اسکندر کباب استانبول İskender kebap


اسکندر کباب استانبول İskender kebap

اسکندر کباب (İskender kebap) یکی از شناخته شده‌ترین خوراکی‌های شمال غربی ترکیه است.

این غذا، نام خود را از مخترعش، اسکندر افندی (Iskender Efendi) فرزند مهمت (Mehmet)، که در اواخر قرن نوزدهم در امپراتوری عثمانی، در بورسا زندگی می‌کرد، گرفته است.

این غذا یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین کباب‌های ترکیه است که منشاء اصلی‌اش به شهر بورسا ترکیه برمی گردد و برای اولین بار در سال ۱۸۶۷ میلادی توسط اسکندر افندی از شهر آنتاکیه، شهری در جنوب ترکیه هم مرز با سوریه به بورسا ابداع و آورده شد. اسکندر کباب تا به امروز بصورت غذای مخصوص بورسا طبخ می‌شود.

این غذا از برش‌های نازک دنر کباب گریل شده که با گوشت گوسفندی تهیه می‌شود پخته می‌شود و با سس گرم گوجه فرنگی (بر روی آن ریخته می‌شود)، نان پیتا، کره حیوانی و ماست سرو می‌شود که معمولا کره و سس گوجه فرنگی بر روی میز سرو می‌شوند.

امروزه در تمام شهرهای ترکیه اسکندر کباب سرو می‌شود، اما همچنان برای چشیدن طعم اصیل اسکندرکباب باید به شهر بورسا ترکیه بروید. البته رستوران‌های زنجیره‌ای به نام اسکندر افندی هم در تمام شهرهای ترکیه شعبه دارد که اسکندرکباب اصیل را سرو می‌کند.

محشر دات کام سایتی قدیمی و پربازدید!. تبلیغات در محشر دات کام به صورت کلیکی، گزینه خیلی خوب و مقرون به صرفه ای برای تبلبغات است.
هر کلیک فقط 100 تومان!
اگر مطلب "اسکندر کباب استانبول İskender kebap" برای شما مفید بوده است با کلیک بر روی آگهی های زیر از ما حمایت کنید
و در صورت تمایل برای درج آگهی در صفحه مربوط به: اسکندر کباب استانبول İskender kebap در وب سایت محشر، با شماره 09123833830 تماس بگیرید و یا واتس آپ پیام بدید

مطلب اسکندر کباب استانبول İskender kebap را برای دوستان خود ارسال کنید

ارسال اسکندر کباب استانبول İskender kebap در فیسبوک
ارسال اسکندر کباب استانبول İskender kebap در تویتر
ارسال اسکندر کباب استانبول İskender kebap در واتس آپ
ارسال اسکندر کباب استانبول İskender kebap در تلگرام
خبرخوان اسکندر کباب استانبول İskender kebap

Mahshar

دانستنی فال طالع بینی بهداشت سلامت سبک زندگی سفر گردشگری آشپزی تغذیه ازدواج همسرداری ترفند بورس


فال حافظ
0