لیفت بینی یا جراحی زیبایی بینی مزایا لیفت بینی و معایب لیفت بینی


لیفت بینی یا جراحی زیبایی بینی مزایا لیفت بینی و معایب لیفت بینی

لیفت بینی چیست؟ آیا همه می‌توانند لیفت بینی انجام دهند؟ در ادامه انجام عمل لیفت بینی به همراه مزایا لیفت بینی و معایب لیفت بینی را دقیق بررسی میکنیم

در این مطلب می خوانید ... پنهان

لیفت بینی

پیش تر مردم برای اصلاح ظاهر بینی خود مجبور بودند از جراحی زیبایی بینی یا از پرکننده های پوستی استفاده کنند. روش اول نیاز به عمل جراحی داشته و خطرات زیادی را به همراه دارد که دارای دوره ی بهبودی طولانی نیز می باشد.

همیشه این امکان وجود دارد که با جراحی زیبایی بینی به شکل بینی دلخواه خود نرسند. به جای سؤال در مورد اینکه کدام روش مناسب تر می باشد، می توانید به سراغ گزینه های دیگر مانند لیفت بینی با نخ لیفت PDO یا لیفت بینی با پر کننده ها بروید.

در عصری که ما زندگی می کنیم، تمامی افراد به دنبال زیبا شدن و  زیبا دیده شدن هستند، به همین دلیل روز به روز به روش های نوین علم پزشکی در زمینه زیبایی اضافه می شود.

یکی از روش‌های زیبایی جدید، لیفت بینی است که امروزه به دلیل مزیت‌های زیادی که نسبت به روش‌های گوناگون دیگر در زمینه زیبایی بینی وجود دارد، پرطرفدار است.

در ادامه به سوالات زیر در رابطه با لیفت بینی، پاسخ خواهیم داد:

  • چرا باید لیفت بینی را انجام دهیم؟
  • لیفت بینی چیست؟
  • مزایا و معایب لیفت بینی چیست؟
  • ماندگاری لیفت بینی چه مدت است؟
  • آیا انتخاب پزشک حاذق برای لیفت بینی اهمیت دارد؟
  • خدمات پس از درمان و اقدامات مراقبتی لیفت بینی چگونه است؟
  • مراحل انجام لیفت بینی به چه صورت است؟
  • چه نخ‌هایی در در لیفت بینی انجام می‌شوند؟

اهمیت لیفت بینی

یکی از فاکتورهای زیبایی صورت فرم بینی فرد است که در نگاه اول بسیار به چشم می‌آید. حال اگر بینی دارای نواقصی مانند قوز، افتادگی یا بزرگی بیش از حد باشد، برای فرد اصلا خوشایند نیست چرا که باعث خدشه دار شدن زیبایی و همچنین پایین آمدن اعتماد به نفس فرد می‌شود.

تا چند سال پیش بیشتر افرادی که تمایل به ایجاد تغییراتی در بینی خود داشتند جراحی زیبایی بینی که با نام علمی رینوپلاستی شهرت داشت را انتخاب می‌کردند و اکثریت جامعه آماری آن را خانم‌ها تشکیل می‌دادند.

عمل رینوپلاستی

عمل رینوپلاستی سنتی شامل جراحی برای اصلاح و بازسازی بینی است که در این نوع از عمل جراحی بینی، فرد نیاز به بیهوشی کامل دارد و این بی‌هوشی می‌تواند برای فرد خطرناک بوده و باعث بروز صدمات جبران ناپذیر شود.

همچنین مراقبت‌های بعد از عمل بسیار سخت و سنگین بوده و گاها ممکن است تا چند هفته یا چند ماه ادامه داشته باشد. مورد دیگر این است که به علت وجود ورم و کبودی نتیجه‌ی عمل بلافاصله مشخص نیست و بعضا نتیجه‌ی نهایی پس از گذشت چندین ماه قابل مشاهده است.

اما امروزه با پیشرفت‌های چشمگیری که در حوزه‌ی علم پزشکی به وجود امده، روش‌های نوین زیبایی بدون عمل جراحی قد علم کرده‌اند که به نسبت جراحی، دارای هزینه‌ی کمتر، زمان کوتاه‌تر و عوارض کمتری هستند.

یکی از موثرترین این روش‌ها برای زیبایی بینی متد لیفت بینی می‌باشد که مشکلاتی از جمله بزرگ بودن بینی، پره‌های باز و نا متناسب، قوز بینی یا افتادگی آن و غیره را به راحتی و بدون نیاز به بیهوشی بر طرف می‌کند.

لیفت بینی یکی از متد های زیبایی

لیفت بینی یکی از متدهای زیبایی بینی است که به دو روش لیفت با نخ و لیفت با ژل انجام می‌شود که در اینجا توضیحاتی در مورد فرایند لیفت بینی به کمک نخ داده می‌شود.

در روش لیفت با نخ پزشک جراح نخ را زیر پوست بینی جایگذاری می‌کند، این نخ‌ها به صورت افقی به پل بینی و در کل به نوک بینی فرد وارد می‌شوند.

به این ترتیب هم ساختار طبیعی بینی حفظ می‌شود و هم صدماتی مانند برش دادن، شکستن استخوان و سایر آسیب‌ها را نیز به همراه نخواهد داشت.

نخ استفاده شده در این متد پلی دی اکسانون نام دارد که به اختصار آن را PDO می‌نامند. از لحاظ علمی ثابت شده که نخ پلی دی اکسانون برای بدن قابل جذب بوده و پس از مدتی کاملا جذب بدن می‌شود و اثری از آن باقی نخواهد ماند.

همچنین این نخ با ساختار بیولوژیکی بدن انسان کاملا مطابقت داشته و باعث بروز هیچ عارضه یا حساسیتی نمی‌شود و بدن آن را پس نمی‌زند. با گذشت زمان و به تدریج که نخ PDO جذب بدن فرد می‌ شود.

تولید کلاژن

فرایند تولید کلاژن و فیبروبلاست‌های بافتی در پوست صورت می‌گیرد و به همین دلیل پوست محکم‌تر و کشیده‌تر می‌شود. در نتیجه بینی فرد بسیار خوش فرم و زیبا‌تر می‌شود.

به علاوه وجود و قرار گیری این نخ‌ها در بینی مثل یک ساختار نگهدارنده یا داربست عمل می‌کند که بدون هیچ عمل جراحی و در مدت زمان کوتاه و سریعی باعث فرم دهی به بینی شده و نوک آن را بالا برده و یا به شکل مورد نظر فرد در می‌آورد.

علاوه بر این به جای بیهوشی که هم هزینه‌ی بالایی در بر دارد و هم باعث بروز صدماتی به بدن می‌شود، از بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود که با صرف زمان کمتری انجام شده و کم خطر‌تر و کم هزینه‌تر نیز است.

لیفت بینی با نخ باعث به وجود آمدن ظاهری طبیعی در صورت فرد شده و با کمترین درد، ظاهری کاملا طبیعی به فرد هدیه می‌دهد.
نخ‌های قرار گرفته شده در بینی پس از گذشت مدت زمان حدود ۶ الی ۸ ماه کاملا حل شده و جذب پوست می‌شوند. با این حال بینی حالت بالا و لیفت شده‌ی خود را برای تقریبا ۸ تا ۱۲ ماه دیگر نیز حفظ می‌کند.

اگر ترمیم و درمان مجدد حدودا ۹ ماه تا ۱ سال پس از درمان اولیه انجام پذیرد می‌توانیم انتظار داشته باشیم که بینی فرم خود را برای مدت زمان طولانی‌تری حفظ کند.

مزایا و معایب لیفت بینی

با توجه به اینکه هر عمل و اقدام برای زیبایی دارای مزیت‌ها و معایب خاص خود می‌باشد، در ادامه قصد داریم مزایا و معایب مربوط به لیفت بینی را اعلام کنیم.

یکی از مزیت‌هایی که می‌توان از آن به عنوان مهم‌ترین نقطه‌ی قوت لیفت بینی نام برد، عدم وجود بیهوشی در آن است. همانطور که اطلاع دارید، بیهوشی به دو شکل انجام می‌پذیرد.

نوع اول بی‌هوشی، بی‌حسی محیطی یا ناحیه‌ای است و نوع دوم بیهوشی، عمومی یا کامل است. در بی‌حسی موضعی متخصص بیهوشی برای ناحیه‌ای که قرار است جراحی روی آن انجام شود، تزریق نخاعی یا اپیدورال انجام می‌دهد.

بی‌هوشی عمومی

در بیهوشی عمومی یا کامل ابتدا یک سرم به فرد وصل می‌شود و سپس داروهایی که منجر به خواب رفتن فرد می‌شود به سرم تزریق می‌شود.

در تمام مدت بیهوشی متخصص بیهوشی لوله‌ای در نای (راه هوایی) فرد قرار می‌دهد که این لوله به دستگاه تنفس مصنوعی متصل است و به اکسیژن‌رسانی و رسیدن گازهای بیهوشی برای در خواب نگه داشتن فرد کمک می‌کند.

بی‌حسی عمومی یا کامل می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری به سیستم عصبی بدن انسان وارد کند یا باعث بروز حساسیت‌های پوستی شود.

برای مثال بدن فرد ممکن است به چسب‌ها یا مواد لاتکس (مواد موجود در بعضی از اقلام پزشکی مانند دستکش) یا محلول حاوی ید حساسیت نشان دهد. همچنین ممکن است بدن فرد به محل تزریق آنژیوکت نیز حساسیت نشان داده و باعث ایجاد عفونت شود.

بی‌حسی موضعی

اما در لیفت بینی از بی‌حسی موضعی یا محیطی استفاده می‌شود که خوشبختانه درصد خطرات و عوارض جانبی آن بسیار پایین و نزدیک به صفر است.

از دیگر مزیت‌های زیباسازی بینی به وسیله لیفت می‌توان به این موضوع اشاره کرد که اگر فرد تحت لیفت قرار گرفته از فرم حاصل شده رضایت کافی نداشته باشد، به راحتی می‌تواند آن را تغییر دهد.

همچنین در نظر گرفتن این نکته‌ی مثبت که در این روش هیچ گونه برش یا شکستگی استخوان وجود ندارد نیز می‌تواند به عنوان یک مزیت عمده‌ی لیفت بینی بیان شود. همچنین با توجه به اینکه برش‌های ایجاد شده با استفاده از سوزن انجام می‌شود و برش‌ها بسیار کوچک می‌باشند، هیچ وقفه‌ای بابت خون‌رسانی به پوست به وجود نخواهد آمد.

اما مانند تمامی عمل‌های زیبایی که دارای معایبی می‌باشند، عمل لیفت بینی نیز از این قضیه مستثنی نیست و معایب خاص خود را دارد.

عفونت کردن محل گره

یکی از معایب این روش امکان عفونت کردن محل گره می‌باشد. یکی دیگر از مشکلاتی که ممکن است با لیفت بینی رخ دهد پاره شدن نخ لیفت می‌باشد که در این صورت کل پروسه لیفت باید دوباره انجام شود.

همچنین ممکن است گره‌ی نخ واکنش نشان دهد و زیر پوست حالت برآمدگی ایجاد کند که در این صورت می‌بایست نخ توسط پزشک مربوطه خارج شود.

یکی از صدمات با درصد وقوع بسیار پایین، پرش‌های عضلانی و صدمات وارد شده به اعصاب می‌باشد. همچنین اگر فرد دارای پوست بسیار نازکی باشد امکان دیده شدن نخ از زیر پوست وجود دارد. از دیگر معایب آن می‌توان به وجود ترمیم‌های متوالی اشاره کرد که می‌تواند موجب درد شود.

شما در حال مطالعه مقاله ایا لیفت بینی دائمی است هستید

ماندگاری لیفت بینی

یکی از پرسش‌های مهمی که ممکن است پیش آید برای فردی که در نظر دارد عمل لیفت بینی را انجام دهد، مدت ماندگاری این عمل است.

زمان یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های تصمیم گیری برای هر فرد می‌باشد و اگر با توجه به هزینه‌های احتمالی مدت زمان ماندگاری کم باشد، قطعا عمل از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست.

همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد، در لیفت بینی با کمک نخ، از نخی به نام نخ پلی دی اکسانون که به اختصار PDO نامیده می‌شود استفاده می‌شود.

این نخ از انواع نخ‌های قابل جذب می‌باشد که پس از گذشت مدتی از جایگذاری، توسط پوست جذب شده و دیگر اثری از آن باقی نمی‌ماند. به علت همین ویژگی در این نخ، نمی‌توان انتظار نتایج ماندگاری را داشت. این ماندگاری بسته به فرد و ویژگی‌های پوستی وی کاملا متغیر می‌باشد.

ماندگاری لیفت بینی

ماندگاری لیفت بینی در افراد جوان

برای افرادی که سن کمتری دارند و جوان‌تر هستند یک بار لیفت با نخ می‌تواند کافی باشد و فرد از نتیجه‌ی حاصل شده نهایت رضایت را داشته باشد. برای سایر افراد که سن بالاتری دارند ممکن است نیاز به تعداد دفعات بیشتری برای ترمیم باشد اما در نهایت مداوم نخواهد بود.

اگر کار لیفت توسط پزشک حاذق و حرفه‌ای انجام شود با توجه به سن فرد و کشش پوستی وی، اثر درمان می‌تواند طولانی‌تر شده و چندین سال نیز دوام داشته باشد. با بالا رفتن سن و سپری شدن زمان به تدریج حالت کشسانی پوست فرد کاهش می‌یابد و ممکن است نیاز به تکرار دوره‌ی درمان باشد.

به طور کلی مدت زمان ماندگاری لیفت بینی می‌تواند از حداقل سه ماه تا حداکثر دو سال متغیر باشد.

اهمیت انتخاب پزشک حاذق برای لیفت بینی

در بسیاری از موارد پزشکان ممکن است نخ‌های بسیار کوتاه و نرم استفاده کنند که به علت باریکی و نرم بودن نخ‌ها ممکن است نتایج حاصله مطلوب نباشند.

در نتیجه برای یک لیفت موفق و مطلوب، لازم و ضروری است که از نخ‌های ضخیم‌تر همراه با لنگر که به نام دندانه شناخته می‌شوند استفاده شود.

اما همین استفاده از نخ ضخیم ممکن است باعث بروز آسیب به بینی و حتی ایجاد اسکارهای دایمی روی پوست بینی شود. اینجاست که انتخاب یک پزشک خبره که تعداد زیادی عمل لیفت بینی با نخ را انجام داده است بسیار ضروری می‌باشد

تا فرد از حصول یک نتیجه‌ی مطلوب اطمینان داشته باشد. همچنین تعداد دقیق نخ‌های مورد استفاده برای به وجود آمدن نتیجه‌ی نهایی مورد نظر و دلخواه نیز به حضور یک پزشک حاذق و با تجربه نیاز دارد.

مانند تمامی عمل‌ها و درمان‌ها، برای لیفت بینی نیز اگر دکتر انتخاب شده ماهر نباشد و به کار خود اشراف نداشته باشد ممکن است صدمات جبران ناپذیری به فرد وارد کند.

بنابراین انتخاب یک پزشک حاذق و کلینیک خوب برای انجام این درمان، بسیار ارزشمند است تا کلینیک را با یک عمل موفقیت‌آمیز ترک کنید نه یک عمل اصطلاحا وصله پینه شده و بی‌ارزش. برای انتخاب یک پزشک خوب باید نکاتی را در نظر داشت که در ذیل به آن می‌پردازیم.

از پزشک خود درخواست کنید تا نمونه کار‌هایی که پیش‌تر از شما انجام داده است را به صورت عکس قبل و بعد به شما نشان دهد تا بتوانید معیار خوبی از نتیجه‌ی حاصله از عمل داشته باشید.

تعداد عمل‌هایی که دکتر مورد نظر شما انجام داده است نیز از جمله فاکتورهای مهم در انتخاب پزشک حاذق می‌باشد. زیرا تجربه‌ی کاری نقش بسزایی در موفقیت عمل دارد.

حتما در مورد نوع نخ مورد استفاده و تعداد نخ‌هایی که پزشک قرار است برای شما استفاده کند اطلاعاتی کسب کنید زیرا در نتیجه‌ی عمل تاثیر بالایی خواهد داشت.

در مورد عوارض پیش آمده برای سایر بیماران نیز از پزشک خود سوال بپرسید تا با اطلاعات کافی برای عمل خود حاضر شوید.

می‌توانید با حضور در مطب پزشک مورد نظر یا کلینیکی که قرار است خدمات درمانی شما در آن انجام شود نمونه‌ی زنده‌ای از عمل‌های صورت گرفته را مشاهده کنید و بتوانید با چشم خود معایب یا مزایای خدمات درمانی مورد نظر را مشاهده کنید.

شما در حال مطالعه مقاله ایا لیفت بینی دائمی است هستید.

خدمات پس از درمان و اقدامات مراقبتی لیفت بینی چگونه است؟

مراقبت‌های قبل از عمل:

بهتر است قبل از عمل لیفت بینی با مراقبت‌های قبل از آن آشنا شوید تا نتیجه نهایی با نتیجه باب میل‌تان یکی باشد. در زیر به مراقبت‌های قبل از لیفت بینی اشاره کرده‌ایم:

انتخاب یک پزشک خبره و مشاوره

مانند هر عمل دیگر سعی کنید قبل از عمل یک پزشک خبره و کاربلد را انتخاب نمایید و با او مشورت کنید و هر سوالی که دارید در مورد لیفت بینی از او بپرسید و همچنین انتظاراتی که از عمل لیفت بینی دارید را با پزشک در میان بگذارید.

گاهی این جلسه مشاوره ممکن است مشخص شود که لیفت بینی برای شما مناسب نیست و پزشک راه دیگری را به شما پیشنهاد دهد.

نوشیدنی‌های الکلی استفاده نکنید

سعی کنید یک هفته قبل از عمل از نوشیدنی‌های الکلی استفاده نکنید زیرا نتیجه بدی در عمل لیفت بینی خواهد گذاشت.

اکثر پزشکان معتقدند که در عمل‌های زیبایی به ویژه لیفت بینی بهتر است فرد دو الی یک هفته قبل از عمل از دخانیات استفاده ننماید زیرا ممکن است این امر باعث عفونت در فرد شود.

بهتر است هر گونه دارویی که مصرف می‌کنید را با دکتر خود در میان بگذارید و یک هفته قبل از لیفت بینی، دارویی بدون اجازه و مشورت پزشک مصرف نکنید.

به هیچ عنوان یک هفته قبل از عمل، از داروهایی مانند آسپرین استفاده نکنید. به این نکته توجه ویژه‌ای داشته باشید؛ زیرا در اکثر مواقع افرادی که قبل از عمل از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنند در هنگام عمل و یا بعد از آن دچار خون ریزی می‌شوند.

داروهایی مانند نوافن، ایبوپروفن، ناپرو ژنتیک و ناپروزان را یک هفته قبل از عمل لیفت بینی نباید مصرف کنید.

نکته مهم که باید قبل از عمل لیفت بینی این است که با انرژی مثبت و با اعتماد به پزشک در روز عمل به مطب بروید تا نتیجه خوبی را در پایان کار مشاهده نمایید.

قبل از عمل سعی کنید پوستتان تمیز باشد و هیچ کرمی حتی کرم مرطوب کننده بر روی پوست‌تان نباشد.

شما در حال مطالعه مقاله ایا لیفت بینی دائمی است هستید.

مراقبت‌های بعد از عمل لیفت بینی

برای اینکه عوارض بعد از لیفت بینی را کاهش دهید بهتر است تمامی مراقبت‌های بعد از عمل لیفت را به خوبی انجام دهید. این مراقبت‌ها به صورت زیر است:

در بعضی از افراد ممکن است بعد از عمل لیفت بینی احساس تهوع به وجود بیاید. برای رفع آن اگر پزشک دارویی تجویز کرده بود مصرف کنید، در غیر این صورت سعی کنید یک آبمیوه بنوشید؛ زیرا ممکن است گاهی این تهوع بر اثر افت فشار ناشی از استرس باشد.

اگر خارش و یا قرمزی در محل احساس کردید می‌توانید تا پنج روز بعد از عمل، روزی ۴ یا ۵ بار یخ بر روی آن بگذارید این کار روند خارش و قرمزی را به صورت چشم گیری کاهش می‌دهد.

سعی کنید تا ۲۴ ساعت بعد از عمل حرکات صورت مانند اخم و خنده را انجام ندهید؛ زیرا این حرکات باعث تحریک بخیه و نخ‌های لیفت می‌شوند.

به هیچ عنوان تا دو روز بعد از عمل از لوازم آرایشی به ویژه کرم استفاده نکنید.
سعی کنید تا ۷ الی ۱۰ روز بعد از عمل از غذاهای سفت که نیاز به جویدن دارند استفاده نکنید. همچنین میوه و سبزیجاتی که سفت هستند را نیز استفاده نکنید.

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید بعد از عمل لیفت بینی از انجام آن به صورت جدی پرهیز کنید جویدن آدامس است. زیرا آدامس باعث می‌شود که حرکات عضلات صورت زیاد شود و لیفت بینی را تحریک کند.

سعی کند قبل از عمل لیفت بینی اگر می‌خواهید، به حمام بروید؛ زیرا بعد از عمل نمی‌توانید تا دو روز به حمام بروید. البته بعضی از پزشکان بعد از یک روز را به بیمار اجازه می‌دهند ولی باید مراقب باشند که صورت خود را بخصوص ناحیه‌ای که لیفت انجام شده است را با مراعات بالا بشویند.

تا دوروز سعی کنید زیر نور مستقیم خورشید قرار نگیرید. همچنین بهتر است تا یک هفته حمام آفتاب نگیرید.

سعی کنید تا سه روز بعد از لیفت بینی، به جکوزی و سونا نروید.

اگر پزشک دارویی تجویز کرد حتما به موقع مصرف کنید.

شما در حال مطالعه مقاله ایا لیفت بینی دائمی است هستید.

مراحل انجام لیفت بینی

لیفت بینی یکی از روش‌های پزشکی است که باید طبق قاعده و قانون خودش انجام شود؛ زیرا این روش‌ها با سلامتی فرد متقاضی همراه است. در زیر به مراحل انجام لیفت بینی اشاره کرده‌ایم:

در گام نخست هرگونه آرایش و کثیفی که ناشی از آلودگی هوا است را به صورت کامل برطرف نمایید. بیشتر پزشکان قبل از عمل لیفت بینی به بیمار می‌گویند صورت خود را با صابون به صورت کامل بشویند تا میکروب و کثیفی بر روی آن نباشد.

در این گام باید بینی را به صورت کامل با ماده کلرهگزیدین ضدعفونی کنید.

از داروهای بی‌حسی موضوعی و یا ضد درد برای اینکه درد لیفت بینی کاهش پیدا کند، برای بیمار تزریق می‌شود.

بعد از اینکه بی‌حس شدن بینی بصورت کامل انجام شد، مراحل لیفت بینی با نخ، با توجه به تجربه و روش انتخابی پزشک انجام می‌شود.

بعد از اتمام کار، پزشک باید تمامی مراقبت‌های لازم بعد از عمل لیفت بینی را به بیمار توضیح دهد و در صورت بروز هر گونه مشکلی از بیمار بخواهد که با او در ارتباط باشد و عمل خود سرانه انجام ندهد.

کاربرد لیفت بینی

عمل لیفت بینی برای بینی‌های استخوانی و گوشتی انجام می‌شود.

بینی‌های گوشتی به بینی‌هایی گفته می‌شود که پوست بینی ضخیمی دارند و چربی منافذ پوست این نوع از بینی‌ها به وضوح دیده می‌شود و همچنین دارای چهره‌های بین باز و پهن هستند.

معمولا عمل بینی در بینی‌های گوشتی نتیجه مطلوبی ندارد و به دلیل اینکه دارای غضروف ضعیفی هستند احتمال اینکه بعد از یک مدت بینی به سمت پایین کشیده شود بسیار زیاد است به همین دلیل بیشتر افرادی که دارای این نوع بینی هستند ترجیح می‌دهند روش‌های دیگر زیبایی بینی را امتحان کنند.

این روش‌ها شامل لیفت بینی با نخ، تزریق ژل پلاسما و گاها رینوپلاستی است.
در این نوع روش بهتر است افرادی که داری بینی گوشتی هستند با پزشک مربوطه مشورت کنند و بهترین روش پیشنهادی را که با نظر خودشان متناسب است انتخاب نمایند.

در این روش از نخ PDO برای اینکه نوک بینی به سمت بالا کشیده شود و همچنین پره‌های بینیم جمع‌تر شود استفاده می‌کنند. این نوع از نخ‌ها به نسبت نخ‌های دیگر دارای آلرژی بسیار کمتری است و همچنین بیمار می‌تواند از مزیت دوره نقاهت هم استفاده نماید.

بینی استخوانی، بینی‌هایی هستند که عمدتا دارای قوز هستند و یا افرادی که این بینی‌ها را دارند از اندازه آن‌ها ناراضی هستند و این اندازه می‌تواند بزرگی و یا حتی کوچکی بینی باشد که با دیگر اجزای صورت همخوانی ندارد. با استفاده از لیفت بینی با نخ می‌توان، بینی با پوست نرم و صاف به همراه فرمی زیبا را به فرد هدیه داد.

شما در حال مطالعه مقاله ایا لیفت بینی دائمی است هستید.

نخ‌هایی که در لیفت بینی استفاده می‌شوند

نخ‌های متعددی در حال حاضر برای لیفت بینی وجود دارد و بهتر است قبل از عمل لیفت بینی از پزشک بخواهید از نخی برای شما استفاده کند که لیفت بینی را به خوبی و با ماندگاری بیشتری انجام می‌دهد.

مونوفیلامنت از نخ‌های معروفی است که در لیفت بینی استفاده می‌شود که نام اختصاری آن پی دی او است. این نخ با ظرافتی که دارد باعث می‌شود خیلی از عوارض بعد از عمل لیفت بینی تا حد زیادی کاهش یابد.

لیفت بینی و انواع نخ‌های مورد استفاده

Mono filament

که به اختصار به آن پی‌دی‌او می‌گویند. نخ تک رشته‌ای است که خیلی اثرات لیفت ندارد.

PDO-COG

نخ کاگ، نخ تک رشته‌ای است که واجد خارهای بسیار ظریفی است. این برجستگی‌ها باعث افزایش سطح تماس می‌شود که خود موجب التهاب و کلاژن سازی  بیشتر می‌گردد و از طرفی با قلاب شدن به پوست امکان لیفت سریع را ایجاد می‌کند. این نخ گرانتر و موثرتر از بقیه انواع نخ است.

نخ کاگ

پی دی او – سی او جی یکی از نخ‌های دیگر در روش لیفت بینی است که به نام نخ کاگ در بین پزشکان معروف است.

این نخ مانند نخ‌های قدیم خارهای بسیار ظریفی دارد که این مشکل باعث میشود که التهابات زیادی در ناحیه‌ای که از نخ استفاده می‌شود به وجود آید.

از مزایای این نخ می‌توان به تحریک کلاژن‌سازی و لیفت سریع‌تر پوست اشاره کرد. این نخ به نسبت نخ‌های دیگر به دلیل مزایایی که دارد گران‌تر است.

Polyglycolide

استفاده از این نوع نخ دو مزیت دارد اول اینکه چند رشته‌ای هستند و باعث التهاب بیشتری در پوست می‌شود. دوم اینکه  این نخ به همراه خود گلیکولیک اسید دارد که آنهم در نهایت باعث افزایش التهاب و کلاژن سازی، بیشتر می‌شود.

در مجموع این نخ‌ها ۱۰ درصد بیشتر از نخ‌های دیگر التهاب ایجاد می کنند و نتایج بهتری دارند

پلی گلیکولیک اسید از نخ‌های دیگر برای لیفت بینی است و دو مزیت اصلی دارد. اول اینکه باعث ایجاد لیفت سریع و التهاب در پوست بینی می‌شود و همچنین دارای چند رشته است. به دلیل وجود ماده‌ای به نام گلیکولیک اسید، این نخ‌ها روند التهاب و کلاژن‌سازی را به سرعت انجام می‌دهند.

Hurricane

در این سیستم نخ به شکل مارپیچ کار گذاشته می‌شود. لذا به همین دلیل طول بیشتری از نخ داخل بافت می گردد که خود باعث التهاب و کلاژن سازی بیشتر می‌شود. این نخ‌ها نیز اثرات بیشتری در لیفت دارند و درکنار نخ‌های کاگ بسیار مورد استفاده برای لیفت هستند.

بدیهی است که التهاب بیشتر موجب کلاژن سازی و خون رسانی بیشتر می‌گردد. این سوزن‌ها و نخ‌ها وابسته به محل کارگزاری که می‌تواند صورت یا بدن باشد در ضخامت‌های مختلف و با طول‌های مناسب هر محل موجود است.

هوریکان از نخ‌هایی است که به صورت مارپیچ استفاده می‌شود و باعث می‌شود که طول بیشتری از آن‌ها درون بافت صورت قرار بگیرد و همین امر کلاژن‌سازی را بیشتر کند. این نخ‌ها در قسمت‌های دیگر به جز لیفت بینی نیز کاربرد دارند.

لیفت بینی به روش نخ دوبل

یکی از روش‌هایی که بعضی از پزشکان برای زیبایی بینی انجام می‌دهند این است که از همان لیفت بینی با نخ استفاده می‌کنند اما به روش نخ دوبل.

ترمیم بینی با نخ به روش دوبل

عمر لیفت بینی به شرط مراقبت صحیح و ترمیم در صورت نیاز، بیش از سه سال است. عمل جراحی نیست و بی‌هوشی نیاز ندارد و کلا پس از بی‌حسی موضعی ده دقیقه زمان نیاز دارد. کبودی و تورم و تغییر صدا و مشکلات مخاطی که ممکن است بعد از عمل جراحی بینی داشته باشیم در لیفت دوبل بینی نداریم.

البته این روش جهت ترمیم انحراف بینی مناسب نیست. جهت جمع کردن بینی و رفع قوز مناسب و سربالا کردن بینی مناسب است. البته در برخی از  روش های خاص چون از یک نقطه خاصی نخ وارد می شود سوراخ بینی هم جمع می شود و در حالی که سر بینی بالا می رود سوراخ‌های بینی هم جمع  می‌شوند.

این روش مدرن کاملا جدید است و در کشور ما هنوز به حدی نرسیده که  در دسترس باشد و پزشکان با تجربه در این زمینه در حد کافی نیست. پس سعی کنید در انتخاب کلینیک و پزشک متخصص نهایت دقت را داشته باشید.

این روش در عمل زیبایی بینی اگر به دقت و با ظرافت انجام شود و بعد از عمل به خوبی از آن مراقبت شود، می‌تواند طول عمر بیشتری نسبت به روش لیفت بینی با یک نخ را داشته باشد.

این روش زیبایی نیز به یک روش غیر تهاجمی معروف است و نیازی نیست در آن فرد بیهوش شود. و شما بعد از اینکه بی‌حسی موضعی را زدید باید حدود ۲۰ دقیقه صبر کنید تا بی‌حسی اثر خودش را بگذارد و بعد از آن عمل لیفت بینی از طریق دو نخ برای شما در ده دقیقه انجام می‌شود. معمولا عوارضی که در روش‌های زیبایی بینی داریم، مانند کبودی، تورم، تغییر صدا و حتی مشکلات مخاطی در این عمل نداریم.

بهتر است بدانید اگر دچار انحرافی در بینی هستید از این روش استفاده نکنید. اما اگر می‌خواهید بینی را به سمت بالا جمع کنید یا می‌خواهید قوز بینی را برطرف کنید این روش بهترین انتخاب است. اگر پزشک شما مهارت کافی را داشته باشد می‌تواند با استفاده از این روش سوراخ‌های بینی شما را تا حد زیادی جمع کند.

شما در حال مطالعه مقاله ایا لیفت بینی دائمی است هستید.

لیفت بینی با نخ

لیفت بینی با نخ لیفت PDO یک تکنولوژی پیشرفته می باشد که در این روش نخ های کوچک داخل بینی قرار گرفته تا شکل و اندازه ی بهتری به آن ببخشند.نخی که در این روش استفاده می شود بسیار نازک بوده، و ضخامت آن در حدود 0.12 میلی متر و برای لیفت و نوک تیز کردن بینی استفاده می شود.این نخ از ماده پلی دی اکسانون یا PDO ساخته شده و جراحان اغلب از آن برای بستن زخم ها استفاده می کنند. این ماده یک نوع پلیمر مصنوعی اما تخریب پذیر می باشد و معمولاً پس از شش تا دوازده ماه توسط بدن جذب می شود که این باعث می شود این روش نسبتاً بی خطر باشد.وقتی این مواد به پوست تزریق می شوند، به لیفت بینی مطابق دلخواه کمک می کند.لیفت بینی با نخ لیفت PDO برای افرادی مفید است که می خواهند فرم بینی خود را بدون جراحی تهاجمی بهبود بخشند.

ماندگاری لیفت بینی

نتایج حاصل از لیفت بینی با نخ لیفت PDO ممکن است حدود یک تا دو سال به طول انجامد. اگر 9 ماه پس از درمان اولیه مجددا انجام شود، نتایج طولانی مدتی را خواهد داشت.

مزایای لیفت بینی

این فناوری اثرات پرکننده‌ها و جراحی زیبایی بینی را با هم ترکیب کرده – از این رو روش غیر جراحی، ایمن و دارای اثرات طولانی مدت می‌باشد.

  • انحنای بینی را از بین برده و بینی شما را بدون قوس و زیبا می‌کند.
  • ارتفاع بیشتری به بینی داده و ظاهر بهتری به صورت می‌دهد.
  • دارای نتایج کاملاً طبیعی و پایدار.
  • این روش می‌تواند در هر نقطه از بدن و صورت از جمله پیشانی، شکم، ساعد، گونه، گوشه چشم و خطوط خنده استفاده شود. در مقابل، تکنیک‌های لیفتینگ سنتی کاربرد محدودی دارند.
  • نیازی به بی‌حسی موضعی ندارد.
  • روشی بدون درد می‌باشد.
  • این عمل در کمتر از ۳۰ دقیقه قابل انجام است.
  • بر خلاف پرکننده ها، پس از قرار دادن، نخ‌ها به طرفین حرکت نمی‌کنند و بینی را پهن نمی‌کنند. حتی اگر به آن‌ها فشار وارد شود.
  • پایدار شدن نخ‌ها باعث بوجود آمدن کلاژن جدید شده و این امر نه تنها باعث سفت‌تر شدن پوست می‌شود، بلکه ماندگاری آن نیز بیشتر می‌شود.
  • بلافاصله پس از لیفت بینی با نخ می‌توانید آرایش کنید.
  • میزان رضایتمندی از این روش در حدود ۹۰-۹۵٪ می‌باشد که نسبت به سایر انواع روش‌ها بالاتر است.
  • این روش برای افرادی که قبلاً از پرکننده‌ها استفاده کرده و از آن‌ها راضی نیستند و کسانی که نمی‌خواهند جراحی زیبایی بینی انجام دهند مناسب می‌باشد.
  • عدم نیاز به جراحی و عوارض آن

اثرات جانبی لیفت بینی با نخ

تنها اثرات جانبی که ممکن است مشاهده شود شامل تورم، قرمزی جزئی و کبودی در ناحیه تحت درمان می باشد. که این موارد تا دو ساعت یا چند روز بعد از عمل از بین می روند.همچنین ممکن است درست همان جایی که پزشک سوزن را وارد کرده یک نقطه قرمز در نوک بینی وجود داشته باشد که همان هفته اول از بین می رود.

لیفت بینی با پر کننده ها NOSE FILLER

پرکننده های بینی معمولاً شامل تزریق پرکننده های هیالورونیک اسید (HA) به بینی می باشد. این پرکننده ها از ژل HA ساخته شده اند که با بدن سازگار اند.پس از بی حسی موضعی، پزشک پرکننده های HA را به نوک بینی و نقاط مورد نظر تزریق می کند تا فرم بینی را بهبود ببخشد.

مزایای استفاده از پر کننده های بینی:

  • هزینه ی لیفت بینی با پرکننده ها کمتر از عمل جراحی می باشد.
  • اگر تصمیم دارید بینی خود را جراحی کنید می توانید از لیفت بینی با پر کننده ها به عنوان راهی برای سنجش ظاهر بینی خود بعد از عمل استفاده کنید.
  • می توانید نتایج را بلافاصله از طریق تزریق آنزیم هیالورونیداز معکوس کنید. آنزیم پرکننده ها را تزریق و اثرات آنها کاملاً از بین می رود.

آیا لیفت بینی با پر کننده ها می تواند اثرات جانبی داشته باشد؟

ممکن است تورم، کبودی و قرمزی خفیف در نقاط تزریق رخ دهد. با این حال، این عوارض جانبی خیلی سریع طی یک یا دو روز از بین می روند. اگر عمل تزریق توسط یک فرد بی تجربه انجام شود احتمال عفونت، عوارض عروقی مانند نکروز پوستی و حتی کوری وجود دارد.اگرچه این موارد به ندرت و خیلی کم اتفاق می افتند، اما برای اطمینان یک پزشک به اندازه کافی ماهر برای انجام تزریق انتخاب کنید. پیشنهاد ما به شما کلینیک رنسانس می باشد که با داشتن کادر پزشکی باتجربه، مجرب و ماهر گزینه ی بسیار مناسبی برای شما می باشند.

ماندگاری لیفت بینی با پر کننده ها

پرکننده های بینی می توانند تا 12 ماه پس از درمان دوام داشته باشند. اگر به طور مرتب تزریق آنها تکرار شود، بسته به نوع فرد ماندگاری آنها می تواند تا 36 ماه باشد.

مزایا لیفت بینی و معایب لیفت بینی

در زیر مزایا، معایب و زمان ماندگاری روش های مختلف لیفت بینی را را توضیح داده و اینکه آیا لیفتینگ بینی روشی مناسب می باشد یا خیر؟

اگر چه لیفت بینی روشی کاربردی است اما لازم است قبل از آن از توسط پزشک متخصص معاینه شوید تا بهترین روش ممکن برای شما تشخیص داده شود.

ایا لیفت بینی دائمی است

این سوال پر تکرار که ایا لیفت بینی دائمی است یا خیر؟

لیفت بینی از روش‌های بدون جراحی بینی مدرن است، که برای مشکلات و نواقصی چون قوز بینی انجام می‌شود. در طی سال‌های اخیر عمل زیبایی جز متدهای پیشرفته‌ای بوده که تحولی چشمگیر را در صنعت زیبایی ایجاد کرده است. ناگفته نماند بسیاری بیماری‌های جسمی (و نه زیبایی) با این روش به خروجی بهتری دست یافته‌اند.

لیفت بینی مانند سایر روش‌ها یک سری عوارض و آثاری را از خود جا می‌گذارد و بعد از عمل جراحی، معمولا بینی از حالت طبیعی خود خارج می‌شود. به جز این مواد، سایر عوارض بعد از عمل که نیاز به مراقبت‌ها و دیگر مواردی که همیشه با فرد خواهند بود. از دیگر شرایطی است که باید در ارتباط با آن‌ها خوب فکر کرد و سپس تصمیم گرفت.

لیفت بینی چیست؟

روشی است که از زیر بینی چند نخ مخصوص قابل جذب، زیر پوست بینی جاگذاری می‌شود و ساختار طبیعی بینی نیز حفظ شده و برش و شکستن استخوان ندارد و آسیب نمی‌بیند. نخ در چند دقیقه بعد از بی‌حسی موضعی کارگذاری می شود و با بالا کشیدن بینی و جلو کشیدن پوست ناحیه قوز بینی ظاهر بینی را جذاب می‌کند و فرد مراقبت‌های بعد از جراحی را نخواهد داشت.

لیفیت بینی به طور گسترده برای تغییر بینی طراحی شده است، به طوری که باعث می‌شود که بیمار جوان‌تر شود. به خاطر همین در حال حاضر بیش‌تر مردم جهان از این تکنیک استفاده می‌کنند.

لیفت بینی
لیفت بینی

آیا هر کسی مناسب تکنیک لیفت بینی است؟

خیر مانند جراحی بینی که هر بینی مناسب نیست یا ممکن است دچار پایین افتادگی مکرر پس از جراحی شود در لیفت با نخ هم بر اساس شرایط بینی ماندگاری و دفعات ترمیم فرق می‌کند.

شش ترمیم لیفت بینی معمولا بینی را به پایداری می‌رساند البته ممکن است باز هم بعد از شش جلسه با فاصله های بیشتری ترمیم لازم باشد. همچین هزینه‌های ترمیم که چند دقیقه بیشتر هم طول نمی‌کشند کمتر از جراحی بینی است. رفع قوز ماندگاری بیشتری از بالا بودن سر بینی دارد و در بینی‌های سر بالا افت کمتر از بینی های سر پایین داریم.

لیفت بینی با نخ یکی از روشهای جدید غیر تهاجمی است که بدون جراحی و آسیب به عروق و بافت و مخاط ایجاد تغییر می‌کند. هر بینی مناسب لیفت نیست و لمس و معاینه بینی جهت انتخاب توسط پزشک مهم است.

یکی از کاندیدهای لیفت با نخ می توانند کسانی باشند که قصد عمل جراحی دارند و می خواهند ببینند تغییر بینی به آنها می آید یا خیر . چون در این کار بینی سالم می‌ماند و در صورت خودداری از ترمیم بینی مجددا به حالت اولیه در می آید و فرد هر وقت دوست داشت بعد از نخ‌گذاری می‌تواند عمل کند.

در این مقاله سعی کردیم به پرسش کلی که آیا لیفت بینی دائمی است پاسخ دهیم و بگوییم خیر، برای اینکه بتوانید از نتیجه لیفت بینی مدت طولانی‌تری لذت ببرید بهتر است به دستور پزشک در زمان‌های مشخص عمل را تکرار کنید.

این روش مانند هر روش دیگری نیاز به مراقبت‌های قبل و بعد از عمل دارد که اگر شما در انتخاب پزشک حساسیت زیادی به خرج داده باشید می‌توانید از مشاوره‌های آن استفاده کنید و تا حد زیادی عوارض این روش زیبایی را کاهش دهید.

از اینکه تا پایان مقاله ایا لیفت بینی دائمی است با ما همراه بودید متشکریم.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "لیفت بینی یا جراحی زیبایی بینی مزایا لیفت بینی و معایب لیفت بینی" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: لیفت بینی یا جراحی زیبایی بینی مزایا لیفت بینی و معایب لیفت بینی در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب لیفت بینی یا جراحی زیبایی بینی مزایا لیفت بینی و معایب لیفت بینی را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال لیفت بینی یا جراحی زیبایی بینی مزایا لیفت بینی و معایب لیفت بینی در فیسبوک
ارسال لیفت بینی یا جراحی زیبایی بینی مزایا لیفت بینی و معایب لیفت بینی در تویتر
ارسال لیفت بینی یا جراحی زیبایی بینی مزایا لیفت بینی و معایب لیفت بینی در واتس آپ
ارسال لیفت بینی یا جراحی زیبایی بینی مزایا لیفت بینی و معایب لیفت بینی در تلگرام
خبرخوان لیفت بینی یا جراحی زیبایی بینی مزایا لیفت بینی و معایب لیفت بینی

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ

0