد.

چه زمانی نتایج “نهایی” حاصل خواهد شد؟

تورم موجود در نواحی تزریق، پس از ۲-۳ هفته فروکش خواهد کرد و شما (و شاید کسانی که در اطراف شما هستند) جوان سازی طبیعی نواحی تحت درمان را متوجه خواهید شد، که حداقل برای ۶-۸ ماه این روند بهبودی ادامه می یابد.

آیا می توان  پس از تزریق بوتاکس، عمل تزریق چربی را نیز انجام داد؟

بوتاکس با مسدود کردن تحریک عصبی عضلات صورت، باعث فلج عضلات صورت می‌شود، به طوری که آنها قادر به منقبض شدن نیستند. اگر تزریق ها به اندازه کافی تکرار شوند، عضلات صورت به طور کامل آتروفیز می‌شوند و این ناحیه صورت، توده عضلانی خود را از دست می‌دهد. برای تزریق چربی، بهتر است که عضلات ناحیه تحت درمان برای مدت طولانی بوتاکس نشده باشند. در واقع، این امر ممکن است تنها در مورد پیشانی و ناحیه بین ابرو، جایی که اکثر تزریق‌های بوتاکس انجام می‌شود، موضوع نگران کننده ای باشد. حتی پس از انجام تزریق چربی نیز، بخشی از چربی باید ” برداشته ” شود.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "مزایای استفاده از روش تزریق چربی" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: مزایای استفاده از روش تزریق چربی در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب مزایای استفاده از روش تزریق چربی را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال مزایای استفاده از روش تزریق چربی در فیسبوک
ارسال مزایای استفاده از روش تزریق چربی در تویتر
ارسال مزایای استفاده از روش تزریق چربی در واتس آپ
ارسال مزایای استفاده از روش تزریق چربی در تلگرام
خبرخوان مزایای استفاده از روش تزریق چربی

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0